Akvaario muuttaa

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
PikkuFisu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 92
Liittynyt: 19:01, 14.12.2003
Paikkakunta: Veneheitto

Akvaario muuttaa

Viesti Kirjoittaja PikkuFisu »

Minä tässä myyn oman akvaarioni ja mieleeni tupsahti että mitenkäs kun kaikki kalat ja ym menee mukana että miten akvaarion kypsytys ja nämä jutut? Akvaario pitää tyhjentää että sen saa ensiksikin kannettua portaat alas ja kannettua pihalle ja takaisin taloon automatkan jälkeen. Miten kalojen kanssa menetellään ja muutenkin?

Kiitos jo etukäteen. :)
¤*PikkuFisu*¤
henene
Member
Member
Viestit: 286
Liittynyt: 13:19, 04.03.2004
Paikkakunta: Joensuu city
Viesti:

Viesti Kirjoittaja henene »

Kalat kannattaa pakata pusseihin jotka sitten laittaa isoon styrox laukkuun johon lisäksi muutama kuumavesipullo (ettei kalojen vesi pääse liikaa jäähtymään)
Ja suodatinta ei kannata pestä puhtaaksi ettei hyödyllinen bakteerikanta tuhoudu, voit kuljettaa vaikka saavissa missä on vettä.
Lisäksi ei kannata pestä mitään somisteita,hiekkoja tai kasveja bakteereiden säilymiseksi.

Muut neuvokoot enemmän siitä miten nopeasti nuo kalat voi tuonne laittaa,nyt kun ei tuo hakukaan toimi :frown:

Bakteereiden säilyminen riippuu tietysti myös altaan koosta
Suomalainen sotilas ei peräänny, kääntyy vain 180 astetta ja jatkaa matkaansa!
Kala_
Member
Member
Viestit: 390
Liittynyt: 14:38, 03.02.2004
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Kala_ »

Hiekat ämpäreihin kosteana, ei märkänä.
Sitten allas jalustalle uudessa paikassa, hiekat+ somisteet+ kasvit pohjalle, vedet altaaseen, tekniikka päälle ja kalat uimaan.
Kosminen Kala
Junior Member
Junior Member
Viestit: 73
Liittynyt: 20:20, 08.03.2004

Viesti Kirjoittaja Kosminen Kala »

Ja jos matkaa on vaikka 400 km, niin kannattaa vaikka myydä kalat akvaariokauppaan ja ostaa toisessa paikassa uudet. Minä ainakin menettelisin näin...
Kalastoa uusimassa.
Hiutale
Senior Member
Senior Member
Viestit: 561
Liittynyt: 12:04, 07.07.2002
Paikkakunta: Susiraja, SAS ry
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiutale »

Paitsi jos kalat on vaikka itsekasvatettuja nokkamonneja niin niitähän perhana raahataan vaikka Pirkanmaalta Pohjois-Karjalaan! Nimimerkillä "Kokemusta on" ;).
*Viltzu*
Senior Member
Senior Member
Viestit: 540
Liittynyt: 16:04, 01.07.2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja *Viltzu* »

Kosminen Kala kirjoitti:Ja jos matkaa on vaikka 400 km, niin kannattaa vaikka myydä kalat akvaariokauppaan ja ostaa toisessa paikassa uudet. Minä ainakin menettelisin näin...
Mä en kyllä ainakaan ihan helposti hennois tehdä näin. En tiiä, tuntuis jotenkin julmalta. Ei siitä voi koskaan olla varma minne ne kalaset sieltä eläinkaupasta joutuu. Tietysti jos on tosi todennäköistä etteivät kalat selviäisi matkasta eikä olis muita vaihtoehtoja mutta... Ainakin itse oon hankkinu omat elikkoni ja tuun hankkimaan tulevat kalaset sillä periaatteella että pidän niistä huolta koko niiden elämän ajan.
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3024
Liittynyt: 21:18, 27.01.2004
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Kangasala & Tre / TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Kosminen Kala kirjoitti:Ja jos matkaa on vaikka 400 km, niin kannattaa vaikka myydä kalat akvaariokauppaan ja ostaa toisessa paikassa uudet. Minä ainakin menettelisin näin...
Ei tuo nyt niin pitkä matka ole, että ei kannattaisi roudata kaloja mukanaan. Kyllähän niitä tuodaan pidempiäkin matkoja.. ;)
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5925
Liittynyt: 07:54, 04.03.2004
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Jeps. Kalasia ja altaita on siirretty pitkiäkin matkoja onnistuneesti. ;)
T: 300 kilsaa muuttomatkaa.
silkkitassu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 82
Liittynyt: 14:04, 22.04.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja silkkitassu »

Juu, meilläkin muutti tetraparvi n. 300km. Tässä joukossa yksi yli 6 vuotias veteraani sekä oma kasvatti. :mrgreen:
Kaikki hyvävointisia muuton jälkeen. Varmasti selvinneet paremmin oman akvaarion ja bakteerikannan mukana siirrosta, kuin jos olisi heitetty kauppaan ja sieltä vielä uuteen kotiin. Ihan vaan kalojakin ajatellen... :|
PikkuFisu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 92
Liittynyt: 19:01, 14.12.2003
Paikkakunta: Veneheitto

Viesti Kirjoittaja PikkuFisu »

matkaahan on huikeat 6,5km.. :D Nii no joo.. Eiköhän tuolla pärjätä.. Jos tulee jotakin vielä mieleen nii pitänee kysäistä..
Kiitoksia vaaiin.. :)
¤*PikkuFisu*¤
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”