Yritetään!Bucket kirjoitti:Koeta kestää
Näinhän tässä odotellessa mieli muuttuu sisustuksen suhteen useaan kertaan. Tällä erää pähkäilen kuumeisesti kasveja. Nyt ei valon määrä sulje pois mitään kasvia, ja haluankin niitä paljon. Sekametelisoppa ei silti kiinnosta, mutta olisihan sinne kiva saada jotain muutakin kuin miekkakasveja

Olenkin miettinyt allasta jakaen sen syvyyssuunnassa kolmeen osaan.
Aivan takaseinän tuntumaan tulisi jotain pintaan asti ylettävää näteissä ryhmissä. Pieneen altaaseeni olen niputtanut siimalla vallisneriat puskiksi, ja ajattelin toteuttaa saman idean tässä isossakin, eli pari ryhmää vallua johonkin. Muut taka-alan kasvit sitten ovatkin yhtä kysymysmerkkiä. Täällä myydään yhtä kasvia nimellä Aponogeton amazonicus, muistuttaa ulkonäöllisesti A.crispusta, mutta on paljon korkeampi. Sitä olen myöskin tässä hieman haaveillut.
Rusolehdellekin lupaillaan korkeutta aina 50 cm asti, mutta noinkohan on?
Keskelle tuleekin sitten rykelmä kantoja, joihin kiinnittelen erilaisia anubiaita. Miksei myös jaavansaniaista joku kiva ryhmä. Muutaman miekkakasvin aion hankkia myöskin sopiviin kannonrakosiin keskiosioon.
Etualalle haluaisin jonkun kasvin, joka tekee "maton", ja pengertäisin kivillä siihen rajat, jotta kaunis hiekkakin näkyy paikoitellen. Tällaista vaan tuntuu olevan hankala löytää. Melalehdet eivät huonoja vaihtoehtoja ole nekään, mutta niistä ei kyllä taida mattoa saada.
Valikoimakin täällä on hiukan rajallinen. Jos jollain on hyviä ehdotuksia, antaa tulla vaan

Muutoin odottelen sormet syyhyten pakettia Saksasta, Aquaristikshopista on tulossa melkoinen tilaus

Ja olen päivä päivältä valmiimpi vääntämään jalustan verhoilun suoraan siitä sepästä itsestään
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)