Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
akvaristi
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja akvaristi »

MA7xGE kirjoitti: Jos onni suo niin perjantaina mennään uudestaan, kolmen ja viiden välillä. :roll:
Varovasti nyt, ettei mitään satu :mrgreen:.

Onnea vaan kaikille puljailujen kanssa ihan tasapuolisesti :D. Mulla ei nyt oo oikein mitään puljattavaa tässä kohtaa (tietty kalojenhakureissu on jo lähellä!), mutta parempaan suuntaan ollaan menossa. Näyttää olevan nyt useitakin altaita tarjolla, yks on varattu jo alustavasti mutta nyt tuli toinen aika varteenotettava mukaan kuvioihin. Ja kröh, litramäärä on hieman kasvanut. Ans kattoo ny, mitä tästä tulee 8-). Mutta sit onkin puljattavaa, kun nyt jonkun kaupan saisin loppuun asti. Onkos muuten tietoa, lähteekö jo kauan olleet silikonitahrat hyvin raapimalla pois lasista?
Nuutti kirjoitti:Aikani sählättyäni sain kuvia tuonne allekirjoituslinkkiin laitettua uudistetusta akvasta.
En ymmärrä miten ihmiset täällä saa niin hienoja kuvia otettua akvoistaan :roll: , mutta saa noista nyt jotain kuvaa sentään.
Voi että, kun on hieno 8O! Noi helmirihmakalat on sitten superhienoja, mä päätin jo ottaa niitä vaikkei ole vielä allastakaan :). Mä en ikinä kehtaa laittaa tänne omasta altaastani kuvia... Tia-Teresiankin altaat oli hienoja, ehdoton suosikkini oli se jossa oli niitä rubiiniseeprakaloja, valkoinen hiekka ja musta tausta.
- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
Nuutti
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Nuutti »

Helmirihmat on tosiaan hyvin kauniita. Säikkyjä kaikista muutoksista, mutta tottuessaan syövät kädestä. Naaraat on tällä hetkellä tosi pulleita, ukko pullistelee oranssein rintapielin, mutta taitaa olla uusavuton; ei minkäänlaista kuplapesän tekelettäkään. Tosin tuolla tuntuu olevan pintavirtausta jonkun verran, eikö sitten löydä paikkaa. En oikein keksi mitä voisin asian hyväksi tehdä.

Pikkuakvahaaveet taisi tyssääntyä, kun akva olikin yllättävän suuri suunnittelemaani paikkaan eikä ihan saanut riemuvastaanottoa :roll: ..
M: Laavakiveä
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Noniin, tsemppauksienne ansiosta joudutte tästä lähtien väistelemään 24/7 punaista mopoautoa. :twisted:

Vastapainoksi voin ilmoittautua jonkinlaiseksi lähetiksi. [;)]
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
akvaristi
Senior Member
Senior Member

Olikos sulla kelluskasveja siellä akvaariossa, mitkä hiukan tekis tyventä sinne altaaseen? Mä en nyt muista niitä kuvia niin tarkkaan ja olen nyt aivan liian väsynyt tarkistamaan, tulin tuolta metsistä poukkoilemasta puoli ysiltä ja vähän nyt ramaisee :roll:.

Voi kurjaa sentään, että haaveesi ei nyt tainnut toteutuakaan :cry:. Tsemppiä, ehkä se siitä vielä myöhemmin...
MA7xGE kirjoitti:Noniin, tsemppauksienne ansiosta joudutte tästä lähtien väistelemään 24/7 punaista mopoautoa. :twisted:

:mrgreen:. Mä voin sanoa että täällä vasta pöhköjä mopokuskeja ja mopoilijoita on, hiukan huolissani tossa illalla ajelin kylän läpi kun mopoja sinkoili sivuteiltä niin että vaan vilahdus kävi 8O. No mutta sä MA7xGE ajatkin varmasti paljon fiksummin kuin täällä eräät rämäpäät [;)].
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

akvaristi kirjoitti:...
MA7xGE kirjoitti:Noniin, tsemppauksienne ansiosta joudutte tästä lähtien väistelemään 24/7 punaista mopoautoa. :twisted:

:mrgreen:. Mä voin sanoa että täällä vasta pöhköjä mopokuskeja ja mopoilijoita on, hiukan huolissani tossa illalla ajelin kylän läpi kun mopoja sinkoili sivuteiltä niin että vaan vilahdus kävi 8O. No mutta sä MA7xGE ajatkin varmasti paljon fiksummin kuin täällä eräät rämäpäät [;)].
Tottakai! :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja Tia-Teresia »

Jopas olikin pitkä reissu eilen :)

...Kurki oli kyll ihan turha kauppa, ihan yhtäpaljon on katseltavaa paikallisessa eläinkaupan akvaosastossa... Ens kerral kurkkaamaan hkin akvakeskus, josko siel sitte jotain erikoisempaa???

Parit pikku kaupat tuli bongattua matkalta ja mukavia a-w:läisiä, joten tyhjin käsin ei todellakaan tarvinnut palata kotiin... Nyt alkaa armoton suodattimien metsästys, olis akuutti pikainen tarve parille pikkusuodattimelle, jos jollain ideaa mistä löytyis ÄKKIÄ, mieluiten heti, niin saa vinkata :roll:
...Kalasoppakeitoksia jo yli 20v ajan...

Akvarismi on hulluus johon ei ole lääkettä ja se pahenee aikaa myöden.
Ninium85
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja Ninium85 »

Tia-Teresia: Taisinpa just vinkata. ;)

Oma makuuhuone allas on nyt laitettu pystyyn. Pikkusisko muisti että isäpuolella oli juuri sopiva piironki tarpeettomana ja kävinkin sitten eilen sen hakemassa lasten kanssa. Kivasti oli lukolliset kaapit ja laatikkokin siinä, niin saa mukuloilta jotain piiloon kaappiin. :D Kaloja tuo allas nyt vaan kaipailee.. Oon miettinyt kovasti, mutten keksi mitään pääkalaa. Joku ahven olis ihan kiva, mutta kun tietäis että mikä.. Sinileukoja en taho enkä seeprakirjoakaan. Timanttiahven kuullostaa ihan kivalta ja sateenkaarikirjoahven. Oon miettinyt myös jotain Töyhtökääppäreitä, mut en sitten tiedä. Huoh. Kyllä osaa olla elämä vaikeaa.

Se ph arvo jonka taannoin laitoin tänne, ei pidä paikkaansa. Testit on ilmeisesti menneet vanhaksi kun testi näyttää samaa sekä kovassa tanganjikassa, että makkarissa että ihan vesijohto vedessä.. Se ei taatusti ole noin korkea tai matala missään altaassa. Laitan vielä noi intianmantelipuunlehdet tonne makkarin altaaseen niin saan sinne vähän tummempaa vettä.
Kodin siivous, kun lapset ovat pieniä, on kuin lumen luonti lumisateessa.
Nuutti
Junior Member
Junior Member

akvaristi kirjoitti:Olikos sulla kelluskasveja siellä akvaariossa, mitkä hiukan tekis tyventä sinne altaaseen? Mä en nyt muista niitä kuvia niin tarkkaan ja olen nyt aivan liian väsynyt tarkistamaan, tulin tuolta metsistä poukkoilemasta puoli ysiltä ja vähän nyt ramaisee :roll:.

Voi kurjaa sentään, että haaveesi ei nyt tainnut toteutuakaan :cry:. Tsemppiä, ehkä se siitä vielä myöhemmin...
On mulla tuolla pistiaa ja nyt jotain muutakin mitä Tia-Teresia oli omppuämpäriin laittanut. Villillä arvauksella vesihyasinttia, meneeköhän ihan metsään?
Kallistun tossa kuplapesäasiassa ihan uusavuttomuuteen vaan. :roll:

Kyllä se haave vielä joskus toteutuu ja jos ei niin täytyy vaihtaa haavetta. Nyt on kuitenkin sitä remppaa luvassa riittävästi kun taidettiin jouluksi luvata tyttärelle oma huone, sitten sitä näkee jos johonkin jäisi akvalle tyhjä tila. Luultavasti jää.
Ninium85
Member
Member

Nuutti: Se on kilpukkaa. :)
Ninium85
Member
Member

Noh jopas jotain. Eilen vaihdoin kalat isompaan ja jo tänä aamuna on kuparimonnisten kutu takaseinässä ja vallisnerian lehdellä... Eivät ole koskaan aikaisemmin kuteneet. :) Toivotaan että kutu säilyy.
akvaristi
Senior Member
Senior Member

Tia-Teresia kirjoitti: ...Kurki oli kyll ihan turha kauppa, ihan yhtäpaljon on katseltavaa paikallisessa eläinkaupan akvaosastossa... Ens kerral kurkkaamaan hkin akvakeskus, josko siel sitte jotain erikoisempaa???
Ai? Eikös sitä Kurkea ole kovasti kehuttu täällä? No mutta hyvä että joku käy katsastamassa nuo pk-seudun paikat, niin osaa sitten itse mennä oikeaan paikkaan, JOS joskus sattuu sinne päin eksymään [;)].
Ninium85 kirjoitti:Noh jopas jotain. Eilen vaihdoin kalat isompaan ja jo tänä aamuna on kuparimonnisten kutu takaseinässä ja vallisnerian lehdellä... Eivät ole koskaan aikaisemmin kuteneet. :) Toivotaan että kutu säilyy.
Hieno juttu :D. Mä toivon kans, että omat kuparit ottais uusintayrityksen kutemisen kanssa... ehkä mä voisin noiden uusien kalojen karanteenauksen jälkeen sijoittaa ne siihen pikkuakvaan ja koittaa, josko jotain tapahtuisi [;)]. Tai onhan mulla se toinenkin pikkuallas tyhjänä, mutta en taida sitä nyt saada mihinkään pystyyn ja lämmitinkin puuttuu.

Eilen tuli sitten haettua lisää monnisia ja korutetroja. No, korutetroja ja korutetroja... robertsintetran nimellä ne oli ja eroavat Varjon kirjan kuvassa olevasta korutetrasta siinä, että näillä kavereilla on selkäevässä valkoista. Olis vaan kiva tietää, onko H. robertsi ihan oma lajinsa vai vaan joku paikallinen tms. muoto korutetrasta? No, niitä on nyt sitten kymmenen kappaletta ja monnisia otin kuusi lisää eli niitä olis sitten kans kohta 10 vipeltämässä pitkin allasta :D. Noissa ostamissani monnisissa oli jotain jänniä värimuotoja. Olin eilen hiukan huolissani, kun punatimantit tuppas vähän liiankin uteliaiksi monnisten suhteen, mutta nyt eivät enää onneksi ole niistä piitanneet. Hiukan silti vahdin, ettei tetroilta häviä eviä tms.

Allaskaupat on menossa siinä vaiheessa, että nyt mulla on kaks tosi hyvää vaihtoehtoa, en vaan osaa sitten millään päättää niiden välillä. Ehkä on pakko tehdä katselmuskierros Poriin, kun molemmat on siellä. Ärsyttävää tämä mun tapani jahkailla aina asioita :?.
Nuutti
Junior Member
Junior Member

Ninium, okei kiitos kilpukkaa siis, sinultako se olikin?! Onnea vaan monnisten kutuhommista, toivottavasti saat niitä kasvatettua vaikka mullekin, vink vink..

Akvaristi, hyvä se on pähkäillä ja tosiaan käydä katsomassa tollasta isoa hankintaa. Näet sitten oikeasti miltä näyttävät ja ovatko sen kuntoisia kuin sanotaan. Onnea vaan siihen reissuun! Taidat kohta olla ison akvan omistaja 8-) .

Akva sain ihastusta aikaan tyttären synttäreillä, mutta kyllähän sitä sitten on tässä puljattukin. Tia-Teresian lähettämässä omppuämpärissä oli mukana yksi petokotilokin, kyselin, että millähän vauhdilla sitä kierteisiä vetelee kun tuossa silmieni edessä ryökäle sellaista meni tekemään. Sanoi pitävän kierteiskannan kurissa, onko teillä muilla kokemusta asiasta? Minä kun kauhuissani otin sen tietty heti pois akvasta mutta keskusteltuani asiasta laitoin sitten jo takaisinkin. Onhan se tosi kaunis ja tuskin noita nyt ainakaan yhtäkkiä perikatoon syö.
Ninium85
Member
Member

Ei ole kasvi multa vaan kurkkasin ämpäriin kun pääsin kotiin, katsoakseni että selvisvätkö hengissä..

Siitä petokotilosta. Ei se yksinään niitä kaikkia kyllä ehdi syömään. Ole ihan huoletta vaan..

Kuparimonnisten kutua on nyt siis takaseinässä ilmeisesti heidän kapasiteetillaan tarpeeksi. Kolme vallisnerian lehteä ja takaseinässä 10-20 munaa.. Hyvään paikkaan kutivat. Suoraan suodattimen virtauksen eteen. Saavat munat ainakin hyvän hapetuksen. :D Nyt menen tutkimaan että kauanko kestää ennenkuin poikaset kuoriutuu.
akvaristi
Senior Member
Senior Member

Ninium85 kirjoitti:Oon miettinyt kovasti, mutten keksi mitään pääkalaa. Joku ahven olis ihan kiva, mutta kun tietäis että mikä.. Timanttiahven kuullostaa ihan kivalta ja sateenkaarikirjoahven. Oon miettinyt myös jotain Töyhtökääppäreitä, mut en sitten tiedä. Huoh. Kyllä osaa olla elämä vaikeaa.
Tulipa mieleeni... en tiedä mitä tarkoitat timanttiahvenella, mutta jos timanttikirjoahventa tykkäisit katsella altaassasi, niin multa voisi saada joko aikuisen naaraan tai uroksen [;)]. Kun mulla ei tuo ukko ja akka tunnu tulevan toimeen, niin voisin toisen laittaa kiertoon ja hommata uutta tilalle. Nämä kalat ovat kyllä sitä punasilmäistä russkopf-värimuunnosta, mutta mun mielestä kyllä nämäkin ovat nättejä 8-). Vähän arkoja kyllä ovat, syöksyvät pusikoihin piiloon aina kun akvaariota lähestyy, mutta kyllä ne jo parissa sekunnissa sieltä sitten takaisinkin jo tulevat.
Nuutti kirjoitti: Akvaristi, hyvä se on pähkäillä ja tosiaan käydä katsomassa tollasta isoa hankintaa. Näet sitten oikeasti miltä näyttävät ja ovatko sen kuntoisia kuin sanotaan. Onnea vaan siihen reissuun! Taidat kohta olla ison akvan omistaja 8-) .
Joo, paitsi että totesin ettei mun aikani riitä kaikkeen, ei kerta kaikkiaan ehdi tekemään Poriin pelkkää katselureissua :?. Jouduin nyt sitten valitsemaan niiden kahden altaan välillä, katotaan sitten menikö syteen ja saveen (eli olisiko sittenkin pitänyt valita se toinen)... mutta tarkoitus onkin tehdä ihan lopullinen ostopäätös vasta kun on nähnyt altaan. Mutta toivon mukaan mulla olis kohta iso allas oh:ssa 8-). Sit pääseekin kunnolla sisustamaan ja miettimään kalastoa :mrgreen:.
Nuutti
Junior Member
Junior Member

Haaveesi toteutuminen siis vaan lähenee, koska meinaat mennä katsomaan ja hakemaan?
Minä luultavasti ihan lähipäivinä saan niitä kaipaamiani monnisia tuonne, en vain nuolaise ennenkuin tipahtaa..
akvaristi
Senior Member
Senior Member

Saas nähdä, koska keritään Poriin asti. Joku viikonloppu tässä, toivottavasti pian [;)].

Monniset ovat kyllä sitten niin ihania :D. On hauskaa katsoa noiden uusienkin tulokkaiden menoa tuolla karanteenissa, kun eivät meinaa välillä pysyä lainkaan paikallaan. Mutta harmina on nyt mahdollisesti loiset (aloitinkin uuden ketjun aiheesta) :frown:. Kidukset punoittaa ja uloste on hiukan rihmamaista. Tietäis nyt vaan, onko kyse kidusloisista vai sisäloisista & bakteeri-infektiosta (tai sitten jotain muuta?). Kun en nyt oikein tiedä, mitä seuraavaksi pitäis tehdä. Kovin reippaita ovat kyllä kaikki kaverit eivätkä mitenkään laihtuneen oloisia. Pari hoikempaa nyt on joukossa, mutta ne taitaa olla poikia [;)].

Harmittaa, kun ostin sitten monnisia Turusta samasta paikkaa, josta viimeksikin ja jo silloin viime kerrallakin jo monnisista useampi heitti henkensä ilman näkyvää syytä. Jatkossa kyllä ostan ainakin nämä kalat muualta.

Niin joo ja kohta saan ruveta etsimään uutta pintakalaa nykyiseen altaaseen... löysin tässä nyt päivän välein kaksi kääpiösuppusuuta lattialta :(. Ovat jostain syystä nyt alkaneet ilmeisesti hyppimään altaasta ulos, vaikka eivät ne sitä ennen ole harrastaneet. Ei nyt sit ole enää niitäkään jäljellä kuin neljä...
Nuutti
Junior Member
Junior Member

Olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että parhaat kalat saapi toiselta harrastajalta kotiakvaariosta. Siksikin kahlaan tätä ahkerasti, että jos sattuisi sopivat parvet kohdalle. Nuo helmirihmat ovat kyllä liikkeestä ja ovat olleet koko ajan hyvässä hapessa. Enkä niistä hevin luovu.
Partamonni-iskä leyhyttelee edelleen kannon sisällä, mahtaako raukka nääntyä vanhuuttaan vielä nälkään lapsiaan kaitsiessa :roll: .
Omput ovat pysyneet akvassa tai sitten en ole vaan tavannut niitä muualta kämpästä, niin että hyväksi ehti Tia-Teresia ne kouluttamaan :mrgreen: . Tarvisi varmaan samaa opetusta Akvaristin kääpiösuppusuut!
akvaristi
Senior Member
Senior Member

Totta. Jatkossa yritän itsekin ostaa kaloja toisilta harrastajilta (vaikka näistäkin yksilöistä kai osan piti ainakin olla ihan suomalaista alkuperää). Ja toivon myös, että nuo mun läskit aikuiset monniseni jatkaisi kutupuuhiaan. Yksi kun on ihan melkein halkeamispisteessä :D.

Jaahas, sulla on partisvauvoja tulossa, onkos paljon poikasia :)? On se hyvä, että edes jollain pysyy asukkaat altaassa. Toisilla vaeltelee omput ja toisilla kalat :roll:.
akvaristi
Senior Member
Senior Member

Onkos kukaan muuten ajatellut mennä tuonne TAS:n huutokauppaan? Jos itsellä ei ole silloin muuta menoa, niin voisi kyllä mennä tarkistamaan tarjontaa :).
Ninium85
Member
Member

Mä olisin varmaan muuten menossa, muta en ole saanut mun jäsenkorttia tälle vuodelle vieläkään kun maksoin jäsenmaksun vähän myöhässä.. Lisäksi, rahapäivä on huonosti vasta 10 pvä...
akvaristi
Senior Member
Senior Member

Sun täytyy soitella kortin perään, josko saisit sen tulemaan. Mä en kyllä ole edes jäsen, mutta en ajatellutkaan viedä mitään myytäväksi, vaan ainoastaan katselemaan (sikäli mikäli ei muut harrastukset sitten ryysi jo päälle tuona viikonloppuna) :). Ja jos olis pieni porukka, jolla lähteä, niin bensakulukin saatais kohtuulliseksi.
Nuutti
Junior Member
Junior Member

Voi, kivahan se olisi tuolla käydä katsomassa millaista oikeasti on, mutta mahtaako aika antaa myöden.. Ja rahapussi jos innostuu kovin huutamaan :mrgreen: !

-------------------------

JEEEE!
Mulla on vihdoin viisi albiinomonnista ja kahdeksan kuparimonnista akvassa touhuamassa!
Ninium85
Member
Member

Onnea nuutille uusista kaloista. Mä saan omia monnisia vielä odottaa. Mulla ei ole kuin neljä noita, mut silti alkoivat kutemaan kun vaihsoin ne isompaan kippoon. :)

En mäkään ajatellut laittaa mitään sinne huutikseen myyntiin, mut en taida paikalle päästäkään, kun rahaa tulee vasta silloin 10 pvä... Täytyy nyt katsoa, mutta mitään en lupaa... On jääny vaan noi alennukset saamatta tampereen seudun akvakaupoista, kun ei oo sitä korttia.. Tarvii varmaan laittaa viestiä sinnepäin..
akvaristi
Senior Member
Senior Member

Ihanaa, onnea sulle Nuutti monnisista :D. Ne on kyllä ihania veijareita. Ja hienoa Ninium, mullakin oli vaan neljä niitä kun kutivat :). Saa nähdä, millainen remuaminen alkaa tankissa, kun saan nuo pikkukaverit tuolta karanteenista pois. Veikkaan, että nuo neljä vanhaa monnista ovat varmaan erittäin iloisia, kun saavat lisää kavereita.

Pitääpi katsoa lähempänä tuota huutokauppaa, mikä on kenelläkin tilanne. Itse en ole noissa koskaan edes käynyt, että sikäli olis mielenkiintoista päästä sinne. Mutta tosiaan ajankohta on hiukan kyseenalainen mullakin, että ehdinkö.
Nuutti
Junior Member
Junior Member

Oli tosi hauskaa katsoa, mitä tuo meidän yksinäinen albiinomonninen teki kun kaverit saapui.. voi että voin vakuudella sanoa, että hymyili! :mrgreen: Pörräsi tuolla tulokkaiden kimpussa ja toivotti kaikki tervetulleiksi. Kyllä parvikala on parvikala!

Minuakin voi tosiaan kysellä sitten sinne TAS:n huutokauppaan, mitään hajua ei ole että onnistuuko, mutta yrittänyttä ei laiteta! Olisi tosiaan kiva käydä katsomassa tuollainen huutokauppa, kun sellaisissa romuhuutokaupoissa vaan on tullut käytyä..

------------------------

NO NIIN ja nyt ne sitten lisii ne omput!
Tänään löysin munaryppään pinnan yläpuolelle kiinnitettynä niinkuin pitäisikin. Mutta onko se oikeasti noin kova, vai onko paistunut kuivaksi lamppujen hohteessa? Kauanko kestää että kuoriutuvat?
Voi vitsit, vanhat omput ei koskaan tehneet tuota vaikka kuinka kovasti toivoin.. Toivottavasti tuosta tulee jotakin! - Paitsi että siitä on kyllä tulossa melkoinen ylikansoitus akvaan...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”