Vastaus on siis vannomatta paras! Sais nyt vaan ensin pähkäiltyä, mitä kiekkoloita ja montako hankkisi

Valvoja: Moderaattorit
Laita asukiksi muutama tiikerinuoliainen:)terok kirjoitti:Kiitos selvennyksistä ja rohkaisevista sanoista...
Unohdan siis sittenkin ammoniumit ja laitan sen sijaan kalanruokaa.
Mitenkäs, pitäisikö laittaa kierteiskotiloita? Vähän hirvittää se niiden lisääntyminen...
Kuinka usein altaasta pitää niitä pyydystää eli harventaa kantaa?
Hiljaa hyvää tulee... Onpahan allas ainakin taatusti tasapainossa sitten, kun kiekkolaiset sinne muuttavat. Itsellänikin on allas vielä kiekkoja vailla, mutta mihis tässä kiire olisikaanterok kirjoitti:Kuvia voisin kohta räpsiäkin ja laitella sivuille. Kiekot taasen ovat edelleen tilaamattaplenty kirjoitti:Nostellaas tätä vähän ettei ihan jää projektin unholaan. Mitäs kuuluu altaalle, oletko uusia kuvia kerinnyt räpsimään?
No niin minäkin olen sen ajatellut enkä sen takia pidä turhaa kiirusta.plenty kirjoitti: Hiljaa hyvää tulee... Onpahan allas ainakin taatusti tasapainossa sitten, kun kiekkolaiset sinne muuttavat. Itsellänikin on allas vielä kiekkoja vailla, mutta mihis tässä kiire olisikaan
Suuri osa viljellyistä tetroistakin kantaa jo tubia, ei tässä kohta uskalla ostaa kuin suoraan tukkurin pussista, luonnosta pyydystettyja kaloja, ilman välikäsiä.Workkis kirjoitti:Ei sinne kyllä varmaan kannata mitään kaloja liisata. Eikös siinä kasva se kuuluisa kalatautiriski mitä enempi akvaariossa on eri kaloja asunut?
Hanki tiikerinuoliaisia ne menevät hyvin kiekkojen kanssa ja ei tarvitse lämpöjäkään laskea ja kotilot saa kyytiä.terok kirjoitti:Koska noita kiekkoja ei vielä ole, voisi ehkä laskea lämmöt normaalitasolle ja "liisata" kotiloita syöviä kaloja (?)...
Aivan oikein, nehän pärjäävät noissa lämmöissä... Onko kokemusta miten käy kierteisten kanssa? Niistä ei kyllä haluaisi eroon - vai onko se niin että nuo tiikerinuoliaiset lähinnä vain pitävät kantaa kurissa?karihe kirjoitti:Hanki tiikerinuoliaisia ne menevät hyvin kiekkojen kanssa ja ei tarvitse lämpöjäkään laskea ja kotilot saa kyytiä.terok kirjoitti:Koska noita kiekkoja ei vielä ole, voisi ehkä laskea lämmöt normaalitasolle ja "liisata" kotiloita syöviä kaloja (?)...
Kierteiset saattavat säilyä, koska ovat paljolti pohjahiekan joukossa.terok kirjoitti:
Onko kokemusta miten käy kierteisten kanssa? Niistä ei kyllä haluaisi eroon - vai onko se niin että nuo tiikerinuoliaiset lähinnä vain pitävät kantaa kurissa?
Tikrutko sen tekeeMaaliskyy kirjoitti:Tiikerinuoliaiset tekevät juuri noin -eikö olekin raivostuttavaa? Söisivät edes nälkäänsä mutta ei -kunhan tekevät reiän. Miekkakasvien lisäksi tiikereille kelpaavat myös kaikki harvinaiset ja varsinkin kalliit kasvit, tavallisiin ne eivät välitä koskea
Käyttävät penteleet varmaan samaa teknikkaa kuin imiessään kotilot kuorestaan.karihe kirjoitti:Tikrutko sen tekeeMaaliskyy kirjoitti:Tiikerinuoliaiset tekevät juuri noin -eikö olekin raivostuttavaa? Söisivät edes nälkäänsä mutta ei -kunhan tekevät reiän. Miekkakasvien lisäksi tiikereille kelpaavat myös kaikki harvinaiset ja varsinkin kalliit kasvit, tavallisiin ne eivät välitä koskeaolen ihmetellyt samaa itselläni.
No minua se ei haittaa miekat kasvaa sen verran nopeasti että joutaa nuo reikäset lehdet karsimaan pois. Minä kun olen partiksia syytellyt noista miekkojen reijistä mutta näkemä olen ollut väärässä.
terok kirjoitti:Tiikerinuoliaisia 6 kpl hankittu. Saapas nähdä laittavatko kotilot ojennukseen...
Oikein paljon onnea molemmista tapahtumistaterok kirjoitti:Kotilot hävinneet. Kierteisiä vielä runsaasti mutta niitä saa ja pitääkin olla.
Lisäksi huomasin onnellisen perhetapahtuman. Juovaperhosnuoliaiset ovat lisääntyneet ja nyt altaassa yhden kannon ympärillä pörrää ainakin kolme n. 1,5 cm pitkää poikasta...