Outoa?
Valvoja: Moderaattorit
Outoa?
Noniin kerron vähän taustaa tälle jutulle. Aloin kysellä sellaista n.40-50l akvaariota täällä ostetaan palstalla. Pari henkilöä ilmoitti että olisi myytävänä ja että mitä pakettiin kuuluu. Sitten toinen oli halvempi ja ajattelin että no kyselen vähäsen paremmin tästä akvaariosta etten osta aivan sikaa säkissä.
Kyselin tyyliin, milloin silikoonit vaihdettu, onko naarmuja, onko kansilaseja, millainen valaisin. Vastaukseksi saan suurinpiirtein tälläisen viestin; En viitsi ruveta tuon 25 euron takia vastaamaan nuihin kysymyksiin, osta vaan se toinen akvaario. Olin sillai että just, luulin että tuo oli oikein järkevä ja kunnollinen tyyppi joka vain halusi päästä akvaariostaan eroon. Mutta jouduin pettymään. Tietenkin kaikilla on huonoja päiviä, mutta silti luulin että hän halusi sen minulle myydä. No miten vaan mutta onko tämä teistä reilua vai teinkö itse tässä jotai väärin?
Kyselin tyyliin, milloin silikoonit vaihdettu, onko naarmuja, onko kansilaseja, millainen valaisin. Vastaukseksi saan suurinpiirtein tälläisen viestin; En viitsi ruveta tuon 25 euron takia vastaamaan nuihin kysymyksiin, osta vaan se toinen akvaario. Olin sillai että just, luulin että tuo oli oikein järkevä ja kunnollinen tyyppi joka vain halusi päästä akvaariostaan eroon. Mutta jouduin pettymään. Tietenkin kaikilla on huonoja päiviä, mutta silti luulin että hän halusi sen minulle myydä. No miten vaan mutta onko tämä teistä reilua vai teinkö itse tässä jotai väärin?
Vaikka ostaisit tuotteen eurolla, onhan siitä saatava jotain taustatietoja!
Tietenkin myyjälläkin voi olla huono päivä ja tunne, että vaikka edullista tavaraa myy, aina joku yrittää hinnasta tinkiä. Tinkiminen sinulla ei kuitenkaan varmaan ollut ajatuksissa, mutta näitä väärinkäsityksiä sattuu.
Tosin, vaikka keskustellaankin vain netin välityksellä eikä nokakkain, ei omaa pahaa tuulta kyllä silti kannattaisi vastapuolen päälle kaataa.
Tietenkin myyjälläkin voi olla huono päivä ja tunne, että vaikka edullista tavaraa myy, aina joku yrittää hinnasta tinkiä. Tinkiminen sinulla ei kuitenkaan varmaan ollut ajatuksissa, mutta näitä väärinkäsityksiä sattuu.
Tosin, vaikka keskustellaankin vain netin välityksellä eikä nokakkain, ei omaa pahaa tuulta kyllä silti kannattaisi vastapuolen päälle kaataa.
Onhan sian myynti säkissäkin mahdollista. Silti kuvittelisin, että hän on kaupannut allastaan ennenkin, vastaillut kysymyslistaan ja löytänyt sen verran tarkkoja ostajaehdokkaita, että jonkun pikkusyyn takia on kaupat jääneet tekemättä. Mutta jos ottaa päähän eikä jaksa ostajien kanssa jahkata, kannattaisi varmaan kaupata tuotettaan jonain muuna hetkenä.
Meillä lähinnä tuo mies on jotain kauppaa tehnyt, vitosen palikasta on kyselty ja kyselty, vaikka kuvitella saattaa, ettei käytetty viiden euron autonosa vastaa sitä kuudenkympin uutta ihan 100%:sesti. Mutta kiltisti on silti asiallisiin kyselyihin vastailtu, kun sekin on varmaa, ettei kauppoja synny, jos kohtelee ostajaa jo etukäteen huonosti..
Meillä lähinnä tuo mies on jotain kauppaa tehnyt, vitosen palikasta on kyselty ja kyselty, vaikka kuvitella saattaa, ettei käytetty viiden euron autonosa vastaa sitä kuudenkympin uutta ihan 100%:sesti. Mutta kiltisti on silti asiallisiin kyselyihin vastailtu, kun sekin on varmaa, ettei kauppoja synny, jos kohtelee ostajaa jo etukäteen huonosti..
-
Sarianna69
- Junior Member

- Viestit: 212
- Liittynyt: 20:44, 09.05.2007
- Paikkakunta: Etelä-Lappi
Juups, enpä tiedä enempää tuosta kaupanteosta, mutta kun olen tässä ANTAMASSA kaloja, on jo useampikin lupautunut hakemaan ja tilitellyt määräaikoja jolloin HEILLE sopisi.. Vaan ei kuulu mitään; turhaan olen odotellut mutta enää en odottele; huomenna lähtevät nämä loput platyn poikaset akvaliikkeeseen
Ei ole platyille hyväksi elellä liian kauaa pehmeässä vedessä ja se määräaika tuli justiinsa nyt 
-
samara
- Senior Member

- Viestit: 900
- Liittynyt: 18:00, 12.08.2004
- Paikkakunta: Jyväskylä(Vaajakosken vieressä) Las/Lohikosken akvarioseuran Perustaja/Presidentti ;)
Juu se on jännää kun olet ilmaiseksi antamassa ni ottajia on mutta kukaan ei kyllä sitten ole tulossakaan hakemaan. Mullakin ois tommoinen 60l (jossa pengerrykset)allas jossa suht.uusi ulkolaitasuodatin mutta oon taas niin laiska etten jaksa sitä alkaa myymään/kauppaamaan.. Kyllä ihmiset on outoja 
"Eiku rytkyjä."
(Seppo Rädyn vastaus lentokentällä Ylen haastattelijan kysymykseen "Onko laukku nyt täynnä kisamieltä?" ennen Atlantan kesäolympialaisia 1996)
http://s1.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=20066
(Seppo Rädyn vastaus lentokentällä Ylen haastattelijan kysymykseen "Onko laukku nyt täynnä kisamieltä?" ennen Atlantan kesäolympialaisia 1996)
http://s1.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=20066
-
samara
- Senior Member

- Viestit: 900
- Liittynyt: 18:00, 12.08.2004
- Paikkakunta: Jyväskylä(Vaajakosken vieressä) Las/Lohikosken akvarioseuran Perustaja/Presidentti ;)
Ihan normaali 60 litrainen se on ja ei sitä nyt viitsi ihan lahjoittaa kun sinä nyt on mm.uusi suodatin. Kehykset on hopeat. kysele yv.llä vastailen jos jaksan
Ei vaan..
"Eiku rytkyjä."
(Seppo Rädyn vastaus lentokentällä Ylen haastattelijan kysymykseen "Onko laukku nyt täynnä kisamieltä?" ennen Atlantan kesäolympialaisia 1996)
http://s1.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=20066
(Seppo Rädyn vastaus lentokentällä Ylen haastattelijan kysymykseen "Onko laukku nyt täynnä kisamieltä?" ennen Atlantan kesäolympialaisia 1996)
http://s1.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=20066
Niinpä, en minäkään kyllä rupeaisi ostaja ehdokkaita suututtamaan jos haluaisin hänelle jotain myydä. Itselläkin tulee ihan huono omatunto jos yrittää jotain myydä eikä kerro sen huonoja puolia ja sitä että miksi sitä on myymässä. Joten kerron aina silläkin uhalla että joudun lopulta antamaan ilmaiseksi koko tavaran tai pahimmassa tapauksessa nakkaamaan roskiin:)
