Akvaario Kurki Tikkurilassa

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Riikka_M
Starting Member
Starting Member
Viestit: 19
Liittynyt: 21:19, 14.01.2005

Akvaario Kurki Tikkurilassa

Viesti Kirjoittaja Riikka_M »

Millaista kokemusta teillä on kyseisestä liikkeestä? sSn valikoimasta ja asiakaspalvelusta?
Kannattaako sinne mennä käymään? :)
samppi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 126
Liittynyt: 22:12, 27.12.2003
Paikkakunta: tikkurila, jokiniemi

Viesti Kirjoittaja samppi »

Paljon kalavalikoimaa, eli myös erikoisuuksia välillä.

Itse olen aina saanut hyvää palvelua ja terveet kalat.
Käymisen arvoinen paikka vaikka miinuksena perheenjäsenet ja rauskut liian pienissä altaissa
275 ja 55 Litran tankit
tiger
Member
Member
Viestit: 381
Liittynyt: 13:55, 13.04.2004
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja tiger »

minä tykkään.

Sieltä saa myös loistavaa lääkettä joka on mukavan tiivistä kamaa.. joku lang merkkinen. toimii useaan ongelmaan..:)

Tykkään myös kala valikoimasta ja kasveista. ja mukava palvelu.

tiger

en tykkäää siitä että siellä on 2 rauskua mun mielestä pienen näköisissä purkeissa,mutta tiedä sitten mitä ne tarttee..
siimis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 83
Liittynyt: 11:23, 08.08.2003
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja siimis »

samppi kirjoitti:... vaikka miinuksena perheenjäsenet ja rauskut liian pienissä altaissa
Kyllä tuolle perheenjäsenten pitämiselle liian pienissä altaissa pitäisi tehdä jotain! :mrgreen:
Hugo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 58
Liittynyt: 12:56, 18.02.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hugo »

Käytiin myös tuolla Kurjessa kääntymässä kun tehtiin kartotusta pks:n akvaarioliikkeistä, niiden hintatasosta ja tarjonnasta. Kurki oli kyllä erittäin positiivinen yllätys :D Valikoimaa riittää ja erikoisuuksia tuli bongattua. Hinnat ovat kutakuinkin kohdallaan ja, ja... mitähän vielä?? Kannattaa käydä kurkistamassa jos sielläpäin liikkuu - ehkä muutenkin.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Viestit: 15316
Liittynyt: 16:24, 05.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki/HAS/Ciklidistit/TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Minkälainen tuolla Kurjessa oli tautitilanne?
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Hugo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 58
Liittynyt: 12:56, 18.02.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hugo »

siimis kirjoitti:Kyllä tuolle perheenjäsenten pitämiselle liian pienissä altaissa pitäisi tehdä jotain! :mrgreen:
:mrgreen:
Mutta, tosiaan Rauskut (ainakin ;)) asustelivat n 170 litraisissa altaissa, eivätkä tainneet olla mitään väliaikaisia asuinpaikkoja.
Kati
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1423
Liittynyt: 13:42, 22.01.2002
Paikkakunta: Helsinki; TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kati »

Asiakaspalvelu vaihtelevaa. Itse olen saanut usein Kurjesta hyvää palvelua, mutta viimeksi minua ei kovin positiivisesti säväyttänyt se tapa, jolla 60-litraisessa akvaariossa kultakaloja ala-arvoisen huonosti hoitanutta asiakasta neuvottiin... "korallimurskaa ja lääkettä".

Kaloissa valikoima on laaja, kiekot aina komeita. Siitä iso plusmerkki. Mun arvosteluasteikossani tosin tulee aika pitkä miinus kohtaan jalostetut kultakalat ja "ihanan värikkäät" parrotit. Luulisi kaupan käyvän ilman niitäkin.

Iso plussa tulee myös siitä, että myyntialtaat ovat keskivertokaupan altaita isompia, ja ainakin pääsääntöisesti joka altaassa asuu vain yhtä kalalajia - vaikuttaa ainakin vaihtuvuuteen altaassa ja sitä kautta tautiriskiin. Luulisi myös, että esim. kalojen ruokkiminen ja tautien lääkitseminen parhaalla mahdollisella tavalla on helpompaa, kun targettina ei ole kovin monenkirjavaa sakkia. Rauskut ja muut megakalat ansaitsisivat kyllä isommat lukaalit.

Kasvipuoli ei saa multa kovin hyvää arvosanaa. Valikoima ja laatu eivät ole olleet kovin häävejä viime käynneillä. Tosin musta tuntuu, että satun paikalle aina silloin, kun edellinen kasvierä on juuri myyty likimain loppuun, jäljellä on vain "ruukunpohjia" ja seuraava satsi tulee huomenna... Voi olla, että otokseni (pari käyntiä parin-kolmen kk:n aikana) on liian pieni ja tuurini huono.

Pieni miinus myös siitä, että kasvialtaassa on kaloja. Myyntiallas se ei onneksi vaikuta olevan, joten kalojen (ja taudinaiheuttajien) vaihtuvuus lienee vähäinen.
hx
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1294
Liittynyt: 10:55, 26.11.2004
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja hx »

Kurki on mielestänä pk-seudun paras kalakauppa. Oma tuonti (käsittääkseni) ja pitkäaikaiset kumppanit pitävät laadun korkeana.

Noita ylempänä mainittuja perheenjäseniä lukuunottamatta kaikilla kaloilla on mielestäni enemmän tilaa (vähemmän kaloja/lajeja isommissa pytyissä) kuin missään muussa näkemässäni kaupassa. Eli myyntikalojen tilat etten sanoisi loistavat...

Kurjen palvelusta on tällä foorumilla aikaisemmin joku mussuttanut ei tykkäävänsä, yksi tapaus oli ainakin tyyliä "en saanut palvelua, eikä minua huomattu, kun henkilökunta vaan huolsi akvaarioita..."
Minun mielestäni lemmikkieläinkauppiaan ensisijainen tehtävä on pitää huolta elukoistaan ja vasta toissijaisesti myydä niitä. Jokainen eläinkauppias, jolla on palleja käskeä minua odottamaan, kun hoitaa eläimiään, saa ISON sateenkaarirapumerkin ja uskollisen asiakkaan.

Itse olen kyllä aina saanut Kurjella sekä hyvää palvelua ,että hyviä kaloja.

Saisivatpa niille rauskuille ja tulipuikolle isommat pytyt, niin ei jäisi mitään valitettavaa.
-Gone fishing-
jkw
Junior Member
Junior Member
Viestit: 171
Liittynyt: 00:50, 25.09.2004
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jkw »

Hinnaltaan halvimmasta päästä kalat, mutta altaita aivan liikaa hoidon kannalta. Tarkemmin kun seurailee aika monessa altaassa sairaita ja huonokuntoisia kaloja. Takahuoneessa lisää altaita ja kuuleman mukaan (ei omakohtaista tietoa) siellä aika sameat vedet. Ja aika usein nähtynä myös sairaita kiekkoja,isoja yleensä.
Palvelu ollut kyllä hyvää ainakun poikennut.
Korva
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1053
Liittynyt: 07:18, 22.12.2003
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Korva »

Ite en oo oikeen tykännyt. Tosin ihan hyvä kalavalikoima. Ilemisesti oli paha päivä myyjällä kerran, kun satuin käymään siellä. Kyselin aasia biotoppeista ja niiden kasvillisuudesta. Vastaukset oli tyyliin "jaa" "joo" "niinhän ne"
" Peurat ovat huomattavasti kookkaampia kuin myyrät.
Silti molemmat mahtuvat samaan metsään ja vielä samaan aikaan.
- Onkohan niillä ikinä kiistoja? "
JustinSan
Senior Member
Senior Member
Viestit: 752
Liittynyt: 00:50, 13.07.2004
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JustinSan »

Valikoima on suurehko ja hintataso edullinen. Valitettavasti liikkeestä löytyvät "perheenjäsenet", golfpallokultakalat ja värjätyt papukaijamutantit ym. kaverukset tiputtavat yleisarvosanaa melko rankasti.
Asiakaspalvelu ja ammattitaito ovat ainakin omissa kanssakäymisissäni ko. liikkeen kanssa olleet kautta linjan hyvinkin pitkälti ala-arvoisia.

Lisäksi hieman pidemmällä tarkkailulla on havaittavissa varsin laajahko spektri tauteja laidasta laitaan ja jotenkin liike vaikuttaa mielestäni vähän sellaiselta suurinpiirtein sinnepäin hoidetulta.
"Normal Person + Anonymity + Audience = Total Fuckwad." - Penny Arcade
Miggo
Starting Member
Starting Member
Viestit: 14
Liittynyt: 15:35, 17.12.2004
Paikkakunta: Vantaa

Akvaario kurki

Viesti Kirjoittaja Miggo »

Hyvää ja asiallista palaute on annettava ko liikkeestä. Altaat hoidetaan hyvin ja kunnolla. Ainoana miinuksena minäkin sanoisin kasvipuolen. Ne, jotka täällä palstoilla marisee palveluksesta niin marisevat aivan turhasta. Tietysti siellä on nuoria ihmisiä ruuhka-aikana palvelemassa ja myymässä ja se on aivan ymmärrettävää. Mikäli jotain haluaa todella tietää niin aivan varmasti selvittävät sen sulle, kunhan osaa kysyä ja pyytää vastauksia.
Nani
Junior Member
Junior Member
Viestit: 228
Liittynyt: 22:12, 31.08.2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Nani »

Erittäin hyvä liike, jossa on tullut käytyä uudestaan ja uudestaan jo vuosia vaikka Espoossa asutaankin... Omistajan kanssa on mukava jutustella ja palvelu on erittäin hyvää. Monesti käyn mieheni kanssa kysymässä Kurjen mielipidettä akvaarioihin liittyivistä asioista ja hyviä neuvoja ollaan saatukin... Kalavalikoima on todella runsas. Kaikki ostamani kalat ja kasvit ovat olleet aina hyvässä kunnossa.
Esimerkiksi viimeeksi ostaessani isoa allastani, Kurki ei tyrkyttänyt omia altaitaan vaan suositteli muutamaa muuta halvempaa vaihtoehtoa joista toiseen päädyinkin (vaikkei hän itse siitä mitään hyötynytkään).
Yksinkertaisesti paras tietämäni akvaarioliike.

-Nani-
ToniR81
Junior Member
Junior Member
Viestit: 221
Liittynyt: 20:41, 20.08.2003
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ToniR81 »

Ehkä liikaa kehutaan täällä tuota kurkea, vaikka itsekkin pidän sitä sinne parhaimpien ja ainakin halvimpien kauppojen luokkaan kuuluvana. Se että väitetään siellä olevan terveitä kaloja lienee hivenen liioiteltua, itse olen sieltä ostetuista kaloista saanut(toisella kertaa karanteenasin kalat) pilkkutaudin. Ja se että "ammattilaiset" pitää mm. oscareita altaassa jossa ne juuri ja juuri mahtuu kääntymään on hivenen ristiriitaista muuten yllättävän mallikkaasti hoidettujen kalaaltaiden kanssa.

Asiakaspalvelu on hyvää, kunhan siellä käy muutaman kerran ja oppii tuntemaan ne muutaman siellä jatkuvasti olevan myyjän ja ne joiden soisi vain käyttävän kassakonetta ja leikkivän mykkää...

Yleisarvosana 8+
mirlin
Member
Member
Viestit: 255
Liittynyt: 21:39, 27.01.2004
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää

Viesti Kirjoittaja mirlin »

Jos se on kerta niin halpa niin ,onko teillä tarkempaa tietoa siitä mistä ne kalansa tuovat ? en tiedä onko tämä ihan tosi , mutta kuulemma venäjältä ja singaporesta
Ja sairauksista vielä... aivan joka kerta kun oon käynyt kurjessa on kiekoilla ollut jonkin-moinen pöpö ja ne ovat oleet lääkityksen alaisia.
Ole varovainen kun puhut. Sanoillasi luot maailman ympärillesi.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Kurjella on oma maahantuonti ja siksi kalat ovat halvempia kuin niissä liikkeissä jotka ostavat kalansa tukuista. Kurkihan toimii myös tukkuna muille liikkeille.
Ihan jees liike valikoimansa ja hintatasonsa puolesta, mutta miinuksiakin tulee.
Ne mainitut perheenjäsenet eivät todellakaan saa perheenjäsenille kuuluvaa kohtelua. Altaat ovat noin 10 kertaisesti liian pieniä.
Sairaita ja epämuodostuneita kaloja ei lopeteta. Omistaja kuulemma kunnioittaa elämää siinä määrin, ettei suostu lopettamaan yhtään kalaa, tai muutakaan elävää olentoa.
Ylijalostetut ja värjätyt kalat tuotevalikoimassa ovat erittäin pitkä miinus.
Ja lopuksi, Kurjesta saa varsin erikoisia neuvoja akvaarioiden hoitoon. Vedenvaihtoa suosittelevat vain kolmen viikon välein ja ilmeisesti noudattavat sitä kovin reippaasti kansoitetuissa myyntialtaissaankin. Mittasin sieltä ostamieni kardinaalitetrojen vedestä nitraattipitoisuuden ja se oli huikeat 80 mg/l.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Viestit: 15316
Liittynyt: 16:24, 05.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki/HAS/Ciklidistit/TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Mites tuolla on maahantuontikaranteeni hoidettu. Sairaita kalojahan ei saa myydä?
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
tiger
Member
Member
Viestit: 381
Liittynyt: 13:55, 13.04.2004
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja tiger »

Joskus muistan kuulleeni että karanteenaavat ainakin itse siellä takatiloissa..

Kerran sain vilkaista nopeasti ja olihan siellä toooodella monia altaita. Valitettavasti en tiedä.

Itse pidän kyllä kurjesta ja mulle ei ole yhtään sairasta kalaa sattunut. Kasvejakin siellä on mukavasti, jopa harvinaisuuksiakin, tosin kasvilähetykset taitaa tulla harvakseltaan joten aika usein kasvit vähissä.

Minä oon kuitenkin sattunut pari kertaa paikalle tooosi hyville apajille. :)

tiger
Demi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 189
Liittynyt: 08:54, 04.05.2004
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Demi »

Joskus muistan kuulleeni että karanteenaavat ainakin itse siellä takatiloissa..
Juu, takahuoneessa on aika paljon altaita ja ainakin kiekkoja siellä hoivataan :)

Kurki on mielestäni aika hyvä akvaariokauppa, ja käyn siellä mieluummin kuin Akvaariokeskuksessa. Ei ole niin rahanahnas meininki :)

Mutta miinusta tulee:
Altaissa helposti sairaita tai muuten vaan omituisen ahdistuneita kaloja. Eli kun ostaa, niin kannattaa viettää useita toveja tarkkailemalla kalojen käytöstä.
Plussaa:
Yhdessä altaassa vain yhtä lajia, joten kalojen kuntoa on erittäin helppo tutkia! Esim. Akvaariokeskuksessa altaat niin täynnä kaiken maailman myynti kasveja, eri lajeja ja korkeallakin ne ovat, joten vaikea tarkkailla kuntoa. Sieltä esim. tuli ostettua hometaudista kärsivä katinkultamonni ja mitään korvausta ei tullut. Itse jouiduin lääkkeet ostamaan, vaikka heti kotoa soitin Petrille [}:)]

Miinusta:
Siellä on töissä sellaisia nuoria myyjiä, jotka eivät ehkä aina tiedä mitään kaloista ja muista jutuista. Mutta niinhän oikeastaan kaikissa muissakin elukkakaupoissa..
Plussaa:
Kaupan omistaja on kyllä todella mukava ja auttaa mielellään! Häneltä kyllä olen saanut hyviä neuvoja ruokinnasta ja hoidosta. Mahtavaa oli esim. kuulla, kun suositteli jollekulle meriakvaariota perustavalle edullisempia vaihtoehtoja suodatukseen rehellisesti, eikä vain tyylin "tämä on paras ja kallein, osta heti, kauppa se on joka kannattaa!". Eikä myynyt aloittelijalle (minulle silloin aikanaan) lääkettä summassa, vaan kertoi stressin vaikutuksesta. Ja kappas niin kävi, ei sillä lehtikalalla mitään tautia ollut. Suositteli vielä ruokkimaan vähintään kerran päivässä elävällä tai pakasteruoalla, koska kaupalliset ruoat ovat aina sellaista kuivarehua! Kertoi antavansa itsekin yhden ruoka-annoksista kaupan kaloille pakasteista.

Ja jos sitten saa omalletunnolle ristiriitaista ohjetta, esim. vedenvaihdonvähyydestä niin eihän sitä tarvitse noudattaa. Vaihdan minäkin kahdesti viikossa vettä, vaikka se jonkun mielstä onkin liikaa :)

Kauppa on todella suuri ja kalavalikoima erittäin näyttävä! Kuitenkin hieman vanha ja pölyinen, ei ehkä aivan tarpeeksi riitä aika hoitamaan liikettä. Jos altaita hoidettaisiin hieman paremmin, niin tämä olisi täydellinen kauppa. Erittäin hyvät tuotevalikoimat ruoista ja muista tavaroista, hintataso erittäin hyvin kohdallaan.
ryukin
Member
Member
Viestit: 304
Liittynyt: 13:22, 09.02.2004
Paikkakunta: Akvaarioharrastajat Hyvinkää (AHH)

Viesti Kirjoittaja ryukin »

Minä en yleensä haukkumisketjuihin puutu, mutta nyt on "pakko". Kävin jokin aika sitten ko. liikkeessä, ja monessa altaassa näytti olevan kuollutta tai heikkokuntoista elukkaa. Perimmäisessä nurkassa jalostetut kultakalat näyttivät todella huonovointisilta, osa sameita, yksi makasi pohjassa suodattimen alla ja toinen 90 asteen kulmassa nytkimässä etulasia vasten. Se oli minulle se viimeinen pisara, jonka takia menin puhumaan myyjälle. Ihan asialliseen sävyyn kysyin, tietävätkö, että ko. altaassa on jotain vähän pielessä. Kundi sanoi, että ovat tietoisia ja on niitä kaloja lääkittykin, mutta ei oikein lääkitys tehoa.
Jätin sitten asian siihen, sanoin vain, että hyvä, että tiedätte ja yritätte hoitaa. Vasta ulkona kävellessä tuli mieleen, että jos kerran tiesivät ja lääkitsivät, minkä ihmeen takia altaassa luki "kultakala 12 e" eikä "karanteenin vuoksi emme myy tästä altaasta"!

Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6704
Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karhula (Kotka)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

ryukin kirjoitti:jos kerran tiesivät ja lääkitsivät, minkä ihmeen takia altaassa luki "kultakala 12 e" eikä "karanteenin vuoksi emme myy tästä altaasta"!

Toivon vaan etteivät myyneet altaasta... Aika tökeröä touhua.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Demi kirjoitti:Ja jos sitten saa omalletunnolle ristiriitaista ohjetta, esim. vedenvaihdonvähyydestä niin eihän sitä tarvitse noudattaa. Vaihdan minäkin kahdesti viikossa vettä, vaikka se jonkun mielstä onkin liikaa
Eihän pointti olekaan se, että itse noudattaisin noita saamiani neuvoja, vaan siinä että jos neuvovat aloittelijoitakin noin, niin... [}:)]
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
jkw
Junior Member
Junior Member
Viestit: 171
Liittynyt: 00:50, 25.09.2004
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jkw »

Itse kiekkoja hankkiessani tiedustelin kurjesta veden vaihtojen väliä,kun täältä aw:stä sanoin lukeneeni n1-2 kertaa vko.Sanoivat että eiväthän hekään kerkeä vaihtamaan kuin noin joka toinen tai kolmas viikko ja silti kutivat altaissa. Sairaiden kiekkojen perään kysyessäni eivät osanneet vastata. Sanoivat kuitenkin etteivät myy karanteeni/lääkintä altaistaan vaikka ite altaassa ei lukisikaan mitään. Levän poistoonkin kerran suosittelivat jotain ainetta, en muista mitä. Kun sanoin etten haluaisi käyttää mitään aineita kalojen takia sanoivat (itse omistaja), että miksi ei käyttäisi hyvää ja kalojen kannalta tutkittua. Itse kuulema käyttää,vaivatonta.
Varmaksihan en voi mennä sanomaan väittämiäni mutta jokainen päättäköön itse mistä kalansa ym hankkivat. Onhan liikkeellä myös puolesta puhujatkin. Palvelu ollut kyllä hyvää,kuhan kaikkea tietoa ei ihan tosissaan ota. Vedet vaihdan kerran viikkoon edelleenkin :mrgreen:
Riikka_M
Starting Member
Starting Member
Viestit: 19
Liittynyt: 21:19, 14.01.2005

Viesti Kirjoittaja Riikka_M »

Ristiriitaistahan liikkeistä on oikeastaan puhua.. kun jotkut neuvot on sellaisia että toisten mielestä ne on oikein, toisten mielestä väärin. Täytyy vain muistaa että PÄÄASIA on että kalat voi hyvin ja on oikean kokoisissa altaissa. Ja neuvot ovat kuitenkin hyviä, mutta joistakin asioista niin ku esim. veden vaihdosta, lääkinnästä ym voi olla sata eri mielipidettä..

Kai sitä pitäisi katsoa monelta kantilta.. Akvaario Kurki on siis perjaatteessa hyvä liike? Ei oo annettu mitään ihan täyttä puppua ohjeina? ja kalat on aika usein terveitä?

Kun on tosiaan tuo maahantuonti, ei ole ihme jos on välillä sairaita. Ja taas jos liikkeeseen tuodaan tukusta, voi silti olla tautia, esim. matka stressistä tai olosuhde muutoksista..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”