Muuttofirmat

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
lotta
Junior Member
Junior Member

Muuttofirmat

Viesti Kirjoittaja lotta »

Osaako joku suositella muuttofirmaa tai kuljetusliikettä joka on 'akvaarioystävällinen'? Millaisia kokemuksia yleensä muuttofirmoista on?

lotta
marikki
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja marikki »

Me ollaan suoritettu 3 viimeisintä muuttoa käyttäen Salokanto Oy:tä, hinta kilpailukykyinen ja miehet rivakoita. Akvaario ollaan kyllä aina muutettu ihan erikseen ja omin avuin, siinä on sen verran suhinaa kun muita tavaroita kuljetetaan että jos vielä akvaarion kanssa samalla sähläisi, mulla ainakin menisi hermot.
Lemmikit, mukulat, miehet ja muut nurkissa pyörijät pidetään kurissa ja järjestyksessä.
Marikki
Avril
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Avril »

Mielenkiintoinen puheenaihe. Kärsiikö tiedustella muuttofirman taksoja? Ensi keväänä/kesänä on meilläkin taasen muutto edessä. Minä syvästi inhoan muuttolaatikoiden raahaamista, joten jos kustannukset jäisivät siedettäväksi, sitä vaihtoehtoa kannattaisi jo harkita...
tinuli
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja tinuli »

Muuttofirma Niemi muutti akvaarioni ja muun omaisuuden nopeasti ja tehokkaasti. Oli ilo katsella, kun poijjaat kantoivat kaksimetristä pyttyä. kallista lystiähän se on. Tuntitaksaa ottavat ja hinnat riippuvat myös muuttomatkan pituudesta ja vaikkapa onko talossa hissiä vai ei.
greippi
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja greippi »

tinuli kirjoitti:kallista lystiähän se on. Tuntitaksaa ottavat ja hinnat riippuvat myös muuttomatkan pituudesta ja vaikkapa onko talossa hissiä vai ei.
Monilla firmoilla on myös pakettitarjouksia. Olen itse viimeksi muuttaessani antanut homman muuttofirmalle, silloin muistaakseni kaksion muutto maksoi 1500 mk. Tuolloin oli kyllä akvaario aika pieni ja se muutettiin itse, mutta oli oikein ilo katsella kun muuttomiehet raahasivat kaiken muun eikä itse tarvinnut kuin sormella osoittaa mihin kannetaan. Kaveripiirikin kiitti, kun ei tullut talkookutsua :mrgreen:, eikä mielestäni ollut edes kallis, kun alkoi laskemaan mahdollista pakettiauton vuokraa, useampaa ajokertaa, kavereiden ruokkimista ja ennenkaikkea vaivaa. Kokemuksesta viisastuneena en aio enää koskaan muuttaa "omatoimisesti".
Citrus paradisi
SiriusAng
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja SiriusAng »

Olisi ehkä sittenkin ajankohtainen meillä.. tuleeko mieleen muista firmoja jotka suostuvat siirtämään altaita..? Parilta kotiin kysellä, mutta tähän mennessä on tullut tiukkoja ei vastauksia.. :)
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Työpaikan muutossa apuna oli aivan loistava firma, MM4 Service. Rivakkaa toimintaa ja mukavia miehiä. Paikalle tullaan ajoissa, työt tehdään kunnolla. Kysymällä selvinnee tuo akvaarioasia, yhteystietoja vaan en pikaisesti Googlaamalla löytänyt.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Tittis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Tittis »

Itsellä muuton hoiti muuttofirma, kaksi ukkoa ja auto maksoi 75e/h. Akvaarion kantoivat siististi, vaikka asenne olikin aluksi, että kyllähän tuon nyt kantaa..oli eri meininki kun olivat saaneet pitkällisen tuskailun jälkeen lootan toisesta kerroksesta auton perään :mrgreen:
*laa la laa*
keijusto
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja keijusto »

Kysyin pelkän 1000 litrasen muuttoa Tampereelta Helsinkiin, olisi maksanut samanverran kuin itse loota, 700e ja tähän olisi kuulunut vain 2 miestä ja siitä että nämä olisivat kantaneet lootan 5. kerrokseen olisi vielä pitänyt maksaa erikseen 8O Meillä on muutto edessä, menee kiinteistöyhtiön piikkiin hope so, koska rempan tieltä muutetaan ja ne maksaa kaikkien muidenkin asukkaiden evakkomuutot :mrgreen: Tosin jos muutetaan sitä ennen omatoimisesti pakoon koko kaupunginosasta niin muutto tulee omaan piikkiin..
SiriusAng
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja SiriusAng »

Tässä tämän hetkisen soittelukierroksen saldoa:

Huhu: VR 25 euroa (ei pidä paikkaansa max 20kg ja lasiesine on vaarallinen.)

Transpoint: Ovelta ovelle n.130 euroa.. eivät kanna. Toinen vaihtoehto terminaalista terminaaliin, huolestuttaa hieman kun en näkisi silloin sen käsittelyä, tosin positiivista siinnä mielessä, että allas voi hengata terminaalissa parikin päivää eli ei tarvitse mennä yksiin muuttopäivät.

Helsingin KTK: Selvittivät ja totesivat muuttavansa, minimiveloitus tunti ja vaativat altaan pakkaamista kuplamuoviin ja pahviin. Vakuutus saatavilla omavastuu tosin 400 euroa. ma-pe n.90euroa ja la n.130 euroa.

Muuttopalvelu Niemi: Suostuivat heti! Tosin haluavat pytylle neljäkantajaa. Erihinnoittelu pelkälle kantamisella 37e/äijä/tunti, muuten 90euroa tunti kahdella kantajalla ja 164 euroa neljällä kantajalla.

---
Molemmat aloittavat laskutuksen siitä kun autot starttaavat pääpaikasta ja palaavat takaisin pääpaikkaansa. Jatkan selvittelyä/pohtimista.
Tittis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Tittis »

Niin tuo mun käyttämä firma oli Lahden muutto ja kuljetus. Voi olla kalliimpaa kauemmaksi, tai sitten sekin menee tuntitaksalla. Oma muutto tuli maksaman sen 140 e, kahden tunnin keikka:D Eikä tarvinut itse roudata, kunhan katselin vierestä kun ähelsivät akvaarion kanssa :mrgreen:
Muutamissa firmoissa joihiin soittelin, oli miniminä neljä tuntia ja 360 e jne. sikakallista..
*laa la laa*
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”