Täällä ilmottautuu uusi harrastaja meriveden puolella. Toivottavasti jaksatte taas neuvoa vasta-alkajaa.

Olemme mieheni kanssa miettinyt oman talon rakentamista. Ja jos kaikki menisi suunnitelmien mukaan tulisi siihen seinään upotettava akvaario. Taloon tulisi siis oma "akvaariohuone", joka rakennettaisiin akvaarion tarpeiden mukaan. Tämä tapahtuisi todennäköisesti noin 2 vuoden kuluttua, mutta miksi sen nyt jo ilmoitan täällä, koska tahtoo sen akvaarion olevan MERIVESIALLAS!!! Mutta nyt se ikävä puoli: Minulla ei ole niin minkaanlaista kokemusta merivesialtaista. Olen niiiiin kauan haaveillut merivesialtaasta, mutten ole uskaltanut kokeilla. Nyt tarvisin kokemusta suola-altaasta ja nyt huoneessani on tyhjillään 140l (l80cm,k50cm,s35cm) allas josta toivoisin todella kovasti kyhääväni suolakipon! Tästä projektista toivoisin kovasti saavani perustiedot jolla lähteä kasvattamaan altaan kokoa ja omaa tietämystä. Kovasti olen koittanut opiskella aiheen parissa, mutta tarvitsen todella kipeästi neuvoja oikeastaan joka asiassa..
Eli nyt minulta löytyy allas+jalusta sekä 150w AquaMedic ocean light. Nyt pitäisi tehdä ostoslistaa tekniikasta. Täältä Kokkolastahan ei sitten saa yhtikäs mitään akvaarioon liittyviä asioita, joten kaikki joudutaan joko tilata tai hakea kauempaa. No onneksi se on tuttua puuhaa. Olen joutunut hakea kaloja mm.Tampereelta ja Haaparannasta. Niin ja onneksi minulla on ymmärtäväinen mies joka tulee aina reissuille mukaan ettei yksin tarvitse ajella pitkiä matkoja

Takas asiaan. Mikäli kaikki menisi suunnitelmien mukaan, olisi ajatuksena siirtää kaikki mahdollinen tuosta pienestä altaasta tulevaan isoon altaaseen. Koska kuitenkin olen nyt ostamassa tekniikkaa tuohon pienempään altaaseen, niin voinko ostaa sellaista tekniikkaa jota voisin sitten hyödyntää tuossa isommassakin altaassa? Jotenkin kyllä epäilen koska tulevan altaan kooksi haaveilen 2000-3000L allasta. Mutta ainahan sitä kannattaa kysyä!
Kiitos ja kumarrus!
Terv.Sanna
Allas:
http://kuvablogi.com/nayta/3423286/