Sateenkaarikirjoahventen kutu
Valvoja: Moderaattorit
-
marikap
- Junior Member

- Akvaarioseurat: Jyväskylän akvaarioseura JAS
- Sukupuoli: Nainen
Sateenkaarikirjoahventen kutu
Laji minulle vieras ja kysynkin että voiko naaras sateenkaarikirjoahven kutea ilman urosta?
-
dr. Axelrod
- Junior Member

-
marikap
- Junior Member

- Akvaarioseurat: Jyväskylän akvaarioseura JAS
- Sukupuoli: Nainen
Niin minä vähän arvelinkin kun kutu ilmestyi altaaseen ja munien sisällä ei näkynyt mitään. Mielettömän äkäinen oli vain munia vahtiva naaras toiselle osapuolelle. Kävi rökittämässä jopa toisella puolella allasta. Alla kumminkin 300litrainen ja tilaa on kyllä kummallekkin. Siitä tulikin mieleen että olisiko kyseessä toinen naaras, koska ei juuri ulkonäöltään eroa toisesta.
Mitenkähän nämä kaksi ottaisivat asian, jos saisin yhden uroksen tuonne hommatua? Vai onko tuo naaraan käyttäytyminen samanlaista uroksellekkin?
Mitenkähän nämä kaksi ottaisivat asian, jos saisin yhden uroksen tuonne hommatua? Vai onko tuo naaraan käyttäytyminen samanlaista uroksellekkin?
Minä luulen että jos otat yhden koiraan niin ahvenista tulee yksi pari joka sitten yhteistuumin pitää puoliaan yksinäistä naarasta vastaan. Ainakin mulla käyttäytyvät niin kun nyt on neljä kalaa, joista kaksi naarasta ja kaksi koirasta, eli yksi selkeä pari ja nämä kaksi muuta vaan elelevät itsekseen. Kudun ollessa päällä pariskunta hyökkäilee tasaisesti sekä toisen koiraan että naaraan kimppuun, ja päinvastoin, kaksi muutakin pyrkivät ajoittain käsiksi parin kutuun.
"I'm here to lead not to read!"