Laitoin 25.1 tiistaina vedet tuohon 125 litraiseen akvaariooni. Sekaan heitin pari kourallista kukkamultaa sukkahousussa (lisäksi puristelin sitä niin, että niitä multahiukksia on ympäri akvaariota. Samalla laitoin myös n. 1/3 tl hirvensarvisuolaa ja hyppysellisen kalanruokaa.
Veden alkuarvot NO3 >0, NO2 0, GH 8, KH 6, pH 7,2, Cl 0,4. Minulla on siis tippatestit tuosta pH:sta ja NO2:sta, muut arvot on saatu liuskatestillä. Tällä viikolla pitäisi tulla tippatestit myös NO3 ja NH4/NH3. Niitä odotellessa..
Olen siis ahkerasti tässä viikon mittaan noita arvoja testaillut eikä mainittavasti ole mikään muuttunut. Toisena päivänä laitoin vielä n. 1/4 tl hss ja joka päivä olen murustanut veteen hyppysellisen kalanruokaa. Päätin etten lisää enää hss ennenkuin jotain alkaa näkymään. Tuossa sunnuntaina eli viidentenä päivänä viimein sain nitriittiarvoksi 0,1! Ajattelin että jee, tästä se lähtee nousemaan. Laitoin taas ripauksen n. 1/4 tl hss. Nyt kuitenkin jokapäivä olen pettyneenä todennut että ei se siitä mihinkään nouse.. Tänään testi näytti ehkä just js just 0,15, lisäsin taas ripauksen hss..
Sitä nyt siis tässä vaan pohdin, että onko normaalia että tuo nitriitti nousee noin hitaasti?