Se oli silloin n. 3.5-4cm pitkä.. Jotain vähän yli viikon ajan se uiskenteli vain akvaarion takaseinällä jossain piilossa ja heti kun akvan viereen tuli niin se jähmetty paikalleen ja yritti olla huomaamaton.
Kaksi viikkoa kului ja se uskalsi mennä pintaan syömään.. Nyt se asustaa tuolla jo kolmatta kk ja pituutta on tullut puolet lisää
Nonii, eilen löysin sitten Zeppeliinin Taitotassusta avainkirjoahvenia, sellasia parin sentin mittasia. Ne oli just tullu ja oli vielä pusseissa jossain laatikossa. Eli ei ollu kerennyt vielä mennä myyntialtaisiin. Ostin yhden, kun vihdoin löysin avaimen.
Mun se vanhempi avain tuli sitten mahtailee sille ja pullisteli sitä leukaansa ja ajoi pois omalta reviiriltään mutta se mun uusi meni vain takasin sinne ja seuras sitä vanhempaa ja kolme kertaa isompaa.. Taitaa olla tyhmänrohkea.. Ja noista pitäisi tulla vielä pari.
Eli kysymys kuuluu, miten tuo mun uusi avain ei ole yhtään arka? Johtuuko se luonteesta, vai rauhallisesta akvaariosta,(ei yhtään huippunopeaa kalaa tai vihaista) vai tulikohan sillä rohkea olo kun oli tuo vanha avain? Siksi tämä mietityttää, koska oon jo/vasta vuoden harrastanut akvaarioita ja kaikki mun muut kalat mitä oon ostanut on aluksi ollut jossain nurkassa piilossa.. Siis aluksi. Hämmästyin aika lailla. Mutta hyvä vaan kun on luonnetta