EHEIM prof II 2028
Valvoja: Moderaattorit
EHEIM prof II 2028
Millä hinnalla nykyään kannattaisi ostaa EHEIM professionel II 2028? Lueskelin tuossa, että joillakin on ollut vuoto-ongelmia, onko nämä siksi poistettu markkinoilta? Jos oletetaan, että se ei vuotaisi, niin onko siinä muuten suurta eroa prof III:seen?
Re: EHEIM prof II 2028
Puolet uuden nettikaupan hinnasta. Mitä enemmän eheimin perässä on mallitunnuksia ja ylisanoja sitä huonompia ne on.
Tuskin roffa kakkosia vielä markkinoilta poistettu ole vaikka kolmonen on tullut. Niiden ero on lähinnä vielä enemmän pieniä hajoavia muoviosia ja lisääntynyt vilkkusirkus.
Jotkut kaipaa ostoksissaan tuon kaltaista laatua.
Tuskin roffa kakkosia vielä markkinoilta poistettu ole vaikka kolmonen on tullut. Niiden ero on lähinnä vielä enemmän pieniä hajoavia muoviosia ja lisääntynyt vilkkusirkus.
Jotkut kaipaa ostoksissaan tuon kaltaista laatua.
Kyllä tuon Proffa II valmistus on jo lopetettu.
Suolaista, mutta niin makeaa...
Just näin jossakin mynnissä mutta oli varmaan sitten vanhaa varastoa.
Joo jotain vanhaa varastoa tuokin on, mutta kysymys olikin enemmän, että kannattaako sellaista ostaa hieman halvemmalla vai maksaa lisähintaa proffa kolmosesta?
Se varmaan riippuu aikalailla siitä mitä kaikkea haluat saada kylkiäisenä kun ostat kaloja varten sihtiä. 

Kyllä noista kahdesta ehdottomasti Proffa II. Itselläni ollut käytössä kumpaisiakin, eikä noita kolmosista ole kyllä II:sen korvaajaksi!Jaz kirjoitti:Joo jotain vanhaa varastoa tuokin on, mutta kysymys olikin enemmän, että kannattaako sellaista ostaa hieman halvemmalla vai maksaa lisähintaa proffa kolmosesta?
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
Mä taitaisin kallistua samaan suuntaan. Kaksi kappaletta 2028:seja tuolla hyrskyttää, eikä ole ollut valittamista.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: Porin Akvaariokerho
Ainakaan prof 3/2080 ei ole huonoa sanottavaa. Niitä pyörii 2kpl eikä näissä ainakaan ole mitään ylimääräisiä hilavitkuttimia..
Sen sijaan prof 2/2028 on joskus kusassut lattialle, joskin kannentiivisteestä oli tullut tunnit täyteen. Käytettynä tämä maksoi 100€, kaupanpäällisenä tuli 2226+3kpl 2224+2048+2252+autokuorma muuta rojua.
Sen sijaan prof 2/2028 on joskus kusassut lattialle, joskin kannentiivisteestä oli tullut tunnit täyteen. Käytettynä tämä maksoi 100€, kaupanpäällisenä tuli 2226+3kpl 2224+2048+2252+autokuorma muuta rojua.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS, HAS, Ciklidistit
Ei kannata ostaa kumpaakaan, vaan Eheimin Classic 2217 tai 2260.Jaz kirjoitti:Joo jotain vanhaa varastoa tuokin on, mutta kysymys olikin enemmän, että kannattaako sellaista ostaa hieman halvemmalla vai maksaa lisähintaa proffa kolmosesta?

Pääset halvemmalla ja nuo ei ainakaan taatusti vuoda. Noissa proffissa ei ole oikeasti mitään sellaista ominaisuutta, jota käytössä ehdottomasti tarvittaisiin.
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Mä just pulasin tässä joku aika sitten yhden ongelmia tuottaneen classicin kanssa. Sellaista härveliä ei mun kämppään tule...
Tällä hetkellä kotona olevissa altaissa on käytössä prof 2:set (2026 ja 2028) ja olen ollut noihin tosi tyytyväinen.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
http://www.karvakasat.net
-
- Advanced Member
Mä en kyllä ymmärrä, miten classicin voi saada vuotaan, mut kai joltain onnistuu sekin 
Mulla vuoti muuton yhteydessä ensin 2228 ja kun laitoin tilalle 2224, sekin vuosi. Uudet tiivisteet oli tietenkin vanhassa osoitteessa muuttolaatikoiden pohjalla. Ja noi oli siis ykkösproffia. Tilanteen pelasti Pleko_88:n käytetty 2217, joka toimii loistavasti ja vielä vanhalla kannentiivisteellä. Ei tule enää proffia tähän talouteen.

Mulla vuoti muuton yhteydessä ensin 2228 ja kun laitoin tilalle 2224, sekin vuosi. Uudet tiivisteet oli tietenkin vanhassa osoitteessa muuttolaatikoiden pohjalla. Ja noi oli siis ykkösproffia. Tilanteen pelasti Pleko_88:n käytetty 2217, joka toimii loistavasti ja vielä vanhalla kannentiivisteellä. Ei tule enää proffia tähän talouteen.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit
Jos nyt arvon joppe herra selvittäisi mitä nämä pienet hajoavat osat ovat näissä kolmosissa(3) on. En löytänyt mitään ihme pikkuosia. Minullakun on käytössä 2076 2078 2080 ja myöskin vanhoja classikkojakin niin kyllähän se on niin että nämä uudenajan hilavitkuttimet hakkaa mennentullen käytettävyydessä nuo classikit. Tietysti jos kerran on nähnyt liikkeessä niiden laatikot ja niissä olevat kuvat niin sillähän se varmaan selviää että ovat täynnä pieniä osia ja tietysti jos on käynyt valmistajan sivuilla ja on peräti nähnyt esittely videon, niin sitten.Tuskin roffa kakkosia vielä markkinoilta poistettu ole vaikka kolmonen on tullut. Niiden ero on lähinnä vielä enemmän pieniä hajoavia muoviosia ja lisääntynyt vilkkusirkus.
Eipä ole myöskään kestävyydessä epäilyksen aihetta. Tuntuisi että näissä vikatapauksissa on kyse monesti pelkästä huolimattomuudesta, ei viitsitä tai ymmärretä voidella tiivisteitä, sulkuhanoja valkovaseliinilla.
In numbers of ten the power is in one.
-
- Advanced Member
Makuasia. Jos uudet huoltaa 15 min nopeammin kerran puolessa vuodessa niin en kyllä siitä ilosta maksaisi yhtään lisää. Uusia ja vanhoja malleja on tullut käytettyä, uusia en vaan ottaisi omaan käyttöönTuukkis kirjoitti:Minullakun on käytössä 2076 2078 2080 ja myöskin vanhoja classikkojakin niin kyllähän se on niin että nämä uudenajan hilavitkuttimet hakkaa mennentullen käytettävyydessä nuo classikit.

Mikä noissa on lopulta erona? Hanat kii, suodatin auki, moottorin putsaus ja massat huuhteluun. Suodatin kiinni ja paikalleen, hanat auki ja virta päälle. Sama perushomma kaikkien kohdalla. Mihin tässä tarvitaan noita uusia ominaisuuksia?
Jos aletaan vertaileen projecteihin, sacemeihin tai joihinkin fluvaleihin, niin sitten ymmärrän, niiden huolto kun vei ihan oikeesti aikaa.
Nuo 2076/-78/-80 ovat aivan eri vehkeitä, kuin proffa II korvaajaksi tulleet 2071/-73/-75!Tuukkis kirjoitti:Jos nyt arvon joppe herra selvittäisi mitä nämä pienet hajoavat osat ovat näissä kolmosissa(3) on. En löytänyt mitään ihme pikkuosia. Minullakun on käytössä 2076 2078 2080 ja myöskin vanhoja classikkojakin niin kyllähän se on niin että nämä uudenajan hilavitkuttimet hakkaa mennentullen käytettävyydessä nuo classikit. Tietysti jos kerran on nähnyt liikkeessä niiden laatikot ja niissä olevat kuvat niin sillähän se varmaan selviää että ovat täynnä pieniä osia ja tietysti jos on käynyt valmistajan sivuilla ja on peräti nähnyt esittely videon, niin sitten.Tuskin roffa kakkosia vielä markkinoilta poistettu ole vaikka kolmonen on tullut. Niiden ero on lähinnä vielä enemmän pieniä hajoavia muoviosia ja lisääntynyt vilkkusirkus.
Eipä ole myöskään kestävyydessä epäilyksen aihetta. Tuntuisi että näissä vikatapauksissa on kyse monesti pelkästä huolimattomuudesta, ei viitsitä tai ymmärretä voidella tiivisteitä, sulkuhanoja valkovaseliinilla.
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: TAY
Minulla on kyseinen suodatin ollut käytössä kaksi vuotta.
Ensimmäisen vuoden jälkeen primerin tiiviste alkoi vuotaa vaikka sitä valkovaseliinia sinne laitoinkin. Tämän ongelman kiersin siten, että silikonilla "liimasin" sen pumpun kiinni runkoon. Ei vuoda enää mutta ei tartte enää sitä pumppuakaan käyttää.
Nyt siis täytän suodattimen aina imaisemalla ulostuloletkusta.
Juuri viime viikolla rassasin kaikki letkut ja putket puhtaaksi, lisäsin hanayksikköön valkovaseliinia ja laitoin letkut takaisin. Värkki päälle. Yllätys ei ollut minulle mitenkään suuri, että jouduin taas puolipäivää taistelemaan vuodon kanssa. Tällä kertaa hanayksikkö vuosi letkujen ja hanan välistä. Tämäkin sitten ratkesi varovaisesti kiristämällä metallinen letkunkiristin hanojen kohdalle letkujen ympärille.
Mitä taas tulee tuotteeseen muuten niin mielestäni se on toimiessaan erittäin hyvä. Suodatin on tehokas, luotettava ja erittäin hiljainen. Silloin kun se ei vuoda, se ei ainakaan minulla ole alkanut itsestään vuotamaan vaan aina olen itse laitteelle jotain tehnyt kun vuoto on alkanut. Onneksi tuohon ei tarvitse koskea kuin noin kerran vuodessa ja uskoisinkin, että vuotojen kanssa näinkin paljon jo taisteltuani alkaa tuo olemaan voiton puolella...
Summa summarum. Jos halvalla saa 2028n niin kyllä sitä varauksella voisin silti edelleen suositella. Kuitenkin tuntuisi siltä, että seuraavaan akvaariooni taidan ottaa ennemmin sen Classic 2217 mallin kuin uuden Professionel III:n. Tämä ihan siksi, että olen vain lukenut siitä tuotteesta pääsääntöisesti pelkästään positiivisia palautteita.
Ensimmäisen vuoden jälkeen primerin tiiviste alkoi vuotaa vaikka sitä valkovaseliinia sinne laitoinkin. Tämän ongelman kiersin siten, että silikonilla "liimasin" sen pumpun kiinni runkoon. Ei vuoda enää mutta ei tartte enää sitä pumppuakaan käyttää.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Juuri viime viikolla rassasin kaikki letkut ja putket puhtaaksi, lisäsin hanayksikköön valkovaseliinia ja laitoin letkut takaisin. Värkki päälle. Yllätys ei ollut minulle mitenkään suuri, että jouduin taas puolipäivää taistelemaan vuodon kanssa. Tällä kertaa hanayksikkö vuosi letkujen ja hanan välistä. Tämäkin sitten ratkesi varovaisesti kiristämällä metallinen letkunkiristin hanojen kohdalle letkujen ympärille.
Mitä taas tulee tuotteeseen muuten niin mielestäni se on toimiessaan erittäin hyvä. Suodatin on tehokas, luotettava ja erittäin hiljainen. Silloin kun se ei vuoda, se ei ainakaan minulla ole alkanut itsestään vuotamaan vaan aina olen itse laitteelle jotain tehnyt kun vuoto on alkanut. Onneksi tuohon ei tarvitse koskea kuin noin kerran vuodessa ja uskoisinkin, että vuotojen kanssa näinkin paljon jo taisteltuani alkaa tuo olemaan voiton puolella...

Summa summarum. Jos halvalla saa 2028n niin kyllä sitä varauksella voisin silti edelleen suositella. Kuitenkin tuntuisi siltä, että seuraavaan akvaariooni taidan ottaa ennemmin sen Classic 2217 mallin kuin uuden Professionel III:n. Tämä ihan siksi, että olen vain lukenut siitä tuotteesta pääsääntöisesti pelkästään positiivisia palautteita.
Akvaariot: Joki 575 l, Eheim Classic 2217 + Eheim Powerline 2252 sekä Juwel Rio 240 + Eheim Powerline 2048
"The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's Heaven and Hell" - RJD 1942-2010
"The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's Heaven and Hell" - RJD 1942-2010
Ei tarvi herrotella,kumarrella eikä nuoleskella. Yp. ja omenat on semmosia varten. Saa siis puhutella ihan suoraankin.Tuukkis kirjoitti: Jos nyt arvon joppe herra selvittäisi mitä nämä pienet hajoavat osat ovat näissä kolmosissa(3) on. En löytänyt mitään ihme pikkuosia. Minullakun on käytössä 2076 2078 2080 ja myöskin vanhoja classikkojakin niin kyllähän se on niin että nämä uudenajan hilavitkuttimet hakkaa mennentullen käytettävyydessä nuo classikit. Tietysti jos kerran on nähnyt liikkeessä niiden laatikot ja niissä olevat kuvat niin sillähän se varmaan selviää että ovat täynnä pieniä osia ja tietysti jos on käynyt valmistajan sivuilla ja on peräti nähnyt esittely videon, niin sitten.

Tossa joku jo kertoikin asiasta oleellisen että on järkevää ostaa lisähinnalla hömpänpömppää että saa vehkeitä kerran/kaksi vuodessa pestessä säästää arvokasta harrastusaikaa kymmenen minuuttia verrattuna siihen toiseen malliin jos moista säästöä todellisuudessa edes saa kun se säästynyt huoltoaika menee jumiin menneen tekniikan kanssa tapellessa korkojen kera...
Voi olla että olisi toista mieltä jos oisin jo hankkinut moisia leikkik....

-
- Advanced Member
Tuo huoltoväli mikä on ilmeisesti monen mielestä pari kertaa vuodessa mikä on kyllä mielestäni ainakin kiekkokalojen kohdalla liian pitkä mutta kukin tapalaa tyylillään.
Näissä uusissa 3 suodattimissa on se hyvä puoli että ns. hienosuodatuslevyn voi vaihtaa koskematta itse biologiseen osaan ja hyvin nopeasti ja helposti varsinkin jos suodatin ei ole akvaarion alla kaapissa. Tällöin koko laitetta ei tarvitse siirtää mihinkään, riittää kun avaa kannen ja vaihtaa hienosuodatuslevyn. Minulla vaihtoväli on altaasta riippuen 2-3 kuukautta.
Aikanaanhan näissä classikeissa pidin pelkästään suodatusvanua ja huollon koittaessa heitettiin vain alin osa pois ja ylinosa siirrettiin alimmaksi ja uutta taas tilalle yläpuolelle ja homma toimi hyvin. Jotkuthan vain pesivät tuon alimman osan ja siirsivät sen takaisin suodattimeen ylimmäksi osaksi. Oikeastaan classik onkin parhaimillaan pelkällä suodatusvanulla toimiessaan.
Näissä uusissa 3 suodattimissa on se hyvä puoli että ns. hienosuodatuslevyn voi vaihtaa koskematta itse biologiseen osaan ja hyvin nopeasti ja helposti varsinkin jos suodatin ei ole akvaarion alla kaapissa. Tällöin koko laitetta ei tarvitse siirtää mihinkään, riittää kun avaa kannen ja vaihtaa hienosuodatuslevyn. Minulla vaihtoväli on altaasta riippuen 2-3 kuukautta.
Aikanaanhan näissä classikeissa pidin pelkästään suodatusvanua ja huollon koittaessa heitettiin vain alin osa pois ja ylinosa siirrettiin alimmaksi ja uutta taas tilalle yläpuolelle ja homma toimi hyvin. Jotkuthan vain pesivät tuon alimman osan ja siirsivät sen takaisin suodattimeen ylimmäksi osaksi. Oikeastaan classik onkin parhaimillaan pelkällä suodatusvanulla toimiessaan.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Miksi?pari kertaa vuodessa mikä on kyllä mielestäni ainakin kiekkokalojen kohdalla liian pitkä
Tuosta 2028 suodattimesta löysin eilen sen heikon lenkin, minkä moni muukin on jo löytänyt, eli mursin hanayksikön letkuja irrottaessa... Olisi pitänyt halkaista letku, ja irrottaa vasta sitten, kuten olin suunnitellut, mutta pitihän se kokeilla, että irtoaako se.

Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
Voihan niitä suodattimia toki pestä vaikka joka päivä jos jaksaa. Kannattaa ostaa enemmän suodatuskapasiteettia jos parin kuukauden välein on siivoustalkoot. Kyllä kunnon ulkopöntöllä pääsee helposti tuohon mainittuun 1-2krt. vuosi. Tai sitten valuttaja tai leijupeti jota ei tarvi periaatteessa siivota ollenkaan,vaikkei jälkimmäisellä käytännössä juuri mitään virkaa olekaan mutta ei tarvi ainakaan siivota.
Voihan se hienosuodatus osan vaihtaa classicissakin paikallaan kun sulkee hanat ja avaa kannen. Hieno suodatus kuuluu ulkopöntössä olla viimeinen eli päällimmäinen jolloin on helppo vaihtaa. Turhaa sitä koko pönttöä on vanulla täyttää niin ei tarvi pelleillä niillä limaisilla puoliksi mädäntyneillä ja puoliksi pestyillä ja puoliksi härskiintyneillä jämillä. Laittaa kotelon päälle sen verran että kukkaro kestää vaihtaa aina uuteen.
Voihan se hienosuodatus osan vaihtaa classicissakin paikallaan kun sulkee hanat ja avaa kannen. Hieno suodatus kuuluu ulkopöntössä olla viimeinen eli päällimmäinen jolloin on helppo vaihtaa. Turhaa sitä koko pönttöä on vanulla täyttää niin ei tarvi pelleillä niillä limaisilla puoliksi mädäntyneillä ja puoliksi pestyillä ja puoliksi härskiintyneillä jämillä. Laittaa kotelon päälle sen verran että kukkaro kestää vaihtaa aina uuteen.
-
- Advanced Member
Tätä lähinnä tarkoitan eli samaan syssyyn menee kyllä tuo karkeasuodatuslevyn puhdistus. Tässähän ei siis kosketa biologiseen osaan sillä kalan jätökset, mätänevät kasvinosat eivät ole suodattavaa osaa suodattimessa vaan haitallista kuormitusta.Näissä uusissa 3 suodattimissa on se hyvä puoli että ns. hienosuodatuslevyn voi vaihtaa koskematta itse biologiseen osaan
Suomeksi siis ei koko suodatinta tarvitse puhdistaa oikeastaan vuosiin, riippuen tietysti altaan yleis-kuormituksesta. Mutta jos haluaa että suodatusaineena on kalan p**ka ja muut jätteet ja kerran pari vuodessa lähinnä tuhoaa koko suodattimen bakteerikannan tekemällä kokonaisvaltaisen puhdistuksen niin siitä vaan.
Vähintä mitä suodattimelta pitää voida odottaa on että se pitää vettä. Sen jälkeen voikin jo edellyttää että sen pystyy siivoamaan ilman että joutuu pelkäämään että joutuu ostamaan jotain ylihintaisia nippeleitä siivouksessa särkyneiden tilalle. Mun kokemuksen mukaan 2028 ei täytä kumpaakaan noista vaatimuksista ja siten on ihan sama kuinka hiljainen, näppärä tai muuten vain saksalaisen insinöörityön huippusuoritus se on. Mulle sitä ei tule enää kytketyksi ennenkuin akvaariohuoneessa on vedenpitävä lattia.
Tuolla hienosuodattimen vaihdon helppoudella ei ole juuri käytännön merkitystä. Suodatin toimii paljon paremmin kun heivaa sen suosiolla pois. Jos suodatin olisi suunnniteltu siten että vesi virtaisi ylhäältä alaspäin niin sitten tuota voisi käyttää esisuodattimena biologiselle massalle.
Tuolla hienosuodattimen vaihdon helppoudella ei ole juuri käytännön merkitystä. Suodatin toimii paljon paremmin kun heivaa sen suosiolla pois. Jos suodatin olisi suunnniteltu siten että vesi virtaisi ylhäältä alaspäin niin sitten tuota voisi käyttää esisuodattimena biologiselle massalle.
/jari
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: Porin Akvaariokerho
Eikös 2080 rakenne ole seuraava..???
Jaskavesi kulkee esisuodatuskorin läpi, jonka jälkeen menee pohjalle ja siitä massojen läpi takaisin ylös.
Nuin minä olen asiaa tuumaillut suuressa viisaudessani..
Jaskavesi kulkee esisuodatuskorin läpi, jonka jälkeen menee pohjalle ja siitä massojen läpi takaisin ylös.

-
- Advanced Member
Ja lopuksi hienosuodatuslevyn jälkeen takaisin altaaseen.ikös 2080 rakenne ole seuraava..???
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
2028 on selvästikin naisten suodatin, eli ei mulla ainakaan yhtään ole vielä rikkoutunut, 3 eri pönttöä ainakin ollut jo käytössä + 2026... Ei saa käyttää väkivaltaa niitä avatessa
Parempi silti koputtaa sitä puuta eli omaa päätä...

Parempi silti koputtaa sitä puuta eli omaa päätä...
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html