Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
iomeron
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1400
Liittynyt: 22:32, 24.03.2008
Akvaarioseurat: OAS veepeejii
Paikkakunta: Oulu

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset

Viesti Kirjoittaja iomeron »

Pinqu kirjoitti:180l -> kalastoa: 2x Partamonnia (5-6cm) 2x Sinirihmaa (täyskasv.) 3x Punanoitamonnia 1x Aasianmutakala (17cm) 1x Käärmeenpääkala (4-5cm)
Pohjaruokintaa voi olla pikkaisen liikaa koska ruokin samalla omenakotiloja ja noita pohjakaloja ja yritän ruokkia niin että kaikki saisivat jotain... se ei aina toteudu.

Ei sinäänsä ajattelin vain että onko noista muuta haittaa kuin esteettinen?
Oikeastaan ihan hyvä merkki siitä, että on liikaa kuormitusta altaassa. Itellä tuppaa kans mennä välillä liikaruokinnan puolelle, niin kierteiset kyllä hyvin paljastaa sen. Kalastoon en ota kantaa.
Työn määritelmä: Sarja köyhän tekemiä pakkoliikkeitä
Taavetti
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1808
Liittynyt: 15:07, 13.09.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset

Viesti Kirjoittaja Taavetti »

Aika hurja pohjakalastosi on mielestäni tuohon 180-litraiseen. Aasianmutakalalle suosittelisin isompaa allasta. Käärmeenpääkalan 8O epäilen vaativan todella ison altaan ja olevan aika peto, vaikka tarkkaa tietoa minulla ei lajista ole. Vai olisiko kyseessä kenties sittenkin käärmekala? :?

Eipä noista kierteisistä mitään haittaa ole, liiasta kuormituksesta kyllä.
Mikäli huomaat erehtyneesi, olet jo varmaankin oppinut jotain uutta. (oma ajatelma)
RvaHuu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 545
Liittynyt: 19:13, 02.09.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset

Viesti Kirjoittaja RvaHuu »

Voi kun toivon että edes yksi poikanen kuoriutuisi, varmaan albiinomonnisten kutua löytyi eilen. Mutta kalat ovat kovin nuoria... Otin munia talteen haaviin, kelluu nyt akvaarion pinnalla turvassa.
http://ralma.blogit.fi
Tyttären 126l akvaarion virallinen valvoja. Mustatetroja, rubiinitetroja, kuusiraitabarbeja, albiino- ja kuparimonnisia, partamonni, imunuoliaisia, petokotiloita.
ZamY
Senior Member
Senior Member
Viestit: 881
Liittynyt: 10:26, 24.08.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset

Viesti Kirjoittaja ZamY »

Hei joku teistä varmaan tietää että mikä on normaali ÄO?
RvaHuu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 545
Liittynyt: 19:13, 02.09.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset

Viesti Kirjoittaja RvaHuu »

http://fi.wikipedia.org/wiki/%C3%84lykk ... %A4r%C3%A4

Eli vähän riippuu ja roikkuu. Sadan kieppeillä on "normaali". Jos nyt mikään tässä maailmassa on normaalia.
http://ralma.blogit.fi
Tyttären 126l akvaarion virallinen valvoja. Mustatetroja, rubiinitetroja, kuusiraitabarbeja, albiino- ja kuparimonnisia, partamonni, imunuoliaisia, petokotiloita.
Pinqu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 54
Liittynyt: 17:27, 26.06.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vaasa

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset

Viesti Kirjoittaja Pinqu »

Taavetti kirjoitti:Aika hurja pohjakalastosi on mielestäni tuohon 180-litraiseen. Aasianmutakalalle suosittelisin isompaa allasta. Käärmeenpääkalan 8O epäilen vaativan todella ison altaan ja olevan aika peto, vaikka tarkkaa tietoa minulla ei lajista ole. Vai olisiko kyseessä kenties sittenkin käärmekala? :?

Eipä noista kierteisistä mitään haittaa ole, liiasta kuormituksesta kyllä.
"hurja pohjakalasto" *huoh tiedän että aasianmutakala haluaisi isomman altaan, mutta nuo muut eli partamonnit on ainuat reviirikalat jotka tarvitsevat omaa tilaa punanoidat saattavat idlata samassa kasvissa päiviä. Ja piiloja altaassani on enemmän kuin tarpeeksi. käärmeenpääkala (ei käärmekala) on onnellinen niin kauan kun on yksin ton kokokoisessa purkissa ja ei ole sitten sitä lajia mikä kasvaa 25-30cm vaan noin 10cm aikuis mitta.

Aasian mutkala on hommattu pienempänä ja juuri nyt ei ole varantoja ostaa isompaa allasta aasianmutakalalle.

Kysymys oli vain että voiko kotiloista olla jotain haittaa.
Deicide
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5126
Liittynyt: 15:59, 27.02.2008
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Ii

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset

Viesti Kirjoittaja Deicide »

onnellinen niin kauan kun on yksin ton kokokoisessa purkissa ja ei ole sitten sitä lajia mikä kasvaa 25-30cm vaan noin 10cm aikuis mitta.
Onkohan sua nyt huijattu? Mikä käärmeempää jää normaalioloissa noin käppänäksi?
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
Pinqu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 54
Liittynyt: 17:27, 26.06.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vaasa

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset

Viesti Kirjoittaja Pinqu »

Deicide kirjoitti:
onnellinen niin kauan kun on yksin ton kokokoisessa purkissa ja ei ole sitten sitä lajia mikä kasvaa 25-30cm vaan noin 10cm aikuis mitta.
Onkohan sua nyt huijattu? Mikä käärmeempää jää normaalioloissa noin käppänäksi?
Tuskin on narrattu. Channa orientalis.

http://www.aquaticcommunity.com/channa/orientalis.php

http://fisc.er.usgs.gov/Snakehead_circ_ ... talis.html

Jos viellä mietittyttää onko omistamani kala todellakin tuo. Löytyy kuva täältä: http://irc-galleria.net/user/MegaMi/picture/113520097
Deicide
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5126
Liittynyt: 15:59, 27.02.2008
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Ii

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset

Viesti Kirjoittaja Deicide »

Kappas. Mä luulin, että niistä tulee kaikista jonkinmoisia jötkyjä.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
suski-87
Junior Member
Junior Member
Viestit: 240
Liittynyt: 13:31, 25.04.2004
Akvaarioseurat: TAY
Paikkakunta: Turku

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset

Viesti Kirjoittaja suski-87 »

Allas on nyt eilisestä asti ollut viimein taas omalla paikallaan ja kasvit valtaosin istutettuina :) Vesi on yhä erittäin harmaata, ja tulee varmaan olemaan jonkin aikaa. Pohjassa kun oli savikiekkoja kasveille, ja nyt kun pohjahiekat on joutunut pariin otteeseen mylläämään pois altaasta, on savea päässyt vapautumaan myös veteen ja osa löytämättömistä savipaleroista saattaa olla yhä aika lähellä hiekan pintaa. Mutta kyllä tämä nyt tästä. Tämän jälkeen ei ole kyllä vähään aikaan mitään intessejä muuttaa minnekään.
joka
Junior Member
Junior Member
Viestit: 249
Liittynyt: 23:13, 12.09.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset

Viesti Kirjoittaja joka »

Miettii uskaltaisiko tilata kasveja postilla ulkomailta, vai yrittäisi saada suomesta ? Hakusessa olisi Ehinodorus Horizontalis tai Ozelot !

- j o n i -
kerttu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1270
Liittynyt: 20:05, 13.04.2003
Paikkakunta: Otava

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset

Viesti Kirjoittaja kerttu »

Rusokiilakyljet kutuakvaariossaan... Niitä pitäis tässä nyt sitten tarkkailla. Taidan laittaa niille vähän lemmenmatoja syötäväks sinne. Voi kun intoutuisivat kutemaan nopeasti!
Deicide
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5126
Liittynyt: 15:59, 27.02.2008
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Ii

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset

Viesti Kirjoittaja Deicide »

kerttu kirjoitti: Taidan laittaa niille vähän lemmenmatoja syötäväks sinne.
:mrgreen: Huippu sana! Tuon otan käyttöön! Niitähän ne todellakin ovat! Ja ei muuta kuin lemmenmatoja monnisille jakamaan!
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
naseti
Junior Member
Junior Member
Viestit: 184
Liittynyt: 01:16, 15.03.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset

Viesti Kirjoittaja naseti »

Mitä mä laitan tonne altaaseen!?!?

Siinä tämän hetkiset ajatukset. [;)]
Ota rennosti, niin olet virtuoosi!
bj
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2426
Liittynyt: 06:44, 27.12.2006
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Paikkakunta: Turku

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset

Viesti Kirjoittaja bj »

Pitäisi vaihtaa vedet altaisiin, mut tänään ei kykene. Auts ja voih, olin tänään manuaaliterapeutilla hieronnassa ja nikamakäsittelyssä. Lupaa poistaa käikki säryt, eikä todellakaan ollutkaan kuten tavallinen hieronta. Tosi voimallinen käsittely 8O . Kallistakin, mulla on semmoinen olo, että olen ottanut satasella selkään. Mutta jos huomenna kykenis vedenvaihtoihin. Nelisen kertaa tuohon rääkkiin pitäisi mennä, jotka aikosin kyllä käydä viikon välein.

Muuten altaissa kaikki ok. Kasvit ei ihan kukoistuksessaan ole tällä hetkellä. Oon ollutkin vähän laiska noiden kiljujen kanssa. Joteskin on taas semmoinen olo, että tekis mieli heivata noista isommista vaativammat kasvit, laittaa pintaan asti ulottuvaa puuta ja haaroittuvaa oksistoa sekä hämärtää altaita hieman. Enempi siis kalojen ehdoilla, monniset viihtyisi varmaan paremmin, kun ovat nyt aika piilottelevia. Isot puskat jaavansaniaisia, jokin tavis miekka ja ehkä jotain intianvesitähdikkiä jotka viihtyy vaatimattomimmissa oloissa, tuo afrikansaniainenkin olis varmaan ihan passeli siihen. Rapulat voisi pitää sitten vehreämpinä. Pitäisi vain saada hankittua noita oksia alkuun ja aikas paljonkin sitten. Ni sitten voisi suunnitella taasen. Aina on vaan pirun vaikeaa luopuminen, tällä kertaa siis noista osasta kasveja.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
joka
Junior Member
Junior Member
Viestit: 249
Liittynyt: 23:13, 12.09.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset

Viesti Kirjoittaja joka »

bj kirjoitti:Pitäisi vaihtaa vedet altaisiin, mut tänään ei kykene. Auts ja voih, olin tänään manuaaliterapeutilla hieronnassa ja nikamakäsittelyssä. Lupaa poistaa käikki säryt, eikä todellakaan ollutkaan kuten tavallinen hieronta. Tosi voimallinen käsittely 8O . Kallistakin, mulla on semmoinen olo, että olen ottanut satasella selkään. Mutta jos huomenna kykenis vedenvaihtoihin. Nelisen kertaa tuohon rääkkiin pitäisi mennä, jotka aikosin kyllä käydä viikon välein...
Heh, eihän tämä liity akvaarioon, mutta itselläni samantapainen kokemus, mutta OMT-fysioterapeutin käsittelystä ! Oltiin viime syksynä lähdössä johonkin matkoille ja edellisenä aamuna selkä isti täysin jumiin, siis oikeasti... Sain ajan tutulta, mennessä en uskonut että apu voisi sieltä löytyä ? No aku neulat selkään ja 40 minuutin päästä vähän ryttyytystä... ette usko että illalla meinasi tulla itku... meinasin illalla soittaa että mitä hell... olet tehnyt selälleni, mutta varoituksen sanan lausi lähtiessä, "selkä saattaa olla illalla vähän kiepä" ! NO OLI, isolta mieheltä meinasi itku siis tulla... Viimein kun lautasellisen buranaa ja maitoa vetäisi, että sai nukuttua ja olin täysin varma ettei tule seuraavana päivänä koneessa istumisesta mitään, mutta ei selkä oli aamulla kuin uusi eikä muuten ollut selkä särkyjä ainakaan vuoteen, en voi kuin suositella...

- j o n i -
iomeron
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1400
Liittynyt: 22:32, 24.03.2008
Akvaarioseurat: OAS veepeejii
Paikkakunta: Oulu

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset

Viesti Kirjoittaja iomeron »

bj kirjoitti:Pitäisi vaihtaa vedet altaisiin, mut tänään ei kykene. Auts ja voih, olin tänään manuaaliterapeutilla hieronnassa ja nikamakäsittelyssä. Lupaa poistaa käikki säryt, eikä todellakaan ollutkaan kuten tavallinen hieronta. Tosi voimallinen käsittely 8O . Kallistakin, mulla on semmoinen olo, että olen ottanut satasella selkään. Mutta jos huomenna kykenis vedenvaihtoihin. Nelisen kertaa tuohon rääkkiin pitäisi mennä, jotka aikosin kyllä käydä viikon välein.
Minä oon käyny kesästä asti nikamakäsittelyssä aika ajoin ja on auttanu. On se aika ikävä se käsittely, mutta tulokset on sangen mahtavat!
Työn määritelmä: Sarja köyhän tekemiä pakkoliikkeitä
suski-87
Junior Member
Junior Member
Viestit: 240
Liittynyt: 13:31, 25.04.2004
Akvaarioseurat: TAY
Paikkakunta: Turku

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset

Viesti Kirjoittaja suski-87 »

bj kirjoitti:Isot puskat jaavansaniaisia, jokin tavis miekka ja ehkä jotain intianvesitähdikkiä jotka viihtyy vaatimattomimmissa oloissa, tuo afrikansaniainenkin olis varmaan ihan passeli siihen. Rapulat voisi pitää sitten vehreämpinä. Pitäisi vain saada hankittua noita oksia alkuun ja aikas paljonkin sitten. Ni sitten voisi suunnitella taasen. Aina on vaan pirun vaikeaa luopuminen, tällä kertaa siis noista osasta kasveja.
Itseltä saattaisi mahdollisesti löytyä Turusta jaavansaniaista vaihdettavaksi johonkin. Riippuu nyt innostuuko sitä noihin kantoihin enemmän köyttämään, vain antaako olla köytettynä sen mitä niissä nyt on ja luopua noista lopuista mitä en jaksanut nyt kiinnittää.
litilitinen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 47
Liittynyt: 00:26, 11.10.2009
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset

Viesti Kirjoittaja litilitinen »

Mulla olisi toinen akvaario hankinnassa nyt ja sinne sit laittaa joitain plekoja ja tavallisempia kaloja. Tosin en ole vielä päättänyt, että mitä sinne laitan. Tänään kävin hakemassa viereiseltä rakennustyömaalta laavakiviä kun siellä räjäytellään niin sai sitten ilmaseks luolantekotarpeet akvaarioihin. Kiekkoakvaarioon ainakin olisi niistä tarkoitus plekoille ja tiikerinuoliaisille tehdä luolat. Tikruilla nykyinen aika pieni niin sitä olis tarkoitus kasvattaa. Kiekkoakvaariossa on 10 kiekosta kolme kutuparia ja niistä olisi jatkossa tarkoitus yrittää kudettaa. Kovat tappelut on käynnissä jokapäivä. Toivottovasti eivät vaan vahingoita itteään mitenkään. :-D Mutta nyt on ollut hienoa huomata jälleen miten innoissaan on akvaariosta ja niiden elämästä parin vähemmän innostuneen vuoden jälkeen. Huomenna olisi sitten vedenvaihto ja lasien raappaus. Kaloilla on paasto huomenna ja ruoan kerjuuta on varmasti havaittavissa. En tiedä sitten, että innostunko jo huomenna perkaamaan kasveja akvaariosta luolaa varten vai tekisikö sen toisena päivänä. Sen näkee sitten huomenna. Mutta täällä ollaan innoissaan pikku-lapsosista kuin pikkupoika jouluaatto-aamuna. Hienoa tämä akvaarioelämä!! :-)
Helinä79
Senior Member
Senior Member
Viestit: 769
Liittynyt: 20:32, 05.12.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Merilappi

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset

Viesti Kirjoittaja Helinä79 »

Siitä onkin pitkä aika kun olen tänne jotain kirjoittanut... Täytynee korjata tilanne, eli intoutua uudelleen noista altaiden elukoista, ja täältähän sitä apua saa [;)] .
Takana on muutto uuteen kämppään ja keittiöremppa ym, joten akvaarioharrastus on jäänyt vähän lapsipuolen asemaan. Vasta hoksaisin, että pikkualtaassa ei ollut ollut sähköjä päällä melkein viikkoon... Onneksi altaan asukkaat ovat melko sissejä, siellä asuu taisto, piikkisilmiä, ukkomonni ja katkoja. Aloin ihmetellä kun ei altaaseen valot syttyneetkään iltaisin ja omenakotilo möllötti vain paikoillaan. Kun tutkin asiaa tarkemmin huomasin, että joku valopää oli vetäissyt imuroidessaan jatkoroikan pois seinästä...Noh, vähän äkkiä roikka seinään ja vedenvaihtoon, sillä sai omppukin vipinää itseensä. Nyt on sitten altaassa vihersamennus (kirkastumassa jo tosin) mutta asukkaat on huomattavasti aktiivisempia kun niistä välillä huolehtiikin :? . Ihan hävettää kun noin pääsi käymään...
No huolehdin uudelleen innostumisestani hankkimalla tänään uuden taistoukon. Eläinkaupassa oli aivan ihania kruunupyrstöisiä taistopoikia, joista kävin valitsemassa sinisen, punapyrstöisen ja eväisen komistuksen. Tämä otus sai nimkseen Liekki, ja värit ovat aivan valtavan upeat. Harmi vain että tuo minun typsykkä on ihan tavis, mitenkähän se tuo kruunupyrstöisyys nyt periytyikään...?
Isosta altaasta on tullut huolehdittua vähän enemmän, mutta kasveja pitäisi sieltäkin raivata vähemmäksi. Jotenkin mystisesti siellä on alkanut kasvaa tuota kapeaa, tavallista vallisneriaa, jota en muista tähän altaaseen koskaan laittaneeni... Jättivallua on kyllä ollut mutta tätä ei... Eikä ole ollut muissakaan altaissa ainakaan pariin vuoteen. Onneksi tänään työpaikalla kyseltiin neuvoja levän poistamiseen, ja samalla kyselivät kasveja, joten perkausjämille löytyy käyttöä. Ja nyt täytyy kyllä kunnostautua ja siivota tuo allas kun tulin luvanneeksi että toimitan kasvilähetyksen maanantaina. Sinne lahjoitin myös kardinaalitetrat, jotka tuntuivat olevan vähän liikaa tuolla altaassa.
bj
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2426
Liittynyt: 06:44, 27.12.2006
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Paikkakunta: Turku

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset

Viesti Kirjoittaja bj »

iomeron kirjoitti:
bj kirjoitti:Pitäisi vaihtaa vedet altaisiin, mut tänään ei kykene. Auts ja voih, olin tänään manuaaliterapeutilla hieronnassa ja nikamakäsittelyssä. Lupaa poistaa käikki säryt, eikä todellakaan ollutkaan kuten tavallinen hieronta. Tosi voimallinen käsittely 8O . Kallistakin, mulla on semmoinen olo, että olen ottanut satasella selkään. Mutta jos huomenna kykenis vedenvaihtoihin. Nelisen kertaa tuohon rääkkiin pitäisi mennä, jotka aikosin kyllä käydä viikon välein.
Minä oon käyny kesästä asti nikamakäsittelyssä aika ajoin ja on auttanu. On se aika ikävä se käsittely, mutta tulokset on sangen mahtavat!
Mun tarvinnee sanoo, että nikamakäsittely oli pikkujuttu verrattuna tuohon hierontaan. Mutta eipä toista samankaltaista hierojaa sitten olekaan. Joskus ennen olen itekin käynyt "tavallisella" hierojalla ja se kyllä ei ole mitään. Ainakin oman kertomansa mukaan hällä käy asiakkaita ulkomailta asti. Ja uusia jatkajia on koittanut opettaa, mut ei tule kuulemma mitään, kun naisista ei ole siihen ja miespuolistenkin pitäisi kyetä nostaa 150kg painot ja tehdä 100 etunojaa ennen kuin omaa riittävästi voimaa tuohon työhön... ukko oli ite 56 v, olkapäissään tekonivelet ja näytti olevan kyllä aika timmissä kunnossa. Noita käsivarsiakin kun hieroi, mä hetken jo luulin, että lihakset repeytyy irti... Nyt aamustakaan en meinannut kyetä nousemaan ylös, kävi kyllä mielessä, että noinkohan tämä nyt oli järkevä juttu. Mutta hieroja puheli, että sitä enempi sattuu, mitä huonommassa kunnossa on, ehkä se tästä. Kyllä nyt vähän paikat notkistuu jo, kun lähti liikkeelle, että varmaan jo illalla kykenen noihin vedenvaihtoihinkin, ni saan tänkin jutun liitettyä akvaharrastukseen :mrgreen: .

Katellaan suski, tehdäänkö kauppoja, satavarma en ole, tuleeko mun hankittua noita oksia ja puita tarpeeksi, jotta ryhtyisin muutospuuhiin.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
kerttu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1270
Liittynyt: 20:05, 13.04.2003
Paikkakunta: Otava

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset

Viesti Kirjoittaja kerttu »

Deicide kirjoitti:
kerttu kirjoitti: Taidan laittaa niille vähän lemmenmatoja syötäväks sinne.
:mrgreen: Huippu sana! Tuon otan käyttöön! Niitähän ne todellakin ovat! Ja ei muuta kuin lemmenmatoja monnisille jakamaan!
:mrgreen: Ainakin lisimisaltaaseen jaettuna ne on tosiaan lemmenmatoja...

Mikähän on, kun ei nuo ole vieläkään alkaneet minkäänlaisiin näkyviin toimiin. Poitsulla tais siirrossa ottaa toinen simmu vähän hasardia, uikin vähäsen vinossa. Voi kökkö. No, ei pitäis sit ainakaan olla turhan nirso naaraan ulkonäkövaatimusten suhteen :mrgreen: . Odottelen että jotain tapahtuisi, naaraan maha edelleen ihan pulleena.
Ninium85
Member
Member
Viestit: 287
Liittynyt: 12:00, 18.08.2009
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Sastamala

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset

Viesti Kirjoittaja Ninium85 »

Mitä tarkoitetaan "lemmenmadolla"? Edelleen oottaa päähän nuo silikonit.. Vielä kerran kokeilen itse ja eilisen perusteella, jos se ei onnistu, vien sen eräälle harrastajalle joka lupasi sitä katsoa.. :)
Kodin siivous, kun lapset ovat pieniä, on kuin lumen luonti lumisateessa.
Deicide
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5126
Liittynyt: 15:59, 27.02.2008
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Ii

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset

Viesti Kirjoittaja Deicide »

Mun kaloille ne "lemmenmadot" ainakin on pakastettua surviaisentoukkaa!
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-matokani-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 964
Liittynyt: 21:35, 08.04.2009
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset

Viesti Kirjoittaja -matokani- »

Muutto edelleen edessä, aikataulusta ei mitään tietoa. Mä niin vihaan muuttamista. Kämpän löytymiseen voi tosin mennä aikaa. Toivottavasti menee. En jaksaisi alkaa noita altaita tyhjentämään ja siirtämään, mutta ei nyt auta itku, pakko mikä pakko. Pitää sitten vaan miettiä kaikki todella hyvin, että missä järjestyksessä siirretään mikäkin jne. Toivottavasti kaikki menee hyvin, mikään ei mene rikki, eikä kukaan kuole. Toisesta kilpikonnasta saatan joutua luopumaan muuton yhteydessä, riippuu uudesta kämpästä. Se tosin pääsee hyvään kotiin (exälle ja sen uudelle tyttöystävlle :D , sovittu juttu jo valmiiksi), joten ei paniikkia senkään suhteen. Ainakin olen jo alustavasti saanut 3 raavasta miestä avuksi, että eiköhän ne altaat siirry.

Nyt on aika pitkälti akvaarioasiat. Kirjoitin yhdessä ketjussa että mulla on ainakin 2 punanoitamonnia, 3. löytyi kuin löytyikin kun karsin kasveja. :roll: Luulin ihan oikeasti että yksi on kuollut. Poikasia tuskin niille koskaan tulee, näyttäisi olevan 3 naarasta. No, mitäpä siitä.

Pitäisi keksiä avaimille nimet. Sukupuolet varmistuu viimeistään sitten kun/jos kutevat. Nyt uskon että ovat pariskunta.
Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).
Lukittu

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”