Sukaravut + lannoitteet ja vedenparannusaineet
Valvoja: Moderaattorit
-
- Member
- Sukupuoli: Nainen
Sukaravut + lannoitteet ja vedenparannusaineet
Onko jotain kasvilannoitteita tai vedenparannusaineita, joita ei kannattaisi käyttää sukarapujen altaissa? Mitä te olette käyttäneet menestyksekkäästi? Jos ei omakohtaista kokemusta, niin linkit aihetta koskeviin keskusteluihin olisi kivoja, kun en nyt löydä sellaisia... Mitä ravut meinaavat jos niiden altaassa käyttää turveuutetta?
"Se on makuasia" Sanoi mäyrä, kun muniaan nuoli.
-
- Member
-
- Member
Jeps. Tuosta hiilestä minäkin olen täällä lukenut, enkä ole uskaltanut laittaa edes kala-akvaarioon. Vaikka onhan tuostakin kuulunut paljon positiivista, mutta negatiivisten kokemusten takia en ole uskaltanut kokeilla. Ja kalojen/rapujen hyvinvoinnin lisäksi pitäisi minut vielä vakuuttaa siitä, ettei nestemäinen hiili hengitettynä aiheuta ihmisellä sikiövauriota... Esim. kun haihtuu akvaariosta vesihöyryn mukana... Kaukaa haettua, tiedän.
Neuroottiseksi äidiksi joskus sanottu.. Miksiköhän... 

"Se on makuasia" Sanoi mäyrä, kun muniaan nuoli.
-
- Member
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Kokeiltu on. Ei vaikutusta, paitsi kasvit kasvavat paremmin nestehiilen kanssa.g.rosea kirjoitti:jotkut ovat täällä sanoneet ettei ainakaan nestemäistä hiiltä kannata laittaa.
Onko kenelläkään tietoa kuinka korkeita kuparipitoisuuksia sukaravut ja kotilot yms selkärangattomat kestävät?
Hän joka sanoo ettei koskaan pidä antaa periksi, ei hyväksy elämän realiteetteja.
-
- Advanced Member
Itseltäni löytyy greenejä, Red cherryjä, Chrystal redejä ja sitten noita ruskosukaravuiksi veikattuja, joille ei ole minulla lat.kiel.nimeä.
Kaikkiin altaisiin olen lisännyt tuota Easy lifen vedenparannusainetta, saman puulaakin Easy carboa, Seran Florenette A:ta, Tropican Master crowta sekä pmdd:tä. Ei ole raatoja tullut mutta kasvit kyllä ovat ihan eri näköisiä kuin edellisessä elämässä
.
Aloitin kyllä tuon "Iisin karpon" ensin puolella annoksella ja jatkoin sillä muutaman viikon ja sitten nostin täyteen annokseen. Lisäksi ihan varotoimenpiteenä minulla on tuollainen muovinen litramitta aina carbon vieressä, jonne lisään eka vettä ja carbon siihen, ettei mene "raakasuihkuna" kenenkään rapusen eikä kalan niskaan.
Kaikkiin altaisiin olen lisännyt tuota Easy lifen vedenparannusainetta, saman puulaakin Easy carboa, Seran Florenette A:ta, Tropican Master crowta sekä pmdd:tä. Ei ole raatoja tullut mutta kasvit kyllä ovat ihan eri näköisiä kuin edellisessä elämässä

Aloitin kyllä tuon "Iisin karpon" ensin puolella annoksella ja jatkoin sillä muutaman viikon ja sitten nostin täyteen annokseen. Lisäksi ihan varotoimenpiteenä minulla on tuollainen muovinen litramitta aina carbon vieressä, jonne lisään eka vettä ja carbon siihen, ettei mene "raakasuihkuna" kenenkään rapusen eikä kalan niskaan.
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...