Oman huushollini altaissa toimii tällä hetkellä vedenpyörittäjinä molempia, eli Proffa II 2028 sekä classic 2217 -malleja. Ja vertaillen sanon, että Classicia parempaa ei taida ihan heti tulla vastaan. (Olisiko näissä vähän sama ilmiö kuin autoissa: vanhaa kunnon 90-luvun alun Corollaa ei tarvi kuin ajaa ja tankata, mutta kun uudemman hankkii niin johan löytyy hajoavaa sähkö- ja muuta nippeliä joka lähtöön...)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
No. Ensimmäinen proffa II 2028 on meillä ollut toiminnassa nyt noin 2,5 vuotta, ja puhdistusten yhteydessä olen suosiolla ihan perinteisesti imenyt säiliön letkusta täyteen. Sen tarkemmin en tässä ryhdy masiinan oireita selostamaan, mutta sen omituisen rutinan, paukkumisen, turhan pumppaamisen ja muun (vettä lävitseen kuljettavalle laitteelle mielestäni liiallisen säätämisen) rinnalla olen katsonut imemisen varmemmaksi tavaksi. Etten siis riko mitään. Enkä ilmeisesti toistaiseksi ole rikkonut (kop kop, kuuluu puusta kun sitä koputtaa).
Ja Eheimin (kalliit) spray-silikonit on kyllä ostettu ja Proffan hoidossa säännöllisesti käytetty, eli siitä ei pitäisi olla kiinni.
Classicin kanssa sen sijaan ei ole ikinä tarvinnut pähkäillä mitään ylimääräisiä, eikä normaalia enempää pelätä sitä, että rikkoo jonkun tiivisteen tai liittimen - joita näissä Proffissa tuntuu olevan liikaa, ikään kuin pari ylimääräistä "vahingossa rikottavaksi" ja valmistajan kassan täyttäjäksi.
No, mutta mä taidankin olla karvalakkinaisia (ainakin joissain asioissa).

Happy new year vaan kaikille, muut jo nukkuu mutta jotkut hullut seikkailee akvasivuilla.
-----------------------------------
Kirjoittaja zalmari » 04:43, 01.01.2010
Heh, edelliseeni lisäten: jottei pilkun viilauksille tulisi tarvetta niin täsmennän vielä: mieheni käyttää huoltoaineesta aina nimitystä silikonispray, mutta kyseessä on siis Eheimin "Water neutral maintenance spray". Itse en ole aineen koostumukseen jaksanut sen kummemmin perehtyä, liekö sitten valkovaseliinia vai mitä...