Partamonni syö kasvit (Oli: partamonni)
Valvoja: Moderaattorit
Partamonni syö kasvit (Oli: partamonni)
Miksi partamonni syö kasveja? Kyseessä kaksi viikkoa sitten perustettu akvaario., veden arvot mitattu. Monnilla on sen omaa ruokaa (tablettia), on koloa, kiveä ja kantoa. Kuitenkin se on jatkuvasti kasvien kimpussa. Kaveri on poikanen, n. 4 cm. pitkä.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit
- Sukupuoli: Nainen
Anna sille kesäkurpitsaa tai kurkkua, saattaa jättää kasvit rauhaan. Saat kasvikset pohjaan, kun työnnät palan läpi esim. lusikan.
Tsekkaa Ciklidistien uudistuneet nettisivut!
www.ciklidistit.fi
www.ciklidistit.fi
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
- Viesti:
Syökö se tosiaan kasveja, vai imuutteleeko vain niitä?
Se, että vesiarvot on mitattu, ei kyllä kerro mitään siitä, ovatko ne kunnossa ja onko allas tosiaan kahdessa viikossa kypsä.
Se, että vesiarvot on mitattu, ei kyllä kerro mitään siitä, ovatko ne kunnossa ja onko allas tosiaan kahdessa viikossa kypsä.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
-
- Starting Member
Minä kun lähdin eläinkaupasta hakemaan jotakin isolehtistä kasvia mm. miekkakasvia niin myyjä sanoi että monni syö ne rumiksi joten ostin sitten sellaisen paksumpilehtisen kasvin, taisi olla keihäslehti. Se näyttää ihan samalta luin minun kääpiökeihäslehdet mutta on isompi. Jokatapauksessa onko totta että monni syö kaikki miekkakasvit?? Entäpä melalehdet?
Mari
-
- Member
Joo, olen kuullut poikasten vegetarismi-intoilusta. Oliko sulla "raymax" niille vaihtoehtoa kuten päivittäistä salaatinlehteä? Itse olen luullut etteivät isommat, yli 5-6-senttiset partikset menisi kasvien lehdille keinumaan, mutta 8-cm Velho-urokseni menee. Eikä se kasveja vahingoita, ottaa leviä vaan (ja varmaan hivenaineitakin). Liittyisikö tähän, että Velho ei yhtään tykkää "kovista" plekojen tableteista, vaan vain hienojakoisen pehmeistä?
-
- Starting Member
Minä sanoisin että se on jokseenkin myös persoona kysymys. Itselläni on ollut kaksi partamonnia. Ensimmäinen oli melko aktiivinen naaras, joka ei koskaan suostunut syömään muuta kuin varsinaista akvaarioon heitettyä ruokaa. Ei siis ollenkaan levää, muttei kasvejakaan (ja minulla oli silloin myös paljon miekkakasveja). Toinen hankittiin naaraan kuoleman jälkeen. Se oli hyperaktiivinen uros, joka söi kaikki kasvit muusta viher-ravinnosta huolimatta. Siinä vaiheessa kun se oli syönyt intianvesitähdikit miltei kaljuiksi, miekkakasvit rangoiksi ja jaavansaniaisiin paljon pieniä reikiä päätin lahjoittaa sen uuteen vähemmän kasviystävälliseen kotiin.
~144L seura-akvaario, 40L rapula, 21L karanteeniallas & 3 mittelspitziä~