Akvaario Kurki Tikkurilassa

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
mc82
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Re: Akvaario Kurki Tikkurilassa

Viesti Kirjoittaja mc82 »

Tuli taas käytyä Kurjessa ja kyllä mielikuva muuttuu positiivisemmaksi joka käynnin jälkeen :) Eräissä tuotteissa on erittäin kilpailukykyiset hinnat, osassa taas (esim. suodattimet) aika suolaiset, mutta tämäkin vaihtelee niin liikkeittäin. Omistajapari on kyllä tosi mukava, jaksaa avustaa, olla aina iloisia sekä ystävällisiä ja hauskaa juttua tulee :)

Arvostan myös sitä, että kun lähdet hakemaan tuotetta A, niin Kurjesta lähtiessä kädessä on juuri se tuote A tai sitten joku hyvin läheltä liippaava, kuin että lähdet liikkeestä siten, että sulla on tuotteen A lisäksi tuote B, C ja D tai sitten tuotetta A vastaava tuote E, joka on n. puolet kalliimpi/isompi/tehokkaampi kuin mitä tarvitset :?

Ja aina kun olen käynyt Kurjessa, niin kyllä siellä kovaa vauhtia putsaillaan altaita, eli kaloista pidetään kyllä hyvää huolta :) Tosin edelleen olen sitä mieltä, että perheenjäsenille/pitkäaikaisasukeille voisi hommata isommat altaat :?
450 l Etelä-Amerikkaa:
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134
Veikkonen
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Veikkonen »

Hyvä liike ja valtava valikoima. Heille, jotka ostavat usein kasveja Kurjesta: http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic.php?f=7&t=176606
Se lisääntyy mitä katsot ja ruokit.
Robyn
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Robyn »

Tuossa Akvaario Kurjessa tuli käytyä tänään ensimmäistä ja viimeistä kertaa. Myyjä ei myynyt haluamaani kalaa sitä määrää mitä pyysin, koska ei halunnut luopua kaloista vaan pitää ne itsellään. Ei kyllä ole todellakaan mitään asiakaspalvelua minusta tuollainen. Seuraavan kerran menen takuulla Akvaariokeskukseen asti.
hx
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja hx »

Vitsi ku törkeetä.
Mun mielestä akvaariokauppiaan täytyy myydä vaikka alushousut päältään, jos minä niin haluan.

Ei niillä ole mitään oikeutta päättää tekemisistään itse, asiakkaan yli.
-Gone fishing-
vallumaarit
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja vallumaarit »

Ois kiva kuulla vähän tarkemmin mitä Robyn halusi ostaa?
R_R
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja R_R »

Myyjällä on oikeus ja velvollisuus päättää varsinkin elävien kohdalla millaisiin olosuhteisiin niitä myy. Sellaista nimitetään vastuulliseksi kauppiaaksi.
Robyn
Starting Member
Starting Member

R_R kirjoitti:Myyjällä on oikeus ja velvollisuus päättää varsinkin elävien kohdalla millaisiin olosuhteisiin niitä myy. Sellaista nimitetään vastuulliseksi kauppiaaksi.
tietty on, ei olekaan nyt siitä kyse. Jos kaloja olisi ollut vain muutama jäljellä ja niitä ei olisi lisää ollut hetkeen tulossa, niin olisin kyllä ymmärtänyt ettei niitä myytäisi niin montaa. Tai sen että yksilöitä ei olisi myyty ollenkaan, olisivat laittaneet lapun vaikka, että eivät ole myynnissä. Ei nyt vain MINUA miellyttänyt tämä palvelu, varmasti moni muu on saanut hyvää palvelua ja tulee vastaisuudessa saamaankiin.
MrBrett
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja MrBrett »

Mistä kaloista nyt oli kyse, ja minkälaisiin oloihin (altaan koko yms.) olisit niitä hankkinut?
Robyn
Starting Member
Starting Member

54l lajiakvaan olisin halunnut 5 kääpiöpallokalaa, 1 ukon ja 4 akkaa. Yhdestä jäi tuo viisi vajaaksi, pitää olla tyytyväinen että noikin sain, mutta silti on vähän paha maku tuosta käynnistä... noh, elämä on.
Veikkonen
Senior Member
Senior Member

Robyn kirjoitti:54l lajiakvaan olisin halunnut 5 kääpiöpallokalaa, 1 ukon ja 4 akkaa. Yhdestä jäi tuo viisi vajaaksi, pitää olla tyytyväinen että noikin sain, mutta silti on vähän paha maku tuosta käynnistä... noh, elämä on.
Elikkä myivät yhden koiraan ja kolme naarasta vai? Mistä syystä? Että heille itselleen jäisi muutamia naaraita vai? Musta tuo on hyväksytty syy. Parahaita liikkeitä varsinkin nykyään monestakin syystä, ja nautin suuresti, että asun noin 10 kilometrin päässä siitä.

Musta kalat siinä liikkeessä on poikkeuksellisen hyvässä kunnossa, eikä vähiten Karin terävän silmän ansiosta.
maria68
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja maria68 »

Olen käynyt kolme kertaa siellä, lähinnä kasveja olisin ostanut. Mutta joka kerran kasviallas on ollut lähes tyhjä ja minulle on kerrottu, että uusi kasvilähetys saapuu "ensi torstaina". Kolmannella kerralla se "ensi torstai" pisti miettimään, että tuleeko sitä oikeasti vai onko mulla oikeasti niin huono mäihä, että tulen aina just ennen uutta kasvilähetystä.
Veikkonen
Senior Member
Senior Member

maria68 kirjoitti:Olen käynyt kolme kertaa siellä, lähinnä kasveja olisin ostanut. Mutta joka kerran kasviallas on ollut lähes tyhjä ja minulle on kerrottu, että uusi kasvilähetys saapuu "ensi torstaina". Kolmannella kerralla se "ensi torstai" pisti miettimään, että tuleeko sitä oikeasti vai onko mulla oikeasti niin huono mäihä, että tulen aina just ennen uutta kasvilähetystä.
Sinuna olisin kysynyt tuota. Eiköhän liike ihan mielissään tiedota siitä milloin kamaa sisään tulee.
sotkuella
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja sotkuella »

Olen kerran elämässäni tuolla käynyt, ja uudestaan en mene.
Eli monessa altaassa lillui kuolleita kaloja, joku 30cm kala oli ahdettu pieneen altaaseen, hyvä kun pystyi kääntymään.
Palvelu oli töykeää, ukot naureskelivat nurkassa eivätkä olleet huomaavinaankaan minua.
srd
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja srd »

sotkuella kirjoitti: Palvelu oli töykeää, ukot naureskelivat nurkassa eivätkä olleet huomaavinaankaan minua.
Kurjessa tuppaa olemaan sellai rento ilmapiiri, palvelua saa kuitenkin heti jos sitä vain pyytää. Kukaan myyjistä ei tule tuputtamaan mitään, onneksi. :)
-Robbary-
Member
Member

Viesti Kirjoittaja -Robbary- »

Itse olen jokaisella käyntikerrallani saanut vain ja ainoastaan hyvää palvelua. Käyn aivan varmasti useamman kerran, vaikka löytyisi noita faunattaria lähempää :roll:
Kala on kaveri, ei sapuska!
Riveriana
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja Riveriana »

Kokemuksia Kurjesta? Löytyy sekä hyviä että huonoja. Huonoin asia mielestäni heissä on se, että jos nyt sattuu tulemaan jotain ongelmia, niin vika on aina ostajassa. Eli kun ostamani kala sairastui ja kuoli kahden vuorokauden kuluttua ostamisesta, vikahan ei ollut kalassa vaan vesioloissa. Sitten kun totesin, että monniset kutee tuolla koko ajan, siis samalla hetkelläkin, niin aijaa no sitten. Kyse ei ollut syyttelystä (miksi myytte p*skaa) vaan toteamisesta (tämä toissapäivänä ostamani kala kuoli). Korvausasiasta kysyttäessä saa riidan aikaiseksi, olipa kuluttajansuojalaki mikä hyvänsä. Muutenkin tulee välillä semmoinen vähätelty olo, ihan kuin asiakkaana ongelmani tai kysymykseni eivät olisi tärkeitä.

Altaiden vettä on aina joku vaihtamassa, eikä viikonpäivällä tunnu olevan väliä sen suhteen. Kalat virkeitä ja liikkuvia. Kuolleita kaloja, no joskus, niinkuin jokaisessa liikkeessä käy. Toinen myyjä hakee heti pois, toinen ei. Lajien nimet ei aina ole ihan oikein, ja sitä ihmettelen. Luulisi, että tuolla kokemuksella olisi oppinut peruskalat toisistaan erottamaan, riippumatta siitä millä nimellä ovat tukusta tulleet.

Myyjät ovat selvästi mukavampia tutummille asiakkalle (tämä nyt periaatteessa on ihan normaalia) mutta tuntuu kyllä ikävältä, jos äsken hymyillyt mies vaihtuu pääsiässaaren aku-akupatsaaksi, kun ehtii omalle kohdalle tai vaikka jonossa edelläni seisoneelle. Yleensä palvelu kyllä asiallista, ja pidän siitä että saan katsella rauhassa. Vaikka aina olen saanut vastauksia niihin kysymyksiin, joita olen esittänyt, niin muuten tietoa ei kauheasti jaeta.

Miksi sitten käyn siellä? Laajan valikoiman takia.

Sieltä saa kaloja, joita ei muualta saa. Sieltä saa myös isoja, aikuisia kaloja, kun muualta saa sentin mittaisia sinttejä. Siellä käynti on aina opintoretki. Pääsääntöisesti olen ollut tyytyväinen sieltä saamiini kaloihin, vaikka olen vääriä lajejakin sieltä saanut kuvitellessani ostavani jotain muuta. Mutta nekin voivat hyvin. Kun kysyn myyjältä, hän aina tietää mitä altaissa on, eikä juoksentele pitkin liikettä kurkistelemassa purkkeihin paniikissa niinkuin joissakin liikkeissä käy.

Plussaa ja miinusta siis. Mutta silti suunnittelen siellä tälläkin viikolla käyväni :? :D
Halipatsuippa
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Halipatsuippa »

Erittäin hyvä valikoima, terveitä, hyvä palvelu. Mutta mietin vaan että miten ne kehtaa pistää rausku paran ja sen kilpikonnan niin pieniin rääkkäys altaisiin ja pistetään siihen vielä "perheenjäsen" lappu. [}:)]
450l ja pari karvaista kasaa makoilemassa Aku Ankkojen ja sanomalehtien päällä :)
hx
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja hx »

Halipatsuippa kirjoitti: Mutta mietin vaan että miten ne kehtaa pistää sen kilpikonnan niin pieniin rääkkäys altaisiin ja pistetään siihen vielä "perheenjäsen" lappu. [}:)]
Minkäs lajinen ja kokoinen se kilpikonna on, minkä kokoisessa altaassa se on ja minkähän kokoiseen se tulisi majoittaa?
-Gone fishing-
Halipatsuippa
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Halipatsuippa »

Lajista en ole varma mutta ainaskin sillä oli kärsämäinen nokka. :) (hyvin kuvailtu) Vaatimuksia en tiedä mutta tuon kommenttini perustan vain lähinnä omaan mielipiteeseeni ja siihen missä suhteessa akvaario oli kilpikonnaan verrattuna. veikkaampa akvaarion kooksi noin +250 l. kilpikonna ehkä sen 30cm. Niitä oli kyllä kaksi jos oikein muistan. :D
450l ja pari karvaista kasaa makoilemassa Aku Ankkojen ja sanomalehtien päällä :)
KrisAnn
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja KrisAnn »

Hyvä on kauppa ja Kari on ihana ihminen. Ihan turhasta te täällä mussutatte. :)
narm
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: ---
Viesti:

Viesti Kirjoittaja narm »

Olen käynyt useasti ja kertaakaan en ole nähnyt kuolleita/huonovoipasia kalasia siellä.
Ja palvelukin erittäin hyvää [;)]
hx
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja hx »

Halipatsuippa kirjoitti:Lajista en ole varma mutta ainaskin sillä oli kärsämäinen nokka. :) (hyvin kuvailtu) Vaatimuksia en tiedä mutta tuon kommenttini perustan vain lähinnä omaan mielipiteeseeni ja siihen missä suhteessa akvaario oli kilpikonnaan verrattuna. veikkaampa akvaarion kooksi noin +250 l. kilpikonna ehkä sen 30cm. Niitä oli kyllä kaksi jos oikein muistan. :D
Muistat väärin kilpikonnan koon ja niiden määrän. Et tiedä sen lajia etkä mitään sen tarpeista tai vaatimuksista. Et tiedä akvaarion kokoa.
Ja syytät kauppiasta rikoksesta. (Eläinrääkkäys on rikos).

Hyvin sä vedät.
-Gone fishing-
Riveriana
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja Riveriana »

Hmm, onkohan se se kilppari, jonka altaassa lukee flynkilpikonna? Mitään muuta en siitä muista enkä varsinkaan tiedä, joten en ota kantaakaan.
hx
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja hx »

Nii. No onhan se, Carettochelys insculpta.

Mitä mä kilpikonnista osaan sanoa, niin hyvinvoivan näköinen. Mutta en menisi opettamaan ketään noiden hoidossa, kun en koskaan ole kokonaan akvaattisten kilppareiden kanssa lätränny.
-Gone fishing-
memma
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja memma »

hx kirjoitti:No onhan se, Carettochelys insculpta.
Wikin mukaan 70-senttiseksi ja yli 20-kiloiseksi kasvavana otuksena se tekeekin mainion lisän Kurjen "pidämme lemmikkejämme aivan liian pienissä altaissa" -kokoelmaan. Kaunis eläin kyllä.
528 l: Corydoras sterbai, L-134, Liosomadoras oncinus, Platydoras costatus, Megalechis thoracata, Moenkhausia pittieri
125 l: Corydoras pygmaeus, Neocaridina davidi var. red, Poecilia wingei
120l: L. oncinus, P. wingei
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”