Kuinka yleistä tehdä ohari?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
- Sukupuoli: Nainen
Minä olen "tehnyt" yhdet oharit ja minulle on "tehty" yhdet. Omassa tapauksessani ostaja oli tulossa hakemaan muistaakseni kasveja viikonloppuna päivällä, ja päätin ottaa pienet lisänokoset juhlitun yön jäljiltä. Kuulemma olivat käyneet oven takana soittamassa ovikelloa enkä ollut herännyt. Noloa mutta totta, ja vasta viime aikoina olen huomannut että pystyn todella normaalistikin nukkumaan heräämättä edes kännykkääni tai sen karmivaan herätysääneen. Minulle tehdyssä tapauksessa ostaja oli tulossa hakemaan suodatinmateriaalia, ja olin lähtenyt töistä hyvissä ajoin tämän vuoksi. Olin vielä menossa johonkin tapaamiseen kunhan tämä diili olisi ollut hoidettu. Vajaa tunti sovitun ajan jälkeen ostaja ilmoitti olevansa katsomassa jotain öljypumppua tms. härveliä ja tulevansa ehkä sen jälkeen, mikäli saisi poikaystävänsä suostuteltua. Taisin sanoa vähän liiankin pahasti puhelimessa mutta olen jutellut henkilön kanssa sittemmin naamakkain muista asioista ja ostanut häneltä kalojakin joten mitään pysyvää traumaa ei jäänyt. Toivottavasti ei sille ovikellonrimputtajallekaan.
Achate taitaa puhua minusta ja lehtikalastani.
Pyydän anteeksi, etten ole sinulle mitään ilmoittanut, mielessä on ollut aina välillä, että pitäisi jotakin sinulle naputtaa. Selitykseksi kerron tässä, viime viikon alku oli niin rankka töissä, etten yksinkertaisesti ehtinyt tekemään yhtään mitään muuta kuin pakolliset toimenpiteet. Loppu viikko ja tämä viikko on ollut ihan hullun myllyä; mun parhaan ystävän äiti kuoli aika traagisella tavalla ja ystävä, sekä hänen lapsensa ovat kaivanneet aika paljon apua ja tukea. Että nyt en jaksa edes ajatella onkivani sitä lehtikalaa sinulle kiinni ihan heti. Mutta pyydän anteeksi, etten ole ilmoittanut sinulle mitään.

Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat tarttuneet toisiinsa. -Pikku Myy-
En puhunut sinusta, karkkpa1, ollenkaan vaan aivan muista tapauksista. Niistä on jo enemmän aikaa, joten on selvä ettei niistä enää kuulukaan mitään.
Jossain ketjussa on kaivattu mahdollisuutta antaa positiivisia tai negatiivisia palautteita kaupankäynnistä toiselle osapuolelle. Se olisi mielestäni hyvä idea, ja voisi ehkä ennaltaehkäistä ohareita sun muita ikäviä tilanteita jonkin verran.
Jossain ketjussa on kaivattu mahdollisuutta antaa positiivisia tai negatiivisia palautteita kaupankäynnistä toiselle osapuolelle. Se olisi mielestäni hyvä idea, ja voisi ehkä ennaltaehkäistä ohareita sun muita ikäviä tilanteita jonkin verran.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti:
Positiivisillehan on jo olemassa oma ketjunsa KLIK
.
Tuo negatiivinen taas saattaa mennä helposti henkilökohtaisuuksiin ja riitelyyn, ihan ihmisten erilaisten käsitysten takia. Se mikä toisesta on ok. ei olekaan sitä toisesta jne.
Luulisin että helpoimmalla pääsee pitämällä omaa negalistaa koneen vieressä, eipä aiheudu modeillekaan järjetöntä määrää lisätöitä kun vedetään herneitä nenuun porukalla.
Positiiviset kun kaikki ottaa yleensä iloiten vastaan, mutta ne negatiiviset. Niistä saatetaankin sitten vängätä ties miten... Myös millä täällä foorumissa todistat helposti että maksustasi huolimatta et ole jotain tavaraa saanut?
Voisi mennä helposti mustamaalaamiseksi koko negaketju. Joku napannut palollisen palluroita nenuun jossain ketjussa jollekin niin eikun nimeä negalistaan vaan tms... Vaikeaa ainakin tuon valvominen olisi ja se asioiden toteentaminen myös.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tuo negatiivinen taas saattaa mennä helposti henkilökohtaisuuksiin ja riitelyyn, ihan ihmisten erilaisten käsitysten takia. Se mikä toisesta on ok. ei olekaan sitä toisesta jne.
Luulisin että helpoimmalla pääsee pitämällä omaa negalistaa koneen vieressä, eipä aiheudu modeillekaan järjetöntä määrää lisätöitä kun vedetään herneitä nenuun porukalla.
Positiiviset kun kaikki ottaa yleensä iloiten vastaan, mutta ne negatiiviset. Niistä saatetaankin sitten vängätä ties miten... Myös millä täällä foorumissa todistat helposti että maksustasi huolimatta et ole jotain tavaraa saanut?
Voisi mennä helposti mustamaalaamiseksi koko negaketju. Joku napannut palollisen palluroita nenuun jossain ketjussa jollekin niin eikun nimeä negalistaan vaan tms... Vaikeaa ainakin tuon valvominen olisi ja se asioiden toteentaminen myös.
-
- Junior Member
Täällä ilmoittautuu viestiketjun aloittaneen ohariuttaja!
Jouduin noutoaamuna äkkiseltään sairaalaan, eikä tosiaan tullut edes mieleen niissä "kuoleman" (siltä tosiaan tuntui) tuskissa, että iltapäivällä olisi pitänyt edustaa kala-asioissa!
En muistanut asiaa edes sairaalassa, enkä sieltä pois päästessäni, mutta selitykseni onneksi kelpasi, enkä joutunut hirsipuuhun.
Todella pahoillani olen, enkä toivo kenellekkään huonoja aw-kokemuksia!
Nyttemmin alan olla jo kunnossa. Huomenna mahdollisesti pääsee jo kävelemään! Kyllä sitä on odotettukin! Vaikkei joulusaunaan olekaan menoa:(
Jouduin noutoaamuna äkkiseltään sairaalaan, eikä tosiaan tullut edes mieleen niissä "kuoleman" (siltä tosiaan tuntui) tuskissa, että iltapäivällä olisi pitänyt edustaa kala-asioissa!
En muistanut asiaa edes sairaalassa, enkä sieltä pois päästessäni, mutta selitykseni onneksi kelpasi, enkä joutunut hirsipuuhun.
Todella pahoillani olen, enkä toivo kenellekkään huonoja aw-kokemuksia!
Nyttemmin alan olla jo kunnossa. Huomenna mahdollisesti pääsee jo kävelemään! Kyllä sitä on odotettukin! Vaikkei joulusaunaan olekaan menoa:(
- Junior Member
Itse tein lamppukauppoja erään henkilön kanssa hinta tuntui sopivalta ja myyjä lupasi laittaa kuvia lampusta.Ei tullut kuvia eikä ole edes lukenut lähettämääni viimeistä viestiä.Viesti roikkuu tuolla lähtevissä viesteissä.
Itse olen joskus laittanut ostotarjouksen omenakotiloista ja tarjouksia tuli niin
paljon että oli pakko lähettää kieltävä vastaus osalle tarjoajista.
Itse olen joskus laittanut ostotarjouksen omenakotiloista ja tarjouksia tuli niin
paljon että oli pakko lähettää kieltävä vastaus osalle tarjoajista.
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: TAY
Juuri laitoin viestiä yhden suodattimen myyjälle, etten enää ole häneltä ostamassa. Ei kuulunut mitään 13.12 jälkeen, kun lupasi lattaa kuvia vielä samana päivänä. Ensimmäinen kerta, kun myyjä lipeää paikalta. Noh, onni onnettomuudessa, juuri tein kaupat toisen kanssa ja halvemmalla sain ulkosuodattimen. Kierteisiä, kun lahjoitin olisi yksi päässyt liian myöhään hakemaan. Sovittiin toinen päivä, eikä hakijasta kuulunut enää mitään.
Itse olen ostanut lähinnä kasveja postin kautta, eikä mitään ongelmia ole ollut kenenkään kanssa. Hakemassakin olen käynyt ja hyvin on mennyt, sekä silloinkin kun on tultu minulta jotain hakemaan. Yhden kerran olen itse ihan totaalisesti unohtanut ottaa myyjään yhteyttä, mutta onneksi muistin asian kuitenkin vain yhden päivän viiveellä. Myyjä oli onneksi oikein mukava ja ymmärsi unohdukseni.
Itse olen ostanut lähinnä kasveja postin kautta, eikä mitään ongelmia ole ollut kenenkään kanssa. Hakemassakin olen käynyt ja hyvin on mennyt, sekä silloinkin kun on tultu minulta jotain hakemaan. Yhden kerran olen itse ihan totaalisesti unohtanut ottaa myyjään yhteyttä, mutta onneksi muistin asian kuitenkin vain yhden päivän viiveellä. Myyjä oli onneksi oikein mukava ja ymmärsi unohdukseni.
460l. Seurana tiibetinspanieli Kaaos. Myydään: Ulkosuodatin