Mitähän nyt?
Valvoja: Moderaattorit
Suolasta ei ole mitään haittaa kasveillekaan. Olen omia kiekkojani "suolannut" useampaankin kertaan ja aina on kaikki kasvit olleet altaassa. Tällä hetkellä löytyy melkein 15 kasvilajia ja kaikki ovat isomiekkaa lukuunottamatta selvinneet ilman minkäänlaisia taantumia. Ja suolaa on kerran ollut todella rutkasti (ketju aiheesta löytyy nimellä Nyt on hätä!).
Mitäs lääkettä laitoit niille?-Piia- kirjoitti:Siellä pienet kullan nuput nyt loikoilee lääkevedessä. Toivotaan nyt, ettei kuuri oo turha ja syy murjotukseen löyty. Jos ei nii sit oon taas sormisuussa ihan hukassa.
Altaat 530L+300L+250L+250L+180L+128L
-
- Junior Member
Sitä sinun suosittelemaa tremazolia, vai kuinka se nyt kirjotettiinkaan.karihe kirjoitti:Mitäs lääkettä laitoit niille?-Piia- kirjoitti:Siellä pienet kullan nuput nyt loikoilee lääkevedessä. Toivotaan nyt, ettei kuuri oo turha ja syy murjotukseen löyty. Jos ei nii sit oon taas sormisuussa ihan hukassa.
Just äsken laitoin altaan takas täyteen vettä. Nyt sit jännityksellä aamua odottelen. Harhaa vaiko totta, mut näytti, että oisivat hitusen pirtsakampia jo nyt

800+570+450 (200+mini... just nyt ei käytössä), minä, mies, 2x mustaterrieri, 2x kissa, 2x neitokakadu
Väliaika tietoja. Altaassa ei vielä valoja ole, mutta kullan nuput ei enää nyjötä vaan pohjan tuntumassa vaan on nousseet akvaarion keski osaan. Eli ainanki jotain toi lääke on ilmeisesti vaikuttanu. Tosin siellä samassa puskassa ne edelleen on, mut ehkäpä se on heidän makuuhuoneensa
Katellaan tilannetta uudestaan kun valot tulee ja on ruoka-aika, jos olisivat yhtää innokkaampia syömään, sekin on meinaan aika vaisua toimintaa viime aikoina ollu. Syöty kyllä mut ei sellasella halulla ku aiemmin.

800+570+450 (200+mini... just nyt ei käytössä), minä, mies, 2x mustaterrieri, 2x kissa, 2x neitokakadu

oi hiphei. Ilta ruoalla annoin mixiä ja nyt alko olla jo vipinää altaassa 
Mutta mitäs ootte mieltä kun pari noista kuitenki viel kiduksiaan kyhnyttelee ja saavat näitä "vilun väristyksiä". Uusinko lääkityksen viikon päästä niinku ohjeessa sanotaan jos vielä sillon tekevät samaa vai kannattaako seurata pidempään?

Mutta mitäs ootte mieltä kun pari noista kuitenki viel kiduksiaan kyhnyttelee ja saavat näitä "vilun väristyksiä". Uusinko lääkityksen viikon päästä niinku ohjeessa sanotaan jos vielä sillon tekevät samaa vai kannattaako seurata pidempään?
Uusi ihmeessä ja terästä vähän annosta. Itse laitoin 1,5 kertaisen annoksen juuri viime viikolla kun loiset uusiutuivat.
Huomioi myös että se hankailu saattaa johtua myös vedestä. Jos kiekoilla on hengitys nopeaa ja kiduskannet normaalia avoimat on se todennäköisesti kidusloisia mutta jos hengitys normaalia niin se hankailu saattaa johtua siitä isosta vedenvaihdosta/lisäyksestä jonka jouduit tekemään lääkinnän yhteydessä. Käytitkö vedenparannusainetta?
Huomioi myös että se hankailu saattaa johtua myös vedestä. Jos kiekoilla on hengitys nopeaa ja kiduskannet normaalia avoimat on se todennäköisesti kidusloisia mutta jos hengitys normaalia niin se hankailu saattaa johtua siitä isosta vedenvaihdosta/lisäyksestä jonka jouduit tekemään lääkinnän yhteydessä. Käytitkö vedenparannusainetta?
Hengitys on kyl nopeempaa ja kiduskansia auotaan normaalia isommalle. Laitoin vedenparannusainetta. En sit tiä onko toi Haloexin aine millasta kun ostin sitä viimeks ja käyttäny tuota nyt muutaman viikon. Tähän asti ku oon käyttäny tuttua ja turvallista tetraa. Tuon vedenparannusaineen vaihdoksen en kyl huomannu muuttavan kalojen käytöstä mitenkään.karihe kirjoitti:Uusi ihmeessä ja terästä vähän annosta. Itse laitoin 1,5 kertaisen annoksen juuri viime viikolla kun loiset uusiutuivat.
Itselläni ei ole kyseisestä aineesta kokemusta. Itselläni käytössä Seran Aqutan ja Tetran Aquasafe vedenparannusainetta joista pelkästään hyvää sanottavaa.
Voit myös pidentää hoitoaikaa, itse lisäsin vettä 6 tunnin jälkeen siten että akvaario täytyi puoliväliin ja siitä 6 tunnin päästä vasta täytin kokonaan.
Eräs kauppias kertoi että ei ollut lukenut ohjeita kunnolla ja ei ollut tehnyt mitään vedenvaihtoa 6 tunnin päästä vaan vasta viikon päästä. Tätä en pidä kyllä suositeltavana koska jos se olisi ok niin miksi ohjeissa sitten käsketään tekemään se jo kuuden tunnin päästä.
Kaikki kokeilut teet tietenkin omalla vastuulla mutta minulla ei mitään ongelmaa ole esiintynyt vaikka hoitoaikaa vähän pidensin sekä lääkemäärää lisäsin.
Voit myös pidentää hoitoaikaa, itse lisäsin vettä 6 tunnin jälkeen siten että akvaario täytyi puoliväliin ja siitä 6 tunnin päästä vasta täytin kokonaan.
Eräs kauppias kertoi että ei ollut lukenut ohjeita kunnolla ja ei ollut tehnyt mitään vedenvaihtoa 6 tunnin päästä vaan vasta viikon päästä. Tätä en pidä kyllä suositeltavana koska jos se olisi ok niin miksi ohjeissa sitten käsketään tekemään se jo kuuden tunnin päästä.
Kaikki kokeilut teet tietenkin omalla vastuulla mutta minulla ei mitään ongelmaa ole esiintynyt vaikka hoitoaikaa vähän pidensin sekä lääkemäärää lisäsin.
Juu, no en ala ottamaan tuon kauppiaan kaltaisia riskejä. Mieluumin sit lääkitsen vaik useemman kerran. On noi kukkaron nyörit sen verran kireellä, ettei sieltä löydy muutamaa satasta laittaa uusiin kaloihin
Kiitokset Karihe sinulle neuvoista, ehkäpä saan kalat viel elämänsä ilosta nauttimaan.

Kiitokset Karihe sinulle neuvoista, ehkäpä saan kalat viel elämänsä ilosta nauttimaan.