Vesihiiden uusi kiekkola!

Pidä päiväkirjaa akvaariostasi, tai dokumentoi akvaarioprojektisi etenemistä täällä
Vesihiisi
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Re: Vesihiiden uusi kiekkola!

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

Poikueessa on suuria koko- ja luonne-eroja: tämä kuvan poikanen on paljon isompi kuin muut ja hyvin rohkea. Tulee heti kun vaan pistää käden akvaarioon katsomaan että jos jotain irtoais. Loppujengi on aika tasapaksua; en vielä erota niitä toisistaan varsinkin kun ovat milloin minkäkinlaisessa värityksessä :-)
Kuva
- Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin -
jenniliini82
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja jenniliini82 »

on kyl upeen värisiä, mulla myös yksi tuon sinertävän sävyinen samanlainen ja suurin porukasta. ilmeisesti johtaja kun kukaan ei kukkoile sille koskaan.
500l Pikkulehtikalojen Amazon ja 300l Helmirihmojen viidakko

https://www.youtube.com/watch?v=E3z1mJgJx-s
Vesihiisi
Advanced Member
Advanced Member

Kuva

Antakaa matoja!
Mykkeli
Starting Member
Starting Member
Akvaarioseurat: JAS

Viesti Kirjoittaja Mykkeli »

Minkälainen lämmitys sulla on? Olen omaan pähkäillyt lämmitystä, ja kun siinäkin on nuo taustalevyt, niin sinne takaseinään ei ainakaan ilman tuskaa ja ahdistusta saa mitään kiinnitettyä.
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Vesihiisi
Advanced Member
Advanced Member

AquariumSystems Newatt -polymeerilämmitin 250W. Tällä hetkellä vaan yksi toisessa päässä allasta. Pitää kuitenkin tämmön tasaisena tuo yksikin. Täytynee hommata toinen varmuuden välttämiseksi :-)
Vesihiisi
Advanced Member
Advanced Member

Kaikki 11 edelleen hengissä ja hyvässä voinnissa! Nyt on taas poikueella vatsat pullollaan ruokaa; syövät kyllä aivan tavattomasti 8O . Perhoskirjoahvenetkin pitävät kyllä puolensa yleisessä sekamelskassa taistelussa ruuasta ...
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Onko JBL:n ulkosuodattimet 1501 hoitaneet hommansa, kun tuota pökälettä varmaan tulee? :P Itse kokeilin massojen vaihtoa/lisäystä/modausta omaan pariin rakkineeseen. Nimittäin minusta ne valkoiset pallot eivät ole hyviä bakupintoja (vähän röpelikkököä) eivätkä kerää kyllä likaakaan. Tosin masiina ei mene tukkoonkaan helposti ja virtaus on huima. Vesi ei mielestäni ole niin kirkas, kun voisi olla.

Kokeilin toiseen 1501:een paksua mattosuodatuslevyä (keskikarkea) ja vähensin raksuja. Toiseen laitoin paksun mattosuodatuslevyn ja lisäksi Eheim Proffa 3:n hienosuodatuslevyn. Virtaus pieneni odotettua vähemmän enkä ole havainnut vielä tukkeamisen merkkejä. MUtta luultavasti se kerää paremmin hienoroskaa ja vesikin kirkastui melkoisesti muutoksen ansiosta. Apuna tosin pörisee 2xEheim 2252. :P

Pitää katsoa kun avaan suodattimet seuraavan kerran, millaista moskaa löytyy.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Vesihiisi
Advanced Member
Advanced Member

^Ihan olen ollut tyytyväinen vempaimiin! Mulla on toisessa imuputkessa Eheimin semmonen 2-osainen esisuodatin joka kerää tehokkaasti kaiken pienen,,,
Vesihiisi
Advanced Member
Advanced Member

Vihreälasipäätyiset kiekkolat ovat kuuminta hottia nykyään! Nyt tuo valmistusvirhe on sovittu ja olen asennoitunut siihen, että tuo on hieno tuollaisena :-) Sivustoille tulee kuitenkin jonkuverran kasvustoa, niin sitä ei näe jos ei osaa katsoa .... :)
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viesti:

Vesihiisi kirjoitti:Vihreälasipäätyiset kiekkolat ovat kuuminta hottia nykyään! Nyt tuo valmistusvirhe on sovittu ja olen asennoitunut siihen, että tuo on hieno tuollaisena :-) Sivustoille tulee kuitenkin jonkuverran kasvustoa, niin sitä ei näe jos ei osaa katsoa .... :)
Minusta tuo on täydellinen noin :D . Ja valista tyhmää...onko vihreistä päädyistä kiekoille jokin hyöty? Suojaa ulkopuoliselta häirinnältä? Mutta kasvithan ajaa osin saman asian ja ovat luonnollisia. Ja samalla näen hieman päädyistäkin, miten kiekot mellastavat akvaariossa. Ja muoti nopeasti vaihtuu ja tuotteesta näkee milloin se oli niin muotia. Klassikko on paras, jos toimiva.

Onko jossain hyvää sivustoa kiekkojen viestinnästä kuvien kera? Nuo värien vaihdunnat olisi kiva nähdä havainnolliselta sivulta miten kuvastavat hierarkkiaa ja mielialoja. Mukavahan olisi, jos Vesihiisi tulisi vastaan raidallisena ja tietäisin heti millä tuulella? Tai yhtä-äkkiä muuttuisi kirkkaan sinisekseksi - näppärää. :P
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Vesihiisi
Advanced Member
Advanced Member

:-) Minä sain vääränlaisen altaan. .. altaan piti olla kauttaaltaan optiwhite-lasia joka on täysin kirkas. Mutta jostain syystä altaan tekijällä oli livahtanut päätyihin tavallista lasia, joka on vihertävää. Olisin saanut uuden altaan vaihdossa, mutta en jaksanut ajatusta vaihtorumbasta, joten tyydyin rahalliseen korvaukseen .
Joten minä vaan sitten päätin että vihrepäätyiset kiekkolat ovat muotia ja hyvksi kiekoille :D
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viesti:

Vesihiisi kirjoitti::-) Minä sain vääränlaisen altaan. .. altaan piti olla kauttaaltaan optiwhite-lasia joka on täysin kirkas. Mutta jostain syystä altaan tekijällä oli livahtanut päätyihin tavallista lasia, joka on vihertävää. Olisin saanut uuden altaan vaihdossa, mutta en jaksanut ajatusta vaihtorumbasta, joten tyydyin rahalliseen korvaukseen .
Joten minä vaan sitten päätin että vihrepäätyiset kiekkolat ovat muotia ja hyvksi kiekoille :D
Ok:). Tokkopa huomaa kukaan, jos et erikseen kerro:). Ja pieni tyylikeino:). Optiwhite lienee melkoisen hieno ja tyyris lasi, kun on kirkas. Mutta kasvit ja valaistuskulmat vaikuttavat paljon. Itse en olisi kanssa lähtenyt siihen rumbaan vaan hiven ottanut hyvitystä:).
jenniliini82
Advanced Member
Advanced Member

Ootko Vesihiisi miettinyt vielä lannoitushommia? Mulla puksuttaa nyt myös uusi co2 setti tuossa ja myyjä sanoi että kannattaa miettiä sitten pian lannoitukset kuntoon. Esim. nitraattilisät ja fosfaatti(fosfori),sekä kalium,rauta. ihmettelin vain tuota nitraattilisää kun nuo kiekot kyllä varmaan luulis hoitavan sen puolen. Mutta kuulemma kasvit mielellään käyttää kaikki ravinteet innokkaasti nyt kun on hiilidioksidi pöhisemässä.

Täällä on muuten melkein 8 tuo kraanavesi ja akvassakin oli sen kontrollerin mukaan 7,8 joten en uskaltanut heti alkuun laittaa sitä kuin 7,2 ettei tule suurempaa heittoa kerralla.

Vesihiisi
Advanced Member
Advanced Member

Mä en jaksa alkaa päätäni vaivaamaan tuolla lannoituksella :-) Lorautan aina joskus nestemäistä lannoitetta kun muistan! Ei mulla tuolla olekaan muuta kuin vallisneriaa ja jaavansaniaista ja noita leväpalleroita ja 2 tiikerilummetta. Hyvin näyttävätm kukoistavan. Pidän päällä lampussa vaan kahta putkea ja kelluskasvit ja kansilasitkin varjostavat hieman, joten tuolla on semmonen hieman hämäräperäinen tunnelma .. kalat näyttää tykkäävän ja sehän on pääasia :D
Mulla on tuo pH nyt tasoittunut tuohon asetettuun 6,85. Olen vaihtanut vettä joka toinen päivä pikkusen joten pH ei ole vaihdellut isommasti!
jenniliini82
Advanced Member
Advanced Member

Miksi muuten halusit hankkia tuon co2 setin jos et kasveja kovasti aio kasvatella? Tietty tuolla saa sen ph:n pysymään tasaisena, varsinkin jos kraanavesi on korkea. olikin muuten kallis setti tuo joten aion ottaa kaiken ilon irti siitä. :)

Vesihiisi
Advanced Member
Advanced Member

Ainoastaan pH:n alentamiseen tuon vekottimen hankin! KOska joka paikassa sanotaan että tuo on kiekoille paras arvo, vaikka niitä kyllä pidetään minkälaisissa arvoissa hyvänsä niin kauan kuin elävät.
Vesihiisi
Advanced Member
Advanced Member

Tänä aamuna toinen perhoskirjoahvenista oli poissa! Toinen oli heti kärkkymässä ruokaa niinkuin yleensäkin ... toista ei vaan löydy sitten mistään. Kuinkahan nopsaan nuo omenakotilot pistävät raadon poskeensa? KOska olen kääntänyt joka kolon ja sitä ei vaan ole!
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viesti:

Vesihiisi kirjoitti:Tänä aamuna toinen perhoskirjoahvenista oli poissa! Toinen oli heti kärkkymässä ruokaa niinkuin yleensäkin ... toista ei vaan löydy sitten mistään. Kuinkahan nopsaan nuo omenakotilot pistävät raadon poskeensa? KOska olen kääntänyt joka kolon ja sitä ei vaan ole!
Monta omppua siellä on samassa altaassa? Kuinka iso perhosahvenesi on/oli? Toivottavasti perhoskirjoahven on vielä hengissä. Olisi mahdollisia muita, jotka voisivat syödä raadon?

Vaikea uskoa, että yhdessä yössä raato olisi täysin syöty. Entäpä kovimmat osat? Veikkaampa, että tyyliin miljoonakala menisi nopeasti poskeen, mutta isompi kala kaipaa kyllä pidempää ateriointia. Toivottavasti kala löytyy. Tarkistaisin suodattimet tarkasti. Kuollut kala yleensä vetäytyy sinne ja eläväkin piilottelee tehokkaasti.

Onko tausta yms. jonka taakse pääsisi sujahtamaan?
Viimeksi muokannut Fisutar10, 09:44, 11.03.2013. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ihis81
Member
Member

Viesti Kirjoittaja ihis81 »

Hypännyt yöllä altaasta?
"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
[
Vesihiisi
Advanced Member
Advanced Member

Vesihiisi kirjoitti:Tänä aamuna toinen perhoskirjoahvenista oli poissa! Toinen oli heti kärkkymässä ruokaa niinkuin yleensäkin ... toista ei vaan löydy sitten mistään. Kuinkahan nopsaan nuo omenakotilot pistävät raadon poskeensa? KOska olen kääntänyt joka kolon ja sitä ei vaan ole!
¨

Nyt sitten herra Ramirezi olikin yhtäkkiä ilmaantunut paikalle! Hieman värittömän ja apaattisen oloinen, mutta liikkui kuitenkin suht normaalisti ... oisko saanut jonku kolauksen tjsp ...
Mittasin vesiarvot; ne oli kunnossa, mutta vaihdoin varmuuden vuoksi jonku verran vettä ja annostelin Vooglea altaaseen ....
(Olen mainoksen uhri ja uskon sokeasti mitä Voogle-pullon kyljessä kerrotaan :| )
Vesihiisi
Advanced Member
Advanced Member

Meinas melkein unohtua: tänään tuli 2 viikoa siitä kun kiekkolaiset molskahtivat altaaseen! Kaikki edelleen hyvinvoipia! *koputtaa puuta*
Vesihiisi
Advanced Member
Advanced Member

Tuo Easy Lifen vedensamennusaine on kyllä tehokasta!

Kuva
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viesti:

Vesihiisi kirjoitti:Tuo Easy Lifen vedensamennusaine on kyllä tehokasta!
Itse käytin ennen FFM:ää, jos sitä tarkoitat. Ihan hyvää kamaa, vaikka montaa mieltä siitäkin. Mutta lopulta päädyin siihen, että siinä on zeoliittia yms. joka kerääntyy suodattimiin ja ovat siksi hiven omituisia. Samalla pohdin, josko myös vaikuttavat ulkosuodattimien propeleihin yms....tiedä häntä. Nykyisin käytän Aqua-Safea, joka ei samenna vettä, joskin ei ole kovin riittoisaa, mutta ostelen sitä usein 5l edullisemmissa pöniköissä.

Näin myös testejä (tosin harrastajien, mutta kuitenkin), Aqua-Safe sain kyllä hyvät arvosanat. Muistaakseni kuparin poisto oli se kynnyskysymys siinä, jossa harva aine sitten selvisi, ja kloramiini...vaikka putelin kyljessä muuta voi väittää...kunpa löytäisin sen linkin. Tosin tieteellinen tutkimus se ei ollut:).
Vesihiisi
Advanced Member
Advanced Member

Kyllänyt taisi kuolo korjata herra Ramirezin :-( Lyhyen esiintymisen jälkeen eilen, ei tänään ole näkynyt missään. rouva R näyttää olevan entisellään ...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Akvaariopäiväkirjat ja projektit”