Kuinka saada avopuoliso suostumaan uuden akvaarion ostoon?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

phanny
Member
Member
Akvaarioseurat: Lahden Akvaarioseura, LAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja phanny »

Ensimmäinen akvaarioni tuli meille kotiin niin, että ostin koko paketin eläinkaupasta ja menin kotiin ja sanoin "No kun oli alennuksessa ja niin halpa". Vaikkei oikeasti ollut. 8-) Vähän siinä nenäää nyrpistettiin mutta pian oli koko perheen naama kiinni lasissa.

Seuraavana jouluna vanhemmat ostivat minulle sitten suuremman akvaarion täytenä yllätyksenä.

Ja nyt kun vanhempani ovat nähneet, että olen putsaillut akvaariota ahkerasti ja panostanut siihen niin ei ole paljoa tarvinnut uusien altaiden hankkimista perustella, kunhan vain itse rahoittaa ostokset ja hoitaa altaat.

Syksyllä olen hankkimassa 200-300litraista allasta ja vanhemmat olivat jopa hieman innoissaan. Kaikenlisäksi vaikka on sanottu että omalla rahalla niin usein olen saanut tuntuviakin avustuksia raha-asioissa.

Pitää olla vain kiltti kotosalla ja näyttää kunnolla kiinnostusta akvaariota kohtaan eikä tyrkyttää vempaimia silmille 24/7 niin kyllä ne siitä pehmiää. ;) Poikaystäväkin tykkää kovasti katsella akvaariota ja kalojen touhuamista niin ei ole ollut mikään ongelma kun olen ilmoittanut, että pääsee asumaan sitten 15 akvaarion kanssa, vaikkei kuulemma aio itse koskea yhteenkään ruokapurkkiin/suodattimeen jne. :mrgreen:
Phanny
HMK
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja HMK »

Minulla on vähän sama ongelma. :D Haluaisin hankkia kolmannen altaan mutta puoliso on toista mieltä.

Saako udella mitkä ovat olleet ''perusteet'' ettet ole saanut uutta allasta? :)
Oma tyttöystävä vaan sanoo et: Sulla on jo akvaario, JA PISTE! [}:)

Hän sanoo että kaksi saa riittää, lisää ei kuulema mahdu mihinkään. [}:)] Ja kuitenkin on vielä monta huonetta missä altaita ei ole. :roll:
- Aina lennä varjoissa kultasiipi
Niin paljon voimaa on rahalla
Sitä kylvää valoissa viekkaat miehet, jotka vastaavat hyvään pahalla -
Jussi Hakulinen
Kisu74
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kisu74 »

Mie sanoin, että mie en ole maininnu mitään autojen lukumäärästä.. Miesystävä kun harrastaa niitä.. :P

Mut en mie oikeastaan kaipaakaan kuin nuo mitä nyt on.. :mrgreen:
nanniliini
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja nanniliini »

Uhkailu,kiristys ja lahjonta tepsivät lapseen niin miksei sitten mieheen. 8-) noh nyt vaan on tullut käytettyä nuo vaihtoehdot loppuun ikävä kyllä. :roll: Nyt on vaan jo ikävä kyllä tilakin loppu ja nyt ruvennut jo ehdotteleen tuota muuttoa maalle mikä on joka tapauksessa edessä mutta kuinka kertoa ukko kullalle että siellä maalla olisi sitten tilaa ottaa lisää noita kaunistuksia?
Ja täällähän tuntuu olevan paljon samassa veneessä olevia..
Sitä on jo yrittetty jota joku muukin tällä oleva oli käyttänyt että kun on kotiäiti niin pitäähän sitä olla harrastuksia ja kun asutaan niin metsän keskellä että hyvä kun ikkunasta läpi näkyy niin ei täältä tule niin lähdettyä mihinkään. Että kun ei vaimoke parasta tule aivan seinä hullua.. Sillä verukkeella saanut kaksi allasta ja pari marsua. :mrgreen:
muikkunen
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja muikkunen »

Minä olen kohdannut rajua vastustusta koko harrastusta kohtaan, koska siihen menee liikaa rahaa (on tullu kerrottua sille paljonko mitkäkin kalat maksaa, tyhmä minä..), ja sitäpaitsi mulla ei kuulemma ole aikaa hoitaa altaita (hohhoijaa..).
Kiltisti se auttaa mua vedenvaihdoissa ja lukee salaa Akvaristia ja esittää sitten asiantuntevia kommentteja.
Lopulta luovutin 300-litrasen oikeudet miehelleni toivoen hänen pääsevän harrastukseen sisään. Viimeksi eilen hän vaati minua tuomaan sattariparveen lisäystä. :D
Viikonloppuna haettiin uusi (vanha) kolmen altaan räkki.
Ei väkisin, mutta väsyttämällä. [;)]
nanniliini
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja nanniliini »

No itse ole ylpeä siittä että olen saanut oltua hiljaa menoista mutta sitten muistanut ilmoittaa kovaan ääneen kun on tullut kasveja tai kalanpoikia myytyä. :mrgreen:
Hitaasti väsyttämiseen se on kai tyydyttävä harmi kun itse en ole kovin kärsivällinen persoona.. [:I]
Helkku
Starting Member
Starting Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja Helkku »

Nykyinen avokki, entinen poikaystävä aikoinaaan kohautteli olkiaan "kaikkea sitä ihmiset harrastaakin". Nyt kun olemme jo hetken asuneet yhdessä ja aste asteelta isompaa allasta ja omituisemman näköistä eläjää hommanneet (nämä kaikki kalathan vaativat tietyn määrän tilaa) on tonninenkin on alkanut kuulostaa kohtuulliselta sitten kun omaan asuntoon muutetaan (lue ei vuokrattuun). Eli omasta harrastuksesta on tullut yhteinen. Ratkaiseva tekijä taisi olla isohkot ahvenet ja rumankauniit monnit.
Pakko kyllä sanoa, että kuutiotilavuudelta tietokoneromua (romu on minun sana, avokin mielestä tärkeitä. Mutta kuka tänä päivänä kaipaa koaksiaaliverkkovermeitä kysyn minä!!!) on lähes saman verran kuin vettä. Vettä siis on 240l selkäuimaario ja pitkänmallinen 500l plekonaario.
Toki tähän on vielä sanottava se, että itse olen tänä aikana kiintynyt jonninverran tuohon tietokone"romuun", ja wii on ihan PAKKO saada ensi kesänä..
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

Meilläkin muuten mies on jokusen kerran jäänyt kiinni Akvaristin lukemisesta. Viimeksi yllätin kun luki vanhasta lehdestä juttua valukivien tekemisestä. alkaiskohna se kohta tekemään :mrgreen:
Helkku
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Helkku »

Pakko vielä sanoa se, että meillä on aina ollut periaate "kuka haluaa, se maksaa". (Eli tutut ei sitten avokille sano minun haluavan wiitä :P. Kun vielä luottaa siihen, että kerron mielenkiintoisista topikeista=ei lue kaikkia ) Ja isommissa yhteisissä kuluissa on maksanut se jolla on valuuttaa.
Platypus
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Platypus »

Minä sain tahtoni läpi vetoamalla miehen sekalaiseen levysoitin-, vinyyli-, vahvistin-, kajari- ym. elektroniikkasäläkokoelmaan, joihin luonnollisesti liittyy myös nipuittain johtoja ja läjä kaukosäätimiä. Enemmän ne meillä tilaa vievät kuin minun tuleva altaani (ellei sitten nälkä kasva syödessä ja kohta himota hankkia jo seuraava akva).
f_isu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja f_isu »

Helkku kirjoitti:Ratkaiseva tekijä taisi olla isohkot ahvenet ja rumankauniit monnit.
Lisään vielä aiempaan kommenttiini, että miehelläni on oma kala - tummaleväpleko Lordi. Hän halusi saada sen, kun kerran kyseisen kalan akvaarioliikkeessä näimme.

Lisäksi mieheni on vastaa tekniikasta näissä akva-asioissa.

Eli ei muuta kuin jotain mielenkiintoista omaa puolisolle sinne akvaarioon ja lisäksi jokin tärkeä tehtävä, niin eiköhän se siitä.
ninuska
Member
Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja ninuska »

Hairfuse kirjoitti:Menikös tämä nyt siihen että lapsia pitää alkaa suunnitelemaan... [;)]
Hmmm... tulisipa kolmoset! :mrgreen: :mrgreen:
Varo mitä toivot, meille syntyi esikoisen jälkeen kaksoset 8-) . Siis tälle esikoiselle sitä allasta, kaksoset saa vielä odottaa omiaan. Ei-vaan, oikeasti mies koittaa hillitä harrastustani vain siitä syystä ettei meillä tila riitä. Hän tykkää altaistani, mutta osallistuu vain katseluun. Asunnossa ei ole ehjiä seiniä (joo, funkkis-talo) ja lasten kanssa ei allasta viritetä keskelle olkkaria, tulisi vedenpaisumus :?
Mabo
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Mabo »

Meille on tullut lisää altaita, kun on halvalla saanut. On ollut hyvä perustella ostoa. Lisäksi annoin miehen valita kalat yhteen altaaseen (kimalaispallokaloja) ja siitä hän on pikkuhiljaa innostunut itsekin. Nyt hänellä on oma 200-litrainen jokiallas, johon tulee yksinomaan imunuoliaisia.
Olen myös tehnyt vaihtokauppoja eli luopunut parista pienemmästä pytystä saadakseni ison. Uhkailu ei kokemukseni mukaan ole hyvä keino, kuten ei kiristyskään, ei ainakaan toimi meillä. Ja tietty minä olen itse maksanut omat altaani ja niiden sisällön, tuskin olisin lupaa saanut, jos olisin yhteisiä varoja käyttänyt.
Tsekkaa Ciklidistien uudistuneet nettisivut!
www.ciklidistit.fi
ava
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja ava »

Jos mä haluun vaikka uuden akvan/marsun/koiran/rotan/hevosen.... ja mies on sitämieltä, että ehdoton ei niin mä muistan aina muistuttaa sitä ehdottomalla eillä kun se on hankkimassa itelleen uutta moottoripyörää/pakoputkee/ajopukua/jotain ihme osia jne. Ja jos kerta mies saa itelleen noita mopojuttuja niin minä saan eläinjuttuja. Tosin tää mun mies on niin ihana, että se haluu itekki akvoja ja eläimiä. Sillä on kaks iguaania. Se hoitaa ne täysin itte ja mä taas hoidan muun eläintarhan. Kalojen hoito menee aikalailla puoliksi, mies tykkää niin ruokkia niitä ja kattella ku silakasta tulee hakkelusta...

Mutta kokemusta on myös siitä, että mies ei "anna lupaa" eläintenottoon. Sellainen mies meni tosin vaihtoon....

-----------------------
ninuska kirjoitti:
Hairfuse kirjoitti:Menikös tämä nyt siihen että lapsia pitää alkaa suunnitelemaan... [;)]
Hmmm... tulisipa kolmoset! :mrgreen: :mrgreen:
Varo mitä toivot, meille syntyi esikoisen jälkeen kaksoset 8-) . Siis tälle esikoiselle sitä allasta, kaksoset saa vielä odottaa omiaan. Ei-vaan, oikeasti mies koittaa hillitä harrastustani vain siitä syystä ettei meillä tila riitä. Hän tykkää altaistani, mutta osallistuu vain katseluun. Asunnossa ei ole ehjiä seiniä (joo, funkkis-talo) ja lasten kanssa ei allasta viritetä keskelle olkkaria, tulisi vedenpaisumus :?
Meillä sama ongelma seinien suhteen ja 720 litrainen ON keskellä olohuonetta tai sanotaanko, että keskellä koko taloo. ONNEKSI toi lapsi on vasta 3 kk ikäinen mutta kyllä tulevaisuus jo mietityttää... Ainiin, pallokala-altaat on ton muksun. Mikä tekosyy, tarviihan sekin omia kaloja... Joopajoo!
silakka ku silakka!
VesiEläin
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

f_isu kirjoitti:Eli ei muuta kuin jotain mielenkiintoista omaa puolisolle sinne akvaarioon ja lisäksi jokin tärkeä tehtävä, niin eiköhän se siitä.
Näin juuri!
Isäntä innostui jokunen vuosi sitten akvaarioharrastuksestani(toin yhden altaan matkassani, kun muutimme yhteen), kiinnostui plekoista, hankki oman akvaarion niille ja nyt onkin 7 allasta, kun kukaan ei ole sanomassa Ei. Tekniikan isäntä hoitaa kiitettävästi ja "omaa" allastansa kohtalaisen hyvin, väliin tuntuu tietävän asioistakin enemmän kuin pitkällinen harrastaja(Mä). :D
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Heikosti menee jos pitää omaa ukkoaan kiristää että saa rauhassa harrastaa [;)] . Meillä valitusta tulee vain tilanpuutteesta ja tekniikan äänistä. Molemmilla kun kuitenkin on harrastuksensa niin molemmat saavat taipua, minäkään en valita soittokamoista, stereoista, videokamerasta, tietokoneesta, uudesta telkkarista tms. että on liian kallista tai häiritsee minua.

Itse akvaariot ovat miehelle ihan yksi ja sama, tykkää kyllä kovasti mm. selkäuimareista ja ruokkii kalat jos olen reissussa, mutta ei juuri altaita katsele kuin satunnaisesti tai koske niihin pitkällä tikullakaan.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Miss_Molton
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: LAS

Viesti Kirjoittaja Miss_Molton »

Pitää kyllä lisätä, että toi harrastukseen osallistuminen / oman jutun saaminen sinne saa meillä ainakin toisen myönteisemmäksi. Ensimmäinen osallistuminen mieheltäni oli Outokummussa asuessani kunnollisten monnitablettien tuominen Joensuusta (mies asui siellä). Sitten mies puhdisti suodattimen, ja ollessani reissussa mies ruokkii kalat ja tarvittaessa muutenkin hoitaa niitä... :)
Kuumaissi
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Kuumaissi »

Taitaa olla niin että minä olen se joka aina joudutaan suostuttelemaan Akvaarioon liittyvistä hankinnoissa. Vaikkakin nyt viime hankinnan jälkeen ite suunnittelen kaikenlaista mitä haluaisin ostaa :)
koran_
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja koran_ »

Tiedä nyt toimiiko tämä avopuolison kanssa, mutta aviopuolison kanssa homma hoituu näin ;)
Ilmoitetaan miehelle, että ostin akvaarion ja maksoin sen. Se tulee meille viikonloppuna. Piste. :mrgreen:
Tittis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Tittis »

Paras konsti on luvata toiselle jotain siitä hyvästä, että saa itse akvaarion. Kuten esim."Voit sitten hommata sen taulutelkkarin, jos mä saan tän akvaarion" . :mrgreen:
*laa la laa*
Hairfuse
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Hairfuse »

Tittis kirjoitti:Paras konsti on luvata toiselle jotain siitä hyvästä, että saa itse akvaarion. Kuten esim."Voit sitten hommata sen taulutelkkarin, jos mä saan tän akvaarion" . :mrgreen:
Mulla on se huono että mä oon se joka haluaa uuden akvaarion ja sen taulutelkkarin! :D
375L allas
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”