Meillä väheni tänään kalat, kaksi plekoa lähti maailmalle sekä 66 petokotiloa.

Valvoja: Moderaattorit
Siihen aikaan en käyttänyt mitään lannoituksia eikä edes vedenparannusainetta. Joskus on myös meressä uimisesta ihottuma pahentunut, siksi epäilen että syy olisi levissä.villimilli kirjoitti:Itse olisin kallistunut lannoitteiden puoleen, mutta en tiedä. Pitäiskö tehdä allergiatesti? Yhteenkohti iholle teipillä kalankakka kiinni, toiseen kohti vähän PMDDtä ja sitten punalevätupsu kolmanteen kohti. Hassua, ku ennen ei ole tullut mitään ja nyt todella voimakas reaktio. Mut onneks helepottaa jo, kumihanskojen osto edessä tosissaan, en halua toista kertaa ku ei nukkumaan pysty.monniomistaja kirjoitti:Epäilen että se on levää vedessä joka aiheuttaa ihottumat.
Eipä oo uinu moisia otuksia vastaan. Nenä lasissa kiinni kuitenkin joka ilta seuraan altaan meininkiä, saattaa heilahtaa muutamakin tunti kerrallaan.iomeron kirjoitti:Mulle tuli ihottumaa, ku akvassa oli lampipolyyppejä/hydria. Ootko kytänny tarkkaan, ettei sellaisia näy?
En ole koskaan kuullutkaan...Mitä nämä on? Jotain mitä voi pelkillä silmillä nähdä?iomeron kirjoitti:Mulle tuli ihottumaa, ku akvassa oli lampipolyyppejä/hydria. Ootko kytänny tarkkaan, ettei sellaisia näy?
Ninium85 kirjoitti:Voi ei.. Hoidossa olleet miljoonakalat räjähti mun aasiaan.. Poikasia on arviolta 20.. Mitäs nyt... Mulla ei ole edes mitään ylimääräistä pikkukippoa johon ne voisi laittaa siksi aikaa että kasvaisivat sen verran et pääsisivät omaan kotiinsa.. Kuinka isoiksi noiden täytyy kasvaa että selviävät kuljetuksesta hengissä?
Mitat 80x40x40 eli 128 litrainen törppö. Keräilen tässä pikkuhiljaa tavaraa akvaariotani varten, ai että tekisi mieli jo mennä testaamaan vettä suoraan hanasta, että tietäisi vähän suuntaa-antavaa pH:lle ja kH:lle.miljoonakala84 kirjoitti:MInkäs kokonen tuo akva on ja mitäs meinasit laittaa sinne asustelemaan?
Pisteet tuosta! iloisia vekkuleita.thank kirjoitti: Minulla ei ole muiden kalojen kanssa vielä lyötynä itseni kanssa mitään lukkoon, mutta punaisia noitamonneja (tai punanoitamonneja) tulee 2 kappaletta, se on varma.![]()
Minä en juurikaan ennen ole monneista välittänyt, lapsena minulla oli vissiin partamonneja tmv, mielestäni ne olivat vähintäänkin rumia. Kuitenkin kun ensi kertaa törmäsin noitamonnin kuvaan, ihastuin siihen välittömästi ja mitä lueskellut netistä enemmänkin niistä, niin alkaa mielenkiinto tosissaan heräämään ja toivon joskus saavani jälkikasvuakin tuleville noitamonneilleni.Zaphood kirjoitti:Pisteet tuosta! iloisia vekkuleita.thank kirjoitti: Minulla ei ole muiden kalojen kanssa vielä lyötynä itseni kanssa mitään lukkoon, mutta punaisia noitamonneja (tai punanoitamonneja) tulee 2 kappaletta, se on varma.![]()
Onko sinulla muita kaloja kuin tetroja altaassasi? Olen yrittänyt etsiä tietoa tetroilla käytettävän turpeen / humusuutteen vaikutuksesta muuhun kalastoon, mutten ole löytänyt mitään mainintaa asiasta.miljoonakala84 kirjoitti:Hehkutetrat on kyllä tosi hienoja kaloja, täältä löytyy myös 128L akvaariosta parvi hehkutetroja sekä parvi sinineontetroja.
Kiitoksia tiedosta.miljoonakala84 kirjoitti:Muu kalasto tuossa 128L akvaariossa on seuraava,
4kpl hunajarihmoja 1 ukko ja 3 akkelia
3 katinkultamonnia
vihreäraitasia kuparimonnisia, sekä reilu 10kpl piikkisilmiä.