Poikaset kyljillä ja uutta kutua suunnitellaan
Valvoja: Moderaattorit
Poikaset kyljillä ja uutta kutua suunnitellaan
Onko tuo kuinkakin yleistä muilla, edellis kerralla poikasia oli kyljillä noin 60 - 70 ja ottivat ja kutivat uudestaan. Taas vaihteeksi suunnittelevat uutta kutua vaikka poikasia on kyljillä, tosin vain 7 tällä kertaa edllinen kutu kuoriutui noin 2 viikkoa sitten. Ei auta edes purkkien/muiden ulokkeiden poisto, takalasia puhdistetaan ahkerasti ja koevetoja suoritetaan. Näkynä kyläkin aika yllättävä...
Re: Poikaset kyljillä ja uutta kutua suunnitellaan
Minulla on käynyt useasti noin vaikka poikaset ovat kylissä. Kiekko nähtävästi kokee että jälkikasvua on liian vähän. Yleensä sen jälkeen poikaset tulevat syödyksi. Kun minä kudetan kiekkoja, otan kudun jälkeen toisen kaloista pois altaastaHara kirjoitti:Onko tuo kuinkakin yleistä muilla, edellis kerralla poikasia oli kyljillä noin 60 - 70 ja ottivat ja kutivat uudestaan. Taas vaihteeksi suunnittelevat uutta kutua vaikka poikasia on kyljillä, tosin vain 7 tällä kertaa edllinen kutu kuoriutui noin 2 viikkoa sitten. Ei auta edes purkkien/muiden ulokkeiden poisto, takalasia puhdistetaan ahkerasti ja koevetoja suoritetaan. Näkynä kyläkin aika yllättävä...
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tämähän alkaa jo häiritä, pitäisi jatkaa juhannuksen viettoa ja taas löytyi kutua akvaarion takalasista. Pari mikä nyt kuti takalasiin on eri kuin aiemmin ja poikasia olisi suhteellisen hyvin kyljillä 30 - 40 mutta ei niin ei.
Poistakko heti kudun jälkeen vaiko vasta kun menevät kyljille/vaiko kuoriutumisen jälkeen.Kun minä kudetan kiekkoja, otan kudun jälkeen toisen kaloista pois altaasta