Hälyyttävää
Valvoja: Moderaattorit
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
Re: Hälyyttävää
Niimpä? Mistä sitten koko jupakka?
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
Ja mistäs sitä tietää, vaikka se itse "verokarhukin" olisi akvaarioharrastaja... ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Kommenttini tästä asiasta eivät koske juurikaan myyntiä täällä A-W:ssä, vaan muista myyntipaikoista. En usko, että täällä modet vakoilee myyntipalstoilla. Kyseessähän voi olla vaikka jostakin syystä harmistunut ostaja (jolloin hän on saanut tiedot myyjästä). Itse vältän ostamasta tällaisilta trokareilta mitään.Taavetti kirjoitti:Tällaista myyntitoimintaa en ole havainnut niin runsaasti täällä A-W:ssä, vaan lähinnä eräässä nettihuutokaupassa.
Suuri harmistukseni aiheesta johtuu siitä, että pyrin itse olemaan rehellinen, ja minua harmittaa kaikenlainen harmaa talous, joka vie pahimmillaan suomalaisilta työpaikat ja yritykset, mustan pörssin kauppa, joka vie leivän esim. pienyrittäjiltä, korruptio, jne. Nämä ovat siis laajempia ongelmia, mutta selittävät jyrkkää suhtautumista asiaan.

Mikäli huomaat erehtyneesi, olet jo varmaankin oppinut jotain uutta. (oma ajatelma)
-
- Junior Member
No maailman globalisaation myötä, arvokkaampaa tavaraa tulee Euroopasta ja Aasiasta sen verran helposti ja halvasti, ettei tällaisten palstojen kalanpoikasten ja perkuurehujen myynnillä tapeta yrittäjiä ? Kyllä se on enemmin tuo Visakortti ja internet... Tunnustan ostavani paljon juuri saksasta, tosin olen hyvää paikallista kauppiasta yrittänyt aina tukea kun se on mahdollista, mutta kun sekin miten hankalasti tukuista tulee tavaraa jälleen myyjille, tulee useasti tilattua "hankalammat" sitten saksasta, tavara tulee parissa päivässä ja jää jonkun euron edullisemmaksi kuin täältä, mutta se muutama euro ei ole se syy, vaan juuri tuo tavaran saatavuus tukkureilta, useasti tuntuu tulevan ei oota !!! harmi sinänsä... muuten hyvää palvelua haluan kyllä tukea !
- j o n i -
- j o n i -
On se mukava huomata että vaikka suomella ei kovin häävisti globaalissa kilpailussa sujukaan, on meillä jäljellä vielä oma kansallinen luonnonvaramme....eli järjetön kateus. Perk*le jos joku jaksaa jotain sukarapuja tai kasveja myydä niin reaktion soisi olevan joku muu kuin verottajalle kanteleminen. Olen varma että kukaan ei ole moisella suomenmaassa rikastunut ja ammattimaisia kalankasvattajiakaan ei liene tällä hetkellä yhtään jäljellä. Toki jos myy säkkikaupalla ruokaa ja kontillisen kiinalaisia suodattimia joutaisi verot maksaa, mutta ainakaan itse en ole huomannut että tätä tapahtuisi avoimesti a-w:ssä. Ja jos tapahtuu, siihen olisi syytä puuttua (ja varmasti puututtaisiinkin) jonkin maahantuojan toimesta eikä jonkun wannabe stasin.
Eli vaikka se kuinka närästää että joku myy vaikka seepraplekoja hyvään hintaan, kannattaisi mieluummin koettaa tehdä sama itse perässä ja katsoa kuinka helppoa se raha olikaan...
Eli vaikka se kuinka närästää että joku myy vaikka seepraplekoja hyvään hintaan, kannattaisi mieluummin koettaa tehdä sama itse perässä ja katsoa kuinka helppoa se raha olikaan...
/jari
-
- Advanced Member
Jos lukisi tarkemmin koko ketjun, huomaisi, että tästähän ei ole kyse. Itsekin olen myynyt mm. rapuja, kasveja, kaloja, jne. ja vaihtanut kalanruokaa kirpparitavaroihin. Mikäli saan kasvatettua monnisia, aion laittaa niitäkin jokusen myyntiin.JJVi kirjoitti:Perk*le jos joku jaksaa jotain sukarapuja tai kasveja myydä niin reaktion soisi olevan joku muu kuin verottajalle kanteleminen.
En ole minäkään liiemmin huomannut tällaista A-W:ssä. Tällainen myynti ei ole mielestäni hyväksyttävää.JJVi kirjoitti:Toki jos myy säkkikaupalla ruokaa ja kontillisen kiinalaisia suodattimia joutaisi verot maksaa, mutta ainakaan itse en ole huomannut että tätä tapahtuisi avoimesti a-w:ssä.
Näinhän se on. Toivottavasti tämä keskustelu tuo avoimuutta asiaan. Mielestäni parempi tapa toimia on tällainen julkinen keskustelu aiheesta kuin kenenkään suorittama salainen "vakoilutyö".JJVi kirjoitti: Ja jos tapahtuu, siihen olisi syytä puuttua (ja varmasti puututtaisiinkin) jonkin maahantuojan toimesta eikä jonkun wannabe stasin. .
Mikäli huomaat erehtyneesi, olet jo varmaankin oppinut jotain uutta. (oma ajatelma)
Tämäpä ihmeellinen keskustelu aw:ssä. Modulaattorit ovat tähän asti poistaneet kaiken itseään millään tavalla arvostelevan keskustelun. Vaikka epäilen, että tastäkin keskustelusta on raakattu suuri osa pois. Onko avoimuus ja läpinäkyvyys valtaamassa aw:nkin. Tässähän voi vielä käydä niin, että palsta kehittyy ja paranee, kun pienen harrastajan tarpeet otetaan huomioon. Niin se maailma muuttuu Eskoseni...
Edit: Viestiketjusta ei ole poistettu mitään muuta kuin yksi viesti jossa oli yleistä nurinaa palstan säännöistä, ketjuja joissa niistä voi nurista on jo riittämiin. Tosin nurina sinällään niistä turhaa koska jokainen on tänne rekisteröityessään säännöt hyväksynyt ja suostunut niitä noudattamaan. Kaksi muuta poistettua viestiä ovat olleet turhia, yhden sanan/lauseen mittaisia, viestiketjun sisällön kannalta merkityksettömiä.
-Ylläpito
Edit: Viestiketjusta ei ole poistettu mitään muuta kuin yksi viesti jossa oli yleistä nurinaa palstan säännöistä, ketjuja joissa niistä voi nurista on jo riittämiin. Tosin nurina sinällään niistä turhaa koska jokainen on tänne rekisteröityessään säännöt hyväksynyt ja suostunut niitä noudattamaan. Kaksi muuta poistettua viestiä ovat olleet turhia, yhden sanan/lauseen mittaisia, viestiketjun sisällön kannalta merkityksettömiä.
-Ylläpito
-
- Junior Member
Hehee... Alkaa pikkuhiljaa jo huvittamaan tämä keskustelu. Eiköhän jokainen normiharrastaja, joka täällä käy kauppaa, voi ottaa ihan vaan rennosti
Kyllä minuakin ketuttaa harmaa talous ja kaikenlaiset laittomuudet, mutta ei nyt jaksa ihan pienestä alkaa itkemään. Ja mitä tulee tuohon modejen syyttelyyn, tulisi minusta jokaisen syyttävän sormen lukea viestiketju läpi uudelleen ja sisäistää lukemansa. Hieno rikkinäinen puhelin -leikki täällä
Jos joku ihan oikeasti harrastaa suuressa määrin kaikenmaailman laittomuuksia täällä tai jossain muualla, niin se on sitten sen ja verottajan/poliisin välinen asia, joka tuskin vaikuttaa tavallisen ihmisen kasvikauppoihin yhtään mitään, vaikka tätä palstaa joku viranomainen alkaisikin seuraamaan.
Kiitos verokeskustelusta! Muistinkin nyt, että pitää mennä soittamaan verottajalle, koska ainakin itse olen vielä rehellinen yrittäjä, joka maksaa veronsa vähän jopa liiankin orjallisesti. Vaikka joku jo taisikin epäillä, onko sellaisia enää olemassakaan. Perjantainahan sieltä taitaa tulla jotain takaisinkin päin! Jihuu!

Kyllä minuakin ketuttaa harmaa talous ja kaikenlaiset laittomuudet, mutta ei nyt jaksa ihan pienestä alkaa itkemään. Ja mitä tulee tuohon modejen syyttelyyn, tulisi minusta jokaisen syyttävän sormen lukea viestiketju läpi uudelleen ja sisäistää lukemansa. Hieno rikkinäinen puhelin -leikki täällä

Jos joku ihan oikeasti harrastaa suuressa määrin kaikenmaailman laittomuuksia täällä tai jossain muualla, niin se on sitten sen ja verottajan/poliisin välinen asia, joka tuskin vaikuttaa tavallisen ihmisen kasvikauppoihin yhtään mitään, vaikka tätä palstaa joku viranomainen alkaisikin seuraamaan.
Kiitos verokeskustelusta! Muistinkin nyt, että pitää mennä soittamaan verottajalle, koska ainakin itse olen vielä rehellinen yrittäjä, joka maksaa veronsa vähän jopa liiankin orjallisesti. Vaikka joku jo taisikin epäillä, onko sellaisia enää olemassakaan. Perjantainahan sieltä taitaa tulla jotain takaisinkin päin! Jihuu!
Olisihan se pitänyt arvata...
Pari asiaa verotuksesta
Akaario- tai muunkaan tavaran myyntivoitto ei ole tuloveron alaista tuloa. Vain siinä tapauksessa, jos otat jonkun toisen tavaraa myyntiin ja saat siitä palkkaa.
Kun tilaa tavaraa halvalla ja myy kalliimmalla, on se yritystoimintaa. Tällöin ollaan yrittäjiä ja tarvitaan y-tunnus sekä ollaan kirjanpitovelvollisia. Tuotteeseen tulevasta lisäarvosta on maksettava alvi. Tuloveroa siitä ei makseta jollei yritys maksa palkkoja myyntitapahtumasta.
Tuotteita, joita itse kasvattaa kuten kalat ja kasvit, eikä ole akvaarioita, joissa kasvatetaan myyntiä varten eli useita- laji tai kasviakvaarioita mitä voisi pitää tuotantolaitoksena, ei tarvitse maksaa veroja vähentäessään ylituotantoaan. Asia on toinen, jos myyt toisten akvaarioharrastajien "ylituotantoa".
Akaario- tai muunkaan tavaran myyntivoitto ei ole tuloveron alaista tuloa. Vain siinä tapauksessa, jos otat jonkun toisen tavaraa myyntiin ja saat siitä palkkaa.
Kun tilaa tavaraa halvalla ja myy kalliimmalla, on se yritystoimintaa. Tällöin ollaan yrittäjiä ja tarvitaan y-tunnus sekä ollaan kirjanpitovelvollisia. Tuotteeseen tulevasta lisäarvosta on maksettava alvi. Tuloveroa siitä ei makseta jollei yritys maksa palkkoja myyntitapahtumasta.
Tuotteita, joita itse kasvattaa kuten kalat ja kasvit, eikä ole akvaarioita, joissa kasvatetaan myyntiä varten eli useita- laji tai kasviakvaarioita mitä voisi pitää tuotantolaitoksena, ei tarvitse maksaa veroja vähentäessään ylituotantoaan. Asia on toinen, jos myyt toisten akvaarioharrastajien "ylituotantoa".
-
- Starting Member
Hälyyttävää tosiaan!
Huolestuttavaa, että "verotoimiston tuttavavirkailija" tuollain soittelee kavereilleen ja kertoilee selvityspyynnöistään. Tietääkseni tällaisia työntekijöitä koskee juridinen vaitiolovelvollisuus! Onneksi sen verran tajusi, ettei nimiä kertonutnapakka kirjoitti: ...Keskustelimme AW:stä koska heille oli tullut selvityspyyntö AW:n kauppapalstan toiminnasta. Tuttavani mukaan soittanut henkilö oli sanonut kuuluvansa AW_sisäpiiriin ja hänellä olevan mahdollisuus seurata kaupankäyntiä.

Nyt täytyy ihmetellä, että mikset kysy siltä samaiselta kaveriltasi tätä? Kai hän nyt sentään paremmin tietää, kun on kerran verotoimistossa töissä.napakka kirjoitti: ...Koska tulee verotettavaa tuloa ja saako kaikki harastuskulut ensin vähentää?
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: ---
- Viesti:
Kummaa touhua
. Eikö ihmisillä ole muuta tekemistä,kuin seurata kuka myy ja mitä myy.Ihmetyyppejä!!

En ole A-W:n puolella huomannut sellaista kaupankäyntiä mitä huutonetissä näkee, eli kaupataan jotakin uutta tuotetta tyyliin 50kpl. Ilmoituksessa todetaan, että tuli ostettua liikaa ja myydään nyt ylimääräset pois. Kas kummaa, viikko meneee ja tyyppi myy jo vastaavaa tuotetta 100kpl. Tuollanen toiminta haiskahtaa, mutta jokainenhan ostaja tekee päätöksensä, mitä haluaa tukea.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Samaa mieltä, ei täällä ole valittamista. Vaikka joku kasvattaisikin kaloja tai kasveja puoliammattimaisestikin ja myisi satoja, on niissä ollutkin kyllä aika työ.
Mutta, minuu harvoin potuttaa toisten tekemiset, mutta tuossa mainitussa nettikaupassa kyllä nuo, jotka lienee ostavan kuivaruokia ison ämpärin ja sitten myy niitä desin erissä. Grr.. kuivahiutaleet kun on semmoisia, että tehtaalta lähtiessään ovat pakattu hyvin tiiviisti. Ilman kautta "pölläytettyinä" se kasa "kasvaa" melko lailla ja kun kosteus on tosi vähäistä, ne kuivuu todella nopeaan. Myymällä niitä desimitalla on kyllä mun mielestä ihan huijausta, painon mukaan sen tulisi tapahtua, kuten nuo normikokoiset hiutalepurkitkin on. Luulen, että jos nuo desit punnittaisiin ja lasketaan hinta painon mukaan, ni tuskin ovat "niin halpoja" kun annetaan ymmärtää. Ja vaikka oiskin painon mukaan, ni en ostaisi juurikin tuon kuivumisen takia. Moraalisestikaan tämmöinen myynti ei mun mielestä ole kovin hienoa, nämä syövät kyllä liikkeiden myyntiä vaikka määrä olis vähäinenkin, ihan sama, onko saksalaista vai suomalaista, liikkeet kumminkin maksaa myös kaikki kulut, verot jne.
Muutoinkin homma on mun mielestä vastoin sen huutokaupan kaupan henkeä, onhan siellä joissain muissakin tuotteissa joukossa niitä, jotka myy uutta tavaraa sitä kautta. Mä en henk.koht. ainakaan ole kovin innostunut ostamaan mitään näiltä jobbareilta. Mut ei mun maailma ny kumminkaan tästä kaadu, jätän vain ostamatta.
Mutta, minuu harvoin potuttaa toisten tekemiset, mutta tuossa mainitussa nettikaupassa kyllä nuo, jotka lienee ostavan kuivaruokia ison ämpärin ja sitten myy niitä desin erissä. Grr.. kuivahiutaleet kun on semmoisia, että tehtaalta lähtiessään ovat pakattu hyvin tiiviisti. Ilman kautta "pölläytettyinä" se kasa "kasvaa" melko lailla ja kun kosteus on tosi vähäistä, ne kuivuu todella nopeaan. Myymällä niitä desimitalla on kyllä mun mielestä ihan huijausta, painon mukaan sen tulisi tapahtua, kuten nuo normikokoiset hiutalepurkitkin on. Luulen, että jos nuo desit punnittaisiin ja lasketaan hinta painon mukaan, ni tuskin ovat "niin halpoja" kun annetaan ymmärtää. Ja vaikka oiskin painon mukaan, ni en ostaisi juurikin tuon kuivumisen takia. Moraalisestikaan tämmöinen myynti ei mun mielestä ole kovin hienoa, nämä syövät kyllä liikkeiden myyntiä vaikka määrä olis vähäinenkin, ihan sama, onko saksalaista vai suomalaista, liikkeet kumminkin maksaa myös kaikki kulut, verot jne.
Muutoinkin homma on mun mielestä vastoin sen huutokaupan kaupan henkeä, onhan siellä joissain muissakin tuotteissa joukossa niitä, jotka myy uutta tavaraa sitä kautta. Mä en henk.koht. ainakaan ole kovin innostunut ostamaan mitään näiltä jobbareilta. Mut ei mun maailma ny kumminkaan tästä kaadu, jätän vain ostamatta.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
-
- Advanced Member
Juuri tätä huutokauppamyyntiä tarkoitin minäkin viesteissäni.
-
- Advanced Member
narm, minä seuraan myyntipalstaa ahkerasti. Ja vain siitä syystä, jos siellä olisi myytävänä jotain mitä saatan tarvita ja vielä halvalla ja läheltä. Ja sitten, voi sieltä löytyä jotain heräte ostoksiakin.
-
- Advanced Member
Tuohon syyllistyn minäkin.aquamarina kirjoitti:narm, minä seuraan myyntipalstaa ahkerasti. Ja vain siitä syystä, jos siellä olisi myytävänä jotain mitä saatan tarvita ja vielä halvalla ja läheltä. Ja sitten, voi sieltä löytyä jotain heräte ostoksiakin.

-
- Junior Member
- Viesti:
Itse en muuten usko että kyseistä verotoimiston tuttavavirkailijaa on olemassakaanTartsani kirjoitti: Huolestuttavaa, että "verotoimiston tuttavavirkailija" tuollain soittelee kavereilleen ja kertoilee selvityspyynnöistään. Tietääkseni tällaisia työntekijöitä koskee juridinen vaitiolovelvollisuus! Onneksi sen verran tajusi, ettei nimiä kertonut
Ylläpito voisi muuten IP-osoitteiden perusteella verrata onko tämä kyseinen "Napakka" mahdollisesti kirjoitellut samalta koneelta kuin esim. tämä huutokaupassa desilitramitalla myyvä "pisnishenkilö" joka tällä foorumilla käyttää nimimerkkiä M(sensuroitu)...

http://www.terraario.net" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Starting Member
No juu, en usko minäkään. On ilmeisesti täytynyt keksiä peitetarina, kun on niin sanotusti käry käynyt.Vega kirjoitti: Itse en muuten usko että kyseistä verotoimiston tuttavavirkailijaa on olemassakaan![]()
Kurja homma vaan, että tulee tänne lietsomaan eripuraa ja syyttelemään ilmiannosta toisia

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
No en kyllä olis ollenkaan pahoillani, jos vaikka ylläpito vähän tutkiskelisikin asiaa. Mä en olisi yhtään pahoillani siitäkään, jos ny tuommoinen pisnis loppuisikin, vaikka sitä kautta, että ihmiset ymmärtäisi olla ostamatta niitä tai vaikka siten, että joku huomauttaa asiasta. Ei surettaisi kyllä yhtään "kauppiaan" ansionmenetykset. Mä kanssa epäilen, että tällaista verovirkailijaa olis ollutkaan. Ei ole kovin uskottavan kuuloista.Vega kirjoitti:Itse en muuten usko että kyseistä verotoimiston tuttavavirkailijaa on olemassakaanTartsani kirjoitti: Huolestuttavaa, että "verotoimiston tuttavavirkailija" tuollain soittelee kavereilleen ja kertoilee selvityspyynnöistään. Tietääkseni tällaisia työntekijöitä koskee juridinen vaitiolovelvollisuus! Onneksi sen verran tajusi, ettei nimiä kertonut
![]()
Ylläpito voisi muuten IP-osoitteiden perusteella verrata onko tämä kyseinen "Napakka" mahdollisesti kirjoitellut samalta koneelta kuin esim. tämä huutokaupassa desilitramitalla myyvä "pisnishenkilö" joka tällä foorumilla käyttää nimimerkkiä M(sensuroitu)...
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
-
- Katalysaattori
- Viesti:
Samalla IP:llä on kaksi muuta käyttäjää (tai käyttäjätunnusta) jotka ovat molemmat samalta paikkakunnalta keskenään ja kuin tarkoittamasi "pisnishenkilö".Vega kirjoitti:Ylläpito voisi muuten IP-osoitteiden perusteella verrata onko tämä kyseinen "Napakka" mahdollisesti kirjoitellut samalta koneelta kuin esim. tämä huutokaupassa desilitramitalla myyvä "pisnishenkilö" joka tällä foorumilla käyttää nimimerkkiä M(sensuroitu)...
-
- Advanced Member
- Viesti:
Itseasiassa ei, tämä "bisnishenkilö" jota Vega tarkoitti löytyy toiselta puolelta Suomea, kuin mistä nimimerkki Napakan viestit ovat tulleet. Mutta paikkakunnalta josta Napakan viestit ovat tulleet, löytyy myös samanlainen "bisnishenkilö", vielä isommassa mittakaavassa.
Syy miksi ammattimaista myyntiä ei AW:n kauppapalstoilla paljoa näy on se, että se siivotaan pois. On väärin mainostilan hankkineita ja siitä maksavia kohtaan, että palstalla saisi joku muu ammattimaista myyntiä harjoittava sitten rällästää miten tahtoo. Kaikille näille on tarjottu mahdollisuutta yhteistyöhön tietääkseni. Tosin siihen kaupan käymiseen on muitakin kanavia kuin AW, juurikin mainittu huuto.netti, tuhansia muita keskustelu/myyntisivustoja, omat kotivut jne.
Ja vielä muistin virkistykseksi: ammattimainen myynti ei siis tarkoita kalojen tai kasvien kasvatusta, itselle ylimääräisen tuotteen edelleen myymistä, vaan nimenomaan myymistä varten hankittua tavaraa joka uutena vaihtaa omistajaansa isommalla hinnalla kuin mitä myyntiä varten sen hankkinut henkilö on siitä kustantanut.
Syy miksi ammattimaista myyntiä ei AW:n kauppapalstoilla paljoa näy on se, että se siivotaan pois. On väärin mainostilan hankkineita ja siitä maksavia kohtaan, että palstalla saisi joku muu ammattimaista myyntiä harjoittava sitten rällästää miten tahtoo. Kaikille näille on tarjottu mahdollisuutta yhteistyöhön tietääkseni. Tosin siihen kaupan käymiseen on muitakin kanavia kuin AW, juurikin mainittu huuto.netti, tuhansia muita keskustelu/myyntisivustoja, omat kotivut jne.
Ja vielä muistin virkistykseksi: ammattimainen myynti ei siis tarkoita kalojen tai kasvien kasvatusta, itselle ylimääräisen tuotteen edelleen myymistä, vaan nimenomaan myymistä varten hankittua tavaraa joka uutena vaihtaa omistajaansa isommalla hinnalla kuin mitä myyntiä varten sen hankkinut henkilö on siitä kustantanut.
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
Piti käydä minunkin vaklimassa siellä huutokaupassa..plääh.
Mulla mennyt aikaa sitten maku koko kauppaan, kun on juuri tuollaista touhua..siis muuallakin kuin akvaario-puolella.
Mulla mennyt aikaa sitten maku koko kauppaan, kun on juuri tuollaista touhua..siis muuallakin kuin akvaario-puolella.
-
- Starting Member
Kylläpäs porukalla tai ainakin parilla on nuttura liian tiukalla,olet kyllä aivan typerä ihmin. Itse en todellakaan myy tavaroitani täällä vaan suurimman osan suoraan liikkeisiin kaloja ja kasveja joita kasvatan akvaarioissani (14-17 allasta) juurikin vein pohjanmaalle noin 400 kalaa ja ongelma oli taas siinä että mitä ottaa tilalle kun ei rahnaa saanut kuin puolesta bensoja varten. Kyllä ne liikkeetkin tekee yhtä harmaata businesta noiden kasvien ja kalojen suhteen kuin minäkin. Minulle ei vaan yksinkertaisesti kerry koskaan mitään voittoa sillä harrastus maksaa minulle useamman tuhannenverran joka vuosi...kiitos noiden uutuuksien. No sähkökatkoskin maksoi viimevuonna yli 1000 kalan hengen joista emokaloja suuri osa. On täällä kyllä ihmeellisen kateellista porukkaa jos joku yrittää laskea suomen akvaatiotarvikkeiden hintatasoa hieman järkevälle tasolle niin heti ollaa kärayttelemässä suurella joukolla. miettikääpä sitä että miksi hemmetissä katteen täytyy olla ruokapurkissa vaikka 300% plää plää kuluja ja kuluja no silloin olet mitottanut kulusi väärin. Kyllä busineksen pitää pyöriä hieman järkevämmillä hinnoilla joista kiitos AAPELILLE joka on tuonut hintatasoa kivasti alas. No nyt sitten äkkiä epäilemään ette ne huijaa jotenkin. Suomen lakia täytyy noudattaa ja näin tekee myös mun verotoimiston tuttava koska kieltäytyy kertomasta asiasta tarkemmin mutta naurahti vain että asia oli tullut heillä esille lähinnä vitsinä kahvipöytäkeskustelussa ja samaan aikaan oli tullut puhelu asiasta jossa naapuri oli pitänyt kenneliä kerrostalossa ja tienaa sillä hirveästi kun olivat vaihtaneet juuri uuden autokin. Laita nyt crisse tänne julki tieto niistä ammattimaisista myyjistä jotta minäkin tiedän. Kerro myös heidän liikevaihtonsa kun kaikki kerran tutkit niin tarkkaan. Itse tarvisi saada jostain TetraMin ruokaa säkillinen n.100l.
Selasin aikani tota myyntipalstaaja sieltä ei löytynyt yhtään kalanruokamyynti-ilmoitusta eikä mitään muutakaan käsittääkseni uuden tavaran myymistä. Mistä ne sitten löytyy?
Selasin aikani tota myyntipalstaaja sieltä ei löytynyt yhtään kalanruokamyynti-ilmoitusta eikä mitään muutakaan käsittääkseni uuden tavaran myymistä. Mistä ne sitten löytyy?
Huuto.netissä ne todellisen kalanruokamyllyt pyörii..
Voisin muuten väittää, että yksikään kaloja kasvattanut ja kalat kauppaan myynyt ei huomioi tekevänsä tuota samaa harmaata kauppaa. Siinähän kalat on kasvatettu varta vasten myyntiä varten ja koska harrastajat eivät ole ostaneet, on kalat myyty (vaihdettu) liikkeelle ohi tukkuportaan ja maahantuojien. Tästä ei myöskään makseta veroja, eikä kukaan varmasti koe pahaa omaatuntoa viedessään tukulta ja maahantuojalta tienestiä.
Voisin muuten väittää, että yksikään kaloja kasvattanut ja kalat kauppaan myynyt ei huomioi tekevänsä tuota samaa harmaata kauppaa. Siinähän kalat on kasvatettu varta vasten myyntiä varten ja koska harrastajat eivät ole ostaneet, on kalat myyty (vaihdettu) liikkeelle ohi tukkuportaan ja maahantuojien. Tästä ei myöskään makseta veroja, eikä kukaan varmasti koe pahaa omaatuntoa viedessään tukulta ja maahantuojalta tienestiä.
Eiköhän tämä ollut tässä..
-
- Advanced Member
Kauppias - Tukku portaalla, jos pääsee tapahtumaan samaa korjaantuu asia hyvin helposti yleensä niin, että kieltäydytään myymästä mitään, jos joku polkee markkinoita.. Mitenkäs toimitaan kansalaisten tasolla?
Seuraavan kerran kun tulee lääkepurkkia hakemaan kiireessä liikkeestä?
- Osta Saksasta (?)
No joo, itse vähemmän olen näihin puuttunut, mutta napakan lienee syytä hetkeksi mennä hieman itseensä ja miettiä mitä sanoo. Jos sinua itseäsi ottaa jo selkeästi päähän se, että olet tehnyt suuren työn kasvattaessasi kaloja, joista saaduista tuloistasi jo puolet menee pelkästään bensakuluihin.. Ei se kauppiaan asema ole siinä mitenkään erilainen. Mieti napakka paljonko sinulle tuosta tienestistä jäisi käteen, kun vähennät siitä kasvatustyöhösi menneet kulut, sekä vähennät kauppiaalta saaneestasi "voitosta" vielä noin. -30% (ALV,verot yms).
Kyllä. Olet vissiin jo tappion puolella. Paljonko sinua riipii vielä se, että sinne minne olet tarjonnut kalojasi myyntiin esimerkiksi minä, tai joku muu tulee ja tarjoaa sille kauppiaallesi ne kalat vielä puoleen hintaan siitä, mitä sinä tarjoat.
Tulos. Kalat seisovat kädessäsi, kunnes lasket hintaa.
Paljonko sinulle nyt jää käteen? Aivan olet vielä enemmän miinuksella. Onneksi sinulla on sentään muu työpaikka josta saat ne tarvittavat varasi harrastustoimintaan. Mieti niitä, jotka ovat vain ja ainoastaan sen harrastuksen varassa. Sen varassa siksi, että voisivat tarjota Suomeen jotain muutakin kuin pilkkahintaan netistä dumpattua kuivatavaraa. Elävää lienee vaikeaa ostaa Saksasta. Saa olla melkkoinen harrastaja, että saa tarpeeksi ison määrän kalaa ostettua kerralla.
Miksi sitten itse ryhdyin tähän? Ja miksi toimin näin, miksi minulla on näin suuret kulut? Miksi vaikka tiesin täysin hyvin alan olevan erittäin vaikea. Miksi?
- Puhtaasta rakkaudesta harrastukseen. Minulla oli kaksi vaihtoehtoa, joko tehdä harrastuksesta ammatti tai lopettaa se käytännössä kokonaan. Halusin yrittää parantaa Suomessa ja Pirkanmaalla olevaa harrastustoimintaa. Kuka on niin hullu, että lähtee tälle alalle, kun puolet Tampereen seudun akvaarioliikkestä ovat kaatuneet viimeisen kolmen vuoden aikana. Toisaalta - voisin unohtaa kaikki nuo erikoiskalat, kasvit ym. ja alkaa myymään vain kuivatavaraa dumppaamalla.
Onneksi on niitäkin harrastajia, jotka ymmärtävät asian ja tukevat sen verran liiketoimintaani, että pystyn jatkossakin tarjoamaan ihmisille jotain muutakin kuin uudelleen pussitettua Tetra Discusta, Zoo-zajac pohjatabletteja, tai Tetraminiä. Ja näistäkin harrastajista suuri osa viljelee itse kalojaan (osa luultavasti jopa suuremmalla volyymillä, kuin sinä napakka) Heille voin vain nostaa hattua, olenhan itsekin edestänyt harrastusta aikanaan viljelemällä mm. plekoja suuria määriä. Eilen sain harrastajalta n. 80 hyväkuntoista lehtikalaa, kiitokset vain tso:lle
Meilläpäin vedetään asiakkaiden ja muiden kauppiaiden kanssa yhtä köyttä, kaikki saman harrastuksen ja jaksamisen puolesta näin laman alla ja itseni kohdalla juuri aloittaneena. Pahin kilpailijakin on tärkeä ja autamme toisiamme mm. tekemällä vaihtokauppaa keskenämme. Yritän olla miettimättä sitä, että jotkut yrittävät sitä köyttä sahata pikkuhiljaa katki.
Ystävällisin terveisin ja
hyvää viikonloppua kaikille,
Ilkka Takala / Tampereen Akvaariokala
Seuraavan kerran kun tulee lääkepurkkia hakemaan kiireessä liikkeestä?
- Osta Saksasta (?)
No joo, itse vähemmän olen näihin puuttunut, mutta napakan lienee syytä hetkeksi mennä hieman itseensä ja miettiä mitä sanoo. Jos sinua itseäsi ottaa jo selkeästi päähän se, että olet tehnyt suuren työn kasvattaessasi kaloja, joista saaduista tuloistasi jo puolet menee pelkästään bensakuluihin.. Ei se kauppiaan asema ole siinä mitenkään erilainen. Mieti napakka paljonko sinulle tuosta tienestistä jäisi käteen, kun vähennät siitä kasvatustyöhösi menneet kulut, sekä vähennät kauppiaalta saaneestasi "voitosta" vielä noin. -30% (ALV,verot yms).
Kyllä. Olet vissiin jo tappion puolella. Paljonko sinua riipii vielä se, että sinne minne olet tarjonnut kalojasi myyntiin esimerkiksi minä, tai joku muu tulee ja tarjoaa sille kauppiaallesi ne kalat vielä puoleen hintaan siitä, mitä sinä tarjoat.
Tulos. Kalat seisovat kädessäsi, kunnes lasket hintaa.
Paljonko sinulle nyt jää käteen? Aivan olet vielä enemmän miinuksella. Onneksi sinulla on sentään muu työpaikka josta saat ne tarvittavat varasi harrastustoimintaan. Mieti niitä, jotka ovat vain ja ainoastaan sen harrastuksen varassa. Sen varassa siksi, että voisivat tarjota Suomeen jotain muutakin kuin pilkkahintaan netistä dumpattua kuivatavaraa. Elävää lienee vaikeaa ostaa Saksasta. Saa olla melkkoinen harrastaja, että saa tarpeeksi ison määrän kalaa ostettua kerralla.
Miksi sitten itse ryhdyin tähän? Ja miksi toimin näin, miksi minulla on näin suuret kulut? Miksi vaikka tiesin täysin hyvin alan olevan erittäin vaikea. Miksi?
- Puhtaasta rakkaudesta harrastukseen. Minulla oli kaksi vaihtoehtoa, joko tehdä harrastuksesta ammatti tai lopettaa se käytännössä kokonaan. Halusin yrittää parantaa Suomessa ja Pirkanmaalla olevaa harrastustoimintaa. Kuka on niin hullu, että lähtee tälle alalle, kun puolet Tampereen seudun akvaarioliikkestä ovat kaatuneet viimeisen kolmen vuoden aikana. Toisaalta - voisin unohtaa kaikki nuo erikoiskalat, kasvit ym. ja alkaa myymään vain kuivatavaraa dumppaamalla.
Onneksi on niitäkin harrastajia, jotka ymmärtävät asian ja tukevat sen verran liiketoimintaani, että pystyn jatkossakin tarjoamaan ihmisille jotain muutakin kuin uudelleen pussitettua Tetra Discusta, Zoo-zajac pohjatabletteja, tai Tetraminiä. Ja näistäkin harrastajista suuri osa viljelee itse kalojaan (osa luultavasti jopa suuremmalla volyymillä, kuin sinä napakka) Heille voin vain nostaa hattua, olenhan itsekin edestänyt harrastusta aikanaan viljelemällä mm. plekoja suuria määriä. Eilen sain harrastajalta n. 80 hyväkuntoista lehtikalaa, kiitokset vain tso:lle

Meilläpäin vedetään asiakkaiden ja muiden kauppiaiden kanssa yhtä köyttä, kaikki saman harrastuksen ja jaksamisen puolesta näin laman alla ja itseni kohdalla juuri aloittaneena. Pahin kilpailijakin on tärkeä ja autamme toisiamme mm. tekemällä vaihtokauppaa keskenämme. Yritän olla miettimättä sitä, että jotkut yrittävät sitä köyttä sahata pikkuhiljaa katki.
Ystävällisin terveisin ja
hyvää viikonloppua kaikille,
Ilkka Takala / Tampereen Akvaariokala