Projekti: 1,33l nanoakvaario

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

cruella
Member
Member

Nano

Viesti Kirjoittaja cruella »

Sitten on pakko kysyä että eikö altaan sisälly limoitu kun ei ole suodatinta yms. vai miten hoidetaan?
146l sekä 3 maatiaiskissaa ja sfinx-kissa.
uncia uncia
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja uncia uncia »

Vau! Siitähän tuli hieno! :) Sitten vain vesikirppuja tiirailemaan... ;)
PiaF
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PiaF »

Hieno! Sanoit valinneesi hidaskasvuisia kasveja. Kauanko kestää ennenkuin nuo ovat peittäneet tukirakenteet?
- ja sukat on sillä makkaralla, ja lentää se päivänkakkaralla, ja kylpee yhdeksän pilven alla, ja pupuja sillä on pöydän alla, ja perhonen korvanlehdellä -
g.rosea
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja g.rosea »

Kasvu riippuu paljolti siitä miten viihtyvät. Kasveiksi ovat näin loppupeleissä selvinneet Monosolenium tenerum (hentojatulinsammal) ja Fissidens fontanus (vellamonsammal).
Lannoitusta en ole ihmeemmin suunnitellut. Hiilariakaan en ole ihmeemmin miettinyt, mutta mieleeni juolahti ajatus niistä hiilidioksidipatruuna-pyöränpumpuista joita sai ainakin joskus Lidlistä. vedet vaihdan varmaan muutaman kerran viikossa.Pinnan liikuttajana toimii nyt ilmapumppu, mutta on minulla kyllä kaikenlaisia sekopäisiä suodatinideoita.
Olen kuitenkin alkanut miettiä noiden pakasterasioiden käytännöllisyyttä, tuntuvat olevan liikekannalla pintaan liian herkästi ja vievät turhan paljon tilaa. Tällä hetkellä etulasista on hurjat 1-1½cm kalioon. Ei paljon kasvunvaraa jatulinsammalella. Huomenna käyn loman kunniaksi hakemassa kiviä ja virittelen vähän paremmaksi. Laitan sitten kuvia.
Projektin tarkoitus taitaa olla osittain selvillä, osittain hämäränpeitossa minullekin. Se puoli on selvä että tosiaan rakennan pienen kasviakvaarion.
Kiiki
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Kiiki »

Nyt on ihan pakko kysästä... Ootko tosiaan 14-vuotias?!! 8O Ihan mielettömiä ideoita ja taitoja sulla on! :D Huh, mitäs ite tein ku olin 14... Kohelsin, muistaakseni... [:I]

Niin ja tiedon määräkin sulla on valtaisa, mitä oon keskusteluita seuraillu. Kuinka kauan oot puuhastellu altaiden parissa?
240 + 54
akirpap
Member
Member

Viesti Kirjoittaja akirpap »

g.rosea kirjoitti:Hiilariakaan en ole ihmeemmin miettinyt, mutta mieleeni juolahti ajatus niistä hiilidioksidipatruuna-pyöränpumpuista joita sai ainakin joskus Lidlistä. vedet vaihdan varmaan muutaman kerran viikossa.Pinnan liikuttajana toimii nyt ilmapumppu, mutta on minulla kyllä kaikenlaisia sekopäisiä suodatinideoita.
Nestemäisellä hiilellä ja lannoitteella pääsisi varmaan helpoimmalla ja altaaseen ei tarvitsisi sijoittaa tekniikkaa.
lottä_
Junior Member
Junior Member

heh

Viesti Kirjoittaja lottä_ »

En tiedä itse mitään näistä nano ''akvaarioista'' nii siksi kysyn , että miksi kasvin ympärillä on tuollaiset vihreät kehikot ?
cruella
Member
Member

Akvaario 13,7 litraa

Viesti Kirjoittaja cruella »

http://www.aijaa.com/v.php?i=1357804.jpg Tuossa on sit mun nanola jossa tarkoitus kudettaa seeprakaloja ja poikasten elää pari ekaa kuukautta.
146l sekä 3 maatiaiskissaa ja sfinx-kissa.
Joulutonttu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAY

Re: heh

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu »

lottä_ kirjoitti:En tiedä itse mitään näistä nano ''akvaarioista'' nii siksi kysyn , että miksi kasvin ympärillä on tuollaiset vihreät kehikot ?
Verkot ovat pitämässä sammalia paikoillaan, ettei sammal lähde leijumaan pitkin poikin allasta.
Sammal kasvaa verkon läpi ja peittää sen lopulta kokonaan
g.rosea
Senior Member
Senior Member

Kiiki kirjoitti:Nyt on ihan pakko kysästä... Ootko tosiaan 14-vuotias?!! 8O Ihan mielettömiä ideoita ja taitoja sulla on! :D Huh, mitäs ite tein ku olin 14... Kohelsin, muistaakseni... [:I]

Niin ja tiedon määräkin sulla on valtaisa, mitä oon keskusteluita seuraillu. Kuinka kauan oot puuhastellu altaiden parissa?
Kiitoksia! Altaita on ollut kohta 4 vuotta, mutta vasta reilu vuosi sitten aloin varsinaisesti harrastaa. Ja kyllä, olen 14-vuotias.
Nestemäistä hiiltä on ja nestemäistä lannoitetta on. Lannoitetta varmaankin käytän, mutta nest.hiili on turhauttavaa jokapäiväisen annostelunsa takia.
Pistimpä nanon kuitenkin uuteen uskoon kuten edellisessä viestissä kerroin ja tässä tulos. Itse ainakin olen tyytyväinen.

Kasvit: Oikealla Monosolenium tenerum ja vasemmalla Fissidens fontanus.
Kokoallas:
Kuva
Kuva

"Puro":
Kuva
Buble-
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Buble- »

Voi elämä. Pitäsiköhän alkaa rakentelemaan itsekkin tuollaista ihanuutta? 8-) Itse olisin ehkä jättänyt sammal-rakennelmat paikoilleen, mutta kukin tehköön kuinka parhaakseen tuntee.
g.rosea
Senior Member
Senior Member

Niin minäkin jos ne eivät olisi olleet melkein kiinni lasissa.
Zoom69
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Zoom69 »

Ihan hyvä pinsettiprojekti, tuollaiseen pikkuruiseen kasvisysteemiin vois olla aika kiva linkin neulaheinäsysteemi:

http://www.practicalfishkeeping.co.uk/p ... ?blogid=72
g.rosea
Senior Member
Senior Member

Neulaheinä leviää kyllä turhan kovasti. Itsekkin juuri Aquatic Plant Centralista lueskelin tuosta pinsettiprojektista.
Joulutonttu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAY

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu »

Voi kun on nätti pieni allas! :P
Itsekin tykkäisin, mutta taidan pitäytyä noissa vähän isommissa. [;)]
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

g. rosea olisi kiva tietää että mitä sille siun miniakvalle kuuluu, vieläkö on purtelo pystyssä? :)
g.rosea
Senior Member
Senior Member

Jep, pystyssä on. Projekti tosin on hieman paikallaan, kun ei tuo valaisin toimi kunnolla. Taustaksi on vaihdettu pala roskapussia. Kuva on nyt kuitenkin tässä:
Kuva

ps. Uuudempiakin kuvia on, muuta en ole vielä joutanut latailemaan niitä Photobucketiin.
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Ajattelitko laittaa tuonne jotain elämää/elukoita. Eikös tuohon voisi pistää vaikka pari touhukotiloa enimpiä leviä syömään? :)
g.rosea
Senior Member
Senior Member

Joo, moinia (Moina-vesikirput) ajattelin.
Fakkenoo
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Fakkenoo »

Ihan OT, mutta vilkaisin sun sivuja, niin rönsylilja kuvassa näyttäisi olevan terraariokasvi, eikä rönsylilja. Nimeä en nyt muista.
"Elä elämäsi hymyillen, hymyillen läpi kyynelten"
Jääpala
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Jääpala »

Näyttääpä hienolta! :D
en
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja en »

Fakkenoo kirjoitti:Ihan OT, mutta vilkaisin sun sivuja, niin rönsylilja kuvassa näyttäisi olevan terraariokasvi, eikä rönsylilja. Nimeä en nyt muista.
Hmm, jaa kumpi ei ole muka rönsylilja? Ainakin tuo raidallinen on selvä rönsylilja, toisen kuva on hiukan vaikeasti tulkittava.
Fakkenoo
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Fakkenoo »

Kumpikaan ei mielestäni ole rönsylilja. Rönsyliljan lehdet taipuvat läheltä juurta alaspäin, minkä kaikki kyseisen kasvin omistavat tietävät. Tästä terraariokasvista on keskusteltu täällä aikaisemminkin, mutta en muista ketjun nimeä. Olen nähnyt tuon raidallisen version livenä akvaariossa, joten ei ole "mutu" osastoa. Voin olla väärässäkin, jolloin on kyse kahdesta harvinaisen jäykkä lehtisestä rönsyliljasta.
"Elä elämäsi hymyillen, hymyillen läpi kyynelten"
RHODESIAN
Member
Member

Viesti Kirjoittaja RHODESIAN »

Kuvissa taisi olla "japaninruoho"? Ophiopogon.
uncia uncia
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja uncia uncia »

Vau, mukava tuli tuosta sun projektistas! Laitahan sit taas kuvia, ku ehdit... :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”