Outoa?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
piauu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 98
Liittynyt: 13:52, 23.09.2007
Paikkakunta: oulun seutu

Outoa?

Viesti Kirjoittaja piauu »

Noniin kerron vähän taustaa tälle jutulle. Aloin kysellä sellaista n.40-50l akvaariota täällä ostetaan palstalla. Pari henkilöä ilmoitti että olisi myytävänä ja että mitä pakettiin kuuluu. Sitten toinen oli halvempi ja ajattelin että no kyselen vähäsen paremmin tästä akvaariosta etten osta aivan sikaa säkissä.
Kyselin tyyliin, milloin silikoonit vaihdettu, onko naarmuja, onko kansilaseja, millainen valaisin. Vastaukseksi saan suurinpiirtein tälläisen viestin; En viitsi ruveta tuon 25 euron takia vastaamaan nuihin kysymyksiin, osta vaan se toinen akvaario. Olin sillai että just, luulin että tuo oli oikein järkevä ja kunnollinen tyyppi joka vain halusi päästä akvaariostaan eroon. Mutta jouduin pettymään. Tietenkin kaikilla on huonoja päiviä, mutta silti luulin että hän halusi sen minulle myydä. No miten vaan mutta onko tämä teistä reilua vai teinkö itse tässä jotai väärin?
Fransesca
Junior Member
Junior Member
Viestit: 195
Liittynyt: 19:10, 13.12.2007
Paikkakunta: Kuorevesi

Viesti Kirjoittaja Fransesca »

Vaikka ostaisit tuotteen eurolla, onhan siitä saatava jotain taustatietoja!

Tietenkin myyjälläkin voi olla huono päivä ja tunne, että vaikka edullista tavaraa myy, aina joku yrittää hinnasta tinkiä. Tinkiminen sinulla ei kuitenkaan varmaan ollut ajatuksissa, mutta näitä väärinkäsityksiä sattuu.

Tosin, vaikka keskustellaankin vain netin välityksellä eikä nokakkain, ei omaa pahaa tuulta kyllä silti kannattaisi vastapuolen päälle kaataa.
piauu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 98
Liittynyt: 13:52, 23.09.2007
Paikkakunta: oulun seutu

Viesti Kirjoittaja piauu »

Kiva että joku on silti samaa mieltä.

Olisikohan hän tosiaan ollut myymässä sitten minulle sitä sikaa säkissä kun ei vaivautunut kork. 5min. uhraamaan että oisi nuihin vastannut?
Fransesca
Junior Member
Junior Member
Viestit: 195
Liittynyt: 19:10, 13.12.2007
Paikkakunta: Kuorevesi

Viesti Kirjoittaja Fransesca »

Onhan sian myynti säkissäkin mahdollista. Silti kuvittelisin, että hän on kaupannut allastaan ennenkin, vastaillut kysymyslistaan ja löytänyt sen verran tarkkoja ostajaehdokkaita, että jonkun pikkusyyn takia on kaupat jääneet tekemättä. Mutta jos ottaa päähän eikä jaksa ostajien kanssa jahkata, kannattaisi varmaan kaupata tuotettaan jonain muuna hetkenä.

Meillä lähinnä tuo mies on jotain kauppaa tehnyt, vitosen palikasta on kyselty ja kyselty, vaikka kuvitella saattaa, ettei käytetty viiden euron autonosa vastaa sitä kuudenkympin uutta ihan 100%:sesti. Mutta kiltisti on silti asiallisiin kyselyihin vastailtu, kun sekin on varmaa, ettei kauppoja synny, jos kohtelee ostajaa jo etukäteen huonosti..
Sarianna69
Junior Member
Junior Member
Viestit: 212
Liittynyt: 20:44, 09.05.2007
Paikkakunta: Etelä-Lappi

Viesti Kirjoittaja Sarianna69 »

Juups, enpä tiedä enempää tuosta kaupanteosta, mutta kun olen tässä ANTAMASSA kaloja, on jo useampikin lupautunut hakemaan ja tilitellyt määräaikoja jolloin HEILLE sopisi.. Vaan ei kuulu mitään; turhaan olen odotellut mutta enää en odottele; huomenna lähtevät nämä loput platyn poikaset akvaliikkeeseen :roll: Ei ole platyille hyväksi elellä liian kauaa pehmeässä vedessä ja se määräaika tuli justiinsa nyt :frown:
samara
Senior Member
Senior Member
Viestit: 900
Liittynyt: 18:00, 12.08.2004
Paikkakunta: Jyväskylä(Vaajakosken vieressä) Las/Lohikosken akvarioseuran Perustaja/Presidentti ;)

Viesti Kirjoittaja samara »

Juu se on jännää kun olet ilmaiseksi antamassa ni ottajia on mutta kukaan ei kyllä sitten ole tulossakaan hakemaan. Mullakin ois tommoinen 60l (jossa pengerrykset)allas jossa suht.uusi ulkolaitasuodatin mutta oon taas niin laiska etten jaksa sitä alkaa myymään/kauppaamaan.. Kyllä ihmiset on outoja :mrgreen:
"Eiku rytkyjä."
(Seppo Rädyn vastaus lentokentällä Ylen haastattelijan kysymykseen "Onko laukku nyt täynnä kisamieltä?" ennen Atlantan kesäolympialaisia 1996)
http://s1.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=20066
kimsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1009
Liittynyt: 14:52, 19.03.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimsl »

Ai onks toi sun 60 litranen myynnissä, vai lahjotuksessa?! Se on muuten hieno allas... Mitat?
Minä ainakin vastaisin ihan rehelliesti, jos akvaarioni myisin, mitä järkeä siinä on valehdella... Onneksi suurimmaksi osaksi ihmiset jaksavat vastata :mrgreen: !
samara
Senior Member
Senior Member
Viestit: 900
Liittynyt: 18:00, 12.08.2004
Paikkakunta: Jyväskylä(Vaajakosken vieressä) Las/Lohikosken akvarioseuran Perustaja/Presidentti ;)

Viesti Kirjoittaja samara »

Ihan normaali 60 litrainen se on ja ei sitä nyt viitsi ihan lahjoittaa kun sinä nyt on mm.uusi suodatin. Kehykset on hopeat. kysele yv.llä vastailen jos jaksan :mrgreen: Ei vaan..
"Eiku rytkyjä."
(Seppo Rädyn vastaus lentokentällä Ylen haastattelijan kysymykseen "Onko laukku nyt täynnä kisamieltä?" ennen Atlantan kesäolympialaisia 1996)
http://s1.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=20066
piauu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 98
Liittynyt: 13:52, 23.09.2007
Paikkakunta: oulun seutu

Viesti Kirjoittaja piauu »

Niinpä, en minäkään kyllä rupeaisi ostaja ehdokkaita suututtamaan jos haluaisin hänelle jotain myydä. Itselläkin tulee ihan huono omatunto jos yrittää jotain myydä eikä kerro sen huonoja puolia ja sitä että miksi sitä on myymässä. Joten kerron aina silläkin uhalla että joudun lopulta antamaan ilmaiseksi koko tavaran tai pahimmassa tapauksessa nakkaamaan roskiin:)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”