Mittasin arvoja äsken akvasta ja olivat seuraavanlaiset:
Nitriitti 0
Nitraatti 0
PH 6,8
Kloori ok
Valvoja: Moderaattorit

Voi olla,että olin malttamaton..mutta ei tässä nyt syyttely autaiomeron kirjoitti:Onko sulla tippatestit vai liuskat?
(Voiskohan syy kuitenkin löytyä siitä, että allas ei ole kunnolla kypsynyt? Polkaisit akvan käyntiin 18.1 ainakin "tunnustusten luolan"-mukaan ja kalat sekaan seuraavana päivänä.)
Näkyikö partiksessa mitään erikoista?
Mitä vedenhoitoaineita käytät?
Altaan koko?
Pohjan materiaali?
Varmaan saat palstalta asiantuntevaa apua, kunhan annat vähän enemmän tietoja altaastasi.

Ei niin, mutta toisaalta kaikkea ei kannata kokeilla kantapään kautta. Kun jokin asia neuvitaan tekemään tietyllä tavalla, se neuvotaan syystä, ei toisen kiusaksilauraxc kirjoitti:Voi olla,että olin malttamaton..mutta ei tässä nyt syyttely auta.

Pakko mainita, että MYTH BUSTED!Adrianna kirjoitti: Sähköpaimeneen pissaaminen... ...ovat ihan syystä huonoja ideoita![]()

Kuka tahansa, joka pitää sitä "laitetta" esillä esim. lammaslaitumen reunalla, on ansainnut tällin. Hipoi paimenta tai eihx kirjoitti:silloin sen kyllä jo ansaitsee ihan oikeasti?

No jos ei kuitenkaan ehkä ihan kaikkia..?lauraxc kirjoitti: Ajatuksena olis vaihtaa tänään kaikki vedet

iomeron kirjoitti:No jos ei kuitenkaan ehkä ihan kaikkia..?lauraxc kirjoitti: Ajatuksena olis vaihtaa tänään kaikki vedet

Höpö höpö, MB:n äijienkin olisi kannattanut koettaa eikä vain spekuloida. Ainakaan siitä kylästä missä itse lapsuuteni vietin ei löydy monta pikkupoikaa jota isot pojat eivät olisi houkutelleet testaamaan...ja kyllä siitä aivan varmasti sätkyn, ei isoa mutta ihan varmasti muistettavanhx kirjoitti:Pakko mainita, että MYTH BUSTED!Adrianna kirjoitti: Sähköpaimeneen pissaaminen... ...ovat ihan syystä huonoja ideoita![]()
Jo 2004 ohjelmassa MB todisti tuon paikkansa pitämättömäksi myytiksi. Pissaamiseen käytettävä laite tulee olla käytännöllisesti katsoen kiinni siinä paimenessa, jotta siitä saa tällin. Ja,...hmm, silloin sen kyllä jo ansaitsee ihan oikeasti?

Tässä ei nyt suinkaan ollut kyse kalojen heikkoudesta, vaan niiden laitosta kypsymättömään altaaseen.Toskakakku kirjoitti:Siinä se taas nähtiin. Älkää ostako liikaa jalostettuja kaloja. Itsellänikin monniset tippuivat heti, kun olivat niin heikkoja.