Entacmaea quadricolor ongelma

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Mies

Re: Entacmaea quadricolor ongelma

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Pasis kirjoitti:Vuokko on nyt siirtynyt taivaallisille vesille. Vesi aamulla ihan harmaana ja vuokko 'sulaa' massaa. Vettä vaihdettu, mutta sameeta on toivottavasti ei pilannut koko akvaariota. Ja vielä juuri kun olen lähdössä muutamaksi pv:ksi matkoille. Vaimo saa seurailla tilannetaa. :roll:
Vedenvaihtoa mahdollisuuksien mukaan ja hiiltä kiertoon niin paljon kuin mahdollista (kohtuuden rajoissa toki).
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Mörrikkä
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: JAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mörrikkä »

Meidän kuplavuokko on myös näyttänyt huonolta jo pitkään ja tänään se tippui itsekseen tuolta vakipaikastaan pois. Aika surkeaa nähtävää.
Nostin nysän tuonne korkeammalle paikalle siinä toivossa, että se saisi valosta vähän voimia vielä elonsa jatkamiseen. Jos nyt kuitenkin käy niin, että heittää lusikkansa nurkkaan, niin saattaa mennä tovi ennenkuin samanlainen kummajainen altaaseen kotiutuu.
Pasis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Pasis »

Hankin uuden Entacmaea quadricolorin alkuviikosta. Nyt täytyy toivoa että on parempi onni matkassa kuin viimeeksi. Olin vaan sen verran hölmö että laitoin sen lasipurkissa tonne altaaseen, jotta se pääsis omia aikojaan sitten siirtymään mieleiseen paikkaan, iloman että virtavie mukanaan taas johonkin laiteeseen. [:I] Nyt on vaan niin että se tuntuu tykästyneen tohon purkkiin ja elelee siellä ihan iloisena. Purkki on sen verran pieni etten saa kättä sisään ja varovaisesti irroitettua häntä. :x
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Itse olen irroittanut vuokkoja nostamalla kiven kuiville vuokko alassuin. Se valuttaa itsensä siitä sitten irti tai ainakin helpommin irtoavaksi. Vettä alle ettei jää kuiville irroittauduttuaan.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Pasis
Junior Member
Junior Member

Aqualung kirjoitti:Itse olen irroittanut vuokkoja nostamalla kiven kuiville vuokko alassuin. Se valuttaa itsensä siitä sitten irti tai ainakin helpommin irtoavaksi. Vettä alle ettei jää kuiville irroittauduttuaan.
Täytyy kokeilla, kiitos vinkistä.
mrsalaatti
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja mrsalaatti »

Mulla ilmaantu semmonen ongelma että taisi quadricolor heittää veivinsä. Ensin eleli normaalisti omalla paikallaan, yhtäkkiä alkoi vaeltelemaan ja toisinaan rötkötti ryhjentyneen ilmapallon näköisenä jossakin mutta parintunninpäästä normaalissa olotilassaan toisessa paikassa. Nyt vuokkokalakaan ei löydä vuokkoaan ja levänkasvu lisääntyi yhtäkkiä moninkertaiseksi, liekö sitten kuollut pois.

Vesiarvoissa ei ole mitään muutoksia, allas neljättä kuukautta pystyssä muuton jäljiltä ja levävaiheet oletettavasti olleet ohi kuukaudesta kahteen sitten. Vuokko oli pienehkö ja siinä asusteli yksi punavuokkokala, allas ala-altaallinen 340l kevyesti kuormitettu ja valaistu 250w monimetallilla + 24w sinivalo.

Arvioita mikä saattaisi olla syynä moiselle tapahtumalle?
Pasis
Junior Member
Junior Member

Pasis kirjoitti:
Aqualung kirjoitti:Itse olen irroittanut vuokkoja nostamalla kiven kuiville vuokko alassuin. Se valuttaa itsensä siitä sitten irti tai ainakin helpommin irtoavaksi. Vettä alle ettei jää kuiville irroittauduttuaan.
Täytyy kokeilla, kiitos vinkistä.

Onnistuihan se irrottaminen. Nyt on vuokko päättänyt jäädä siihen mihin sen jätin, eli etualalle isohkon kotilon kuoreen. Kyseessä on siis todella nuori ja pieni vuokko. Seepravuokkokalat kovasti yrittää tehdä tuttavuutta, mutta kun ei muu mahdu kuin pää vuokkoon. :D
Pasis
Junior Member
Junior Member

Kahden viikon jälkeen sitten uusikin vuokko katosi:
http://www.youtube.com/watch?v=dyxFGPjH1F8
eli se otti jalat alleen... :roll:
Rapide1
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Rapide1 »

Liikkuvaa kuvaa mun toisesta omasta vuokosta. Äsken tuossa juuri kuvailin...
http://www.youtube.com/watch?v=F1wg00DB ... 4Ox_zBKgge
jaakkim
Member
Member

Viesti Kirjoittaja jaakkim »

Hyvin on kasvannu, jos tuo on se minkä toin. Melko hailut värit, toki eri valaistuskin.
Not all those who wander are lost
J.R.R. Tolkien
Rapide1
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Rapide1 »

Tää ei oo se jonka sä toit, se on tuplasti isompi 8O
Noi värit on siksi aika hailut, kun mun iPhone ei tallenna oikeen värejä. Livenä on paremman näköinen...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”