Auttakaa aloittelijaa
Valvoja: Moderaattorit
Re: Auttakaa aloittelijaa
Onko värinsä normalisoitunut?
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Hienosti on sitten sujunut tämä kypsytys!
Viikossa valmista ja kalat sisään. Aloittelevasta akvaristista tuli mestarikypsyttäjä. Mittailet tietysti vielä varmuuden vuoksi nitriittiä mutta kyllä siellä typen kierto näyttäisi hyvin toimivan. Ja Lakrisal toimi hyvin myös
Minä aion jossain välissä tehdä joitain kypsytyskokeita ihan faunabokseissa ja kirjata edistymisen ylös. Kypsyttäminen on niin mielenkiintoista ja jos saa selville nopeimman kypsytystavan, aina parempi. Tarkoitukseni on käyttää multaymppiä ja eri määriä ammoniakkia (1-5 mg/l) ja eri pH-arvoja ym. Tulee vain aikamoista nyhertämistä niin pienten vesimäärien kanssa, akvaarioon aineita on sentään helpompi annostella ja pitoisuudet pysyy vakaampina. Seurailen jatkossakin mielenkiinnolla ihmisten kypsyttelyjä erilaisten ymppien avulla.

Minä aion jossain välissä tehdä joitain kypsytyskokeita ihan faunabokseissa ja kirjata edistymisen ylös. Kypsyttäminen on niin mielenkiintoista ja jos saa selville nopeimman kypsytystavan, aina parempi. Tarkoitukseni on käyttää multaymppiä ja eri määriä ammoniakkia (1-5 mg/l) ja eri pH-arvoja ym. Tulee vain aikamoista nyhertämistä niin pienten vesimäärien kanssa, akvaarioon aineita on sentään helpompi annostella ja pitoisuudet pysyy vakaampina. Seurailen jatkossakin mielenkiinnolla ihmisten kypsyttelyjä erilaisten ymppien avulla.
Kultakalat
-
- Starting Member
Tä'h, ei mielestäni noiden värissä ole mitään epänormaalia ollutkaan
Eli on kai ihan normaalin värisiä, erittäin kauniita!
Kaikki edelleen hyvin
Nuo rihmahelmikalat eivät vain ole ilmeisesti lukeneet laji-infoaan kunnolla
Eivät sopeutumisen jälkeen ole olleet ollenkaan piilossa, eivätkä muutenkaan arastele yhtään! Lisäksi käyttävät kaikkia vesikerroksia aktiivisesti. Ja mikä omituisinta, nyppivät kasveja ja tonkivat hiekkaa. Ottavat hiekkaa suuhun ja puhaltavat ulos
En tietenkään ole todellakaan mikään kala expertti, mutta en ole missään lajitiedoissa törmännyt tuollaiseen käyttäytymiseen. Tuossa nuo nytkin etulasin läheisyydessä menevät ylös alas ja tutkailevat ympäristöä ja välillä hiukan ajattavat pikkukaloja. Vaikuttavat olevan hyvinkin uteliaita ja jopa leikkisiä
Mitenhän minä saisin tuon monnin syömään tablettejansa? Ei ole vielä yhtään syönyt, vaan ne katoavat hajottuaan muiden kalojen suihin.![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)

Kaikki edelleen hyvin

Mitenhän minä saisin tuon monnin syömään tablettejansa? Ei ole vielä yhtään syönyt, vaan ne katoavat hajottuaan muiden kalojen suihin.
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
Cercerin oli varmaan tarkoitus vastata johonkin toiseen ketjuun.
Sellaiset kovat pohjatabletit hajoavat hitaasti veteen ja monneilla olisi paremmin aikaa imeskellä niitä. Mulla on käytössä New Life Spectrum H2O Stable Wafers ja odottamassa avaamaton Hikari Algae Wafers joka vaikuttaa olevan samantapaista. Tetra PlecoMin hajoaa nopeasti vedessä ja olen huomannut, että barbit syövät niitä monnisten nenän edestä. Laita monnille ruokaa yötä vasten kun olet sammuttanut valot, niin muut kalat eivät ehkä tajua riistää siltä ruokaa ja se uskaltaa ruveta syömään.

Kultakalat
Ai jessus, anteeksi! Sekoitin asian päässäni http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... A#p7053078 tuohon
Kalalajikin eri..