Kiitos jo etukäteen.
Akvaario muuttaa
Valvoja: Moderaattorit
Akvaario muuttaa
Minä tässä myyn oman akvaarioni ja mieleeni tupsahti että mitenkäs kun kaikki kalat ja ym menee mukana että miten akvaarion kypsytys ja nämä jutut? Akvaario pitää tyhjentää että sen saa ensiksikin kannettua portaat alas ja kannettua pihalle ja takaisin taloon automatkan jälkeen. Miten kalojen kanssa menetellään ja muutenkin?
Kiitos jo etukäteen.
Kiitos jo etukäteen.
¤*PikkuFisu*¤
Kalat kannattaa pakata pusseihin jotka sitten laittaa isoon styrox laukkuun johon lisäksi muutama kuumavesipullo (ettei kalojen vesi pääse liikaa jäähtymään)
Ja suodatinta ei kannata pestä puhtaaksi ettei hyödyllinen bakteerikanta tuhoudu, voit kuljettaa vaikka saavissa missä on vettä.
Lisäksi ei kannata pestä mitään somisteita,hiekkoja tai kasveja bakteereiden säilymiseksi.
Muut neuvokoot enemmän siitä miten nopeasti nuo kalat voi tuonne laittaa,nyt kun ei tuo hakukaan toimi
Bakteereiden säilyminen riippuu tietysti myös altaan koosta
Ja suodatinta ei kannata pestä puhtaaksi ettei hyödyllinen bakteerikanta tuhoudu, voit kuljettaa vaikka saavissa missä on vettä.
Lisäksi ei kannata pestä mitään somisteita,hiekkoja tai kasveja bakteereiden säilymiseksi.
Muut neuvokoot enemmän siitä miten nopeasti nuo kalat voi tuonne laittaa,nyt kun ei tuo hakukaan toimi
Bakteereiden säilyminen riippuu tietysti myös altaan koosta
Suomalainen sotilas ei peräänny, kääntyy vain 180 astetta ja jatkaa matkaansa!
-
Kosminen Kala
- Junior Member

Mä en kyllä ainakaan ihan helposti hennois tehdä näin. En tiiä, tuntuis jotenkin julmalta. Ei siitä voi koskaan olla varma minne ne kalaset sieltä eläinkaupasta joutuu. Tietysti jos on tosi todennäköistä etteivät kalat selviäisi matkasta eikä olis muita vaihtoehtoja mutta... Ainakin itse oon hankkinu omat elikkoni ja tuun hankkimaan tulevat kalaset sillä periaatteella että pidän niistä huolta koko niiden elämän ajan.Kosminen Kala kirjoitti:Ja jos matkaa on vaikka 400 km, niin kannattaa vaikka myydä kalat akvaariokauppaan ja ostaa toisessa paikassa uudet. Minä ainakin menettelisin näin...
-
silkkitassu
- Junior Member

Juu, meilläkin muutti tetraparvi n. 300km. Tässä joukossa yksi yli 6 vuotias veteraani sekä oma kasvatti.
Kaikki hyvävointisia muuton jälkeen. Varmasti selvinneet paremmin oman akvaarion ja bakteerikannan mukana siirrosta, kuin jos olisi heitetty kauppaan ja sieltä vielä uuteen kotiin. Ihan vaan kalojakin ajatellen...
Kaikki hyvävointisia muuton jälkeen. Varmasti selvinneet paremmin oman akvaarion ja bakteerikannan mukana siirrosta, kuin jos olisi heitetty kauppaan ja sieltä vielä uuteen kotiin. Ihan vaan kalojakin ajatellen...