Naaras on ollut minulla nyt n. 3 viikkoa, tuli yhtä aikaa uroksen kanssa. Voisiko olla raskaana ja käytös johtua siitä? Ainakaan mahassa ei vielä näy mitään muutoksia. Vaikka minulla on altaassani yhteensä 3 naarasta ja 1 uros molli, niin uros on pääasiassa jahdannut vain tätä yhtä naarasta, hieman toistakin, mutta jostain syystä yhteen naaraaseen ei juurikaan ole edes huomiota kiinnittänyt. Voiko olla, että tämä naaras on yksinkertaisesti väsynyt ja stressaantunut ukon jatkuvasta vonkaamisesta?
Kyllähän molleissakin on väkivaltaisia yksilöitä, mutta mitä tehdä niille. Puhetta tuo naaras ei kuuntelekaan
Allas on 128l. Lisäksi siellä on miekkapyrstön eri ikäisiä poikasia, 2 lehtikalan poikasta, 6 seeprakalaa ja 2 partaimumonia (toinen on poikanen). Nuorempi lehtikala taas hätistää tämän naaraan aina pois ruokailusta ja muutenkin pois läheltään, muihin kaloihin tämä lehtis ei kajoa mitenkään. Olisikos altaassani menossa jonkinlainen "mä en ala sua" -juttu...
Voisiko tuon mollinaaraan käytökseen vaikuttaa millään tavalla? Onko muilla ollut samankaltaisia Justiinamatami -molleja?