Minun silmäni alkaa tuo kalalista näyttämään nyt ihan hyvältä.

Tuota toivetta isommasta parvikalasta mietin edelleen, että kuinka hurjaa seuraa nuo hohtokiilat sietävät. Sinänsä ne ovat kyllä hyvin aktiivisia ja touhukkaita, että eivät ne heti varmaankaan jalkoihin jäisi, vaikka seillä olisi jokin isompikin parvi, ehkä

En osaa tosiaan sanoa, että miten ne pärjäävät isojen ja vilkkaisen kanssa, kun minulla on ne ovat toivottoman ujojen kalteribarbien kanssa. Niitä ei taida kovin monella ollakaan, että kokemukset niistä varsinkaan isompien kalojen kanssa taitavat olla aika niukkoja.
Nyt on hankala suosittaa.

Safiiritetraa voisi ehkä ajatella sitten, jos varmasti löytää myynnissä yksilöitä, jotka ovat varmasti pilkuttomia ja terveitä.
http://aqua-web.fi/forum/viewtopic.php? ... *#p7084878 Ei ole omaa kokemusta, mutta mitä tämä foorumi sanoo, niin aika vilkkaana tuotakin pidetään.. Jos itselle olisi pakko valita

tuosta listasta, niin ottaisin niitä loistobarbeja, ne olisivat ainakin potentiaalisesti terveempiä. Yksi vaihtoehto, joka minulle tulee mieleen, on hohtoseeprakala.
klik Koko 6,5 cm, olisi yläveden kala. Joskus noita itselleni ajattelin, mutta silloin niitä ei saanut mistään, ei tainnut edes tukkulistoilla olla, mutta mielestäni niitä olisi kyllä nyt ollut taas saatavilla, (kun itselläni ei ole niille paikkaa). Seeprakalahan tuo on, että siinä on kanssa riski tautisuuteen... Jos minulla olisi muuten tuo kalasto, niin kolmanneksi parveksi laittaisin noita.

Tuo voi olla kyllä sitten taas ristiriidassa tuon näkemykseni kanssa, että hohtokiiloille pientä ja rauhallista seuraa...
Ei ole siitäkään omaa kokemusta, mutta tuli mieleen kun tuota Akvaariokalat-kirjaa tutkailin, että eikai tuo rantamonni voi erehtyä pitämään hohtokiilaa kalanpoikasena ja popsia sitä... Kuinkahan pieniä allastovereita noilla rantamonneilla on pidetty, olet varmaankin sitä tutkinut?