projekti 125 litraa

Pidä päiväkirjaa akvaariostasi, tai dokumentoi akvaarioprojektisi etenemistä täällä
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Nanossa on vettä!!! :mrgreen: Kuvasaastetta seuraa, kun tekniikka suostuu yhteistyöhön. Mutta pakko oli hehkuttaa, että edes hiukan oon jossain projektissa edenny :P
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

:mrgreen:
WP_20151125_002m.jpg
WP_20151125_002m.jpg (81.5 KiB) Katsottu 9853 kertaa
WP_20151125_003m.jpg
WP_20151125_003m.jpg (99.66 KiB) Katsottu 9853 kertaa
WP_20151125_006m.jpg
WP_20151125_006m.jpg (92.22 KiB) Katsottu 9853 kertaa
kukkuu
kukkuu
WP_20151125_010m.jpg (102.86 KiB) Katsottu 9853 kertaa
Ginger
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Ginger »

Jeee! ^^ Hirmu kaunis taisto!
Siltsu
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

Kaunis on tuokin taisto! Ja todella hieno tuo nanon asetelma, vaikka kanto lähtikin kellumaan :mrgreen:
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Siltsu kirjoitti:Kaunis on tuokin taisto! Ja todella hieno tuo nanon asetelma, vaikka kanto lähtikin kellumaan :mrgreen:
Kyseinen taisto onkin sulle tuttu. Se on huhtikuussa Tikkurilasta tänne raahattu :D

Juu. Kanto on ollut sen verran pitkään kuivilla, ettei halua heti upota. Tosin musta näyttää, että se ui nyt jo vähän syvemmällä. Eli en ehkä ihan ikuisuutta joudu odottelemaan sen uppoamista.
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Tänään tullut taas lutrailtua vesien kanssa. Ja karsin parimetrisen pintaa. Köh. Siis tosiaan vain pintaa enkä mitään muuta...
WP_20151129_001m.jpg
WP_20151129_001m.jpg (103.2 KiB) Katsottu 9689 kertaa
WP_20151129_002m.jpg
WP_20151129_002m.jpg (95.21 KiB) Katsottu 9689 kertaa
:roll:

Tuossa tyhjenevää allasta tuijotellessani tuli myös todettua, että osa noista omista poikasista on jo lähes isänsä kokoisia. Eli äiskä on jo pienempi. Oho. Noh. Vielä ei ainakaan suurempia tappeluita ole ollut. Pieniä uhitteluita vain. Jos näin hyvin jatkuu, niin saavat asustella jatkossakin tuolla. Mutta jos alkaa kunnon tappeluita esiintyä, niin osa on vielä laitettava maailmalle. En enää edes muista montako noita tuolla on. Täytyis laskea. [:I]
kalaton1
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Tosi nätti taisto.
Bongasin yhden liikkeen altaasta makean uroksen, harmaa kroppa vaalean turkooseilla/harmailla evillä. Jos olisi ollut sijoituspaikka sille, niin olisi lähtenyt mukaan.
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

kalaton1 kirjoitti:Tosi nätti taisto.
Bongasin yhden liikkeen altaasta makean uroksen, harmaa kroppa vaalean turkooseilla/harmailla evillä. Jos olisi ollut sijoituspaikka sille, niin olisi lähtenyt mukaan.
Onhan se hieno. Ei vaan sovelias mun projektiin, mutta uiskennelkoon ainakin toistaseksi täällä. :D
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

54 litraa
54 litraa
WP_20151206_010.jpg (114.43 KiB) Katsottu 9423 kertaa
Saatoin ehkä ostaa pikkuisen kasvipaketin toiselta harrastajalta. Oho [:I]
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Projektirintamalla hiljaista.

Lehtikalojen sopu parimetrisessä alkaa rakoilla. Onneksi muutamalle on tiedossa ottaja, kun saa kuljetuksen kohdilleen. Yks semivarma ukko pois soppaa hämmentämästä, niin jos vähän helpottas. Ei noi nyt vieläkään mahottomia riitele, mutta ennen ku joku listii jonkun toisen...
Nii ja ostin lisää ottoja. Kun ne on niin kovin söpöjä. Ajattelin ottaa 5 lisää, mutta ostinkin kaikki 9, jotka kaupassa oli jäljellä. Oho. [:I] Lisäksi mun tekee kovasti mieli haarniskamonneja. Kassotaan saanko hillittyä itteni. Varsinkin, kun mulla on tunne, että saatan vahingossa ostaa jonkun Oho:n tammikuussa...

Nano haluaa levättyä. Noh. Eipä tuossa nyt mitään ihmeellistä ole, kun tasapaino vielä ihan hukassa. Putsaillaan, puunaillaan ja säädetään :mrgreen:

Ja sit. Ku Siltsu "käski" :mrgreen:

MAINOS

31.1.2016 tiedossa akvapäivä. Ohjelmassa siis pk-seudun liikkeitä (A-linna, A-keskus, Kurki, Itiksen Faunatar, ehkä Jumbon Faunatar) ja toki ruokaa ravintolassa. Aamulla n. 9:30 tapaaminen Tikkurilassa ja illasta mun juna lähtee n. 19:30 samasta paikasta, joten sinne tienoille kestää ko. pvä. Halukkaat saa ilmoittautua. Siltsun sanojen mukaan autossa 7 paikkaa ja rullakkoja varten voidaan ottaa peräkärry :mrgreen:
Ilmoittautuneet:
Siltsu
Ginger
mirauria

8-)
Siltsu
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

mirauria kirjoitti:MAINOS

30.1.2016 tiedossa akvapäivä. Ohjelmassa siis pk-seudun liikkeitä (A-linna, A-keskus, Kurki, Itiksen Faunatar, ehkä Jumbon Faunatar) ja toki ruokaa ravintolassa. Aamulla n. 9:30 tapaaminen Tikkurilassa ja illasta mun juna lähtee n. 19:30 samasta paikasta, joten sinne tienoille kestää ko. pvä. Halukkaat saa ilmoittautua. Siltsun sanojen mukaan autossa 7 paikkaa ja rullakkoja varten voidaan ottaa peräkärry :mrgreen:
Ilmoittautuneet:
Siltsu
Ginger
mirauria

8-)
TARKENNUSTA: Kyseinen reissupäivä on siis lauantai ja tarkka päivämäärä lienee siis 30.1.2016 :mrgreen:
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Wupsii. Mun moka. :mrgreen:
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Taas tyylikkäästi vierähtänyt kuukausi. Nyt täytyy todeta, että koulukiireet syö. Ja tuossa vuoden vaihteessa oma terveys heitti sen verran kivasti kuperkeikkaa, että kaikki projektit on jäissä. Sen lisäksi nyt rauhallisella aikataululla aikomus tyhjentää osa altaista. Ei toki kaikkia, mutta vähennystä kuitenkin. Toivottavasti taas myöhemmin pääsee projekteihin käsiksi uudella tarmolla. Nyt on pakko todeta, että ei pysty tällä hetkellä. Loppu ei siis kuitenkaan ole tosiaan käsillä. Vähentäminen vaan. Olen ajatellut, että 2m jää ainakin pystyyn ja samoin kaikki, missä on sukarapjua (pallola ja taiston 40l). Muiden altaiden kohtalo on vaakalaudalla. Mitään en kuitenkaan myy pois. Eli valmiina uuteen nousuun, kun sen aika koittaa :mrgreen:
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Eilinen akva-päivä vietetty. Oli kyllä jälleen ihan superia. Kiitokset Siltsu ja Ginger :)

Kauppasettinä perus Akvaario Kurki - Itiksen Faunatar ja Megaeläin - Akvaariokeskus - Akvaariolinna - Jumbon Faunatar, Jumbossa myös ruokaa.
Perus "en mä muuta elävää, kun Siltsun sukikset". Joo. Niin varmaan :mrgreen: Tosin en mä ihan kamalasti hullaantunut. Ostin vaan kaks kalaa niiden sukisten lisäksi: koi värisen taistelukalan ja tiikeriplekon (L226). Sinievää yritin tiirailla Akeskuksella, mutta niitä ei ollut. Ens kerralla sitten. Linnassa osu silmiin tuo tiikeri ja se oli sitten menoa... Se on niin kovin söpö :3 Ja noh. Sillon kun vahingossa törmää koi-taistoon lemmikkiliikkeessä, niin se nyt vaan on pakko ottaa mukaan. Eiks niin? :mrgreen: Sitten ostin vielä karvalehteä ja Siltsulta vaihtarina tuli fissidensiä. Ne pitäis tunkea 40 litran purtiloon. Vielä ne lilluu vaan odottelemassa... Sit ostin vielä kunnon kuorman kalanruokaa ja Akeskukselta tulee sitten kotiintoimituksella vihdoin toinen ulkkari tuohon 2m altaaseen. Eli ei nyt mitään ihan kamalaa riehaantumista sentään :D
Väsy oli kotiin päästessä hurja. Eli pelkkä kalojen kotiutus ja loppu jäi odottelemaan aamua. Tai no. Kasvit odottelee edelleen...
Kuvasaastetta tulee, kun jaksan kutistella noita otoksia sopivaan kokoon.
Sitten vaan seuraavaa reissua suunnittelemaan keväälle. Jos sillon keskittyisi siniseen ja sais sen L239:n ja Rendolta yhteistilauksessa sinisiä rapusia. :roll:
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Noniin noniin. Nyt sitä kuvasaastetta sitten.
rapupussit lilluu
rapupussit lilluu
20160130_223009m.jpg (95.61 KiB) Katsottu 8157 kertaa
kasvipaketit
kasvipaketit
20160130_223027m.jpg (90.35 KiB) Katsottu 8157 kertaa
ruuat
ruuat
20160130_230756m.jpg (108.32 KiB) Katsottu 8157 kertaa
pakko saada -taisto
pakko saada -taisto
20160201_210658m.jpg (58.77 KiB) Katsottu 8157 kertaa
L226
L226
20160202_082746ml.jpg (44.39 KiB) Katsottu 8157 kertaa
Tikru ja Punkku toivotteli aamulla hyvää huomenta
Tikru ja Punkku toivotteli aamulla hyvää huomenta
20160202_084734m.jpg (60.94 KiB) Katsottu 8157 kertaa
Ja tänään vielä tuli ilmoitus, että suodatin on postista noudettavissa. Vikkelää toimintaa, täytyy sanoa :)
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Mun Tikru kuoli :cry: Nyt on iso harmistus. En yhtään tiedä, mikä sille on tullut. Eilen oli vielä ihan normaali. Laihaltakaan ei näyttänyt. Eikä ollut muuten runneltu, mutta vähän oli keritty jo mutustaa kuoleman jälkeen. Harmittaa tosi paljon. Oli kiva ja kaunis pleko.

Muuta raportoimisen arvoista ei sitten tällä kertaa olekaan. 54 litraisen alasajo on kyllä aloitettu ja kaloja uudelleensijoitettu. 2 ct taistoakkaa pitäis vielä saada jonnekin, niin pääsisi tyhjentämään. Nyt varsinkin kun joudun lähtemään työharjoitteluun toiselle paikkakunnalle, niin vielä tärkeämpi saada 2-3 allasta ainakin pois käytöstä toistaiseksi.
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Lehtariteinit kuti. Ne onnistui pitämään pentunsa hengissä yllättävän pitkään. Eilen olivat kuoriutuneet ja tänään aamullakin olivat vielä hengissä. Nyt illemmasta olivat hävinneet. Mä vaan toivon, että joku söi ne eikä kohta ilmesty jostain hirveä lauma poikasia... Julma minä, kun tämmöset toiveet. Mutta kun oli hiukan tekeminen saada edelliset eteenpäin :roll:

Altaiden tyhjennys etenee hiukan. 54 litrasessa ei ole enää kaloja tai kasveja, paitsi juurakossa kiinni oleva jaavansaniainen. Eli vedet siis vielä kuitenkin sisällä. Nano (nyyh) tyhjeni tänään. Tosin nyt se odottaa pesua kyllä vielä kylppärissä. Sitten saa puhtaana ja tyhjänä tulla hengailemaan takaisin paikalleen. Sen jälkeen operaatioksi tuon 54:n tyhjäys ja pesu. Vähän ottaa sydämestä näitä tyhjennellä, mutta minkäs teet. Rivarikin pitäisi saada tyhjäksi. Haluaako joku vanhan taistoukon? Saa tulla hakemaan... No joo. Pystyyn jää nyt sitten molemmat 40l ja 720l. Niillä puksutellaan sitten niin pitkään, että aika ja terveys antaa taas myöden pyöritellä isompaa lootamäärää.
jage
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja jage »

Mitäs akvaarioille kuuluu? [;)]
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

jage kirjoitti:Mitäs akvaarioille kuuluu? [;)]
Käynnissä olevat pyörii omalla painollaan (rutiinihuollot) ja tyhjennystä odottavat jatkaa odottelua. Kun joku päivä olis tässä taas sen verran tervehtynyt, että sais noita pestyä, niin olis tosi jees.
jage
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja jage »

mirauria kirjoitti:
jage kirjoitti:Mitäs akvaarioille kuuluu? [;)]
Käynnissä olevat pyörii omalla painollaan (rutiinihuollot) ja tyhjennystä odottavat jatkaa odottelua. Kun joku päivä olis tässä taas sen verran tervehtynyt, että sais noita pestyä, niin olis tosi jees.
Selvä.Näitä sun projekteja lukemalla,oon ruvennu haaveilemaan vähän isommasta akvaariosta! 8-) (nyt on 120 litraa ja oon kattellu semmosta 260 litrasta juwelia)
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

jage kirjoitti:Selvä.Näitä sun projekteja lukemalla,oon ruvennu haaveilemaan vähän isommasta akvaariosta! 8-) (nyt on 120 litraa ja oon kattellu semmosta 260 litrasta juwelia)
Heh :D Mä ja mun projektit. Harmittaa, kun hommasin useamman (3) uuden upean taistoukon, mutta poikasia ei pääse kasvattelemaan vielä ihan hetkeen. Ja muitakin projekteja joku miljoona :roll: Noh. Onpahan ainakin tekemistä ihan jokuseksi vuodeksi eteenpäin :P

~*~*~*~

Noi *** teinit putsailee tuolla taas kutupaikkaa. Noh. Jospa nekin joku söis... Noi haarniskamonnit sais ennemmin taas kutea. Rupee olemaan naaraat sen näköisiä, että kohta tulee kapoks muuten. Niitä tekis melkeen mieli pelastaakin. Tosin eipä olis niitäkään aikaa hoivata, että toiveeksi jää vain. Ja sit kuitenkin toteaisin sen jälkeen, että ei ikinä enää, jos mokomat jäis kaikki henkiin :mrgreen: Keskityn siis taistelukaloihin. Heti kun kykenen.
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

20160315_185248m.jpg
20160315_185248m.jpg (106.11 KiB) Katsottu 7298 kertaa
Pallolan uusi ilme. Tosin palloja siellä ei enää ole. Viimeisellekin tuli ikä vastaan ja kuoli pois. Nyt tuolla asuu siis valkoinen taistokoiras. Tuon valkoisen lisäksi mulle tuli Imatralta vielä kaksi ukkoa: sininen ja mustard metal. Kaikilla ct-evät. Ja mun piti altaita vähentää. Noh. Nämä sain vielä taiteiltua niin, että mahtuvat olemaan, kun rivari jää pyörimään...
Riippasaarni
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Riippasaarni »

mirauria kirjoitti:
20160315_185248m.jpg
Pallolan uusi ilme. Tosin palloja siellä ei enää ole. Viimeisellekin tuli ikä vastaan ja kuoli pois. Nyt tuolla asuu siis valkoinen taistokoiras. Tuon valkoisen lisäksi mulle tuli Imatralta vielä kaksi ukkoa: sininen ja mustard metal. Kaikilla ct-evät. Ja mun piti altaita vähentää. Noh. Nämä sain vielä taiteiltua niin, että mahtuvat olemaan, kun rivari jää pyörimään...

Sulla on sama vika kuin mulla, paitsi etten edes yritä vähentää purkkeja. Laskeskelen tässä para-aikaa pöytätason kantavuutta. :mrgreen: Mulla on nyt sinisiä JA punaisia taistoja. Pahoittelen viimeisen pallon siirtymistä vihreämmille uintivesille. Mikä pallo se oli?

Laiton itselleni harkintaan pantteripallokalan vaikka murtovesi hitusen hirvittää..
Ahvenia ja monneja.
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Riippasaarni kirjoitti:Sulla on sama vika kuin mulla, paitsi etten edes yritä vähentää purkkeja. Laskeskelen tässä para-aikaa pöytätason kantavuutta. :mrgreen: Mulla on nyt sinisiä JA punaisia taistoja. Pahoittelen viimeisen pallon siirtymistä vihreämmille uintivesille. Mikä pallo se oli?

Laiton itselleni harkintaan pantteripallokalan vaikka murtovesi hitusen hirvittää..
En mäkään muuten, mutta lähden nyt kevääksi pois kotoa, niin noita pienimpiä purkkeja ollut pakko karsia, että ruokkijalla helpompaa :D Varmaan tossa kesällä rupee taas löytämään altaat takaisin vesille ja jos sit jossain vaiheessa jo se rio taistonaaraille. Kun noita ukkoja on jo ihan jokunen :roll:

Se oli kääpiöpallo. Niitä oli useampi tuossa, mutta vähitellen niitä rupesi ikä viemään tässä talven mittaan. Ne oli kyllä hauskoja tyyppejä. Mitään muita palloja mulla ei ole ollutkaan.
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Ainiin. En ole muistanut päivitellä, mutta 2m lootaan on tupsahtanut 12 timanttitetraa ja 4 juovanokkamonnia. Ihan vaan että hupsista :mrgreen: Tetrojen parvea toki tarkoitus vähitellen lisäillä. Toistaiseksi ovat olleet kovin kilttejä ja hengailevat pikkukirsikoiden kanssa. Ja pikkukirsikat näyttää yhtäkkiä isoilta, kun timantit on vielä keskenkasvuisia. Nokkiksiakin olen jopa havainnut sen jälkeen, kun ne altaaseen laitoin. Etsimällä pitää etsiä, mutta kyllä sitä aina jonkun bongaa jostain roikkumasta :D Täysikokoinen oli muuten valtava, kun harrastajalta poikaset hain ja isukki oli isomman altaan lasia imuttelemassa. Ei muuten 15cm riittänyt, vaan 25cm oli lähempänä totuutta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Akvaariopäiväkirjat ja projektit”