Sopiva kirjoahven seura-akvaarioon
Valvoja: Moderaattorit
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Sopiva kirjoahven seura-akvaarioon
Minulla ainakin avaimet ovat jättäneet pieninmätkin tetrat rauhaan, eivät ole edes yrittäneet syödä mitään elävää. Hieman arkoja, mutta tuuheassa akvaariossa jossa minulla ainakin on kolme avainta, ovat rohkeampia. Edes kun yhdellä parilla on kutu reviiri ei ole häiritsevän suuri. Itse huomasin että ovat viileämmän veden asukkeja verrattuna muihin kirjoahveniin 23-25"C tuntuu olevat kaloille paras lämpö, liian lämpimässä olivat apaattisia ja arkoja. Suosittelen lämpimästi jos osuu lämpöjen kohdalta oikeaan haarukkaan 

Altaat:165l seura-akvaario, 120l platyjä ja molleja (aina poikasia myynnissä),317l: 1x L201,2xL66,L015,L340,5xhaarniska,kongot ja lehtispari, 80l monnisten kasvattamona. Saksanpaimenkoira, malinois ja am.bulli ja tietenkin aviomies.
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: JAS
- Sukupuoli: Nainen
Re: Sopiva kirjoahven seura-akvaarioon
Mulla ollut myös rescue-tapauksena yksi avainkirjoahven, oli ihan nynny
eli eivät ainakaan tee mitään muille kaloille. Tuota timanttikirjoahventa en ottaisi seura-akvaarioon lukemani ja eläinkaupan suosittelujen perusteella, ainoastaan harkittuun seuraan! Myös sateenkaarikirjoahven pariskunta oli leppoisa. Nyt altaassa asustelee delfiinikirjoahvenia (krobia sp. xingu) kavereinaan kongontetrat, helmirihma pari ja pohjalla monnisia. Hyvin toimii, kunhan kaikilla ahvenilla on oma piilopaikka. Pariskunta ottaa itselleen yleensä tietyn reviirin, kuten jomman kumman akvaarion päädyistä tai kannonkolon.

317l Malawila