Ronskit otteet Tre:n Reporangassa

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Helmi1978
Member
Member

Ronskit otteet Tre:n Reporangassa

Viesti Kirjoittaja Helmi1978 »

Pakko avautua. Olin maanantaina ystäväni kanssa Reporangassa koiranruokaostoksilla kun sinne tuli kiekkokalalähetys. Jäätiin siihen seurailemaan kun halusin nähdä minkälaisia kiekkoja sinne tuli. Kiekkojen siirtäminen kuljetuspusseista myyntialtaaseen kävi näin: myyjä avasi pussin, läiskäytti kiekon kaatamalla kiekon vesineen saavin päällä olevaan haaviin. Tämän jälkeen läiskäytti kalan altaaseen. Tämä ei näyttänyt todellakaan mitenkään helläkätiseltä. Kaiken lisäksi altaassa oli jo muutama kiekko ennestään, näistä yksi näytti kovin sairaalta. :?

Jäi ihmetyttämään tällainen siirtotekniikka. En yhtään tiedä, millainen on käytäntö noin yleensä, mutta eikö kaloja mitenkään totutella uuteen veteen ja onko tapana tuolla tavalla mäiskiä noita kiekkokaloja? Tuskinpa vain... :roll:

Samaisella reissulla bongasimme yhdestä altaasta 10 kuollutta lyhtytetraa ja tuttuun tapaan muissakin altaissa oli kaloja aikas heikossa hapessa. :x Kaloja en ole Reporangasta ostanut, mutta tällä kertaa huomioni kiinnitti komea miekkakasvi. Kysyin, mikä se oli, myyjä lähti katsomaan jostain kirjasta, eikä häntä enää sitten näkynytkään. Toiselta myyjältä kysyin kasvin hintaa, hän osasi sen minulle kertoakin... 20€!!! 8O Miekkakasvista... en ole kyllä aiemmin törmännyt noin kalliiseen kasviin. Sai jäädä kauppaan sekin sitten.

Mutta kiekot oli hienoja, ainakin silloin kun ne altaaseen mäiskäistiin. Että ei siinä mitään... :roll:
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Re: Ronskit otteet Tre:n Reporangassa

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Helmi1978 kirjoitti:Kiekkojen siirtäminen kuljetuspusseista myyntialtaaseen kävi näin: myyjä avasi pussin, läiskäytti kiekon kaatamalla kiekon vesineen saavin päällä olevaan haaviin. Tämän jälkeen läiskäytti kalan altaaseen.
Ainakin täällä tuonne Asemakadun putiikkiin tulee kiekot Singaporesta hyvin pienissä pusseissa, eli kalat ovat jo henkihieverissä kun perille pääsevät. Eli mahdollisimman nopea pääsy parempaan veteen on niille useimmiten parempi kuin lilluttelu pienessä pussissa "omassa liemessään". Tuosta läiskäyttelystä en tiedä, ehkä myyjällä oli kiire ja huoli että kalliit kiekot kuolevat jos hän ei toimi nopeasti.
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
kettricken
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja kettricken »

Tampereen Reporangan toiminta nyt on muutenkin sellaista että boikottiin vaan. Siskon kanssa tulee siellä käytyä päivittelemässä.

Kaloista eivät tiedä hölkäsenpöläystä (esim. olisivat myyneet minulle 100 litraiseen altaaseen _vähintään_ 5 kääpiörihmaa sukupuolista välittämättä, ne kun ovat parvikaloja...) antavat ihan mitä sattuu neuvoja, jos yleensä saa otettua jotain myyjää hihasta niin että saa jotain palvelua... Ja tämä koskee kaikkia myyjiä, valkkaavat sinne vissiin vain porukkaa jotka eivät halua palvella.

Altaat on aina huonolla hoidolla, kaloja on kuolleina altaissa, ok, se lienee kauppaolosuhteissa normaalia, mutta menee minusta epänormaalin puolelle, kun niitä on aina useampi per allas, ja joka kerran kun siellä käy. Eikä niitä edes korjata sieltä pois, yhden kerran joku on lähtenyt raatoa poistamaan, niistä liki kymmenistä kerroista kun olen asiasta huomauttanut.

Tampereelta löytyy kyllä parempiakin liikkeitä. Jos esim. tahtoo hyvää palvelua, ja kaipaa liiketta jossa on muutakin kuin akvaariokamaa, suosittelen lämpimästi Jankassa olevaa liikettä. Se oli nimeltään Onnenlemmikit, mutta vaihtoi nyt omistajaa, ja en tiedä vaihtuiko nimi. Myymälävastaava kuitenkin pysyi samana, joten palvelun taso ei laskenut.

Liike sijaitsee samassa talossa Roseanne pitserian kanssa, vastapäätä Jankan "liikekeskusta" jossa siis pankki ja olisko spar-marketti... Mulla on tuosta liikkeestä vain hyviä kokemuksia. Mitään kala asiantuntijoita sielläkään ei olla, mutta eivät myy kultakalaa maljaan, ja opettelevat kokoajan. Mielellään ottavat vastaan neuvoja, ja kuolleet kalat ei niin kauaa yleensä altaassa ole että niitä ehtisi asiakas näkemään. Kaikki karvaiset elukat ovat kesyjä, ja niitä käsitellään päivittäin. Valikoima on tietysti aika pieni, kun on pienestä liikkeestä kyse. Kannattaa käydä katsomassa.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Mikä lienee liikkeen suhde kalatuberkuloosiin? Asialliset karanteenitilat ja kullakin altaalla oma haavi tai että haavit säilytetään desinfioivassa liuoksessa, josta ne otetaan aina huuhtelun jälkeen käyttöön ja käytön jälkeen takaisin desinfiointialtaaseen.

Ellei noin menetellä, kalatuberkuloosin lohduton kierto jatkuu.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Intima
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Intima »

Onneksi kaikki "Repikset" ei oo samanlaisia. Täällä Mikkelin Repiksessä oon saanu lähes aina (myyjästä riippuen) ystävällistä palvelua ja jos eivät oo jotain tienneet ovat ottaneet selvää. Apuakin oon saanu kun oli pikku ongelmia ton akvan kaa. Kalat ja kasvit on ollu hyviä ja eivätkä ole olleet missään hinnan kirouksessa.
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Intima kirjoitti:Onneksi kaikki "Repikset" ei oo samanlaisia.
Totta! Jyväskylän Repis oli paaaaljon laadukkaampi kuin tämä Tampereen yksikkö. Itse ostan harvoin Treen Repiksestä mitään, mutta käyn usein päivittelemässä paikan touhua. :|
piriki
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja piriki »

Jyväskylän Reppiksestä olen aina saanut hyvää palvelua ja ostamani kalat ovat olleet terveitä, tosin sielläkin kaikilla myyjillä on omat asiantuntemusalueensa. Toinen tietää enemmän hevosista ja koirista, toiset sitten taas harrastelevat enemmän vedenalaisen maailman parissa. Vakioasiakas tietää tämän ja malttaa odottaa kymmenen minuuttia. [;)] Liike on nyt evakossa ja järjestelyhommaa riittää asiakaspalvelun ja eläintenhoidon lisäksi, toivottavasti tyttöjen tsemppi säilyy!!

Asiasta kolmanteen... Jyväskylään on rantautumassa myös Faunatar marraskuun aikana. Ketjuhan toimii franchising-idean pohjalta, ja kuvastaa omistajan omistautumista ja asiantuntemusta eläinten hyvinvointiin. Ilmeisesti liikkeen vetäjänä on pääkaupunkiseudulla sijaitsevan liikkeen omistajan tytär? (Erittäin hataraa huhuun perustuvaa muistitietoa :roll: ) Millaista kalojen hoitolaatua on luvassa, te pääkaupunkiseudulla asioineet akvaristit? Näitähän taitaa siellä olla useampi, jos olen ymmärtänyt oikein?
JuuLia
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JuuLia »

Itselläni ei Jyväskylän reporangasta ole niin hirveen hyviä kokemuksia... Liikkeessä oli vain yksi myyjä jota ei kalojen myyminen näyttänyt kiinnostavan. Selitin matkaavani kotia linkillä eli kalat olisi pussissa puolisentoista tuntia ja joutuvani kävelemään linja-autoasemalle eli puoli kaupunkia lähes pakkasessa. Myyjä tähän, että kaksi tuntia säilyvät ennen kun matkan vaikutukset alkaa näkyä. Kalat pussiin ja pariin sanomalehteen, sitten kauppias huomasi, että pussissa oli reikä ja pisti uuden pussin päälle. Ihmettelin mitä kyseinen toimi kaloja auttaa jos vesi valuu toiseen pussiin ja kalat jää sisempään... Pussia pyytäessä sain sellasen jossa kaupas hedelmiä myydään.. Siis jos ei parinkympin ostokseen saa pussia kaupanpäälle kun oman kaupungin liikkeessä antavat kaksi vahvaa ettei vaan matkalla repeä... Kalat myös pakataan kunnolla sanomalehteen vaikka matkaa kotia parin minuutin kävely... Kävelin sitten Jyväskylän läpi niin kovaa kuin kintuista pääsin, oman takkini kääräisin pussukan ympärille, mutta silti linkissä tunsin kuinka kylmää vesi oli. Mahtoivat ihmiset ihmetellä kun sitä halaillen lämmittelin. Onneksi kalat olivat neontetroja eivätkä kylmästä sen pahemmin näyttäneet kärsivän. Eli vahinkoa ei sattunut ja ehkä tuokaan ei niin pyöristyttävää ollut, mutta paha mieli koko reissusta jäi...
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

Minulla ei niin kultaista kuvaa ole Mikkelin reporangasta.... Ok, kalat on ihan hyvässä kunnossa, mitä nyt maanantaina altaassa killui kuollut kala ja pohjassa oli toisen kuolleen kalan ruodot... ennen en ole siellä kuolleita kaloja havainnut.
Mutta se myyjien asiantuntemus.... Sivusta olen kuunnellut kun myyjä opasti erään leväongelmasta kärsivän ostamaan leväbarbeja akvaarioon...100 litraiseen. Samainen myyjä myös kertoi toisella kertaa "asiantuntemuksella" altaassa olevien neontetrojen sukupuolia. Juu, en usko että hän tosta vaan katsomalla tunnistaa ne pienet poikaset.
Maanantaina kun liikkeessä kävin niin joku miesmyyjä siellä kovasti esitti asiantuntemustaan. Ei tiennyt altaassa olevan kalan lajia kun eräs asiakas sitä tiedusteli (en minäkään). Kuitenkin alkoi arvailemaan että se VOISI olla poika, ehkä kuitenkin tyttö...En muista tarkkaan että kummat oli laihempia....jne... Ja tälle henkilölle sanottiin altaassa killuvasta kuolleesta kalasta, eipä mitään tapahtunut asian suhteen.

Viikko sitten kävin Kotkassa paratiisikalassa ja täytyy sanoa että siinä on asiantunteva ja laadukas liike laadukkaine palveluineen. sinne tulen kalahankintani keskittämään ja kaikki tarvikehankinnat myös. Matka on pitkä mutta mielummin maksan paljon hyvästä kun vähän huonosta.
Anti-hero
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Anti-hero »

No Jyväskylän reporangassa on kyllä nyt ainakin todella asiantunteva myyjä. Ei olisi edes myynyt kolmea sitruunaa kun ovat parvikaloja, meille tulivat parven jatkoksi. ja muutenkin kyseli akvan kokoa ja sillein aina kun olen sieltä kaloja ostanut. Muutenkin hyvä palvelu.
Helmi1978
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Helmi1978 »

Ystäväni oli sitten suivaantunut niin kovin tuosta maanantaisen Reporangan reissun "antimista", että oli laittanut palautetta sähköpostilla sinne... Tässä lähetetty viesti ja siihen saatu vastaus (ystäväni luvalla):

Hei!

Olen Tampereen Reporengassa usein asioiva, ja siksi halusin teille laittaa palautetta! Koiranruuat ovat teillä edullisia, joten olen ostanut ruuat teiltä. Kuitenkin olen nykyään sitä mieltä, että palvelusta voisin maksaa sen muutaman säästämäni euron, ja siirtyä toiseen kauppaan mistä palvelua saa. Olen hyvin pettynyt teidän asiakaspalveluunne. Tietenkin myyjien vähyys saa kiireisen myyjän huonolle tuulelle, mutta kyllä tervehtiminen kuuluu asiaan asiakaspalvelussa (itse olen asiakaspalvelualalla). Myöskin se tosiasia, että teillä ei ole ikinä tarpeeksi myyjiä ärsyttää Olen joutunut joskus odottamaan kymmenenkin minuuttia, että saisin maksaa koiranruokasäkkini. Asiantuntevuutta toivoisin myös hiukan lisää, hiukan haparoivaa on asiatieto teillä. Ainakin siis koiranruoka-asioissa.

Vielä isona miinuksena, johon teidän ehdottomasti kannattaa kiinnittää huomiota, on akvaariopuoli. Ystäväni on akvaarioharrastaja, ja hän on usein kanssani ostoksilla. Olin aivan JÄRKYTTYNYT, kun kävin teillä maanantaina 25.10 ja katselimme kaloja. Lyhtytetroja makasi kymmenen kuolleena akvaariossa. Vielä tämän lisäksi kuolleita kaloja oli muissakin altaissa, tosin yksittäisiä kappaleita. Tämä antaa teidän kaupastanne todella huonon kuvan.

Ongelmat ovat olleet toistuvia, eli kyseessä ei ole mikään yksittäinen tapaus. Toivon, että asioihin tulisi korjausta, tai ainakin yksi asiakas vaihtaa eläinkauppaa!!!

Ystävällisin terveisin: X

Vastaus:

Kiitokset X viestistäsi!

Otat kantaa juuri niin kuin minä yrityksen vetäjänä haluan. Pääosa Tampereen Reporangan ongelmista on tiedossa ja tulemme tekemään kaikkemme asioiden parantamiseksi. Esimerkiksi tamperelaisia akvaarioharrastajia käy ostoksilla mm. Jyväskylän liikkeessämme ja paljon palautetta on tullut myös sitä kautta.

Terveisin
Markku Sohlman
Toimitusjohtaja
UM-Sohlman Oy / Reporanka-liikkeet

Että näin :) Toivottavasti asioille tehdäänkin jotakin... kun ei edes osattu pahoitella tapahtunutta... [}:)]
Intima
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Intima »

nikita kirjoitti:Minulla ei niin kultaista kuvaa ole Mikkelin reporangasta....
No se mies myyjä on joku uus.. oon kuunnellu kanssa sen "asiantuntemusta"-ei kovin vakuuttavaa. :?

Mielestäni Mikkelin repiksessä ei oo ku yksi myyjä jolta kannattaa kysyä akvoihin liittyvää. Ei hänkään varmaan kaikkea tiedä, mutta enemmän kuin minä. [;)] Ja jaksaa kärsivällisesti kuunnella ja neuvoa vaikka varmaan joskus tulee kysyttä samat asiat useempaankin kertaan. Kun ei tällaseen umpiluuhun aina uppoo kerralla :mrgreen:

Jos nyt sitten käy niin ikävästi ettei tämä kyseinen hlö ole töissä niin kyllä jää sen reissun jälkeen sellanen 'epävärma tunne' ja jos vielä yksi tietty myyjä ni tunne on jo 'anteeksi että olen olemassa'

Mutta muuten en keksi moittimista :D
SonjaSelena
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SonjaSelena »

minä satuin sitten varmaan asioidessani Mikkelin Reporangassa tämän myyjän kanssa tekemisiin :D asuin viime kevääseen asti Mikkelissä ja kun vuosi sitten päätin, että nyt riittää haaveilu ja aletaan kasaamaan akvaariota, sain todella hyvää palvelua Mikkelin Reporangassa. myyjä jaksoi selitää eri laitteiden(merkkejen) hyviä ja huonoja puolia minulle loputtomiin. olen todella kiitollinen tälle myyjälle, minulla on ollut aina kovin epämukava ja anteeksi-että-olen-olemassa-ja-häiritsen-teitä olo erikoisliikkeissä (vaate-, lemmikkitarvike-, silmälasi- yms liikkeet) mutta hän teki akvaarioharrastuksen aloittamisesta mukavan kokemuksen :D
annie_445
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja annie_445 »

Espoossa Espoonlahden Reporangastakaan ei ole mitään valittamista...Palvelua saa jos ei just ole kuorma tullut taloon mitä sitten puretaan myyntiin.

Kaloista tiedetään ja osataan sanoa kuin kaikista tarvikkeistakin,kasveista en nyt pyydäkään niin mahtavaa tietämystä kun niissä on lajilaput paikoillaan mistä löytää kaikki mahdolliset tiedot.Monella myyjistä on siellä tietoa, ja puheista päätellen heillä myös kotonaan omia akvoja.Kuolleita kaloja en ole löytäny siellä käydessäni altaista.

Toisin sanoen tyytyväinen palveluun.Tutustumisen arvoinen "pulju" ainakin tällä leveysasteella.
Koira tulee illalla kotiin.
Kun se kiertyy paikalleen ja nukahtaa,
alkaa sen sydänlämpö levitä huoneisiin.
-Risto Rasa-
jonsku
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja jonsku »

Piriki:n viestiin pieni tarkennus.

Olen tämän pääkaupunkiseudulla sijaitsevan Faunatar- myymälän yrittäjä, Jyväskylän liikkeemme vetäjän Hanne Kakon "äiti".

Äiti olen kyllä mutta lapsellani on ikää vasta yksi vuosi. Hanne on ollut liikkeessäni töissä ja astuu nyt monta numeroa suurempiin saappaisiin oman liikkeensä ohjaksiin. Luottamus siihen että eläimistä todella pidetään huolta ja niiden hyvinvointi on kaiken a ja o on järkkymätön, tunnenhan entisen työntekijäni.

En silti voi olla tuntematta aitoa äidillistä ylpeyttä omasta rakkaasta työntekijästäni joka kaikesta huolimatta uskaltaa lähteä mukaan yrityselämään tälle aikamoisen vaativalle ja raskaalle mutta järjettömän antoisalle alalle. Hanne on henkeen ja vereen eläinihminen, Jyväskylässä ei tulla tekemään töitä dollarinkuvat silmissä.

Terveisiä vaan akvaarioporukalle!
Joana Turpeinen, Faunatar Iso Omena
piriki
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja piriki »

Suuri kiitos huhupuheiden oikaisemisesta :D. Näin se asiasisältö muuttuu ihmisten suussa ja korvissa tulkitsijasta riippuen [;)] . Suhtauduinkin siihen varauksella, ja ilmaisin sen myös tekstissäni.

Kiitos myös henkilökohtaisesta vastauksesta tulevan Jyväskylän liikkeen eläinten kohtelua koskevasta huolesta :) . Asia on lähellä sydäntäni, ei vain siksi, että akvaarioharrastus ja eläinten hyvinvointi on minulle rakas ja tärkeä asia, vaan myös siksi, että kauppa on oma lähikauppani ja olen myös alusta lähtien ollut yhtenä Palokankeskuksen kauppapaikan rakentajista omalla pienellä panoksellani. Asiantuntemus ja asiakkaiden tyytyväisyys ovat suoraan verrannollisia toisiinsa, samoin kuin näiden suhde eläinten hyvinvointiin :).
Tulevaa yhteistyötä malttamattomasti odottaen, raikasta talven alkua toivottaen, Piia Kinnunen.
SonjaSelena
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SonjaSelena »

Reporangoista edelleen, tosin Mikkelistä. En ollut uskoa silmiäni eilen, kun iltasella siellä piipahdimme, kerran satuimme kaupungissakin olemaan. Kaikki haavit lojuivat yhdessä vesisaavissa siinä akvaarioitten luona. Eikös se olisi kovin suositeltavaa, että kaikilla akvaarioilla olisi omat haavinsa?
JOL
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja JOL »

SonjaSelena kirjoitti:Reporangoista edelleen, tosin Mikkelistä. En ollut uskoa silmiäni eilen, kun iltasella siellä piipahdimme, kerran satuimme kaupungissakin olemaan. Kaikki haavit lojuivat yhdessä vesisaavissa siinä akvaarioitten luona. Eikös se olisi kovin suositeltavaa, että kaikilla akvaarioilla olisi omat haavinsa?
Siinä saavissa on luultavasti ollut jotain desinfioivaa ainetta. Tappaa pöpöt suht'koht varmasti. Ja on luultavasti varmempi tapa kuin yrittää pitää kullakin pöntöllä oma haavi, jotka menevät sekaisin jossain tapauksessa.
Jussi Lindgren
avain
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja avain »

Ihan naurettavaa.

On hieno juttu että ihmiset jakavat kokemuksiaan eri akvaarioliikkeistä.
Mutta mun on ihan pakko vähän ravistella.

Kaikissa akvaarioliikkeissä satrtuu joskus jotain ikävää, mikä jää mieleen. Silloin koko akvaarioliike saa ikävän maineen.

En ole mikään tietäjä, enkä haluakkaan.

Itselleni jäi Coralista todella kakka maku suuhun, siellä oli kuolleita kaloja ja vaikka miten paljon raajarikkoja. Ei siellä ainakaan silloin ollut joka altaan alla omaa haavia. Myyjä ei tiennyt mistään mitään (ei edes sitä mistä erottaa avainkirjoahvenesta tytön ja pojan) ja omistaja vain istui tuolillaan eikä juuri puhua pukahtanut. Lapset sanoivat myyjälle, että hei tuolla on kuollut kala niin myyjä sanoi; jaha täytyypä ottaa se pois, mutta sinne se ruumis jäi vielä kun lähdetrtiinkin.

Reporangassa olen asioinut usein. Vuoden aikana olen nähnyt siellä kolme kuollutta kalaa ja aina ne on heti huomeutettuani nostettu pois.
Anne tietää paljon akvaarioista ja on käsittääkseni itsekkin harrastanut akvaarioita kymmeniä vuosia. Tyttöjen akvaarioharrastuksesta en tiedä.
Ainoa ongelma mikämielestäni RR:ssä on on liian vähän henkilökuntaa tai liikaa asiakkaita.

Itse käyn reporangassa lähinnä siksi koska sieltä saa hyvää palveluua, mutta suurin syy on se, että kun asun tällä puolella kaupunkia, niin tämä on helpoin paikka.

Toivottavasti tämä ikävä mollaus lopetetaan. Akvaariokauppiaatkin tekevät vain työtään ja yrittävät elättää perheensä. Kyllä Coralkin varmasti on ihan hyvä paikka, mutta se ei vain ole tarkoitettu minulle. En minä siitä samasta jutusta jaksa viikko tolkulla jhauhaa ja ihmisiä muistuttaa.

Tämä ei nyt ollut henk.koht. kenellekkään tarkoitettu, ihan vaan yleisesti mielipiteeni maailman menosta. :mrgreen:
Tässä seurassa on parempi olla hullu kuin tervejärkinen, silloin on paljon helpompaa.
Haisu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Haisu »

Upotan nyt minäkin lusikkani tähän soppaan... :roll:

Olen ollut Mikkelin Reporangassa muutama vuosi sitten töissä muutaman vuoden ajan. Tästä syystä voin sanoa, että keskimääräisesti Reporanka ON hyvä liike. Ehkä suurin asiantuntemattomuus on akvaario ja mahdollisesti hevospuoli. Tuosta haaviasiasta..ainakin minun aikanani haavisaavissa on ollut desinfioivaa ainetta..jos ei joku sitä räikeää sinistä sävyä ole huomannut [;)]
Itse myönnän, että en itse kysyisi mitään akvaarioasioissa, mutta kuten kaikki tietää, harvalla eläinliikkeellä kattava akvaariotietotaito on..!
Asiakaspalvelu ontuu joskus ehkä joiltain osin, mutta niin se on monessa muussakin liikkeessä nykypäivänä. Hintataso on suht korkea omasta mielestäni.
Jos itseni täytyy jossain lemmikkiliikkeessä Mikkelissä asioida, teen sen kyllä Reporangassa, on se Mikkelin liikkeistä paras. Mutta jos muuhun suomeen verrataan niin siitä en osaa sanoa.. [;)]
*mine mittään tiedä...*
fisukki
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja fisukki »

Hommasin kaloja. Lehtiksiä en hommannut kaupasta jossa oli väärän mallisia vain pari kappaletta, enkä kaupasta, jossa oli kuollut lehtis ja toinen henkihieverissä.

Neontetrat hommasin siitä kaupasta, mutta nyt ovat karanteenissa koko sakki. Alkoivat näyttää omasta mielestä epäterveiltä ja nyt siis ihan vaan varmuuden vuoksi omassa yksiössään. Toivottavasti mitään kamalaa ei tarttunut muihin, kun laitoin kypsyneeseen altaaseen kaikki kalat kerralla (ohjeen mukaan). Aaainakin kesäkuun loppuun saavat lusia.

Kauppa oli suosittu ja hyvinkin kehuttu täällä.

Jos kauppias siivoaa kuolleet tapaukset heti pois ja pitää haavit desinfiointiaineessa se on kai hyvä kauppa?

Yhdessä kaupassa oli hyvä tekniikkavalikoima ja tekniikkaa tuolta hommasin, mutta jätin sen kalahankinnoissa kokonaan väliin.

Tahdon kertoa omana mielipiteenäni, että asiakas äänestää jaloillaan ei itkemällä täällä. Terveellä järjellä pääsee aika pitkälle. Ihanne kauppaa ei ole olemassa, mutta kannattaa katsella ympärilleen ennen kuin hankintansa tekee.
375L, 125L, 40L
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

On siihen vastuulliseen akvaarioliikkeenpitoon hyvin paljon muuta kuin haavien puhtaus ja kuolleiden kalojen poisputsaaminen.

Minä arvostan liikettä jossa on asiantuntemusta, kalat terveitä ja laadukkaita, jossa asiakas saa yksilöllistä palvelua, jossa ollaan valveutuneita, kysellään asiakkaan altaasta ja neuvotaan kädestä pitäen (yllättävän moni tavallinen tallaaja kaipaa sitä todella paljon) ja kieltäydytään myymästä kaoja vääriin oloihin. Ystävällisyys, asiantunteva palvelualttius, vastuuntunto ja liikkeen yleinen siisteys ovat varmaan pähkinänkuoressa se, mitä hyvän liikkeen minusta kuuluu olla. Se, että pari huonokuntoisinta kalaa on kupsahtanut altaan pohjalle tai se, että haavi käväisee väärässä altaassa (etenkin jos käupassa on jonkunnäköinen yhteissuodatus) ei minun mielipidettä kaupasta kaada.

Kaikentyyppiset liikkeet tulevat säilymään, sillä toiset arvostamme yllämainittuja asioita siinä missä joku toinen arvostaa sitä, ettei kukaan sorki hänen asioita ja saa ostaa kymmenen kultakalaa ilmanettä kukaan kysyy tai tuomitsee.
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”