Hälyyttävää

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

hx
Advanced Member
Advanced Member

Re: Hälyyttävää

Viesti Kirjoittaja hx »

Pinqu kirjoitti: En ole tosiaankaan mitenkään perehtynyt verotukseen mutta ajattelin osallistua keskusteluun
Olet oikein viihdyttävä.
-Gone fishing-
Pinqu
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Pinqu »

hx kirjoitti:
Pinqu kirjoitti: En ole tosiaankaan mitenkään perehtynyt verotukseen mutta ajattelin osallistua keskusteluun
Olet oikein viihdyttävä.
Kiitos.
napakka
Starting Member
Starting Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja napakka »

crisse_83 kirjoitti:Laittomaksi mennään jos myynnin harjoittaminen on ammattimaista, tavara hankitaan nimenomaan myyntiä varten ja myynnistä saatavat tulot menevät yli tulorajan ja verot toiminnasta jäävät maksamatta. Vielä jotain epäselvää? Verohallinnon sivuilta löytyy aiheesta tietoa.
Meinaatko että täällä on porukkaa jonka myyntitulot menee yli akvaarioon käytettyihin rahoihin.
Minulla menee vuosittain tuhansia euroja miinukselle kaikkien laitehankintojen ja hakureissujen takia. Meidän paikkakunnalta kun on pitkä matka kaikkialle...

Tulot ei ole verotettavaa vaan "liiketoiminnasta" saatu voitollinen tulos. Tulot on sitä että saat palkkaa ja tuottoa tulee esim. myynneistä joista tulee kulujen voittoa vai olenko asian ymmärtänyt oikein?
009
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Porin Akvaariokerho

Viesti Kirjoittaja 009 »

Nämä on sellaisia juttuja ettei tavallisen palkasaajan älli yleensä piisaa.. :D
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Kyse ei ole mistään harrastauksen oheismyynnistä, esim. ylimäärä kasveista, kalojen poikasista, itselle ylimääräisistä ruuista,tekniikasta jne. Vaan nimenomaan myyntiä varten tilatuista isommista eristä, joita jopa pakataan uudelleen ja myydään hankintahintaansa nähden voitolla ja tekniikan ollessa kyseessä uutta tavaraa. Niillä on minulle selvä ero.

Selitäppä sinä puolestasi minulle mikä on saanut karvasi nousemaan asian osalta noin pystyyn? Mikä siinä on pahaa jos ihminen kysyy asiasta josta on kiinnostunut, sellaiselta joka siitä työnsä takia tietää enemmän kuin mitä mututuntumalla internetin keskustelupalstoilta saa irti.

"Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa"
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
napakka
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja napakka »

Minua v...aa kateelliset ihmiset ja porukan petturit joho tuo henkilö kuka on verottajalle "meistä" valittanut. No miulla on kyllä kaikki myynnit ja hankinnat oman "tilin" takana ja sinne joudun laittamaan rahaa säännöllisesti lisää vaikka myynkin kaloja ja tavaraa. Miulla on jopa oma pankkikortti akvaariota varten.
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Mikä tässä on vaikea ymmärtää ? Siis, jos hommaat esim. kiinasta tavaraa ja myyt sen käyttämättä eteenpäin, kalliimmalla kuin itse ostit, on kyse liiketoiminnasta. Jos ostat kiinasta tavaraa ja käytät sitä ja myyt eteenpäin halvemmalla kuin itse ostit, ei ole kyse liiketoiminnasta. Kaloja voi jokainen kasvattaa edelleen ja myydä eteenpäin, tuskin koskaan pääsee ns. omilleen, ainakaan harrastus pohjalta.
Anniquu_
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Anniquu_ »

Kröhöm.... Etkös napakka sinä juuri tänään ole tänne yhteisöön ensikertaa liittynyt, niin eikai sinulla vielä kovin paljon niitä kauppoja pitäisi olla takana, että tämä verottajan kiinnostus sinua häiritsisi... [;)] :roll: Ja sitäpaitsi, ei täällä mihinkään "sisäpiiriin" tarvitse kuulua, että näkee kuka myy ja kuinka paljon mitäkin.

Ja mielipiteeni asiasta on kyllä siis se, että en harmaatuontia bisnesmielessä hyväksy . Ja omaa oksaansa siinä loppuviimein sahaa, jos kovin suurta bisnestä pyörittää verottamasti, ei kartu eläke jne...
KattiFisu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja KattiFisu »

Siis joku oikeesti jaksanut lähteä naruttamaan palstan myyjiä... WTF?? kateellisuusko ne tuhkatkin pesästä vei, vai miten se nyt olikaan... *anarkiaa* :twisted:
Akvaariohistoriassa 600-litraa seuraa, jota kaipauksella muistellaan.
Mukana edelleen yli parikymmentä vuotta vanha 60-litrainen.
Suunnitteilla akvaterra kiinankelloille.
Taavetti
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Taavetti »

Tuskinpa kyse on kateellisuudesta. Kannattaa ajatella myöskin veronsa maksavia akvaarioliikeyrittäjiä, joiden toimintaa tällainen mustan pörssin kauppa heikentää. Mikäli tilaa ulkomailta isoja eriä akvaariotarvikkeita, kalanruokia, jne. myyntiin, eikä maksa veroja tuotostaan, on toiminta lainvastaista. Tällaista myyntitoimintaa en ole havainnut niin runsaasti täällä A-W:ssä, vaan lähinnä eräässä nettihuutokaupassa. Mikäli tällaista mahdollisesti laitonta myyntitoimintaa puolustaa, kannattaa pohtia myös omia moraalikäsityksiään.

Muistin virkistämiseksi tässä lainaus A-W:n säännöistä: "Muistathan myös, että Suomen lait (esim. rikoslaki) pätevät myös tällä palstalla."
Mikäli huomaat erehtyneesi, olet jo varmaankin oppinut jotain uutta. (oma ajatelma)
Deicide
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja Deicide »

Mua kiinostaa sen verran. että jos kyse on todella jostain palstan ylläpitäjästä, niin yksityisviesteihin tunkeutuminen on tietosuojarikos. Kyllä mä nyt katson, että Kaitzulla ja kummpaneilla on aiheellista selvittää tämä asia perin pohjin. Odotan tietoa! Siis jos todella on kyse jostain moderaattorista? Puhdistakaa maineenne! Ketä te sinne otatte?
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
nepis76
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nepis76 »

Mä en todellakaan usko, että asialla olis joku mode. Tällä palstalla on yli 15000 rekisteröityä nimimerkkiä ja ihan kuka vaan pystyy seuraamaan osto/myynti-palstaa. Ei siihen mitään mode-oikeuksia tarvita. Eikä modet pääse edes käsiksi kenenkään yksityisviesteihin, en ainakaan mä pääse, vaikka monella foorumilla onkin mode-oikeudet.

Tässäkin asiassa on taas tehty modeista syntipukki sekä kärpäsestä härkänen. Tervettä maalaisjärkeä vois tässäkin asiassa käyttää....
Viimeksi muokannut nepis76, 21:11, 27.11.2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
Deicide
Elite Member
Elite Member

Odotan!!
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Deicide kirjoitti:Odotan!!
Ihmettäkö odottelet?

Kukaan ei käsittääkseni ole maininnut että yksityisviestejä olisi joku urkkinut? Mitä ihmeen selvitettävää ylläpidolla muka on? Jos joku harrastaa laitonta liiketoimintaa ja siitä mahdollisesti kärähtää syystä tai toisesta, niin ei siitä keskustelufoorumin ylläpito ole mitenkään vastuussa, ainoastaan joutuu avustamaan viranomaisia jos asia sille asteelle menee. Eikä ylläpito ole käsittääkseni myöskään missään selontekovelvollisuudessa käyttäjilleen asioista joista se ei ole vastuussa.
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
Deicide
Elite Member
Elite Member

Odotan varmaan ihmettä?
Miulla on tuttu verotoimistossa ja hän tietää akvaario harrastuksestani ja otti minuun yhteyttä asian tiimoilta.
Keskustelimme AW:stä koska heille oli tullut selvityspyyntö AW:n kauppapalstan toiminnasta. Tuttavani mukaan soittanut henkilö oli sanonut kuuluvansa AW_sisäpiiriin ja hänellä olevan mahdollisuus seurata kaupankäyntiä.
Kaikki pystyy seuraamaan kaupan käyntiä vaikka ilman kirjautumista, mutta YV. postia ei pysty seuraamaan, kuin modet!
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Deicide kirjoitti:Odotan varmaan ihmettä?
Miulla on tuttu verotoimistossa ja hän tietää akvaario harrastuksestani ja otti minuun yhteyttä asian tiimoilta.
Keskustelimme AW:stä koska heille oli tullut selvityspyyntö AW:n kauppapalstan toiminnasta. Tuttavani mukaan soittanut henkilö oli sanonut kuuluvansa AW_sisäpiiriin ja hänellä olevan mahdollisuus seurata kaupankäyntiä.
Kaikki pystyy seuraamaan kaupan käyntiä vaikka ilman kirjautumista, mutta YV. postia ei pysty seuraamaan, kuin modet!
Niin, ja kuka on sanonut että "seurata kaupankäyntiä" tarkoittaa yksityisviestien lukemista? Mihin ei muuten pysty moderaattoritkaan, vaikka tällaista huhua aina välillä kuuleekin. phpBB ei tue muiden käyttäjien yksityisviestien lukemista, administraattorina varmaankin pääsisin käsiksi YV tietoihin joko A) vaihtamalla käyttäjän salasanan haluamakseni ja kirjautumalla sitten sillä sisään, minkä ko. käyttäjä aivan varmasti huomaisi tai B) ottamalla yhteyden suoraan tietokantaan ja sieltä käsin lukemaan viestin, ellei viestit sitten ole kannassa kryptatussa muodossa jolloin tämäkin on mahdotonta. Mutta miksi ihmeessä alkaisin moista virittämään vaikka siihen pystyisinkin, sakkoa linnaa vankeuttahan siitä vain saisin jos kiinni jäisin. En sitten tiedä minkälaiset oikeudet viranomaisilla on lukea käyttäjien yksityisviestejä rikostutkinnan yhteydessä.

PS. Tuli mieleeni että varmaankin lähdekoodia puukottamalla saisin helposti tehtyä muidenkin käyttäjien yksityisviestien lukemisen mahdolliseksi ja varmaan netistä moinen modi jo löytyykin jos kikkailu kiinnostaa.
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
Deicide
Elite Member
Elite Member

En sitten tiedä minkälaiset oikeudet viranomaisilla on lukea käyttäjien yksityisviestejä rikostutkinnan yhteydessä.
Täydet oikeudet, siinä vaiheessa, kun rikos on sen verran vakava, että oikeuttaa kotietsintään.
Carmila
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Carmila »

Ottamatta sen enempää kantaa "vakooja-asiaan", täytyy todeta, että on varsin mielenkiintoista, jos aloittaja on tosiaankin luonut eri nikin tätä topicia varten - tiedä sitten miksei asiasta voi kirjoittaa "omalla nimellään". Minusta se olisi ainakin suoraselkäisesti toimittu ja varmasti hälventäisi epäilyjä "laittomuuksista". Henkilökohtaisesti en kuitenkaan ymmärrä sitä, mikä motiivi kenelläkään on ketään "ilmiantaa". Jos oman kiinnostuksen vuoksi asioita selvittelisin, jättäisin ehkä mainitsematta asian yksilöimiseen liittyvät seikat, kuten esim. saitin nimen.

En väitä, että olisi väärin kiinnostua asioista, mutta omaan jalkaan ampumista en ymmärrä, kun sivusto "ilmiantaa" omia käyttäjiään. Eiköhän jokainen tee siitä johtopäätöksiä kauppapalstan käyttämisen suhteen. Ehkä myös entiset ilmoitukset on syytä pyytää poistamaan pikimmiten? Minulla ei ainakaan ole tallessa ostamieni tavaroiden/elukoiden kuitteja, jotta voisin verottajalle todentaa, että mitään voittoa akvaarioharrastuksessa itselle tarpeettomien tavaroiden kierrättäminen ei tuota. Toivottavasti verottaja siis puuttuu vain "ammattimaiseen toimintaan". (Tähän kohtaan voisi lisätä vaikka jonkinlaisen hymiön jos viitsisi?) Toisaalta, kuinka verottaja voi näyttää toteen esim. käteisellä tapahtuneen kaupan? Minä en ainakaan muista välttämättä onko jonkin "tuotteen" kauppa toteutunut, vaikka olen saattanut "tuotteesta" yksityisviestillä kysellä.

Skenaario: Kauppias taputtaa karvaisia käsiään kun käytetty tavara ja kotikasvatteiset elolliset lakkaavat liikkumasta (muualle kuin niska katkaistuna vessanpyttyyn)? Akvaarioharrastus näivettyy, kun "köyhällä" ei ole enää varaa ja uudella harrastajalla ei ole vielä kontaktejakaan muihin harrastajiin? Aqua-webin maine saa kolauksen ja palsta kuolee pystyyn käyttäjien siirtyessä muille, harrastusta edistävämmille areenoille?

Täytyy myöntää, että vaikkei minulla henkilökohtaisesti liene verokarhun pelkoa, olen kuitenkin vähän pettynyt aqua-webin toimintaan. Olisihan "ilmiantaja" voinut olla kuka tahansa, mutta jää vähän huono maku siitä, että se kuitenkin oli moderaattori, joka ilmeisesti jatkaa hommaansa edelleen?
nepis76
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nepis76 »

Siis kaikkea itsellä käytössä ollutta tavaraa saa edelleenkin myydä, eihän yksittäisestä kirppismyynnistäkään tartte sen ihmeemmin veroa maksaa...

Mutta jos mä ostan halvalla esim. Saksasta uutta tavaraa myyntitarkoitukseen enkä aio käyttää niitä, myyn ne käyttämättöminä kalliimmalla eteenpäin, tämä on liiketoimintaa. Mutta jos mä nyt tosta iteltäni myisin käytetyn ulkosuodattimen X hintaan joka lojuu nurkassa tarpeettomana, ei siitä tartte veroa maksaa. Tuotetta kun ei ole alunperin hankittu myyntitarkoitukseen vaan itselleni omaan käyttöön.

Tätä uuden tavaran kauppaa verottaja seuraakin eri ilmoitusten kautta, koska mikäli tuote myydään liiketoiminta/myyntitarkoituksessa, tästä tulee maksaa veroa. Tokihan määrät tässä on ratkaisevassa asemassa, kun joskus sitä itsellekin sattuu, että ostaa vahingossa väärän tavaran ja myy sen eteenpäin uutena. Mutta hinnan tulee olla silloin halvempi kuin itse siitä on maksanut. Ja jos joku vahingossa ostaa 10 kpl saksalaisesta verkkokaupasta "vääriä" ulkosuodattimia ja myy ne vielä kalliimmalla pois, niin tämä on liiketoimintaa/tuote on ostettu myyntitarkoituksessa.

Tämä on just sitä harmaata kauppaa, joka syö suomalaiselta yrittäjältä leivänpäällisen. Kun harmaa myyjä voi kääriä voitot suoraan omaan taskuun, yrittäjä joutuu siitä katteesta maksamaan mitä erinäisempiä kuluja, kuten myös verot. Harmaan myyjän ei tartte maksaa mitään...
Viimeksi muokannut nepis76, 23:50, 27.11.2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
Substral
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Substral »

Itse olen varma että kyseessä on joku yltiölainkuuliainen kukkahattu, jonka mielestä kaikki maailman paha on rikosilmoituksen arvoista. Tosin tässä tapauksessa ei rikosilmoitusta ole ainakaan vielä tehty. Odotan innolla, että joku näistä "rikollisista" ilmoittaa, että poliisi on tullut ovelle tarkistamaan että myydäänkö sitä Saksasta ostettua kalanruokaa eteenpäin.

Kaikki voisivat ystävällisesti myös lopettaa moderaattoreiden syyttelyn, sillä siihen ei ole mitään perusteita. Aivan kuten sanottu useita kertoja: kuka tahansa voi "seurata kaupankäyntiä". Verovirastolle ilmoitettu "sisäpiiriin kuuluminen" on niin ympäri pyöreä ilmaus, ettei tarkoita mitään. Moderaattori ei ole mitään sisäpiiriä, joka antaisi asiaan liittyviä erikoisoikeuksia. Vastaavasti aqua-web ei tarjoa mitään parannuksia palveluun, vaikka postaisi miljoona viestiä ja kuuluisi kaikkiin akvaarioseuroihin ja vielä lähettäisi rahaa palvelimen ylläpitokustannuksiin osallistumiseksi. Käytännössä emme voi tietää onko tällä ilmiantajalla edes tunnusta aqua-webbiin. Myynti-ilmoituksia voi kuka tahansa käydä katsomassa ja pienellä selailulla todeta, että kas, käyttäjänimimerkki se-ja-sitä on myynyt viikon välein 10 euron arvosta uudelleenpakattua kalanruokaa.

Sitäkään en ymmärrä mitä hälyyttävää tässä koko jutussa on? Toisaalta olen sitä mieltä että tämmöinen kalanruoan tai kiinalaisten sisäsuodattimien harmaa maahantuonti on vain tippa meressä, eikä siitä tulisi liikaa itkeä. Sitten kun business on sitä luokkaa, että kivijalkaliikkeistä suurin osa menee konkurssiin ja lehdistössä kirjoitellaan kuinka tulli on pysäyttänyt 40 000 eheim-kopiota rajalla... sitten voi tulla itkemään että harmaa tuonti tuhoaa harrastuksen jalot ja ylevät piirteet.

Aina on joku joka ei pelaa lain kirjaimen tai muiden yhteisten pelisääntöjen mukaan. Kyyneleet suorastaan lentävät silmistäni.
Eiköhän tämä ollut tässä..
Tuukkis
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Tuukkis »

Luuletteko tosiaan että verottajaa kiinnostaa täällä käytävä kauppa. Eiköhän verottajalla liene muutakin tekemistä kuin tutkia muutaman sadan euron arvoisia kauppoja mistä ei ole oikeastaan mitään todisteita. Taitaisi mennä hieman enemmän veronmaksajien varoja hukkaan.

Tai mistäs sitä tietää milloin on iltapläjäyksen lööpissä akvaristi joka harjoitti suurta pimeää kaupankäyntiä miljoonakaloilla ja käytetyillä eheimin imikupeilla ja imukupitkin oli laittomasti elvytetty uuden näköisiksi. Lisäksi oli viljellyt suuria määriä kierteisiä kotiloita.
In numbers of ten the power is in one.
Taavetti
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Taavetti »

Substral kirjoitti:Itse olen varma että kyseessä on joku yltiölainkuuliainen kukkahattu, jonka mielestä kaikki maailman paha on rikosilmoituksen arvoista. Tosin tässä tapauksessa ei rikosilmoitusta ole ainakaan vielä tehty.
crisse_83 kirjoitti:Itse myönnän kyselleeni juurikin tuollaisen ammattimaisen myynnin takia mm. noista tulorajoista ja monia muita kysymyksiä, mutta kenenkään nimeä en maininnut.
Substral kirjoitti:Sitäkään en ymmärrä mitä hälyyttävää tässä koko jutussa on? Toisaalta olen sitä mieltä että tämmöinen kalanruoan tai kiinalaisten sisäsuodattimien harmaa maahantuonti on vain tippa meressä, eikä siitä tulisi liikaa itkeä. Sitten kun business on sitä luokkaa, että kivijalkaliikkeistä suurin osa menee konkurssiin ja lehdistössä kirjoitellaan kuinka tulli on pysäyttänyt 40 000 eheim-kopiota rajalla... sitten voi tulla itkemään että harmaa tuonti tuhoaa harrastuksen jalot ja ylevät piirteet.
Olis kiva kuulla yrittäjienkin mielipidettä asiasta. Käsittääkseni Suomessa on akvaariobisnes aika rajallista luokkaa, jolloin tällainen mustan pörssin toiminta todellakin vääristää kilpailua.
Tuukkis kirjoitti:Tai mistäs sitä tietää milloin on iltapläjäyksen lööpissä akvaristi joka harjoitti suurta pimeää kaupankäyntiä miljoonakaloilla ja käytetyillä eheimin imikupeilla ja imukupitkin oli laittomasti elvytetty uuden näköisiksi. Lisäksi oli viljellyt suuria määriä kierteisiä kotiloita.
Oliko tässä tarkoitus olla sarkastinen? :?
Mikäli huomaat erehtyneesi, olet jo varmaankin oppinut jotain uutta. (oma ajatelma)
Deicide
Elite Member
Elite Member

Täytyy myöntää, että vaikkei minulla henkilökohtaisesti liene verokarhun pelkoa, olen kuitenkin vähän pettynyt aqua-webin toimintaan. Olisihan "ilmiantaja" voinut olla kuka tahansa, mutta jää vähän huono maku siitä, että se kuitenkin oli moderaattori, joka ilmeisesti jatkaa hommaansa edelleen?
Tätä juuri ajan takaa! Mulle on ihan sama, onko akvaristi nanonano myynyt pellettiä x kertaa x, mutta jos tälainen vasikka löytyy palstan ylläpidosta, niin tekisi mieleni pistää kalanpoikaset muualle myyntiin. Akvaristipiirit on suomessa todella pienet, ja AW:ssä ne on vieläkin pienemmät. Luulisi modejen tietävän missä mennään?

Verottajaa ei todellakaan kiinnosta moinen, ennenkuin joku kukkahattu keksii siitä verottajalle kertoa.
pasihe
Member
Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura

Viesti Kirjoittaja pasihe »

No enpä olisi uskonut tällaista näkeväni. Tämä keskustelu osui silmiini sattumalta ja en voi kuin ihmetellä tämän "moderaattorin?" toimintaa ja argumentteja. Onhan tämä tehokas tapa tappaa vähäinenkin harrastustoiminta tämän kokoisessa maassa. Jos joku viitsii nähdä vähänkään vaivaa harrastuksen edistämiseen niin heti ollaan kriminalisoimassa tekemisiä. Ja nyt ei todellakaan ole oma lehmä ojassa vaan itse toimin alalla kaupallisesti ja arvonlisäverovelvollisena noudatan lain kirjainta mutta jotenkin nyt erään kirjoittajan perusteluja hieman kyseenalaistan? Mitä oletat tällä voittavasi?
Pj Oulun Akvaarioseura http://www.oulunakvaarioseura.net/
1080L Malawi
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Muutama voisi nyt laittaa jäitä oikeasti hattuun ja miettiä mitä kirjoittaa.
Carmila kirjoitti: Täytyy myöntää, että vaikkei minulla henkilökohtaisesti liene verokarhun pelkoa, olen kuitenkin vähän pettynyt aqua-webin toimintaan. Olisihan "ilmiantaja" voinut olla kuka tahansa, mutta jää vähän huono maku siitä, että se kuitenkin oli moderaattori, joka ilmeisesti jatkaa hommaansa edelleen?
Missä luki että kyseessä olisi ollut mode? Minä tai kukaan muukaan moderaatori ei ole siis antanut ketään tai palstaa ilmi yhtään mistään.

Kyllä, olen myöntänyt kyselleeni moisen toiminnan "tulorajoista" ja verotuksesta, mutta en ole maininnut kenenkään nimeä, enkä AW:tä tai muutakaan keskustelufoorumia. Ja aivan varmasti ei kukaan muukaan palstan toimihenkilöistä. Mahdotonta on myöskin Ylläpidon saada tietoonsa kuka moisen "ilmiannon" on tehnyt, muuta kuin odottamalla, että henkilö itse antaa itsensä ilmi. Suosittelisin tutustumaan tosiseikkoihin ennen syyttävällä sormella osoittelua ketään kohti.
Itse myönnän kyselleeni juurikin tuollaisen ammattimaisen myynnin takia mm. noista tulorajoista ja monia muita kysymyksiä, mutta kenenkään nimeä en maininnut. Syyllistä voi hakea jostain muualtakin kuin ylläpidosta, ennen palstalla näkyivät nimet, ilmoittaja on voinut käydä kauppaa ilmoittamansa henkilön kanssa tms. Ja ylläpidolle sataa ihan tasaisesti tuonne ilmoituksiin tai yksityisviestillä napinaa noista ammattimaista kauppaa käyvistä myyjistä.
Olen kiinnostunut noista rajoista ihan omasta takaa jo jotta tiedän miten menetellä jos toteutan ensi vuonna suunnitelmani ja menen töihin ulkomaille. Paikka johon olen menossa, on erääseen harrastukseeni tarvittavien tarvikkeiden osalta hyvin edullinen ja olen miettinyt mahdollisesti tuovani sieltä jotain myyntiinkin kertasatsin, enkä vain omaksi ilokseni ja halusin selvittää ihan siksi tarkemmin tuota verotuskäytäntöä, jotta tiedän minkä verran voin tienata ennenkuin menee veroihin osa. Se, että olen tutustunut joidenkin ammattimaisesti harjoittamaan bisnekseen foorumilla, johtuu ihan täysin niistä ilmoituksista joita on tullut. Ja se että olen niitä itse tutkinut ja että mielipiteeni on jatkuvasta kaupan pyörittämisestä mahdollisesti harmaata taloutta lukien on mitä on, ei tarkoita että olisin "vasikoinut" mitään.
Substral kirjoitti:Kaikki voisivat ystävällisesti myös lopettaa moderaattoreiden syyttelyn, sillä siihen ei ole mitään perusteita. Aivan kuten sanottu useita kertoja: kuka tahansa voi "seurata kaupankäyntiä". Verovirastolle ilmoitettu "sisäpiiriin kuuluminen" on niin ympäri pyöreä ilmaus, ettei tarkoita mitään. Moderaattori ei ole mitään sisäpiiriä, joka antaisi asiaan liittyviä erikoisoikeuksia. Vastaavasti aqua-web ei tarjoa mitään parannuksia palveluun, vaikka postaisi miljoona viestiä ja kuuluisi kaikkiin akvaarioseuroihin ja vielä lähettäisi rahaa palvelimen ylläpitokustannuksiin osallistumiseksi. Käytännössä emme voi tietää onko tällä ilmiantajalla edes tunnusta aqua-webbiin. Myynti-ilmoituksia voi kuka tahansa käydä katsomassa ja pienellä selailulla todeta, että kas, käyttäjänimimerkki se-ja-sitä on myynyt viikon välein 10 euron arvosta uudelleenpakattua kalanruokaa.
Aivan, kuka vain voi selata kauppapalstan historiaa, ei tarvitse olla edes nimimerkkiä. Ylläpito ei moista "ilmiantoa" ole tehnyt, ja myös ylläpidossa toimivat ovat ihmisiä ja heitä saa kiinnostaa erilaiset asiat myös esim. verotus.
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”