Pientä päivitystä akvaarioon liittyen! Kuvia en jaksa alkaa lisäilemään, koska muutamme piakkoin poikaystäväni kanssa uuteen asuntoon ja kameravehkeitä en jaksa enää kaivaa esiin. Muuton ajaksi akvaario on tyhjennettävä ja siinä yhteydessä se kokee todennäköisesti sekä asettelun suhteen ja ehkä muidenkin juttujen kanssa muutoksia. Mutta saa nyt nähdä! Olen kokeillut pikku "kultakalamaljoissa" ilman kaloja tuota maa-akvaariota ihan Bilteman hiekalla, toimii niinkin, kiinnostaisi kokeilla tähän isompaankin.
Olen keskittynyt ravitsemaan kasveja, jotka ovat olleet hiukan nuupahtaneessa kunnossa sinileukojen saapumisen jälkeen - pahukset kun repivät ne jatkuvasti irti ja kokoajan niitä saa istutella paikalleen. Muuten ovat kyllä kivoja kaloja ja ehkä tähän astisista lemppareitani.
Päätin tehdä itse co2-lannoitussysteemin sekoittamalla kiljua 1,5l pulloon ja sieltä letkusysteemit ovat pöhöttäneet kuplia akvaarioon. Itse en sen tarkemmin ala tässä erittelemään ohjeita, hyviä opasvideoita DIY-co2-systeemiin löytyy youtubesta haulla "co2 aquarium". Suosittelen!
Kuitenkin, tuon hiilarisysteemin asensin akvaarioon keskiviikkona 4.6. Lähdin viikonlopuksi muualle ja tänään kotiin tultuani kasvit olivat kasvaneet aivan valtavasti ja tehneet isot juuret niin ettei niitä saanut pohjasta irti repimälläkään! Papukaijalehdet helottavat kirkkaan pinkkeinä ja intianvesitähdikki on kasvanut melkein puolimetriseksi! Niistä on tullut kunnon "puskia".

En meinannut uskoa silmiäni, olin nimittäin todella epäileväinen tuon itsetehdyn kiljun suhteen mutta näköjään se toimii.
Ah ja
kultaköynnökseen liittyen: meille muutti kissa, joka ilmaisi heti, että kaikki vedenpinnan yläpuolella elävät kasvit raadellaan, joten kultaköynnös sai lähtöpassit. Kerkesi kyllä kasvaa komeaksi. Mutta näin tällä kertaa, kisu ennen kasveja.