sourz kirjoitti:Ymmärtäähän sitä toisaalta akvaariokauppiastakin.
Miettii tilannetta, missä ummikko menee kauppaan kyselemään akvaarion hoidosta.
Siihen kun ryöpsäyttäisi välittömästi kauhean kasan tietoa kaikesta mahdollisesta,
niin kuinka moni kääntysi kannoillaan ja miettisi jotain muuta harrastusta.
Eli yrittävät pitää asiat yksinkertaisina.
Tuollaisessa tilateessa mielestäni kuulijalla on aika iso vastuu.
Olen kyllä täysin eri mieltä. Ensinnäkin on helvetin huonoa palvelua jättää olennaiset asiat kertomatta (ei ne nyt niiiiin vaikeita ole ymmärtää). Kaikkea tietoa ei tarvitse ryöpsäyttää niskaan, mutta olennaiset asiat harrastuksen onnistumisen kannalta kannattaa kyllä kertoa.
Ketä se muka hyödyttää, että asiakkaan harrastus lopahtaa heti kättelyssä, koska myyjä ei viitsi nähdä vaivaa kertoakseen esimerkiksi, että akvaarion perustamiseen tarvitaan muutakin kuin vettä. PRKL.
Kuulijalla on aina vastuu, mutta niin on kyllä myyjälläkin.
Asiat voi pitää yksinkertaisina kertomalla silti kaiken oleellisen. Minulle tulee mieleen monta eri tapaa kertoa asiakkaalle kahdella lauseella, miten akvaario toimii ja miksi sinne pitää aloituksessa lisätä muutakin kuin vettä, ennenkuin kaloja voi tuoda. Se on sitäpaitsi liikkeelle lisämyyntiä.
Asiakas, olkoonkin kuinka asialleen vihkiytynyt tahansa, yleensä äänestää jaloillaan, ja muistaa vielä jupista puskaradioonkin. Niinhän se menee, että huonosta palvelusta kuulee 10, hyvästä 1.
Minäkin vaihdoin liikettä, koska huonon palvelun lisäksi inhoan sitä, että asiakasta pidetään ääliönä.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
aukustiina kirjoitti:Terve!
Täällä toinen idiootti, samoin ajatuksin kuin Sinä. En ymmärrä kuinka pentuna sain kalat menestymään ilman minkään valtakunnan aineita. Ilman netti-tieto-tulvaa. Ei ollut edes tauteja. Nyt on ongelmia ,aineita ja tietoa. Ymmällään yritin kysellä mut yksin jäin. No, oma järki vaan käyttöön, kai sillä vieläkin pärjää.
Hyvät jatkot!
T. Hetken ollaan idiootteja kunnes kirkastuu...
Täytyy tunnustaa, että myös minulla on pentuna ollut miljoonakaloja kukkamaljakossa. Ja ne lisääntyivätkin..
Oppia ikä kaikki