Projekti: 1,33l nanoakvaario
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
Kasvu riippuu paljolti siitä miten viihtyvät. Kasveiksi ovat näin loppupeleissä selvinneet Monosolenium tenerum (hentojatulinsammal) ja Fissidens fontanus (vellamonsammal).
Lannoitusta en ole ihmeemmin suunnitellut. Hiilariakaan en ole ihmeemmin miettinyt, mutta mieleeni juolahti ajatus niistä hiilidioksidipatruuna-pyöränpumpuista joita sai ainakin joskus Lidlistä. vedet vaihdan varmaan muutaman kerran viikossa.Pinnan liikuttajana toimii nyt ilmapumppu, mutta on minulla kyllä kaikenlaisia sekopäisiä suodatinideoita.
Olen kuitenkin alkanut miettiä noiden pakasterasioiden käytännöllisyyttä, tuntuvat olevan liikekannalla pintaan liian herkästi ja vievät turhan paljon tilaa. Tällä hetkellä etulasista on hurjat 1-1½cm kalioon. Ei paljon kasvunvaraa jatulinsammalella. Huomenna käyn loman kunniaksi hakemassa kiviä ja virittelen vähän paremmaksi. Laitan sitten kuvia.
Projektin tarkoitus taitaa olla osittain selvillä, osittain hämäränpeitossa minullekin. Se puoli on selvä että tosiaan rakennan pienen kasviakvaarion.
Lannoitusta en ole ihmeemmin suunnitellut. Hiilariakaan en ole ihmeemmin miettinyt, mutta mieleeni juolahti ajatus niistä hiilidioksidipatruuna-pyöränpumpuista joita sai ainakin joskus Lidlistä. vedet vaihdan varmaan muutaman kerran viikossa.Pinnan liikuttajana toimii nyt ilmapumppu, mutta on minulla kyllä kaikenlaisia sekopäisiä suodatinideoita.
Olen kuitenkin alkanut miettiä noiden pakasterasioiden käytännöllisyyttä, tuntuvat olevan liikekannalla pintaan liian herkästi ja vievät turhan paljon tilaa. Tällä hetkellä etulasista on hurjat 1-1½cm kalioon. Ei paljon kasvunvaraa jatulinsammalella. Huomenna käyn loman kunniaksi hakemassa kiviä ja virittelen vähän paremmaksi. Laitan sitten kuvia.
Projektin tarkoitus taitaa olla osittain selvillä, osittain hämäränpeitossa minullekin. Se puoli on selvä että tosiaan rakennan pienen kasviakvaarion.
Nestemäisellä hiilellä ja lannoitteella pääsisi varmaan helpoimmalla ja altaaseen ei tarvitsisi sijoittaa tekniikkaa.g.rosea kirjoitti:Hiilariakaan en ole ihmeemmin miettinyt, mutta mieleeni juolahti ajatus niistä hiilidioksidipatruuna-pyöränpumpuista joita sai ainakin joskus Lidlistä. vedet vaihdan varmaan muutaman kerran viikossa.Pinnan liikuttajana toimii nyt ilmapumppu, mutta on minulla kyllä kaikenlaisia sekopäisiä suodatinideoita.
Akvaario 13,7 litraa
http://www.aijaa.com/v.php?i=1357804.jpg Tuossa on sit mun nanola jossa tarkoitus kudettaa seeprakaloja ja poikasten elää pari ekaa kuukautta.
146l sekä 3 maatiaiskissaa ja sfinx-kissa.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY
- Sukupuoli: Nainen
Re: heh
Verkot ovat pitämässä sammalia paikoillaan, ettei sammal lähde leijumaan pitkin poikin allasta.lottä_ kirjoitti:En tiedä itse mitään näistä nano ''akvaarioista'' nii siksi kysyn , että miksi kasvin ympärillä on tuollaiset vihreät kehikot ?
Sammal kasvaa verkon läpi ja peittää sen lopulta kokonaan
Kiitoksia! Altaita on ollut kohta 4 vuotta, mutta vasta reilu vuosi sitten aloin varsinaisesti harrastaa. Ja kyllä, olen 14-vuotias.Kiiki kirjoitti:Nyt on ihan pakko kysästä... Ootko tosiaan 14-vuotias?!!Ihan mielettömiä ideoita ja taitoja sulla on!
Huh, mitäs ite tein ku olin 14... Kohelsin, muistaakseni...
![]()
Niin ja tiedon määräkin sulla on valtaisa, mitä oon keskusteluita seuraillu. Kuinka kauan oot puuhastellu altaiden parissa?
Nestemäistä hiiltä on ja nestemäistä lannoitetta on. Lannoitetta varmaankin käytän, mutta nest.hiili on turhauttavaa jokapäiväisen annostelunsa takia.
Pistimpä nanon kuitenkin uuteen uskoon kuten edellisessä viestissä kerroin ja tässä tulos. Itse ainakin olen tyytyväinen.
Kasvit: Oikealla Monosolenium tenerum ja vasemmalla Fissidens fontanus.
Kokoallas:

"Puro":

Ihan hyvä pinsettiprojekti, tuollaiseen pikkuruiseen kasvisysteemiin vois olla aika kiva linkin neulaheinäsysteemi:
http://www.practicalfishkeeping.co.uk/p ... ?blogid=72
http://www.practicalfishkeeping.co.uk/p ... ?blogid=72
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY
- Sukupuoli: Nainen
-
- Elite Member
-
- Elite Member
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
Kumpikaan ei mielestäni ole rönsylilja. Rönsyliljan lehdet taipuvat läheltä juurta alaspäin, minkä kaikki kyseisen kasvin omistavat tietävät. Tästä terraariokasvista on keskusteltu täällä aikaisemminkin, mutta en muista ketjun nimeä. Olen nähnyt tuon raidallisen version livenä akvaariossa, joten ei ole "mutu" osastoa. Voin olla väärässäkin, jolloin on kyse kahdesta harvinaisen jäykkä lehtisestä rönsyliljasta.
"Elä elämäsi hymyillen, hymyillen läpi kyynelten"
-
- Starting Member