Mukava lukea muidenkin ajatuksia välillä kun itse olen tämän harrastuksen kanssa ihan yksin
Mulla on ollut tuo 150l akvaario käytössä jo pitkän tovin v.'98 ja tullut aika-ajoin kyllästyttyä ja innostuttua. Nyt taas into pinkeenä täällä ja tuli sitten tilattua Helsingin Akvaariokeskuksesta ihan ensimmäinen täysin uusi kehysallas 180l jalustoineen ja lamppuineen...(tuli sitä ennen hankittua kaverin kaverilta 200l mutta se oliki täysi pommi jalustoineen ja kalatkin se sit tunki mulle..no nyt ovat löytäneet uudet kodit tarvitsemillaan mitoilla ja se siitä).
Tässä nyt sitä ihan uutta akvaa odotellessa tuli löydettyä 63l pikkunen purkki, mihin laitoin sisäpuolelle silikonit kun siinä ei ollut ja vettä pitää oikein hyvin. Siihen samaiseen on tulossa tsi-kalliotausta, mattosuodatin (kummatkin ensimmäisiä mitä olen itse väsännyt) ja sille ihan oma pöytä kierrätyskeskuksesta löydetyillä osilla. Muuta en ole vielä suunnitellut siihen muutakun että mielessä pyörinyt jonkinmoinen aasia-teema.. Projekti siis vielä kesken..
150l toimivaan altaaseen tuli sitten tilattua pari putkea valaisimelle kannattimeksi. Idean löysin muita akvaarioon liittyvien juttujen etsinnöissä
http://www.plantedtank.net/forums/tank- ... -50-a.html.
Tuli sitten tässä uusimman innostuksen myllerryksessä kokeiltua ensimmäistä kertaa tota tsi-hiilaria ja uudet hankkimani kasvit rehahti kasvamaan ihan silmissä..tosin nestemäistä lannoitettakin oon antanut vedenvaihtojen yhteydessä.
Tässä piti vesi vaihtaa mutta tulin sitten tosi kipeeksi ja kaikki projektit jääneet kun ei ole oikein muualle päässyt sängystä kuin tuolle omalle pojalleni(5v) ruoan antamaan.. ja nyt sitten tähän tietsalle hetkeksi.. pitää huomenna tai ylihuomenna tehä se kyllä, vaikka käydä ostamassa kumihanskat tjs etten omaa mitälie flunssapöpöä tonne siirrä..