Poikaset kyljillä ja uutta kutua suunnitellaan

Kiekkokalojen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Hara
Member
Member

Poikaset kyljillä ja uutta kutua suunnitellaan

Viesti Kirjoittaja Hara »

Onko tuo kuinkakin yleistä muilla, edellis kerralla poikasia oli kyljillä noin 60 - 70 ja ottivat ja kutivat uudestaan. Taas vaihteeksi suunnittelevat uutta kutua vaikka poikasia on kyljillä, tosin vain 7 tällä kertaa edllinen kutu kuoriutui noin 2 viikkoa sitten. Ei auta edes purkkien/muiden ulokkeiden poisto, takalasia puhdistetaan ahkerasti ja koevetoja suoritetaan. Näkynä kyläkin aika yllättävä...
vepa
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Re: Poikaset kyljillä ja uutta kutua suunnitellaan

Viesti Kirjoittaja vepa »

Hara kirjoitti:Onko tuo kuinkakin yleistä muilla, edellis kerralla poikasia oli kyljillä noin 60 - 70 ja ottivat ja kutivat uudestaan. Taas vaihteeksi suunnittelevat uutta kutua vaikka poikasia on kyljillä, tosin vain 7 tällä kertaa edllinen kutu kuoriutui noin 2 viikkoa sitten. Ei auta edes purkkien/muiden ulokkeiden poisto, takalasia puhdistetaan ahkerasti ja koevetoja suoritetaan. Näkynä kyläkin aika yllättävä...
Minulla on käynyt useasti noin vaikka poikaset ovat kylissä. Kiekko nähtävästi kokee että jälkikasvua on liian vähän. Yleensä sen jälkeen poikaset tulevat syödyksi. Kun minä kudetan kiekkoja, otan kudun jälkeen toisen kaloista pois altaasta [;)]
hakis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja hakis »

Minulla on käynyt useasti noin vaikka poikaset ovat kylissä
Kyseinen pariskunta onkin haettu sulta. :D
vepa
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Aivan :mrgreen:
Hara
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Hara »

Tämähän alkaa jo häiritä, pitäisi jatkaa juhannuksen viettoa ja taas löytyi kutua akvaarion takalasista. Pari mikä nyt kuti takalasiin on eri kuin aiemmin ja poikasia olisi suhteellisen hyvin kyljillä 30 - 40 mutta ei niin ei.
Kun minä kudetan kiekkoja, otan kudun jälkeen toisen kaloista pois altaasta
Poistakko heti kudun jälkeen vaiko vasta kun menevät kyljille/vaiko kuoriutumisen jälkeen.
vepa
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Voit poistaa toisen emoista vaikka heti kudun jälkeen 8O
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kiekkokalat”