Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset
Valvoja: Moderaattorit
-
pikku-tatti
- Senior Member

- Akvaarioseurat: tas
- Sukupuoli: Nainen
Jos se uuden akvan jalusta edes saataisiin meille huomenna... Toimitusvaikeuksia kuulemma liikkeellä. Ovat soittaneet tällä viikolla joka päivä ja ilmoittaneet että nyt ei onnistukkaan, mutta huomenna tuodaan varmasti..
40l, 65l, 128l (80x40x40) ja 300l (120x50x50)
Blogi
Blogi
-
Piipukka77
- Member

Kiroamista ja hammasten kiristystä.
Mylläsin koko altaan ihan sekasin, kannon nakkasin pihalle ja nyt toi on entistä karmeemman näkönen.
Päässä on puutarhurin vikaa mutta sitä ei näköjään riitä veden alle lainkaan.
Hiukan turhauttaa...
Ei joku tulis tekeen siihen jotain suunnitelmaa...?
Mylläsin koko altaan ihan sekasin, kannon nakkasin pihalle ja nyt toi on entistä karmeemman näkönen.
Päässä on puutarhurin vikaa mutta sitä ei näköjään riitä veden alle lainkaan.
Hiukan turhauttaa...
Ei joku tulis tekeen siihen jotain suunnitelmaa...?
Eläimellinen emäntä;on koiraa,on kissaa ja nyt vielä allas ja karvanaamainen ihana mies <3
Jesh! Jalusta saatu!
Tässä väsyneenä ihmettelin, kun joku puhui omenakotiloistaan kiltteinä. Mistä se omistaja tietää, vaikka ne siellä mitä pahojansa suunnittelisivat... Omppujen mafia, murhia tilauksesta. Juu, nyt nukkumaan. Mars!
Tässä väsyneenä ihmettelin, kun joku puhui omenakotiloistaan kiltteinä. Mistä se omistaja tietää, vaikka ne siellä mitä pahojansa suunnittelisivat... Omppujen mafia, murhia tilauksesta. Juu, nyt nukkumaan. Mars!
40l, 65l, 128l (80x40x40) ja 300l (120x50x50)
Blogi
Blogi
-
Piipukka77
- Member

*Reps..!*partis<3 kirjoitti:Tässä väsyneenä ihmettelin, kun joku puhui omenakotiloistaan kiltteinä. Mistä se omistaja tietää, vaikka ne siellä mitä pahojansa suunnittelisivat... Omppujen mafia, murhia tilauksesta. Juu, nyt nukkumaan. Mars!
Iso kotilo kysyy pikku kotilolta:
What are ve doin tonight?
The same thing we do every night, try and take over the world...!
Pitäisi kai tänkin mennä jo nykkumaan...
*huoh* Sateenkaariahven päätti sitten sisustaa akvan uusiksi. Kaikki etualan matalat kasvit revittiin irti pohjasta ja sitten tanssitaan "piiri pieni pyörii..".
Eiköhän pirtula sentään yhestä akvasta ollu suodatin menossa tukkoon...eiku varasuodatinta kehiin yön ajaksi.
Ja nyt nukkumaan.
Ja nyt nukkumaan.
Jos aika on rahaa, on työnteko tuhlausta.
http://dragcave.net/user/Ansuli72" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dragcave.net/user/Ansuli72" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Piipukka77
- Member

-
Helinä79
- Senior Member

Hesasta soitettiin tänään, allas on matkalla!!! Ihan tohkeissani olen käynyt jo kahdessa akvaariokaupassa ja ostanut kasveja ja kantoja. Hiekkaa on vain pirkuleen hankalaa löytää, soraa olisi kyllä tarjolla vaikka minkä väristä. Hirvein oli raekoko 0.8-1.2cm, kirkuvan keltaisena, sinisenä, neonpunaisena ja viheänä. "Guppymix"...
Mutta huomenna hiekkajahtiin: kyllä kai jossakin täytyy olla joku soramonttu...ja ties vaikka löytyisi uusia kasvejakin, kun tietysti loputkin akvaarioliikkeet täytyy kiertää;) Tuo pojan allas nättää jo aika viidakolta, mutta kyllä sinne vielä vähän mahtuu säilytykseen:)
Mutta huomenna hiekkajahtiin: kyllä kai jossakin täytyy olla joku soramonttu...ja ties vaikka löytyisi uusia kasvejakin, kun tietysti loputkin akvaarioliikkeet täytyy kiertää;) Tuo pojan allas nättää jo aika viidakolta, mutta kyllä sinne vielä vähän mahtuu säilytykseen:)
Sitä luulisi kysymysten jossain vaiheessa loppuvan kesken, mutta totta on, että mitä enemmän saa tietää, sitä enemmän osaa kysyä.
Voihan vatukka, taas oli yks tapparakala (marmori-) peitelasin ja valaisimen välissä paahtuneena... ja toinen löytyi akvan takaa... Ihmettelinkin miten parvi näyttää niin pieneltä, olisko 8 tai 9 pyrstöä enää jäljellä. Ihme houdineja ku tulee ulos, pintakasveista ja peitelaseista piittaamatta.. . Ja ne kaikkein parhaimman ja terveimmän näköiset yksilöt vielä
Jäljellä olevassa parvessa yks rescue marmori, jolla toisessa kyljessä patti, yksi alkuperäisestä porukasta oleva, jolla vatsasta osa kuroutunut sisäänpäin ja yks, jolla jotain mustaa höhhöä (?) "rinnassa" ja "päälaella" (sorry, kun en tiedä oikeita anatomisia termejä). Ja ne vammaiset senkun porskuttaa. Tekis mieli melkein lahjoittaa noi loput pois, mutten taida kehdata...
(No, jos joku kiinnostui, voi ottaa yhteyttä YV:llä..)
Jäljellä olevassa parvessa yks rescue marmori, jolla toisessa kyljessä patti, yksi alkuperäisestä porukasta oleva, jolla vatsasta osa kuroutunut sisäänpäin ja yks, jolla jotain mustaa höhhöä (?) "rinnassa" ja "päälaella" (sorry, kun en tiedä oikeita anatomisia termejä). Ja ne vammaiset senkun porskuttaa. Tekis mieli melkein lahjoittaa noi loput pois, mutten taida kehdata...
Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
200 litrasessa löytyi pilkkutautia
. Toivompa vaan, että tuo "potilas" selviää taudista ja jää henkiin. Muuten jää pandakääpiöahven naaras ilman puolisoa.
Uusi 60 litranen sai eilen uudet asukkaat. Sain kypsytettyä sen ja poikaset meni sinne kasvamaan kokoa.
Kolmas allas tekisi mieli vaihtaa isommaksi. Mutta kun ei tuota rahaa ole riittävästi. Ehkä vielä joku päivä...
Uusi 60 litranen sai eilen uudet asukkaat. Sain kypsytettyä sen ja poikaset meni sinne kasvamaan kokoa.
Kolmas allas tekisi mieli vaihtaa isommaksi. Mutta kun ei tuota rahaa ole riittävästi. Ehkä vielä joku päivä...
Miksi tehdä samat virheet uudelleen,
kun voi tehdä kymmeniä uusia.
http://kuvablogi.com/blog/5383/1/
http://kuvablogi.com/blog/5383/24/ (myynnissä olevaa tavaraa)
kun voi tehdä kymmeniä uusia.
http://kuvablogi.com/blog/5383/1/
http://kuvablogi.com/blog/5383/24/ (myynnissä olevaa tavaraa)
-
linnunlaulupuu
- Starting Member

Kontrollifriikin akvaarioharrastus
Joo kerronpa tänne omia tämänhetkisiä akvaariomietteitäni. Olohuoneessa on 180 x 60 x 60 purkki, ensi kertaa vedet sisässä ja suodattimet hommissa, on "ympit ja pympit" ja ammoniakkiliuosta ja kalanruokaa, testit, jne.
Mutta sitten ne päänsisäiset mietteet ja aatteet: Tällaiselle kontrollifriikille tämä harrastus on kauhistus ja toisaalta myös ihastus!
Minä kun olen luonteeltani "varmistelevaa" sorttia ja sitten on se huolehtiminen ja asioiden vatvominen ja kontrolloiminen, sekä vaipuminen "mitä jos" -ajatteluun. Nyt on tänään vedet ekaa kertaa sisässä rakkaassa purkissani, ja olen niin sanotusti pelko p******ssä. Jokainen pieni rasahduskin mikä kuuluu kämpästä, tai jostakin lähistöltä, kuten naapurista, saa pulssini nousemaan ja naaman kalpenemaan. Nykkö se leviää olohuoneen lattialle.
Epävarmuuden sietäminen on vaikeaa, ja elämässä yleensäkin, mutta myös tässä akvaarioharrastuksessa sitä löytyy ja sen kanssa on vaan elettävä. Ehkä elämää voiskin verrata akvaarioon; koskaan ei oikein tiedä mitä tulee... siinä kai sen viehätys.
Höh. Eli ajatukset on vähän, että kaikkeen sitä olen ryhtynyt. Saa nähdä saanko ensi yönä unta. Just nytkin kuului keittiöstä jokin kolahdus, taisi sellainen imukupeilla varustettu tiskiharja vain keikahtaa nurin: niin heti olin varautumassa maailmanloppuun.
Tämä on viehättävä harrastus, mutta on luonteelleni todellinen koulunpenkki! Olen varmistellut kaikenlaisia faktoja satoja kertaa ja sittenkin olen ollut ihan puissa. Ja nyt kun tässä tuli vesien laittamiset, suodatinten ja letkujen asentamiset, ja kypsyttelyt ajankohtaiseksi, niin kumppani onkin reissun päällä; ja täällä minä yksikseen virittelen naisen hysteriaani mahdollisesta altaan levahtamisesta lattialle.
Kumppani pilailikin puhelimessa, että älä nyt vaan vessaan mene välillä, että sillä aikaa voi tapahtua jotain
Muutaman vuoden takaisen akvaarioharrastukseni aikana en muista olleeni näin säikky... johtunee siitä, että silloisen kumppanin kanssa yhdessä touhuttiin, ja tuntui että vastuu on hänellä. Ehkäpä tämä itsekseen kaiken laittelu lisää epävarmuutta, kun ei ollut toinen taustatukena vieressä vakuuttelemassa, että on se jo ok, ei sitä tartte sadatta kertaa varmistaa.
No joo hieno päivä ollut tänään akvaarion maailmassa.
Jospa tää tässä kohta alkais etsiä unta, ja levollista sellaista.
Mutta sitten ne päänsisäiset mietteet ja aatteet: Tällaiselle kontrollifriikille tämä harrastus on kauhistus ja toisaalta myös ihastus!
Minä kun olen luonteeltani "varmistelevaa" sorttia ja sitten on se huolehtiminen ja asioiden vatvominen ja kontrolloiminen, sekä vaipuminen "mitä jos" -ajatteluun. Nyt on tänään vedet ekaa kertaa sisässä rakkaassa purkissani, ja olen niin sanotusti pelko p******ssä. Jokainen pieni rasahduskin mikä kuuluu kämpästä, tai jostakin lähistöltä, kuten naapurista, saa pulssini nousemaan ja naaman kalpenemaan. Nykkö se leviää olohuoneen lattialle.
Epävarmuuden sietäminen on vaikeaa, ja elämässä yleensäkin, mutta myös tässä akvaarioharrastuksessa sitä löytyy ja sen kanssa on vaan elettävä. Ehkä elämää voiskin verrata akvaarioon; koskaan ei oikein tiedä mitä tulee... siinä kai sen viehätys.
Höh. Eli ajatukset on vähän, että kaikkeen sitä olen ryhtynyt. Saa nähdä saanko ensi yönä unta. Just nytkin kuului keittiöstä jokin kolahdus, taisi sellainen imukupeilla varustettu tiskiharja vain keikahtaa nurin: niin heti olin varautumassa maailmanloppuun.
Tämä on viehättävä harrastus, mutta on luonteelleni todellinen koulunpenkki! Olen varmistellut kaikenlaisia faktoja satoja kertaa ja sittenkin olen ollut ihan puissa. Ja nyt kun tässä tuli vesien laittamiset, suodatinten ja letkujen asentamiset, ja kypsyttelyt ajankohtaiseksi, niin kumppani onkin reissun päällä; ja täällä minä yksikseen virittelen naisen hysteriaani mahdollisesta altaan levahtamisesta lattialle.
Kumppani pilailikin puhelimessa, että älä nyt vaan vessaan mene välillä, että sillä aikaa voi tapahtua jotain
No joo hieno päivä ollut tänään akvaarion maailmassa.
Jospa tää tässä kohta alkais etsiä unta, ja levollista sellaista.
-
Piipukka77
- Member

^Voi, tuo on tuttu tunne varmaan jokaiselle aloittelijalle!
Itsellä oli suurin huoli se että kun ulko-ovea paukutellaan ja silloin tärähtää koko torppa et jos allas ei kestäkkään sitä, alussa vein kaikki vieraat ovelle ja suljin itse oven hiljaa.
Koirat ei saanu enää peuhata tässä altaan vieressä koska veden pinta rupesi väräjämään(nykyisin saavat mutta hillitymmin).
Kotiin tullessa, kurkistin ekaksi sisälle varovasti että onko se vielä pystyssä vai juoksenko karkuun.
Nyt luotan siihen että ei se mihinkään hajoa.
Ja ekan kuukuden ajan mittailin vatuspassilla varmaan kolme-neljä kertaa päivässä et vieläkö se on passissa.
Nyt alkaa olla jo aika huoletonta, varsinkin kun tarkistettiin mikä vakuutus meillä on
Itsellä oli suurin huoli se että kun ulko-ovea paukutellaan ja silloin tärähtää koko torppa et jos allas ei kestäkkään sitä, alussa vein kaikki vieraat ovelle ja suljin itse oven hiljaa.
Koirat ei saanu enää peuhata tässä altaan vieressä koska veden pinta rupesi väräjämään(nykyisin saavat mutta hillitymmin).
Kotiin tullessa, kurkistin ekaksi sisälle varovasti että onko se vielä pystyssä vai juoksenko karkuun.
Nyt luotan siihen että ei se mihinkään hajoa.
Ja ekan kuukuden ajan mittailin vatuspassilla varmaan kolme-neljä kertaa päivässä et vieläkö se on passissa.
Nyt alkaa olla jo aika huoletonta, varsinkin kun tarkistettiin mikä vakuutus meillä on
Eläimellinen emäntä;on koiraa,on kissaa ja nyt vielä allas ja karvanaamainen ihana mies <3
-
Adrianna
- Elite Member

- Akvaarioseurat: LAS
- Viesti:
Murisevien rihmakalojen hankkimista kannattaa kanssa välttää jos mielenterveyttään arvostaa. Korurihmojen keskinäinen kina yltyy illalla valojen sammuttua, montakohan kymmentä kertaa tuttu "krik" on saanu minut loikkimaan yöpaidassa punkasta olkkariin toteamaan että jahas, ei se ollutkaan hajoava pohjalasi vaan kiukutteleva korurihma
.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
-
linnunlaulupuu
- Starting Member

Piipukka77 kirjoitti:Ja ekan kuukuden ajan mittailin vatuspassilla varmaan kolme-neljä kertaa päivässä et vieläkö se on passissa.
Joo nyt mulla on menossa intiimisuhde vatupassin kanssa!!!
Ehkäpä tämä tästä laantuu. Sain nukuttua, mutta piti kahden aikaan yöllä kun heräsin ja kuudelta aamulla käydä mutka olohuoneessa. Tuntui hölmöltä, joten keksin, että muahan janottaa, ja kiersin sitten olkkarin kautta.
-
Piipukka77
- Member

Asutaan vanhassa rintamamiestalossa.JKE kirjoitti:Minkälaisissa torpissa te asutte, jos akvaario täräjää, kun oven sulkee?Ei sillä, kyllä sitä itsekin säpsähtää, kun täyspuinen akvataso elää kosteuden vaihteluiden mukana hieman, ja sanoo välillä "naks" melko kovaäänisestikin..
Oven lukko on mennyt rikki ja kaikki ei sitä aina muista ja ne pamauttaa oven perässään kiinni ja kuuluu vaan hirvee pamaus.
Lukko pitäs kyllä korjata mutta ei olla koettu sitä tarpeelliseksi kun sen saa avaimella kuitenkin kiinni ja auki
Suunnittelen tässä myynti ilmoitusta:
Myydään erittäin kaunis, mutta TÄYSIN RAIVOHULLU perhoskirjoahven uros. Hinta 5 euroa tule ja hae pois!
HUOM! Ei samaan altaaseen minkään muun ahvenen kanssa, EIKÄ MISSÄÄN NIMESSÄ JALOSTUKSEEN, koska saattaa periyttää luonnevikaisuuttaan.
Siis ihan totta mulla palaa käpy noiden kanssa, ei niitä vaan ilmeisesti voi enää laittaa samaan tankkiin kun äijä repii ton akan riekaleiksi heti... On se siten mukavaa olla lomalla... 
Myydään erittäin kaunis, mutta TÄYSIN RAIVOHULLU perhoskirjoahven uros. Hinta 5 euroa tule ja hae pois!
HUOM! Ei samaan altaaseen minkään muun ahvenen kanssa, EIKÄ MISSÄÄN NIMESSÄ JALOSTUKSEEN, koska saattaa periyttää luonnevikaisuuttaan.