Kuuvalojen palamisaika?
Valvoja: Moderaattorit
Kuuvalojen palamisaika?
Hei
En löytänyt haulla varsinaisesti vastausta asiaan, jota olen miettinyt, joten kysytäänpä nyt:
Tekisi mieleni laittaa akvaarioon siniset/sinivalkoiset ledivalot kuutamovaloiksi. Kuinka kauan valoja voi polttaa? ts. pitäisikö olla päällä vain esim. tunnin tai kaksi ennen/jälkeen loisteputken vai miten?
Mielelläni pitäisin ledivaloja päällä vaikka koko yön, koska olisi kiva katsella pimeässä hieman hohtavaa akvaariota. Tarvivatko kalat yöllä täydellisen pimeyden tai onko ledivaloista jotain muuta haittaa?
Tarkoitus tosiaan saada vain hieman tunnelmallista hehkua akvaarioon, ei mitään varsinaista valaistusta..
En löytänyt haulla varsinaisesti vastausta asiaan, jota olen miettinyt, joten kysytäänpä nyt:
Tekisi mieleni laittaa akvaarioon siniset/sinivalkoiset ledivalot kuutamovaloiksi. Kuinka kauan valoja voi polttaa? ts. pitäisikö olla päällä vain esim. tunnin tai kaksi ennen/jälkeen loisteputken vai miten?
Mielelläni pitäisin ledivaloja päällä vaikka koko yön, koska olisi kiva katsella pimeässä hieman hohtavaa akvaariota. Tarvivatko kalat yöllä täydellisen pimeyden tai onko ledivaloista jotain muuta haittaa?
Tarkoitus tosiaan saada vain hieman tunnelmallista hehkua akvaarioon, ei mitään varsinaista valaistusta..
-
- Advanced Member
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
- Viesti:
Ei kasvit pärjää kuuvaloilla pelkästään. Kyseessä on muutama ledi joka luo pienen sinertävän valkoisen kajastuksen altaaseen. Itsekään ei erota paljoa altaasta, mutta se luo mukavan tunnelman. Meillä kuuvalot ovat koko ajan päällä, ledit kuitenkin "elävät" aaaaikas kauan eikä kolmen ledin valoja erota altaasta päiväsaikaan kun kaksi 70W monimetallia kajahtaa päälle eikä edes illalla kun halogeni luo lämpimän iltavalon altaasen 

Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Ainakin henene on näitä tehnyt ja myynyt täällä ja ilmeisesti myös Ikeasta saa hankittua.juupeli kirjoitti:Mistä noita kuuvaloja saa? Olen aloittanut vähänaikaa sitten tuon akvaarioharrastuksen ja nuo valot kuullostavat mielenkiintoisilta.
80, 100, 136 ja 230 litraiset, 5 kissaa ja mies, täydellistä
Minä tekaisin hätäpäissäni lehtikaloille yövalon sinisestä jouluvalosarjasta - oli niin mukavan näköinen iltaisin, että sai jäädä paikoilleen. Sähköturvallisuudesta en mene takuuseen, mutta oli ainakin halpa, nopea ja yksinkertainen viritelmä. Taitaa myös olla himmeämpi kuin "oikeat" kuuvalot, ainakin kuvista päätellen.
Life's way too short to stay on topic.