Sukaravut + lannoitteet ja vedenparannusaineet

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
sardiini_85
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Sukaravut + lannoitteet ja vedenparannusaineet

Viesti Kirjoittaja sardiini_85 »

Onko jotain kasvilannoitteita tai vedenparannusaineita, joita ei kannattaisi käyttää sukarapujen altaissa? Mitä te olette käyttäneet menestyksekkäästi? Jos ei omakohtaista kokemusta, niin linkit aihetta koskeviin keskusteluihin olisi kivoja, kun en nyt löydä sellaisia... Mitä ravut meinaavat jos niiden altaassa käyttää turveuutetta?
"Se on makuasia" Sanoi mäyrä, kun muniaan nuoli.
nirppu
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nirppu »

Mä olen käyttänyt seran florenaa ja pHmiinusta sekä easy-life fluid filter medium- vedenparannusainetta, eikä ole ongelmia ollut.
sardiini_85
Member
Member

Hyvä. Ajattelinkin kokeilevani seuraavaksi easy-lifen vedenparannusainetta, kun on niin paljon kehuttu. No kaipa se kasviravinnekin on sopivaa niille. Tuli sellainen purkki kokeeksi ostettua. :D
camina
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja camina »

Jep, mulla käytössä easy lifen veden parannus- ja lannoite. Eikä ole ongelmia ollut.
g.rosea
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja g.rosea »

Itselläni ei ole sukarapuja (ainakaan vielä...), mutta jotkut ovat täällä sanoneet ettei ainakaan nestemäistä hiiltä kannata laittaa.
sardiini_85
Member
Member

Jeps. Tuosta hiilestä minäkin olen täällä lukenut, enkä ole uskaltanut laittaa edes kala-akvaarioon. Vaikka onhan tuostakin kuulunut paljon positiivista, mutta negatiivisten kokemusten takia en ole uskaltanut kokeilla. Ja kalojen/rapujen hyvinvoinnin lisäksi pitäisi minut vielä vakuuttaa siitä, ettei nestemäinen hiili hengitettynä aiheuta ihmisellä sikiövauriota... Esim. kun haihtuu akvaariosta vesihöyryn mukana... Kaukaa haettua, tiedän. :roll: Neuroottiseksi äidiksi joskus sanottu.. Miksiköhän... :mrgreen:
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

PMDD ainakin käy hyvin sukarapualtaan lannoitteeksi. Luulisin, ettei vedenparannusaineissa voi mitään ravuille haitallista olla, päinvastoin, nehän poistavat vedestä ravuille haitallisia raskasmetalleja, klooria jne. joille ne käsittääkseni ovat herkempiä kuin kalat.
kami82
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja kami82 »

PMDD, easy life ferro ja easy carbo<-- Minulla ei ole vaikuttanut rapuihin mitenkään, ei leväsukarapuihin eikä vihersukarapuihin.
sardiini_85
Member
Member

Minäkin olen nyt pikkuhiljaa taipumassa kokeilemaan easy carboa kala-altaassani, rapulassa en koe tarpeelliseksi. Ajattelin kyllä käyttää vain kuurina, että saisi nopeammin korkeutta miekkakasveihin. Tulisikohan jo kuukaudessa tuloksia?
kami82
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja kami82 »

No sanoisin, että tulee. Itse olen laittanut vasta reilun viikon.
Hamsteri
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hamsteri »

Seachemin vedenparannusaine, PMDD ja kiljupullo + kaasukello eikä ole näkyny protesteja
250+200+125+100+100+65+65 eikä riitä
RPekka
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja RPekka »

g.rosea kirjoitti:jotkut ovat täällä sanoneet ettei ainakaan nestemäistä hiiltä kannata laittaa.
Kokeiltu on. Ei vaikutusta, paitsi kasvit kasvavat paremmin nestehiilen kanssa.

Onko kenelläkään tietoa kuinka korkeita kuparipitoisuuksia sukaravut ja kotilot yms selkärangattomat kestävät?
Hän joka sanoo ettei koskaan pidä antaa periksi, ei hyväksy elämän realiteetteja.
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

Itseltäni löytyy greenejä, Red cherryjä, Chrystal redejä ja sitten noita ruskosukaravuiksi veikattuja, joille ei ole minulla lat.kiel.nimeä.

Kaikkiin altaisiin olen lisännyt tuota Easy lifen vedenparannusainetta, saman puulaakin Easy carboa, Seran Florenette A:ta, Tropican Master crowta sekä pmdd:tä. Ei ole raatoja tullut mutta kasvit kyllä ovat ihan eri näköisiä kuin edellisessä elämässä :D .

Aloitin kyllä tuon "Iisin karpon" ensin puolella annoksella ja jatkoin sillä muutaman viikon ja sitten nostin täyteen annokseen. Lisäksi ihan varotoimenpiteenä minulla on tuollainen muovinen litramitta aina carbon vieressä, jonne lisään eka vettä ja carbon siihen, ettei mene "raakasuihkuna" kenenkään rapusen eikä kalan niskaan.
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”