Valvoja: Moderaattorit
Kuten sanoit, niin se kuuluu normaaliin typpikiertoon, että nitriittikin on jossakin vaiheessa korkealla. Tosin en nyt uskalla arvailla, että mitkä olivat nuo mittaamasi hyvät arvot ja missä lukemissa ne olivat. Entä nitriitti, mikä on sen osalta se "taivaissa"?sanna_m kirjoitti:Minäkin oon päivittäin etsinyt tuntikausia elämää, eikä ole näkynyt! Ajattelin jo että olen tehnyt kaiken ihan väärin kun mitään ei näy mutta kärsivällisyyttä siis kehiin![]()
Sitten kysymys: Mittailin toissapäivänä vesiarvot ja ne oli hyvät. Tänään mittasin aamulla uudestaan ja nitriitti oli taivaissa. Tein vedenvaihdon noin puolet vedestä. Äsken kun mittasin uudestaan niin johan on taas arvot korkeat. Mitäs nyt teen? Vaihdanko vettä taas vai annanko altaan olla? Tämähän oli kyllä odotettavissa että nitriittiä tulee, mutten ole nyt ihan varma että mitä täytyy tehdä..
Juuri niitä. Hyvä tietää etteivät ole pahiksia.rain- kirjoitti:Tarkoitatko noita putkia, joista tulee kaksi tuntosarvea? Englanniksi spionid worm, en ossoo sannoo suomenkielistä nimeä. Mutta ovat harmittomia.
Olet täysin oikeassa! Ei ollut tarkoitus edes ostaa koralleja, mutta tämä oli tullut kauppaan harrastelijalta ja kauppias kertoi että on helppo ja pitäisi toimia altaassani. Ja kyllähän se taisi minulle nimenkin sanoa, mutta kun enhän sitä enään muistanut kun kotia pääsin. Sen verran täpinöissä tuli oltua kun elämäni ensimmäinen koralli saapui taloon!Aqualung kirjoitti:Ja vastaisuudessa ensin selko lajista ja vaatimuksista ja vasta sitten ostopäätös, vai mitä?
Ei ole kuin yksi 200 litrainen. Sitä en tiedä että onko siellä aikoinaan ollut useampi, mutta nyt on vain yksi.Kalakaverit kirjoitti:Eikös Vaasan Akvaarioliikkeessä ole useampikin merivesiakvaario? Ainakin tässä käsityksessä olen ollut.