Kuinka saada avopuoliso suostumaan uuden akvaarion ostoon?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Hairfuse
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Kuinka saada avopuoliso suostumaan uuden akvaarion ostoon?

Viesti Kirjoittaja Hairfuse »

Elikkä nyt kaivattaisiin neuvoja kuinka saisi avopuolison puhuttua ympäri
kun niiiin haluaisi toisen tai kolmannen ehkä viidennen akvaarion??
Onko kokemuksia taikka konsteja miten olette ylipuhuneet kumppaninne
suostumaan siihen uuden akvaarion ostoon? :D

Niitähän EI ole koskaan liikaa... Eihän?? 8O
375L allas
deMastro
Member
Member

Viesti Kirjoittaja deMastro »

Niin, mulla sama ongelma mut vanhempien kanss. Auttakaa. :(
Mimos
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mimos »

En nyt ihan puolisoa saanut, mutta vanhemmille käy jankuttaminen :mrgreen: ja piitkät perustelut olen saanut tällä tavalla 3 akvaariota ja karppi lammen :D .
To be a rock and not to roll.
HMK
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja HMK »

Minulla on vähän sama ongelma. :D Haluaisin hankkia kolmannen altaan mutta puoliso on toista mieltä.
- Aina lennä varjoissa kultasiipi
Niin paljon voimaa on rahalla
Sitä kylvää valoissa viekkaat miehet, jotka vastaavat hyvään pahalla -
Jussi Hakulinen
Hairfuse
Junior Member
Junior Member

Taikka kotoa pois muuttamisella uhkailu/toteuttaminen :)

---------------------
HMK kirjoitti:Minulla on vähän sama ongelma. :D Haluaisin hankkia kolmannen altaan mutta puoliso on toista mieltä.
Saako udella mitkä ovat olleet ''perusteet'' ettet ole saanut uutta allasta? :)
Oma tyttöystävä vaan sanoo et: Sulla on jo akvaario, JA PISTE! [}:)]
375L allas
tirppis_
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja tirppis_ »

Mä oon vaan ilmottanut et nyt se haetaan, ei vastaväitteitä [;)]

Ja hiljaa tuo avokki on ainakin tähän saakka ollut.. Itseasiassa just soitin sille et tuli vaan mieleen että muuton yhteydessä kesällä on hankinnassa 600-800L allas. Vink vink vaan jos joku on luopumassa.
Toisinaan sitä on tuulilasi. Toisinaan hyönteinen.
puppe
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja puppe »

Oma ukkonikin sanoi samaa, sulla on allas. Mutta se kaunis päivä tuli kun ukkoni kysyi lupaa saako hankkia katupiikin, tokaisin sulla on jo mopo, enhän mäkään saannut sitä 500 litraista. Ja avot kyllä ukon ilme muuttu ja sanoi hommaa altaasi niin hän saa sen katupiikkinsä.
Ja tietysti onhan tuo tietysti taas liian pieni isompaa haluisi, täytyy vain vainvihkaa tuoda noita altaita kotiin että saa sen toivomansa 720 litraa täyteen :mrgreen:
Ainahan niitä kutemis- ja karanteeni altaita tarvitsee ja MONTA!
Hairfuse
Junior Member
Junior Member

Hmm eli kiristyksellä siitä selvitään :D Mahtaakohan muija pakata laukut
kun ilmoitan että meidän taloonhan Ei kissaa otetakkaan! :mrgreen:
375L allas
ninuska
Member
Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja ninuska »

Neljäs pytty on nyt tulossa sillä verukkeella, että lapsi saa oman altaan :mrgreen: . Heh- ja minä olen jo kaiken suunnitellut valmiiksi...
Hairfuse
Junior Member
Junior Member

Menikös tämä nyt siihen että lapsia pitää alkaa suunnitelemaan... [;)]
Hmmm... tulisipa kolmoset! :mrgreen: :mrgreen:
375L allas
deMastro
Member
Member

Viesti Kirjoittaja deMastro »

Hairfuse kirjoitti:
HMK kirjoitti:Minulla on vähän sama ongelma. :D Haluaisin hankkia kolmannen altaan mutta puoliso on toista mieltä.
En edes tiedä perusteluita, väittävät kai että mulla olisi aika hoitaa sitä. :mrgreen: Mut hei, enkai mä halua uutta akvaariota jos mulla ei ole aikaa hoitaa akvaariota. [}:)]

Mut hei, nyt niitä vinkkejä tulemaan!
Poppeli
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Poppeli »

Minä olen saanut altaita sillä verukkeella, että olen pienten lasten kotiäiti enkä voi harrastaa kodin ulkopuolella, koska mies on aina töissä, joten harrastuksen on oltava kotona.
Nyt kun haluan taas isompaa allasta, sain "luvan" kun itse lupasin että ukkokulta saa hommata isomman moottoripyörän.
Minun mielestä hyvät (ja pitävät) lupaukset ovat parempia kun uhkailu ja kiristys. Tai ainakin jos uhkailut tekee sillai vaivihkaa [;)] .
narm
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: ---
Viesti:

Viesti Kirjoittaja narm »

Mikä ihme siinä muuten on ettei saa ottaa lisää akvaarioita?? Jos se toinen osapuoli /vanhemmat ei siitä vanhastakaan oo huolta pitäny niin mitä niitä haittaa et niitä tulisi ?? 8O
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

Mulla on keinoni joka tepsi taas.

Kuva

Kuva

Kuva

Nuo kaikki on miehen. Turhanpäiväistä tietokokoneromua jota mies väittää harrastukseksi.

Jos mies meina että mun pitää sietää kotonani tollasta kasvavaa romumäärää niin tällöin miehen olisi paras sietää minun siistiä ja kaunista akvaarioharrastusta. Eikä mulla ole edes akvaarioromuja noin paljon.

Niih.
paul
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

Itse vaan ostin ja ilmoitin, että sain halvalla :mrgreen:
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
piupau
Member
Member

Viesti Kirjoittaja piupau »

Meillekin vaan tullut kaikki kolme:) Murinaa kuului vain ensimmäisen kohdalla, ja nyt viimeisin (rapula) kun tuli, isäntä vaan kysy,et miks hem... noin pieni, olisit ostanut kunnon kokoisen kerralla:) Meinas jäädä monttu auki :mrgreen:
Hairfuse
Junior Member
Junior Member

paul kirjoitti:Itse vaan ostin ja ilmoitin, että sain halvalla :mrgreen:
joo on kyl kokeiltu tuotakin :) mutta en halua enää neljättä maailman sotaa! 8O
375L allas
nepis76
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nepis76 »

paul kirjoitti:Itse vaan ostin ja ilmoitin, että sain halvalla :mrgreen:
Noin mullekin kävi. [;)] Tosin ukko oli sitä mieltä, että se pitää sitten heti myydä pois. Kun allas oli ollut pari päivää tyhjillään (keskellä olohuoneen lattiaa), niin johan hää tokaisi, että "eiks toi nyt olis kauniimpi vaikka ton lipaston päällä ja jotain kaloja sinne kans."

Ja kun muutettiin isompaan asuntoon, ukko tuumasi, että tohon olohuoneen seinustalle voit sitten laittaa isomman akvaarion. Mutta tossakin oli koira haudattuna. Hän tahtoi sähkörummut ja uuden kitaran. :mrgreen:

Käyhän se noinkin.
Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
sani
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja sani »

Mä ajattelin ilmoittaa että voitin arpajaisissa :mrgreen:
narm
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: ---
Viesti:

Viesti Kirjoittaja narm »

piupau kirjoitti:Meillekin vaan tullut kaikki kolme:) Murinaa kuului vain ensimmäisen kohdalla, ja nyt viimeisin (rapula) kun tuli, isäntä vaan kysy,et miks hem... noin pieni, olisit ostanut kunnon kokoisen kerralla:) Meinas jäädä monttu auki :mrgreen:
Hih...nythän voit sitten ison hankkia [;)]
Miss_Molton
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: LAS

Viesti Kirjoittaja Miss_Molton »

Jos haluaa pitää kiinni molemmista aarteistaan, eli sekä akvaarioista että toisesta puoliskosta, niin käyttäisin mieluummin "vaihtokauppoja", eli niin kuin täällä katupiikki vs. uusi akvaario on ollut. "Jos sinä haluat tuon, niin minä haluan tämän." Huonosti suunniteltu uhkailu ja kiristys voi saada sen kävelevän tyypin lähtemään.

Meillä oli aluksi, että ei toista akvaariota (korkeintaan vanhempien evakkoon tuleva). Mies sanoi hommaavansa yhtä monta tietokonetta lisää. Kotosalla yksin haaveillessani ja ajan (kolme kuukautta) kuluessa miehen mieli muuttui.

Ensimmäinen oli se, kun kaupan seinällä oli akvan myynti-ilmoitus, niin mies toi sen numeron mulle! Kun oli muutenkin asiaa Helsinkiin päin ja uusi akvaario siellä suunnalla tsekattuna, lähti mies mielellään kuskiksi. Ja sillä oli kovempi kiire saada akvaariolle jalusta (ja teki sen lopulta itse)... Edelleen täällä humisee tämä yksi ja ainut tietokone.
Ehkäpä avomieheni vaan sitten rakastaa niin paljon minua.

Mutta tosiaan: perustelkaa, ja kysykää vastaväitteiden perustelut. Oman mieheni kanssa ollaan sovussa, kun olen sanonut, etten ota niin isoa allasta, että tarvii ulkosuodattimen tms. Kaksi pienempää tällä hetkellä, kolmas sitten vähän myöhemmin.
mirlin
Member
Member

Viesti Kirjoittaja mirlin »

Heh :)
Mull oli lähtökohtana tollanen 160 l malawi allas , totuttelin ton vaimokkeen sellaiseen ideaan ett jos vaihtaisin sen altaan hiukan isomapaan, noh sitten löyty sopiva käytetty allas lahden suunnasta ja kas kummaa tähän altaaseen eivät pääseetkään malavit vaan sinne tuli plekoja yms. ( osa syynä ett olemassa-oleva kalasto siirty altaan mukana ), ja vaimo ihastu isoon tummaleväplekoon joka altaan mukana tuli :), noh ei siinä sitten kaikki , hetki vierähti niin taas sama tarina :mrgreen: , malaweille isompaa allasta ... no se löyty taas helposti .., nytt tossa kököttää 2Xn.500l altaita olohuoneen nurkassa ja 160l odottaa uusia asukkejaan keittiössä :)
Niin laitoinhan mie ton 160l myyntiinkin, mutt pyynti oli niin suolainen ett kukaan ei sitä ostan niin sain pitää sen ite :)
Ole varovainen kun puhut. Sanoillasi luot maailman ympärillesi.
f_isu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja f_isu »

Lienen onnellisessa tilanteessa, kun mies ymmärtää tämän olevan minun harrastukseni (johon hänkin pikkuhiljaa on pääsemässä sisään) ja antaa minun harrastaa rauhassa (= ostella akvaarioita/kaloja/kasveja jne.).

Viimeisin hankinta, 500-litrainen, 2 metrinen allas oli itseasiassa mieheni päähänpisto ja ehdotus - ja hän sen itseasiassa vielä maksoikin, vieläpä omasta tahdostaan.
Fisuliina
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Fisuliina »

Meillekin nämä altaat on enemmän tai vähemmän "ilmestyneet" pikkuhiljaa ja huomaamatta. Ensimmäinen hommattiin yhteisymmärryksessä ("okei, ostetaan sillä ehdolla että mun ei tarvi sitä hoitaa"), toinen pienen taistelun kautta ja samoin kolmas, tuon pienimmän neljännen altaan kannoin sisään kertomatta etukäteen mitään ("ei kai toi vaan ole se minkä mä luulen sen olevan") ja viidennen mies osti mulle työkaveriltaan ("kun kerran halvalla saa"). Pieniä karanteeneja ja muita väliaikaisia purkkeja olen pikkuhiljaa roudaillut milloin mistäkin; jos ne aluksi piilottaa ikkunalaudalle verhon taakse, voi hetken päästä todeta että ei ne ole uusia, onhan nuo jo olleet meillä kauan.. :mrgreen:

Paras myönnytys tähän mennessä on kuitenkin tuo himoitsemani yli 700-litrainen kiekkola, jonka hankinnasta mies totesi hiljattain että hän ostaa sen mulle jos lopetan tupakanpolton. Tuo alkaa olla jo niin hyvä kauppa että täytyy jo laittaa harkintaan..
Kisu74
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kisu74 »

Meillä ei vielä ole av(i)oliitto, mutta ison sain ostaa, kun luovuin pienemmästä. Eli altaiden fyysinen määrä ei siis kumminkaan lisääntynyt.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”