hemppuli kirjoitti:Jeps, enköhän mä uskalla sit mennä niitä piikkiksiä pyydystämään, jospa niihin ei tarvis koskea muuten ku haavilla
Partikset ja plekot voi myös "ajaa" mehukannuun tai muuhun purkkiin, paljon helpompi siirtää niin mitä haavilla. Mulla pleko ainakin jäi haaviin heti kiinni kun kerran jouduin sen sillä pyydystämään, ei ollut helppoa irrottaa sitä kun molemmilta puolilta suuta kiinni haavissa. Onneks ei käyny kalalle mitenkään vaikka melko kauan aikaa oli siinä. Haavi piti lopuksi leikata palasiksi, ei muuten irronnut....

Myös partiksen kans käynyt näin, piti sitte siirtää haaveineen päivineen pienempään purkkiin missä se itse pääsi haavista irti...
Tais jähmettyä. Ite olen reilusti toistasataa partamonnia siirrellyt haavilla ja aina ne on lähtenyt alle 10 sekunnin. Viimeistään kun haavin heilauttaa varovasti nurinpäin.
Huvittavin oli helmivampyyripleko kerran, kun se jähmettyi puolustusasentoon, josta tuuppasin sen kasvipihdeillä suoraan haaviin.

Helpoin kalan siirto ikinä
Ei niitä tarvitse silkkihansikkain käsitellä, ne pistää toisiaan turpaan akvaariossa siinämäärin, että muutama haavikeikka ei ole mitään siinä rinnalla
Kun noita tummaleväplekoja otin kiinni, niin ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin käsin ja muutama kerta meni harjoitellessa, että kuinka lujaa uskaltaa ottaa kiinni, kunnes uskalsin ottaa riittävän lujan otteen, että se ote myös piti

Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"