Lasin tällä puolen

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Toskakakku
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Lasin tällä puolen

Viesti Kirjoittaja Toskakakku »

Akvaariot ovat useimmista ihmisistä hyvin kiehtovia. Joistakin ne ovat hienoja huonekaluja, TV:n korvikkeita tai yhtä rakkaita lemmikkejä kuin esimerkiksi koirat. Harvoin tulee ajatelleeksi, miten kalat näkevät maailman. Tietävätkö ne, että niiden elämä on kiinni ihmisen vastuullisuudesta? Ovatko ne edes tietoisia, että lasin toisella puolella joku katselee niitä?
Ensi arvaukselta voisi luulla että ei, mutta me kalat olemme viisaampia kuin luullaankaan. Tiedämme, että ihminen antaa meille ruokaa ja hän on(ainakin useimmiten) hyvä. Olemme kiitollisia, kun hän vaihtaa meille uutta raikasta vettä. Toisinaan olemme jopa niin kiintyneitä heihin, että näyttäydymme vain omistajallemme, emme muiden läsnäollessa. Meistä on myös mukava tarkkailla, mitä ihmiset kodissaan touhuavat.
Minä olen Teuvo, juovaokamonni. Omistajani antoivat minulle tämän nimen, sillä heistä se kuvaa minua niin hyvin. Päivisin pysyttelen piilossa luolassani, mutta valojen sammuttua tulen etulasin tuntumaan odottelemaan ruokaa. Melkein joka ilta saan ruokatabletin. Pidän erityisesti kasviruoasta, ja uin hetken edestakaisin etulasia pitkin ja heilautan pyrstöäni kiitokseksi.
Toisinaan makaan hiekalla ja kuuntelen hiljaa, kun ihmiset puhuvat akvaarion ulkopuolella. Tarkkailen pyöreillä monninsilmilläni, kun he katsovat televisiota, kulkevat pois ja takaisin mukanaan ihmisten ruokaa. He eivät luullakseni ole tietoisia, että tarkkailen heidän menoaan ja katselen jalkapallo-ottelua.
Minusta se on huvittavaa.
Katselen myös vastakkaiselle seinälle, jossa on toinen akvaario. Siellä majailee tummaleväpleko, jota ihmiset kutsuvat Niiloksi. Hän on kaverini, ja vilkutamme toisillemme rintaevillämme, mikäli satumme samaan aikaan näkösälle.
Usein ajattelen, että olen todella onnekas kala, kun olen saanut näin hyvän kodin. Vesi on puhdasta, minulla on yllin kyllin tilaa 500-litraisessa altaassani ja saan tarpeeksi ruokaa.
Kiitos siitä kuuluu ihmisille. Toivon, että useimmat heistä olisivat lajitovereilleni yhtä hyviä.

Tylsyyden puutteessa, ei vaan tekemisen puutteessa, suherrettu novellin tapainen kirjoitus :mrgreen: kommentoida saa.
sparkling
Starting Member
Starting Member

Re: Lasin tällä puolen

Viesti Kirjoittaja sparkling »

Kyllä ainakin pisti hymyilemään, jos ei muuta :D Mitähän oman akvaarioni asukkaat ajattelevat 8O :mrgreen:
What I know is that I wish I didn't know what it is I knew. In fact, I'd rather not discuss it.
armelini
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja armelini »

Hyvä kirjoitus!
Haluaisin minäkin tietää fisujeni ajatuksia. Toivon todella että niillä on HYVÄT oltavat , riittävä ja hyvä ruokaa.
lendu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja lendu »

Ihana tarina :D
Hohhoi
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Hohhoi »

Kiva tarina. :D
Zaana_
Starting Member
Starting Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja Zaana_ »

Luin novellisi, ja hymy tuli huulille ;D Jäin jo koukkuun tuohon, eli jos jatkoa tulee, niin voit olla varma, että olen heti lukemassa.
Kai jatkoa on luvassa Teuvon näkemyksistä?
><((((º>
Allukka
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Allukka »

Kylläpäs sai hymyn huulille heti aamusta! :D
onlyer
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura r.y

Viesti Kirjoittaja onlyer »

Kiitos novellin pätkästä, mukavaa lukea kerrankin jotain "uutta ja erilaista" :)
Jos nauru pidentää ikää, ette pääse must ikinä eroon
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”