Kokemuksia Kurjesta? Löytyy sekä hyviä että huonoja. Huonoin asia mielestäni heissä on se, että jos nyt sattuu tulemaan jotain ongelmia, niin vika on aina ostajassa. Eli kun ostamani kala sairastui ja kuoli kahden vuorokauden kuluttua ostamisesta, vikahan ei ollut kalassa vaan vesioloissa. Sitten kun totesin, että monniset kutee tuolla koko ajan, siis samalla hetkelläkin, niin aijaa no sitten. Kyse ei ollut syyttelystä (miksi myytte p*skaa) vaan toteamisesta (tämä toissapäivänä ostamani kala kuoli). Korvausasiasta kysyttäessä saa riidan aikaiseksi, olipa kuluttajansuojalaki mikä hyvänsä. Muutenkin tulee välillä semmoinen vähätelty olo, ihan kuin asiakkaana ongelmani tai kysymykseni eivät olisi tärkeitä.
Altaiden vettä on aina joku vaihtamassa, eikä viikonpäivällä tunnu olevan väliä sen suhteen. Kalat virkeitä ja liikkuvia. Kuolleita kaloja, no joskus, niinkuin jokaisessa liikkeessä käy. Toinen myyjä hakee heti pois, toinen ei. Lajien nimet ei aina ole ihan oikein, ja sitä ihmettelen. Luulisi, että tuolla kokemuksella olisi oppinut peruskalat toisistaan erottamaan, riippumatta siitä millä nimellä ovat tukusta tulleet.
Myyjät ovat selvästi mukavampia tutummille asiakkalle (tämä nyt periaatteessa on ihan normaalia) mutta tuntuu kyllä ikävältä, jos äsken hymyillyt mies vaihtuu pääsiässaaren aku-akupatsaaksi, kun ehtii omalle kohdalle tai vaikka jonossa edelläni seisoneelle. Yleensä palvelu kyllä asiallista, ja pidän siitä että saan katsella rauhassa. Vaikka aina olen saanut vastauksia niihin kysymyksiin, joita olen esittänyt, niin muuten tietoa ei kauheasti jaeta.
Miksi sitten käyn siellä? Laajan valikoiman takia.
Sieltä saa kaloja, joita ei muualta saa. Sieltä saa myös isoja, aikuisia kaloja, kun muualta saa sentin mittaisia sinttejä. Siellä käynti on aina opintoretki. Pääsääntöisesti olen ollut tyytyväinen sieltä saamiini kaloihin, vaikka olen vääriä lajejakin sieltä saanut kuvitellessani ostavani jotain muuta. Mutta nekin voivat hyvin. Kun kysyn myyjältä, hän aina tietää mitä altaissa on, eikä juoksentele pitkin liikettä kurkistelemassa purkkeihin paniikissa niinkuin joissakin liikkeissä käy.
Plussaa ja miinusta siis. Mutta silti suunnittelen siellä tälläkin viikolla käyväni