Kertokaa keltabarbeista
Valvoja: Moderaattorit
Kertokaa keltabarbeista
Eli kertokaa omia kokemuksianne keltabarbeista kuinka käyttäytyvät akvan muita asukkaita kohden yms..
Kiitoksia jo valmiiksi
Kiitoksia jo valmiiksi
Omien kokemuksien mukaan erittäin mukava barbi, joka tosiaan viihtyy jos sille tarjotaan riittävän iso allas (kasvaa kuitenkin 8cm) ja lajitovereita parvellinen. Meillä oli kymmenkunta keltistä 412 l seura-akvaariossa ja meno oli aika vauhdikasta, kun suurinpiirtein joka toinen päivä vedettiin kuturallia, suosituin naaras oli n.7cm Elvis
Muistaakseni altaassa oli ainakin täplä ja kuparimonnisia seurana ja keltabarbit eivät välittäneet niistä tuon taivaallista.
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Minulla on 10kpl parvi keltabarbeja ja en ole kyllä niin ahneita kaloja koskaan nähnyt. Hyvä etteivät altaasta pois hypi kun on ruoka-aika. Kokonsa ovat triplanneet ihan alle parissa kuukaudessa. Tosiaankin pitää ruokkia reilusti että muutkin kalat saavat osansa ja maha on pohjaton näillä veijareilla. Ne ovat aina kerjäämässä lisää ruokaa, vaikka vasta olisivat syöneet. Syövät myös kädestä!
keltabarbit
Minulta löytyy näitä ahmatteja myös ja voin kyllä sanoa samaa tuosta ruokapolitiikasta
Kaikki menee mitä akvaarioon vaan laitat! Kilttejä ovat muita asukkaita kohtaan, mutta rauhalliset kalat varmasti häiriintyisivät villistä menosta.
Mites kudetustouhut? Oletteko onnistuneet saamaan vaaveja näiltä aikaiseksi? Miten olette järjestäneet asian?
Mites kudetustouhut? Oletteko onnistuneet saamaan vaaveja näiltä aikaiseksi? Miten olette järjestäneet asian?
http://laura.varusteleka.fi/kalat.php?nayta=1
Mun kokemukseni keltabarbeista.
Ihan mielettömän kiva barbi kyllä.
Mun kokemukseni keltabarbeista.
Ihan mielettömän kiva barbi kyllä.
Tosi kiva barbi, jos seura sopivaa. Kuten mainittukin, älytön ahmatti. Kaikki ruoka maistuu, mutta ruumiinmuoto pysyy sopusointuisena isonkin aterian jälkeen. Tykkää näykkiä kaikkea, joskus voi kokeeksi näykkäistä esim. pallokotilon tuntosarvia tai rihmakalojen rihmoja (tai mitä ne nyt olikaan). Ei arkojen kalojen seuraan. Pienenä kaupassa haalea väri, mutta tulee todella hienon väriseksi vähän kasvettuaan.
-
Nica
- Junior Member

- Sukupuoli: Nainen
Todella kiva kala joka ainakin minulla pysyi parvessa vaikka yksilöitä oli vain seitsemän. Muut kokemani parvikalat vaativat useamman yksilön (ainakin minun ei-niin-valtavassa tankissa) jotta uisivat parvessa. Oli se komea näky kun 7 isoa barbia uiskenteli akvaariota edes takas porukassa
.
Jouduin kuitenkin luopumaan keltabarbeistani niiden kuuluisan ahmattimaisuuden takia; pallokalat häiriintyivät liikaa barbien riehumisesta eivätkä saaneet ruokaa. Joten ei herkkänahkaisten/hitaiden kalojen kanssa (siis ruokailun suhteen).
Jouduin kuitenkin luopumaan keltabarbeistani niiden kuuluisan ahmattimaisuuden takia; pallokalat häiriintyivät liikaa barbien riehumisesta eivätkä saaneet ruokaa. Joten ei herkkänahkaisten/hitaiden kalojen kanssa (siis ruokailun suhteen).
Nica
Pallokaloihin täysin hurahtanut.
Pallokaloihin täysin hurahtanut.
Re: Öö?
Veikkaisin että kalanruokaaAkvanen kirjoitti: Mitä sä niille kädestä syötät?
Ok...
Tpip kirjoitti:Veikkaisin että kalanruokaaAkvanen kirjoitti: Mitä sä niille kädestä syötät?. Itselläni Kuisma syö kädestä, johtuen tosin varmaan siitä, että on niin pirun ahne. Tänäänkin iltapalaksi Kuisman poikamiesboksiin sujautin tubifex -matoja, niin tämä ahne pirulainen tuli ryystämään niitä sormien välistä kuin spagettia. Tuli vielä vahingossa tungettua altaaseen aikasen paljon liikaa matoja, joten päätin jättää piikkisilmien pohjatabletit tältä illalta pois. Kuisma kuitenkin "siivosi" altaan ennenkuin vedenvaihdon aristamat piikkisilmät edes kerkesivät apajille
.
Ahaa...
160l & 63l
-
JukkaV
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Itselläni on ollut noita mukavia veijareita ja ne sopivat lähestulkoon joka altaaseen. Olen myös omistanut messinkibarbeja eli lajin alkuperäismuotoa! Mistähän niitä saisi nykyään?
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
Mulla on nyt 15 keltabarbia 450-litraisessa.haxa87 kirjoitti:Mitäs mieltä olette menisikö n15kpl:n parvi 317L :seen akvaan?
Viikon verran jouduin pitämään niitä 140-litraisessa ja silloin repivät
millisurokset kappaleiksi. Tuossa isommassa ei ole ollut ongelmia.
Kasvavat kuitenkin sen verran isoksi (ja näkyviksi värinsä puolesta),
joten ehkä annan luonnollisen poistuman kautta parven koon laskea
kymmeneen, ennenkuin alan uusia hankkimaan.
Akvaarion lehtikalat kyllä pitävät pintaruokinnassa huolen omasta osuudestaan, yhtä ahneita kun ovat (suositusten mukainen 'anna ruokaa niin paljon kuin pystyvät kahdessa minuutissa syömään' ei kyllä päde täällä, paremminkin 'niin paljon kuin kahdessa sekunnissa'...).
Avainkirjoahvenilleni ja piikkisilmilleni täytyy huolehtia ruoan saannista
pohjatableteilla.
Ilman mainoksia olisimme onnellisia tietämättä miksi. (Lapsen kouluaineesta poimittu)